Kisalföld logö

2017. 01. 23. hétfő - Zelma, Rajmund -7°C | 2°C Még több cikk.

Mindennapos torna

A többség szerintem abban egyetért, hogy a bevezetéséhez hazánkban valószínű, sohasem lesznek meg az ideális feltételek.
Testnevelésórán kosárlabdázás közben lett rosszul és halt meg tegnap egy tizenhét éves kiskunfélegyházi fiú, akit a tanárok és a mentők sem tudtak már újraéleszteni. Hirtelen szívmegállás okozta a tizenegyedik osztályos tanuló halálát. Az iskola előtt és az intézmény megemlékezési oltáránál azóta egymás után gyújtják a megemlékezés gyertyáit.

A halál pontos okai még nem ismertek, az esetet közigazgatási eljárásban vizsgálja a rendőrség.

A szerencsétlen esettől valószínű, felerősödnek majd azok a hangok, amelyek korábban életviteli okok miatt ellenezték a mindennapos testnevelés bevezetését. Állítólag alakult is egy Facebook-csoport, amelyet „Tégy a mindennapos tornaóra ellen!" néven hoztak létre. Azt gondolom, hogy ők lehettek kevesebben, a korábbi vitákban az volt a ritkább, hogy valakik a heti öt tornaóra alapgondolatát ellenezték, a kritikák általában a megvalósítás gondjaira vonatkoztak.

Két nappal ezelőtt volt éppen, hogy mérföldkőnek nevezte Simicskó István sportpolitikáért felelős államtitkár azt, hogy megkezdődött a mindennapos testnevelés bevezetése az iskolákban. A közoktatás első, ötödik és kilencedik évfolyamán tanulóknak mindennap van „tornaórájuk". Ezzel együtt Simicskó elismerte, hogy az
ideális feltételekhez itthon 457 tornaterem hiányzik.

„Az ideális természetesen az volna, ha valamennyi településen lenne, de nincs, ám így is megvalósítható a mindennapos testnevelés" – mondta, hozzátéve: hogy az előrelépésben uniós források is segíthetnek.
Egyes hírek szerint a testnevelő tanárok nem lelkesednek különösebben, hogy többet dolgoznak ugyanannyi pénzért, mert a pluszfeladatot elszámolható túlóra nélkül kell végezniük. Akik magántulajdonban lévő cégeknél dolgoznak, azoknak ez már régen nem újdonság.

Arról továbbra is megoszlik a vélemény, hogy a helyszűke, a tornateremhiány miatt mindenütt eleget lehet-e tenni a mindennapos testnevelés követelményeinek. De a magyarok többsége szerintem abban egyetért, hogy a bevezetéséhez hazánkban valószínű, sohasem lesznek meg az ideális feltételek. Egyszer pedig el kell(ett) kezdeni.
Éppen a jövő nemzedék érdekében.

Olvasóink írták

  • 2. kacsa1 2012. november 17. 19:57
    „Kedves mindenki! Véleményemet feltétlen politika mentesen kizárólag szakmai alapon írom, mint volt sportfelügyeló! Véleménnyem szerint alapvető szemléletbeni problémák miatt nem értek egyett "evvel" a programmal!Miért is? A testnevelés kérdése a test és a szellem harmónikus egységével jellemezhető! Régen is ,de napjainkban kiemelkedő jelentőséggel bír a megszerettetés kérdése! Mi a cél ? Az egészséges életmód megismertetése! A második cél szerintem a térbeli mozgások megismerése és hétköznapi használata! A harmadik az életkori sajátosságoknak megfelelő terszerű, fokozatos fejlődés! A pedagógia az"tudatosan vállalt felelősség" aminek egy nagyon fontos eleme a sport, közösségi sport, iskolai sport, tömegsport, élsport, és az egyéb de nem elhanyagolható nemekre jellemző mozgásos tevékenység, sőt még a rehabilitáció is! Beszéljünk a szereplőkrő! A célcsoport a gyerek! Bonyolító az iskola! Végrehajtó a tanár! Kihangsúlyozom, hogy egyetértek, hogy szemlélet váltás kell, de biztos vagyok benne, ezen az oldalon nem lesz lehetőségem lépésről lépésre kifejteni! A szülő rám bizza a gyerekét az állam fizet, hogy megtanítsam, de mi van, ha a feltételek nem biztosítottak! Egy pár anomália gondolkodás képpen! Kűzdünk a kulcsos gyerekek problémájával miközben egész nyáron zárva az uszoda!-természettudatos magatartást szeretnénk beleverni a gyerekekbe, de a minimumra csökkentjúk a természet tudományos tantágyakat! Tiltjuk a dohányzást, de űjra indítjuk a pécsi dohánygyárat mert"új munkahely teremtő berúházás"!Kipufogó gázos űtcákon futtatjuk a gyerekeinket miközben kétszer anyyi kipufogógázt szívnak be! Az emberi erőforrás (humánpolitika) tervszerű okos fejlesztése nélkülözhetetlen eleme a játékos tanulás! -Itt áljunk meg egy szóra: sajnos a felméréseimből tudom, hogy amilyen a testnevelő tanár edzői beállítottsága , olyan lesz az iskola sportági arculata! Mi a probléma? A tanár az egyesülettől kapja a plusz pénzt meg a DSK-tól amivel indúl a városi és egyéb bajnokságokban!-De mi van azokkal akik a nem szeretik ezt a sportot amit a testnevelő tanár preferál! Ez kimondott selejt termelés! Ezt a törvény alkotók nagyon nem gondolták végig! legalább azt mérjék fel, hogy amikor 55-50 gyerek van egyidőben (két osztály)a teremben akkor annak mi az értelme! Az elműt harminöt év celeb sportpolitikusai kicsúcsosodása ez a mostani kapkodás! Tudja meg mindenki, hogy, ha több órában kevesebb pénzéret, rosz feltételkkel selejtet termel a tanár akkor az csak selejt lehet! óriási diletantizmus! A matamatikaqi logika szerint két minűúzből plusz lesz! A pedagógia szerint két minusz (link szülő v pedagógus és feltétel hiánya miatt csak minusz lesz! Zárásként négy drogos rehabilitációjára adunk 5 millió forintot, miközben 140 kajakos táboroztatására 1,3 millió ft-ot! Vicc! Sicc!!Barátsággal és szeretettel: Csaba lászló”
  • 1. farvik 2012. november 17. 16:06
    „A mindennapos testnevelés olcsón, tornaterem nélkül megoldható, bár szakember kétségtelenül kell(ene) hozzá. A kínaiaknak már rég sikerült. Csak nyitott szemmel kell élni a világban. Ez nekünk Magyarországon még nem megy...”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Hatost!

Tovább olvasom