Kisalföld logö

2016. 12. 11. vasárnap - Árpád -3°C | 8°C

Kontroll Győrben, avagy miért baj, ha ezer buszsofőrből öt bunkó

"A gorombán viselkedő sofőrökkel rosszabbat nem is tehet a Kisalföld Volán, minthogy a "kisfőnökökkel" raportja hívatja őket, s ahol aztán a sárga földig alázzák a renitenseket."

Bizony nem tegnap volt, de a mai napig emlékszem a Kontroll c. film szombathelyi premierjére. Különösen arra, amikor a film első filmkockáiban mint egy jól vasalt tanácselnök feltűnt Aba Botond egykori BKV-vezér, s arról regélt egy szép esti mesét a zömében főiskolásokból álló közönségnek, miszerint az utasokat szívató metróellenőrök sztorija "fiktív föld alatti világ".

Valóban, még soha senki nem találkozott ostoba ellenőrökkel, mint ahogy bunkó buszsofőrökkel sem. S az is kizárólag a véletlen számlájára írható, hogy a főiskolások egyemberként dőltek a nevetéstől Aba monológjának a végén.

Mindez pusztán azért jutott eszembe, mert az utóbbi hetekben több olyan győri buszon történt sofőr-utas vita került nyilvánosságra, mely nem kicsit borzolta olvasóink kedélyét.

Az igazsághoz és a teljes képhez tartozik, hogy a busz után 100-150 métert futó marcalvárosi utasok és az ebből következő goromba sofőr sztorija mellett még négy másik olvasói levelet is kaptunk mostanság, melyeket ha közlünk, akkor a hozzászólások száma garantáltan újra súrolta volna alulról a 100-as határt.

A legfrissebb felmérések szerint naponta több mint 93 ezer utast szállítanak csak Győrben a Kisalföld Volán járatai. Ha a napi 93 ezer utast mérlegre tesszük a hat - véleményem szerint is jogosan elégedetlen és csalódott - utassal, akkor statisztikailag gyakorlatilag "megfoghatatlan" számot kapunk.

Mint ahogy leírhatatlanul több az utasokkal korrekten viselkedő, emberi hangon beszélő buszsofőr a megyeszékhelyen, mint a tahó fajtája.

S ez akkor is igaz, ha mindannyian tisztában vagyunk azzal, hogy 92 994 boldog, mosolygós utassal nyilvánvalóan nem áltathatjuk magunkat Győrben.

A bunkókkal ugyanakkor az a nagy baj, hogy nem csupán magukról állítanak ki szegénységi bizonyítványt, hanem arról a közlekedési társaságról is, melyet kutyakötelességük volna tisztességesen képviselni.

Már csak azért is, mert mifelénk előszeretettel általánosítanak az emberek, s ráadásul évekig képesek magukban hordozni valós vagy vélt sérelmeket.

A gorombán viselkedő sofőrökkel rosszabbat nem is tehet a Kisalföld Volán, minthogy a "kisfőnökökkel" raportja hívatja őket, s ahol aztán a sárga földig alázzák a renitenseket - lásd olvasónk beszámolóját a következményekről.

Üvöltözés helyett talán célszerűbb volna a 21. századi viselkedési normákról folyamatosan tréningeket szervezni - hátha ragad valami a bunkókra is -, ahol kiváló szakemberek például olyan kommunikációs alapigazságról is említést tennének, miszerint a nyilvánosan hangoskodó embernek soha nincs igaza a többi embertársa szemében.

Vagy ami ennél is sokkal fontosabb: mindenki azt kapja vissza az élettől, amit beletesz.

