Kisalföld logö

2017. 07. 25. kedd - Kristóf, Jakab 18°C | 25°C Még több cikk.

Végállomás

Alig két éve az 57 városi járatból 48-nak egyszer már újraírták az útvonalát, de akkor legalább nem titkolták, hogy nincs „B” terv a tarsolyban.
Ha törvények születhetnek huszonnégy óra alatt, ugyan miért ne szűnhetne meg egy buszjárat egy-két napon belül? Ha a kérdést így tették fel maguknak az illetékesek, s ugyanilyen gyorsan tudták is rá a választ, akkor baj van. De egyébként is.

A Volán (városi) megrendelést teljesített, amikor ismét átvariálta Győr tömegközlekedését. Hogy ebben mennyi volt a szakmai és mennyi a politikai elvárás, nem ildomos kimondani. Egy tény: alig két éve az 57 városi járatból 48-nak egyszer már újraírták az útvonalát, de akkor legalább nem titkolták, hogy nincs „B" terv a tarsolyban; tehát vagy kilométert csökkentenek, vagy árat emelnek. A győri utas városnéző járatokat kapott a pénzéért.

Hogy jó (politikai) üzenet-e, ha létrehozunk egy ingyenes buszjáratot? Persze, hogy az. Kis maszat kerül azért a tükörképbe, ha arra is őszinte választ ad az illető, hogy még akkor is annak tartja-e, ha az ingyenes buszjáratnak a kilométereit valahonnan – mondjuk ki: más buszjáratokon – meg kell spórolni. Márpedig ennél nyilvánvalóbb választ nem nagyon lehet adni arra, miért rövidítenek le buszjáratokat; ráadásul olyanokat, amelyeket két éve még véres kardként hordoztak végig, mondván: így kell egy gazdaságos vonalat létrehozni, íme!

A győri citybusznak lehet jövője, talán még utasa is, de azért ne tekintsük „utasbarátnak" azt a menetrendet, amely öt óráig engedi az adott járatot közlekedni.

A győri citybusznak már jelene is lehetne, ha nemcsak az utasok, de maga a rendszer is felkészült volna a bevezetésére. Azt már csak csendben jegyzem meg, hogy a buszmegállón kívül nem árt olyan utat is építeni, amelyen elfér két busz. Mert egy normális tömegközlekedési rendszerben bizony szembe szoktak találkozni a járatok, s ez nem okoz gondot. A probléma persze csírájában elfojtható, ha megoldjuk, hogy véletlenül se találkozzanak – például úgy, hogy a Kossuth hídra (s az arra vezető, új útra) csak a citybuszt engedjük rá, mást nem.

Nehéz követni mindazt, ami most történik, s a logikán kívül a következetességet is hiába keresem: mert ami két éve még erény volt (nem kell átszállnia az utasnak, akár városrészeken keresztül átbuszozhat a céljáig); most láthatóan nem az. Nem gondolom, hogy népszavazást kellene kiírni arról, hogy akar-e Győr népe új buszvonalakat; de akár meg is kérdezhették volna az érintett városrészben élőket: ha egy olyan járatot vágnak el, amely már az én gyerekkoromban is a „szigeti" busz volt.

S az is lehet, hogy okosjáratok közlekednek mostantól; a rendszer pedig olyat tud, amit Európában is csak kevés helyen. De a végállomást előbbre hozták, így ideje kiszállni.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nagyapád lájkolta

Tudom, hogy sajnos lassan a fiatalok körében az válik értékmérővé, hogy hány barátjuk van a… Tovább olvasom