Kisalföld logö

2016. 12. 06. kedd - Miklós -6°C | 3°C

Városmarketing

A VOLT és a Győrkőc többet tett Sopron és Győr népszerűségéért, mint az összes alkoholnevű fesztivál együttvéve.

A hétvégén Sopron (VOLT: 110.000 ember) és Győr (Győrkőcfesztivál: 50.000 ember) is bizonyította, városmarketingben nincs párja egy jó és tömegeket megmozgató eseménynek. Előbbi esetben ezen tétel igazzá válásához huszonegy év alatt építkező magánszándék és milliárdnyi forint, másik esetben önkormányzati kezdeményezés, a jó ötlet elfogadása, hat év és alig negyvenmillió forint volt szükséges.

Mindkét esemény toplistás lehet a „Hogyan tegyünk városunkért?" versenyben. Egyik a magánerő, míg másik a közösség pénzeinek jó, értelmes, megtérülő felhasználása kategóriában indul.

Manapság már egymásba érnek a tömegszórakoztatónak szánt, általában valamilyen alkoholos italról elnevezett helyi programnapok.
Nyilvánvaló, hogy a cirkuszt megkapja a nép, és ennek is örül. Arra azonban, hogy emlékezetes, a városmarketing szempontjából hasznos, új fesztiválok jöjjenek létre önkormányzati kezdeményezésre, kevés jó példa akad. A Győrkőc ilyen.

Hat évvel ezelőtt a városvezetés dobta fel a labdát, ki kéne valamit találni! És a Vaskakas Bábszínházból jött is azonnal az ötlet. Gyere Gyuri Győrbe!

Hogy az invitálást az egész országban, sőt, azon túl is meghallják, kellett egy színházi munkáján felül még ezt is bevállaló lelkes csapat, ötletgazdag fesztiváligazgató, meg pár tízmillió forint. Győr mert kockáztatni, és a hatodik Győrkőc után elmondható, nyert!
Azok a gyerekek – hiszen sok a visszatérő –, akik az első fesztiválon itt voltak, ma már akár kamaszok is lehetnek. Ők egész biztosan soha nem felejtik el ezeket a nyári élményeket. Beléjük nem kell majd külön sulykolni, hogy Győr jó város, hogy itt lehet élni, dolgozni, tanulni! Hogy fontosak az itt élők, de azok is, akik látogatóként jönnek.

Szerencsések azok, akik mernek elfogadni jó ötleteket, akik mernek építeni a helyi értékre, akik bíznak azokban, akik bizalmát élvezik.

Olvasóink írták

  • 2. háté 2013. július 10. 18:49
    „Győr (Győrkőcfesztivál: 50.000 ember) is bizonyította, városmarketingben nincs párja egy jó és tömegeket megmozgató eseménynek.- mint a komcsi idők máju-1! -a kisebbség itt sem tudta meghazudtolni magát!”
  • 1. soppet 2013. július 10. 16:59
    „Győr vonatkozásában a városmarketing nem igazán működik! Nem állnak a feladat magaslatán a jó pénzért kinevezett, megbízott munkatársak.
    Hiába vannak felturbózva munkatársakkal.
    A hétvégén pl. szombat 12 óra tól hétfő reggel 9 óráig a Baross úti látogató központ elérhetetlen. Pedig a turisták zöme ebben az időszakban érkezik, s lenne kíváncsi, kérne segítséget.
    Pl. Veszprém, Szombathely, Sopron városában ez működik !!!!!!!!!!!!!!!!”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Fegyverkezünk

Megtorlás és védekezés között sokszor szinte kitapinthatatlan a határ. Tovább olvasom