Kisalföld logö

2017. 06. 29. csütörtök - Péter, Pál 21°C | 31°C Még több cikk.

A szlovák útvám miatt megyénk útjait használják a kamionosok

Egészen biztos, hogy a Kassáról induló kamionok Magyarországon át fognak Csehországba vagy Németországba menni.

Egyre biztosabb, hogy általános drágulást eredményez az elektronikus útvám bevezetése – jelentette ki Peter Halabrín, a fuvarozókat tömörítő ČESMAD igazgatója. Meggyőződése, hogy azoknak a fuvarozóknak, akik nem mennek tönkre a magas útvám miatt, két lehetőségük lesz: vagy Magyarországon keresztül fognak szállítani, például Kassáról Pozsonyba, vagy jelentősen emelik az árakat.

Január 1-jén lép hatályba a SkyToll társaság által üzemeltetett elektronikus útdíjrendszer. Vámot minden 3,5 tonnánál nehezebb gépkocsinak fizetnie kell az autópályák, gyorsforgalmi- és az első osztályú utak használatáért – ez utóbbiért egyébként az Európai Unió területén csak Szlovákiában kell fizetni. Halabrín rámutatott, a ČESMAD már régóta hangoztatja, hogy a rendszer túl drága, a minisztériumra gyakorolt nyomással viszont csak annyit értek el, hogy az útvám árát az előkészületek során 2007-ben 20 százalékkal csökkentették. „A vám viszont így is szó szerint tönkreteszi a kisebb fuvarozókat" – mondta a vállalat igazgatója. Egy példa: míg eddig egy 12 tonnás kamionra, amely egész évben csak Pozsony és Zsolna között közlekedett rendszeresen, 907 eurós éves matricát kellett venni, addig januártól az éves kiadások a 16 000 eurót is meghaladhatják

„Ilyen feltételek mellett a vak is látja, milyen hatása lesz az útvám bevezetésének. Egészen biztos, hogy a Kassáról induló kamionok Magyarországon át fognak Csehországba vagy Németországba menni. Miskolcnál felhajthat az autópályára, amelyről csak Németországban kell lejönnie. Sőt egy kassai kamionnak olcsóbb lesz Budapesten át Pozsonyba jutni" – mondta lapunknak Halabrín. Azt már nem tudta felbecsülni, milyen áremelkedésekhez vezethet az elektronikus útdíj bevezetése. „Az biztos, hogy minden drágulni fog. A kérdés ugyanis nem úgy hangzik, mennyivel fognak többet fizetni a fuvarozók, hanem, hogy mennyivel fognak többet fizetni az emberek, mert mindez a szolgáltatások és a termékek árában fog lecsapódni" – fűzte hozzá a ČESMAD elnöke. A hazai fuvarozók ennek ellenére sem készülnek sztrájkra, Halabrín szerint nem lenne értelme.

