Kisalföld logö

2017. 07. 21. péntek - Dániel, Daniella 21°C | 31°C Még több cikk.

Elbontják a pozsonyi Öreg hidat

Végnapjait éli a szlovák főváros egyik jellegzetes építménye, az 1890-ben emelt Öreg híd.

A dunai átkelőt azért bontják el, mert állapota balesetveszélyes, és pillérei a hajóforgalom szempontjából túl közel állnak egymáshoz. Jelenlegi állapota alapján a hidat a veszélyességi skála legmagasabb, hetedik fokozatába sorolták, a szlovák hídkezelőség ezért teljes lebontása mellett döntött. A bontáshoz az is hozzájárult, hogy Pozsony önkormányzata nem különített el pénzt a vasszerkezet felújítására - írja az Új Szó című pozsonyi napilap hétfői számában.

A Dunán a hajóforgalom a munkálatok idején sem szünetel, ezért a hídszerkezet alatt acélsodrony-hálót feszítettek ki. Ez felfogja a kisebb, lehulló betondarabokat.

Fotó: slovakia.travel
Fotó: slovakia.travel


A 460 méter hosszú építmény állapota 2008-ra balesetveszélyessé vált, ezért kitiltották róla a gépjárműveket. Egy ideig a gyalogos- és kerékpárforgalmat szolgálta, mígnem a hídkezelőség azt is megszüntette. Augusztus 13-án a Bratislava Metro Rt. szakemberei megkezdték a híd bontását.

A munkálatok első fázisában az útburkolatként szolgáló 402 darab, egyenként 3 tonnás betonpanelt távolítják el. A munkát körülbelül másfél hónap alatt végzik el, a híd szerkezetét így 1200 tonnával könnyítik. Ezt követően a vasszerkezetet uszályokra eresztik, és a pozsonyi teherkikötőbe szállítják, ahol feldarabolják.

Novemberre az Öreg hídból csak a négy hídpillér marad.

Az átkelő sorsa az utóbbi években viták kereszttüzében állt. A pozsonyiak egy csoportja az építmény egészét műemlékké nyilváníttatta volna, a szlovák kulturális minisztérium viszont csak a partokhoz legközelebb álló pillérek, a kőből épült támfalak, illetve a két hídfőn álló vámházak műemléki nyilvántartásba vételét javasolta.

A pozsonyi önkormányzat korábban 50 millió eurót (14 milliárd forintot) különített el a teljes felújításra. Ebből a tervek szerint két pilléren nyugvó, lyuksoros hidat emeltek volna, ám a téli stadion építése felemésztette a felújításra szánt összeget.

Olvasóink írták

  • 6. Agent 2010. augusztus 17. 14:15
    „Az eredeti Öreg híd 1891-ben nyílt meg, de azt a németek 1944-ben felrobbantották ahogyan azt számos más híddal is tették

    A jelenlegi Öreg hidat 1945-ben a szovjet hadsereg építette újjá, mint ideiglenes hidat.
    Szóval ez nem az eredeti híd, csak a pillérek azok, a szerkezet eltérő, lásd a képen az eredetit:

    http://www.profila.hu/site_media/upload/624/L_-19011624.jpg”
  • 5. mir 2010. augusztus 16. 21:13
    „3

    Nem volt az rossz állapotban 98-ban ugyanis fel lett újjítva.”
  • 4. háté 2010. augusztus 16. 16:57
    „Bizony a tótok szabadulnak mindentől ami Magyar!

    Szégyen, hogy a világ más táján kisebb helyen navigálnak a hajósok, itt le kel bontani.
    A lényeg itt van:
    Ezt követően a vasszerkezetet uszályokra eresztik, és a pozsonyi teherkikötőbe szállítják, ahol feldarabolják.”
  • 3. Mankapunka 2010. augusztus 16. 16:18
    „Csak minek sírnak az emberek azért a gyalogos hídért???
    Elég rossz állpotban volt már,mert hullámos volt az aszfalt,így valsózínű a dilatáció is öreg.
    Ez nem magyar híd volt mir???

    Fejlődik a világ,nincs rá szükség,és ennyi.”
  • 2. mir 2010. augusztus 16. 14:44
    „Most már csak azt kéne elmagyaráznod, hogy ahhoz a kritizálóknak mi köze? Az is győrben van vagy mi? Elég hülye egy hozzászólás még tőled is.”
  • 1. Mankapunka 2010. augusztus 16. 12:47
    „Hol vannak az öreg bözske fan club résztvevői????

    Ezt is elbontják,ezért nem hisztiztek???”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Pozsonyi figyelmeztetés: jelenteni kell a kettős állampolgárságot

Az a szlovák állampolgár, aki július 17-e után idegen állampolgárságot szerzett, köteles ezt a tényt… Tovább olvasom