Kisalföld logö

2017. 06. 23. péntek - Zoltán 21°C | 32°C Még több cikk.

Az oroszok bevásárolnának a német vasút privatizációjakor

Az oroszországi államvasutak elnöke megerősítette, hogy beszállnának a német vasúttársaság privatizációjába- sőt, már a tárgyalásokat is megkezdték. A berlini képviselőház a múlt hónapban lehetővé tette az eddig állami kezelésben lévő vasúttársaság részleges magánosítását.
Ennek értelmében a vasúttársaság részvényeinek 24,9 százalékát felkínálják megvételre. Noha a pénzügyminiszter a törvényhozás döntését nem tartotta vonzónak a befektetők szempontjából, az orosz államvasutak máris jelezték érdeklődésüket az eladásra váró részvények iránt, annál is inkább, mert a német vasút pénzügyi forgalma január óta 6 százalékkal emelkedett és már az év első negyedében elérte a 8 milliárd eurót ( mintegy 2,1 milliárd forint ).

Ettől messze elmarad a világ második legnagyobb vasúttársaságának, az orosz államvasutak évi forgalma, amely alig éri el az évi 25 milliárd eurót ( csaknem 6,4 milliárd forint ). A német vasút privatizációja iránti moszkvai érdeklődés némi meglepetést keltett, ugyanis Berlinben készülőben van egy olyan törvény, amely a nemzetbiztonsági szempontból fontosnak minősített vállalatok esetében lehetővé tenné a kormány számára a külföldi részvényesek még többségi szavazatának is a megvétózását.

Jól értesült források szerint a törvényhozók már eredetileg is azért korlátozták 24 egész 9 tized százalékra az eladható vasúti részvények mennyiségét, mert már eleve biztosítani akarták a német állam döntő befolyását a tömegközlekedés és áruszállítás alighanem legfontosabb eszközére.

Olvasóink írták

  • 6. 009 2008. május 22. 19:37
    „És abban is különböznek a németek a keleties módszerektől, hogy a vezetőség nem nyúlja le ilyen, keleten megszokott mértékben, sőt sehogy nem nyúlja le a közvagyont, mert tudják, hogy ha tönkrelopják az államot, nem lesz honnan megélniük!
    Tehát akik megeszik a " tehenet " , azoknak tovább nem lesz mit fejniük!
    A nyugatiak kínosan ügyelnek minden egyes régiségükre, régi váraikra, kastélyaikra, mindenükre...ami már megvan, nem kell újra építeni! Legfeljebb komfortosabbá teszik.
    Fenntartanak még gőzmozdonyokat is, gőzgépeket is, működtetik is őket! A teljes energiaválságra sem lesznek felkészületlenek. Azért gazdagok, mert mindenüket megőriznek, és az mellett még fejlesztenek is.
    Igaz, a Nyugat sokat köszönhetne Magyarországnak, aki legyengült a törökkel való hadakozásban, mert a háború mindig anyagi és emberi veszteséggel jár! Rájuk kellett volna ereszteni a törököt, majd meglátták volna, lennének-e olyan gazdagok, mint ma, ha nekik is háborúzniuk kellett volna a törökkel? Magyarország is könnyebben megbírkózott volna a maradék törökkel! És ma gazdagabb lehetne.”
  • 5. 009 2008. május 22. 17:22
    „Jól el van számolva az összes milliárd forintban, de igaza is van az újságírónak, az átlagpolgárt úgysem érdeklik ezek a nagy összegek, mert távol áll a polgári pénz fogalmaktól úgyis...Hanem kárörvendő vagyok, ha az oroszok beteszik a német vasutakba a lábukat! Ahova az orosz belép, onnan a jólét eltűnik! A német vasutak nagyon kényelmesek, tiszták, kényeztetik a polgárokat, nagyon modern, rendezett a mozdony és utasszállító felszerelésük, az utasszállítás időpontjával is maximálisan alkalmazkodnak az utasforgalomhoz, ezért van az, hogy van is forgalmuk. Ők vannak az utasért. Keleten az utas van a vasúti társaságért...”
  • 4. Dew 2008. május 22. 17:07
    „Nocsak. Ezek szerint megdőlt az "állam a legrosszabb gazda" elve? Vagy ez az elv amúgy is csak Magyarországra vonatkozik?”
  • 3. gyógypedagógia 2008. május 22. 16:47
    „Párdon a 250milliárd euro 6250milliárd forint”
  • 2. gyógypedagógia 2008. május 22. 16:37
    „25 milliárd euro (csaknem 750milliárd forint)”
  • 1. perec 2008. május 22. 16:32
    „"8 milliárd eurót ( mintegy 2,1 milliárd forint )"
    Hőha...”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Sztrájkhullám Franciaországban

Sztrájkolnak csütörtökön a francia állami vasúttársaság, az SNFC dolgozói, hogy az államfő Nicolas… Tovább olvasom