Olvasóink írták

22 hozzászólás
12
  • 22. czindi 2009. december 16. 09:44
    „..és a vasúti szállítás továbbra sem érdekel senkit?”
  • 21. Imcsi 2009. december 15. 16:13
    „Ha a szomszédban bevezethettek útvámot, akkor nálunk is lehetne!”
  • 20. bonjovi 2009. december 14. 08:10
    „Az egész úthasználati mizéria a globalizáció újabb átka -sok egyéb mellett. Miért kell össze-vissza utaztatni az árut? Kinek jó ez? Miért olcsóbb nálunk a szlovák tej a hazai helyett, és a hazait miért kifizetődőbb külföldön eladni? (De ez más termékekre is vonatkozik.) Felvevő piac lettünk 0 iparral és lassan már 0 mezőgazdasággal. Az unióval egyáltalán nem jártunk jól, a csatlakozással vesztesek lettünk. Most mondhatják persze, hogy az EU-s pályázati pénzek nélkül nem sokra mennénk.... (egyes politikai körök lennének szegényebbek pár millióval). Ez csak részben igaz. Ha működne a gazdaságunk, akkor lenne bevétel is.
    Szerintem nálunk is diszkriminatív intézkedéseket kellen hozni úthasználat ügyben. A magyar székhelyű fuvarozó cég fizessen kevesebb útdíjat, a külföldi székhelyű pedig többet.”
  • 19. Angels777 2009. december 13. 23:17
    „Európában csak a mi országunkon lehet fillérekért áthaladni az összes kamionnak, tippelek napi minimum 100 török kamion, ez a legkeletibb országból nézve stb... ezt senki nem vette figyelembe hogy Tranzit ország vagyunk, és akármennyit kérnénk a pályahasználatért nincs más választása az áthaladónak minthogy fizet.. Európában több országban, a helyi emberek és a nem ott élő embereknek más összeget kell fizetni.... Szlovák persze hogy keményít mert az ő országát meg Ausztria kikerülése miatt használják annyian ...”
  • 18. czindi 2009. december 12. 14:26
    „"száz vasutat, ezret" és nem megszüntetni, hanem vasútra terelni a kamionokat. kb. 15 éve sürgetem, szinte minden fórumon. eredmény O. ( úthálózat állapota nem romlik, környezetszennyezés szinte O, stb. Persze normális áron, jó szolgáltatásokkal...”
  • 17. rezi 2009. december 12. 08:54
    „Biztos hogy a vasúti kamionszállítás lenne a legjobb.De! Egy vonatszerelvényre 20-22 db szerelvény fér fel.
    A 86-os úton a statisztika szerint van olyan hogy egy napi 24 órában 5-7000 db kamion közlekedik.
    Aki ebben a számban kételkedik,az üljön le és számoljon,vagy figyelje meg hogy ha valami probléma vagy baleset van,percek alatt több száz kamion torlódik.
    Természetesen a magyar fuvarozóknak is többlet kiadás lenne a nagyobb útdíj,de MÁS SARCOT VISZONT LEHETNE NEKIK CSÖKKENTENI.ÉS MÁR NEM IS LENNE DISZKRIMINÁCIÓ.Csak sajnos nálunk azt a szót hogy árat,vagy járulékot csökkenteni,ezt a kifejezést nem ismerik.”
  • 16. Sikloernyos 2009. december 11. 23:00
    „Naigen... a kamionosokon csapodik le minden, aztan majd Rajkan megint minden tele lesz rendorrel, stb....”
  • 15. SnakeS 2009. december 11. 22:09
    „A leginkább logikus dolog az üzemanyagárak csökkentése lenne, ha olcsóbb lenne a gázolaj nálunk, mint a szomszédos országokban, minden áthajtó kamion itt tankolna. Ez annyi bevételt termelhetne, hogy komoly fejtörést okozna a politikusoknak, hogyan lopjanak el ennyit...