Olvasóink írták

21 hozzászólás
12
  • 21. Dwatson 2011. november 08. 18:23
    „A címben szereplő kérdésre az a válaszom:azért,mert a másik 995 udvarias ,a munkáját jól végző sofőr cégének a megítélését rontja!valószínűleg kitűnő sóderszállító válna belőlük.”
  • 20. orion1 2011. november 08. 17:31
    „Száll fel az utas:
    -otthon felejtettem a személyi igazolványom, hátra mehetek?
    -nem, jegyet kell venni
    -de én már 74 éves vagyok!
    -maga kezdte azzal, hogy otthon felejtette a személyi igazolványát, ha ellenőr jön, neki azt fogja mondani, hogy otthon felejtette a személyiét, de a sofőr felengedte.
    Utána szidott és sértegetett hátul, de az utasok "akkor miért kellett elmondani, hogy otthon felejtette" szöveggel leszerelték.”
  • 19. zizellina 2011. november 05. 13:21
    „Tisztelt Hozzászólók! Mélységesen elítélem, aki más munkahelyén szeretne rendet tenni, nem beszélve arról, ha ezt ilyen nyíltan, egy napilap komment oldalán teszi. A buszvezetők pontosan ugyanolyan emberek mint én, Ön, vagy több ezer munkás, aki naponta utazik ezeken a járatokon. Mikor Önt, engem, vagy bármelyikünket oktalanul bántanak pl. a napi ledolgozott 8-10-12 órás műszakban, akkor nyilván nem olyan "hű de jó kedvem van " szájízzel buszozom haza, és akkor tudom magamról, hogy minden negatív vagy éppen általam negatívnal hitt rezdülést másképp, bántóan élek meg, emiatt lehet, hogy szerencsétlen buszsofőrön csattanok, vagy éppen ő szól hozzám olyan stílusban, amit én annak ítélek meg, már annyi is..NE BÁNTSUK EGYMÁST. FELESLEGES. Mindenki először magában tegyen rendet, aztán várja el a másiktól el ugyanazt. Ez már annyira nem is egyszerű, igaz?”
  • 18. gonzo 2011. november 05. 12:26
    „Kicsit OFF:3.mitzekatze a Kontrollt egy napon sem lehet említeni az Üvegtigrissel szvsz.Az Üvegtigris alkotói abban a tudatban élnek,hogy ha összetrombitálják a ma felkapott színészeket és végigkáromkodják a filmet azzal értékes dolgot hoznak létre.Ha a nézettségi adatokat vesszük akkor igen,amúgy meg NEM.A Kontroll is épített a "felkapott" sztárokra,de azért szerintem az egy minőségi alkotás lett.Kicsit rétegfilm,de az nem baj.”
  • 17. drKotász 2011. november 05. 10:22
    „16. bugyortudor
    Akkor is tudniuk kell viselkedni, bármilyen körülmények között dolgoznak, mint bárki más.”
  • 16. bugyortudor 2011. november 04. 18:57
    „Üdv!
    Személyesen ismerem az összes győri helyi járaton dolgozó buszsofőrt. Egytől egyig olyan emberek, mint bármelyikünk. Sokszor az utasok hülyének vagy éppen valami állatnak nézik őket, bár szerintem sok utas a kutyájával különb módon viselkedik, mint a sofőrökkel. Mindössze abba kell belegondolni, hogy a sofőrök hangulatát éppúgy befolyásolják a munkakörülményeik, mint bármelyikünket, és itt munkakörülmény alatt értem az utasokat, a busz állapotát, a közlekedési helyzeteket, stb.
    Azon kívül mindenkinek ajánlom, amit irrelevant leírt: úgy kell viselkedni, ahogy elvárjuk, hogy velünk viselkedjenek.

