Kisalföld logö

2017. 08. 20. vasárnap - István 17°C | 23°C Még több cikk.

Csak kissé csökkentek a hirdetési kiadások

A tavalyi válságévben csak csekély mértékben csökkentették hirdetési kiadásaikat cégek világszerte.
A Nielsen piackutató összesítése szerint 1,6 százalékkal, 392 milliárd euróra mérséklődtek a reklámköltségek az egy évvel korábbihoz képest.

A tavalyi első félévben még érezhető volt a reklámköltségek süllyedése, de a negyedik negyedben már ismét növekedésnek indultak a hirdetési kiadások.

A reklámkiadások év végi növekedéséből leginkább a televíziók profitáltak, a rádióreklámok a 2008-as szinten maradtak, és leginkább a nyomtatott sajtóban megjelenő hirdetések piac maradt nyomott.

Érezhetően kevesebbet költött reklámra az autó- és a textilipari valamint a pénzügyi ágazat.

Ugyanakkor többet adtak ki reklámra a fogyasztásicikk-gyártók, az egészségügyi ágazat cégei, valamint a kereskedelmi vállalkozások.

A válságnak a hirdetési piacra gyakorolt hatása ugyanakkor régiónként erősen különbözött: az ázsiai-csendes-óceáni térségben már a tavalyi második negyedben növekedésnek indultak a reklámkiadások, Európában viszont 4,9 százalékos volt az éves szintű csökkenés.

Leginkább az amerikai cégek igyekeztek megtakarítani a reklámokon: 9,4 százalékkal kevesebbet költöttek tavaly hirdetésekre.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Új gyermekbarát internetes oldalak Németországban

Új, a gyermekek biztonságos internetezését segítő weboldalak létrehozását támogatja a német… Tovább olvasom