    Most ami van, hogy olcsó az útdíj - tehát minden kamion rajtunk keresztül jár - és drága az üzemanyag - így senki sem tankol, ez minden csak nem megoldás.”
  • 14. Csetneky 2009. december 11. 17:38
    „A 12. hozzászólóval értek egyet teljes mértékben. A helyi szállításokat értelemszerűen el kell végezni, árat emelni az Eu miatt kizárólag egységesen lehet, akkor ez a megoldás. A Mávnak sem lenne rossz és legalább lehetne közlekedni az utakon. Viszont - mivel túl logikus - soha nem fogják bevezetni. Ez a baj.”
  • 13. Sikloernyos 2009. december 11. 16:38
    „Egyet ne felejtsetek el:
    A banan, es a mandarin nem a tescoban terem am!”
  • 12. 49. 2009. december 11. 15:44
    „Az áthaladó kamionforgalmat, minden irányból a MÁV-nak passzolnám át. Határállomástól határállomásig vinné, onnan meg oldják meg a másig ország illetékesei, úgy ahogy akarják.
    A szlovák sincs senkire tekintettel, miért nekünk kell mindent megoldani, vagy elviselni.
    A MÁV bevételéből viszont a vasúthálózatot kellene fejleszteni. /ráfér arra is/ Ennek hatását legalább az utazó emberek is éreznék.
    Így megoldódna a közutak tehermentesítése, a sofőrök pihenése.”
  • 11. Agent 2009. december 11. 15:28
    „9, ennyire azért nem egyszerű a képlet, hiszen az országon áthaladó kamion is vihet mondjuk alkatrészt pl. Romániából Ausztriába, amelyet aztán ott beépítenek egy adott termékbe, amelyet aztán Magyarországon adnak el.”
  • 10. rezi 2009. december 11. 15:01
    „Már megint mi szívjuk a nagyobbat mint midíg.Az M1-esen bevezették egy szakaszon a teherautóval előzni tilost,kisérleti jelleggel.Szlovákiában éjfélig lehetett,éjféltől megtiltották az egész országra minden átállás nélkül.
    Nálunk egy szemlélet van! Bp-Balaton között legyen jó az út. Ez a lényeg. Hogy nem jön a külföldi pl a Balatonra? Hogy esetleg ejtőernyővel megközelítheti,mert ezeket nem lehet utaknak mondani. 86-os 83-as stb.”
  • 9. arrabonem 2009. december 11. 13:47
    „Agent, a rajtunk csak átdöngető kamionok a mi polcainkra semmit sem biztosítanak.

    Pedro, az Unió semmilyen megkülönböztetést nem enged. Ha fizettetünk, akkor a saját kamionosainkat is szívatjuk.

    Amúgy az csak egy dolog, hogy tönkreteszik az utakat, de közlekedni sem lehet tőlük. Az M1 így is teljes halál már, és a kamionözön jelentős része most is csak tranzit.”
  • 8. Krucifixturmix 2009. december 11. 12:55
    „És szerintetek az Unió engedni fogja, hogy csak a külföldi kamionok fizessenek útdíjat? A környező országokban (Ausztria, Németország) szinte olcsóbban vásárolhatsz, mint nálunk. Ha bevezetik az útdíjat, akkor nálunk még drágább lesz minden. Biztos, hogy ezt akarjátok?”
  • 7. Roben 2009. december 11. 12:38
    „Akkor szépen mi is vezessünk be elektronikus utvámot a külföldi kamionokra!Akkor talán meggondolják hogy eljönnek e az irányunkba.”
  • 6. Pedró 2009. december 11. 12:29
    „Egy ötlet:
    Olyan díjat kellene bevezetni Magyarországon, melyet az áthaladó kamionosok fizetnek csak.
    Na ezt kellene jó magasra emelni.
    Ne feledjük, hogy az áthaladó kamionok úgy szelik ketté országunkat, hogy még tankolni sem kell megálniuk.
    Csak az utjainkat teszik tönkre...”
  • 5. Agent 2009. december 11. 12:20
    „tény, meg kell emelni a díjakat, hogy ne ide terhelődjön az összes forgalom, viszont akkor ezt az összes fuvarozó bele fogja kalkulálni az árba, tehát a végén ki lehet találni, vajon ki fogja kifizetni a többletet:)”
  • 4. syncreon 2009. december 11. 12:16
    „Nálunk is már rég emelni kellett volna a teherautókra kiszabott útdíjakat és persze ezzel együtt a fuvardíjakat is...”
  • 3. miracle. 2009. december 11. 12:03
    „Agent, ÉS???
    Csehországban, Ausztriában, Svájcban ők viszik gondolom.”
22 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kávézót rabolt ki Cinfalván

Csütörtökön este egy álarcot viselő, fegyveres férfi rabolta ki az ausztriai Cinfalván (Siegendorf),… Tovább olvasom