    Balázs!
    Bár tudom, hogy nem nyilatkozhatnak a sofőrök az újságnak, de bármikor szívesen látunk egy magánbeszélgetésre a Volánnál, és talán akkor nem születnének ilyen egyoldalú cikkek a témával kapcsolatban. A főnökök sajnos nincsenek kitéve ugyanannak, aminek a több, mint 200 sofőr naponta, ezért az ő nyilatkozataik vajmi keveset számítanak azt hiszem. A fejleordítást sem tudom honnan vetted, hiszen ez sem mindennapos nálunk.
    A sofőrök is emberek, hibáznak, és addig örüljünk, amíg csak ez az összes hibájuk. Életekért felelnek nap mint nap, nagyon sok órában, ami feszült figyelmet igényel tőlük. Én személy szerint, akármilyen keveset is utazom busszal, köszönöm nekik, hogy vigyáznak a szüleimre, a húgomra és a gyerekeimre nap mint nap, és épségben elszállítják őket a munkahelyükre, iskolába és onnan haza!
    Üdv: F.B.”
  • 15. umberto 2011. november 04. 18:23
    „Nem értem, miért lett téma a sofőrökből.
    Olyan a sofőr, mint az utasok, vagy mint általában az emberek. Ugyanabból a merítésből kerül ki ő is.”
  • 14. samsungi 2011. november 04. 18:08
    „Azért ha minden futó utast bevár a busz, akkor meg azért lenne felháborodás mert késnek a járatok!
    Igenis, aki elhatározza hogy busszal megy, legyen kint időben a megállóban, és ne arra játsszon, hogy majd integet a busznak úgyis megáll....
    Ha meg nem képes időben kimenni a megállóban, lehet gyalogolni, vagy várja meg a következőt :D”
  • 13. sebajtobi 2011. november 04. 13:34
    „irrelevant teljesen egyet értek veled, érdekes módon velem sem szoktak bunkók lenni. Elég sokat utazom busszal. Győrben sajnos több átszállással jutok csak el munkahelyemre, ezért sok sofőrrel találkozom. Felszálláskor köszönni szoktam, mindig udvariasan visszaköszönnek, sőt van aki már megismer és előre is köszön. Volt olyan, hogy utcán is rám köszöntek :) Őszintén szólva én meg tudom érteni azt a sofőrt a X óra vezetés után esetleg ingerültebben szól vissza, mert a nyugdíjas mami átrohan a gurulós kocsijával a 4 sávos úton leállítva a forgalmat csak hogy elérhesse a buszt, vagy még 2 év után se tudja felfogni, hogy a 17A nem megy ki Szabadhegyre, a 2A-val nem tud elmenni a kórházig stb. stb. A diákokról nem is szólva, akik bömböltetik a telefonjaikból a tuctuc zenét, összefirkálják, összeszemetelik a buszt... Ja és nincs egyetlen sofőrhöz sem kötődésem, nem rokonság vagy szerelmi szál miatt védem őket...”
  • 12. Madarász 2011. november 04. 13:26
    „Már hogy ne tehetne más, mint raportra hívatja és porig alázza! Egyszerűen oda kell adni a felmondást az ilyen munkavállalóknak, mert nem járatják le a társaságot, és a viselkedésükből egyértelműen látszik, hogy nem erre a szakmára születtek.”
  • 11. irrelevant 2011. november 04. 10:06
    „Őszintén szólva: bár valóban megbocsáthatatlan, ha egy buszsofőr indok nélkül bunkó, én valahogy mégsem tudok azonosulni ezzel a "vevőnek mindig igaza van, kuss legyen" - nézettel. Én mindig tisztelettel, mosolyogva fordulok ahhoz is, aki elvileg "értem van", máskülönben nem tudom elvárni, hogy megalázkodjon előttem: és ami érdekes, még sosem találkoztam egyetlen bunkó, goromba sofőrrel sem. Jelenleg Budapesten tanulok, és ez még a hírhedt BKV-ellenőrőkkel is ugyanígy megy: udvariasan fordulok hozzájuk, és ők is udvariasan bánnak velem. Ilyen egyszerű. Előfordult már, hogy futottam a busz után, de pont becsukta az ajtót, és elment: rápillantottam az órámra, megállapítottam, hogy lekéstem, és nyilván nem várhat a sofőr mindenkire, úgyhogy nem morogtam. Elmentem a következővel.

    Nem állítom, hogy minden buszsofőr kedves, jótét lélek, csak azt mondom, hogy érdekes módon pozitív attitűddel még egyetlen bunkóval sem találkoztam.”
  • 10. Dwatson 2011. november 04. 10:00
    „1000-ből öt,nem is olyan rossz arány,de sajnos én is összefutottam azzal a kétszázadikkal,aki nem mindig nyitja ki az ajtót.Megvárta amíg felszállnak az első ajtón és utána elindult,elfelejtette nekem kinyitni a hátsó ajtót,mire én megnyomtam a vészjelzőt,amire olyan haragra gerjedt hogy a többi utas előtt nagyon csúnyán kiabált velem,és csak az első ajtón engedett leszállni.Nagyon siettem ezért szó nélkül az utamra mentem és később sem tettem ezért panaszt,mert meg sem tudtam volna mondani hogy pontosan melyik buszon történt(egymás után jött több 22-es).
    Ezt az egy gépkocsivezetőt kivéve a többi sofőrrel semmi rossz tapasztalatom nem volt még,éppen ellenkezőleg,többször megvártak már,a hátsó ajtót kinyitva.”
  • 9. Goldmund 2011. november 04. 08:36
    „Eszembe jutott egy évekkel ezelőtti sofőr.

    Még vagy 8-10 éve volt egy sofőr a helyi járatokon, aki ott szívatta az utasokat, ahol csak bírta. Volt, amikor gorombáskodott velük, máskor rossz volt a leszállásjelző gombja, nála nem világított, és a megállóban hiába szóltak neki, azt az ajtót nem volt képes kinyitni. Volt olyan is, hogy viszonylag zsúfolt buszon az első ajtónál álló utasnak nem nyitotta ki az első ajtót. Felszálló pont nem volt - pedig ugye azért kéne hátrébb leszállnunk, hogy a felszállókat ne akadályozzuk.
    Egy-kétszer én is jól felhúztam magam rajta, aztán gondolkodóba estem. Ha már engem is felboszantott, akkor biztos rengeteg más embert is. Biztos jó néhányan panaszt is tettek ellene. Várjuk meg, mi lesz ebből!
    Aztán egyszer csak csodálkozva láttam, hogy ugyanez a sofőr visszafogott lett. Normálisan viselkedett minden szempontból. Magamban mosolyogva nyugtáztam, hogy bizonyára főnökei néhány keresetlen szó kíséretében elmagyarázták neki, hogy nem hatóságnál, hanem szolgáltató vállalatnál dolgozik. Esetleg hozzátették, hogy ha nem tud eszerint viselkedni, nem kötelező ott dolgoznia.

