Kisalföld logö

2017. 05. 01. hétfő - Fülöp, Jakab 5°C | 18°C Még több cikk.

Relatív sebességgel

Igenis fel kell lépni a másokat az útról letoló, felelőtlenül, vagy éppen ˝kivagyiságból˝ őrülten száguldozók ellen. Az nem tetszik, hogy mindennek adóbehajtás, a költségvetés lyukait betömő szaga van.

A rendőrség statisztikai adatai szerint javult a közlekedésbiztonság az országban, ami igen dicséretes, főként annak tükrében, hogy a halálos balesetek száma 2011-hez képest 4,3 százalékkal csökkent tavaly. Az már kevésbé örömteli, hogy a statisztika számaiból arra következtet a rendőrséget irányító felső vezetés, hogy a „balesetek számának további csökkentése érdekében" nagyobb sarcot kellene beszedni a közlekedőktől. S mivel úgy ítélik meg, hogy a sérüléses balesetek vezető oka a gyorshajtás, érdemes befektetni csip-csup 12 milliárd forintot traffipaxok vásárlásába, s más huncutságokba.

Még mielőtt bárki azzal vádolna, hogy a KRESZ szabályait durván megsértő gyorshajtók pártján vagyok, hangsúlyozom: igenis fel kell lépni a másokat az útról letoló, felelőtlenül, vagy éppen „kivagyiságból" őrülten száguldozók ellen. De az nem tetszik, hogy mindennek adóbehajtás, a költségvetés lyukait betömő szaga van. S azért nem tetszik, mert bár a statisztika azt mutatja, hogy az utakon a gyorshajtók az első számú közellenségek, sokkal súlyosabb problémákat látok.

Az elmúlt évben az országban történt személyi sérüléses balesetek 27 százalékát okozták gyorshajtók, 24 százalékát az elsőbbségi joggal nem törődők, míg 15 százalékát a szabálytalanul kanyarodók. Azonban az első helyen álló gyorshajtásból mintegy 20 százalék nem abszolút, hanem relatív gyorshajtás, azaz a „sebesség helytelen megválasztása". Az autós ugyan az előírt határ alatt közlekedett, azaz szabályos volt, így a traffipax nem készített felvételt. Ám mégis baleset történt, mert az autós nem az útviszonyoknak megfelelően vezetett, mondjuk a jeges úton.

Ugye, máris más a leányzó fekvése. Így aztán mindjárt az elsőbbségadás elmulasztása lép elő fő baleseti okként. Másodikra a szabálytalan kanyarodás, sávváltás, a kanyarodósávban előzés lép, s lehetne sorolni. Ezek felderítésére és szankcionálására azonban a rendőrségnek nincs megfelelő létszáma, de eszköze sem. Ahhoz több benzinpénzre lenne szükség – mondjuk a traffik árából –, hogy forgalomban közlekedve, akár fedett autókkal is, de utánamehessen a közlekedési járőr a mások életével játszó szabályszegőnek.

Ám addig marad az egy adott helyre leállított, automatán fényképező traffipax, s dőlhet a lé a költségvetésbe, hogy teljesüljön a nemzetgazdasági elvárás: a rendőrség a közlekedési bírságokból előirányzott – éves szintű – 16 milliárdos bevétele.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Tudat, hasadás

Foghat-e macska egyszerre kint s bent egeret? Tovább olvasom