    Nem tudom, most raportra hívják-e a azt, aki nem tud normálisan viselkedni, de ha ő utána az utasokon akar bosszút állni, akkor óriási öngólt rúg. Lesz újabb panasz, újabb raport, és akkor talán már nemcsak a hangnemet, hanem a következményeket (fegyelmi, elbocsátás stb.) is el kell szenvednie.”
  • 8. dáffricsi 2011. november 04. 08:15
    „Én nekem az nem tetszik hogy,amilyen szigorúan kezelik a biztonsági övet a személy autókban, ugyan úgy belehetne vezetni a buszon a sofőröknek is!!!”
  • 7. Tündenéne 2011. november 04. 08:15
    „"Az igazsághoz és a teljes képhez TARTÓZIK"? :)

    Loich, igaza van! Kíváncsi lennék, vajon ugyanarra a könyvtárra gondolunk-e...”
  • 6. Tapmancs 2011. november 04. 07:54
    „5. macizoli

    Ezt most komolyan mondod vagy csak provokálod a jónépet? Most mondhatnám hogy "ezért tart itt ez az ország". Mert mindenki vastagon lesz**ja a másikat.
    Senki nem mondta hogy ne a megállóban vegye fel az utast, mindössze annyi hogy 5-10 mp-et várhatott volna még, amíg az általad sportolónak nevezett fizető utasok elérik az első ajtót. Biztosan nagyon-nagyon nehéz lett volna, ugye? Az ilyenek rendesen hozzájárulnak ahhoz hogy aki teheti autóra vált, ami kevesebb utast eredményez, ez pedig járatritkításokat, és elbocsátásokat. Olyankor persze megy a hőzöngés. Hát kérem ha a "sportolók" nem fizetnek akkor nincs miből bért adni, nagyokos.”
  • 5. macizoli 2011. november 04. 07:34
    „Aki a busz után fut az sportoló! Ha még integet is akkor búcsúzik! Aki utazni szeretne legyen kint időben a megállóban mert a busz csak ott veheti fel. És bizakodjon,hogy a sofőr indulás előtt időben rápillant az órájára.”
  • 4. Lobbo71 2011. november 04. 07:31
    „Aki primitív, annak a tréning sem használ. Ki kell rúgni, százan állnak sorba a helyére.”
  • 3. mitzekatze 2011. november 04. 06:51
    „1. Csak azt ne felejtsük el, hogy nem mindenki ír az újságnak, tehát feltételezhető, hogy 6-nál jóval több negatív beszámolót lehetne összeszedni.

    2. A szolgáltatóiparban dolgoznak, ahol mindig a vendégnek (jelen esetben az utasnak) van igaza, még akkor is, ha valójában tényleg nincs igaza és egy idióta. Persze nem mondta senki, hogy könnyű elviselni a sok tahó embert, de már elnézést: ki is választotta azt a munkát????

    3. Kontroll? Nem láttam, bőven sok volt a bemutatója is, ahogy a proli Üvegtigrisből is 4 perc már megártott.”
  • 2. Loich 2011. november 04. 06:36
    „" Üvöltözés helyett talán célszerűbb volna a 21. századi viselkedési normákról folyamatosan tréningeket szervezni "
    És nem csak a Volánnál A szolgáltató ágazatban unott, flegma, kedvetlen bunkó lusta embereknek semmi keresnivalója nincsen ! Még próbaidőre sem ! És a bunkóság nem magyarázható azzal sem, hogy " ennyi pénzért... " érdekes, van aki minimálbérért is tud kedves, normális, segítőkész lenni. ÉS semmi baja nem lesz tőle, sőt ! Van néhány hírhedt hely, ahova már be se megyünk egy egy díszpéldány miatt - ki akar magának egy rossz napot. Van ezen helyek között busz, posta, könyvtár!, étterem, boltok, pubok. stb.
    A fenti probléma tömeges ! A mondás miszerint " ahogy bánsz az alkalmazottaiddal, ő úgy bánik az ügyfeleiddel " elgondolkodtató ! Érdemes lenne megfontolni.
    Persze emellett a természetes szelekciónak is működnie kellene, de amíg nem veti ki magából a rendszer a flegmákat, ez van. Még szerencse hogy mindig van másik bolt másik posta, másik étterem, busz helyett meg gyaloglás ha csak lehet !”
21 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Milliók a semmiből

Nincs forgalomban a fillér, mégis, szinte minden benzinkútnál találkozhatunk vele, helyesebben… Tovább olvasom