Kisalföld logö

2017. 02. 22. szerda - Gerzson 3°C | 12°C Még több cikk.

Kedves, hülye állampolgár!

"Egyetért-e Ön azzal, hogy az öregségi nyugdíjkorhatár ne haladhassa meg a 62 évet?"


"Egyetért-e Ön azzal, hogy az öregségi nyugdíjkorhatár ne haladhassa meg a 62 évet?"

Érti a kérdést, kedves Átlag Állampolgár olvasó? Nem a választ kérdezem, hanem hogy érti-e a kérdést! Nos, biztos, hogy érti? Olvasson csak tovább!

Az Alkotmánybíróság (Ab) hétfői döntése értelmében nem bocsátható népszavazásra a LIGA Szakszervezetek által beterjesztett kérdés, mert az "túl bonyolult és összetett ahhoz, hogy átlag állampolgár megértse."

Ez teljesen rendjén is van, ha túl bonyolult a kérdés, akkor ne lehessen róla népszavazni.

A LIGA Szakszervezetek kérdése pontosan így hangzott: "Egyetért-e Ön azzal, hogy az öregségi nyugdíjkorhatár ne haladhassa meg a 62 évet?"

Ez a kérdés az Ab szerint bonyolult és összetett. Ha Ön Átlag Állampolgárnak érzi magát, felejtse is el gyorsan, hogy megpróbálja megérteni a fenti kérdést, úgysem fog sikerülni. Ne is akarjon vitázni róla, felesleges. Az Ab látja Önön, hogy fogalma sincs az egész kérdésről.
2007-ben az Alkotmánybíróság megállapította, hogy a "választópolgári egyértelműség követelményének része, hogy a választópolgárok a kérdés megválaszolásának lehetséges következményeit világosan lássák." Ezzel indokolják fenti döntést. Meg azzal, hogy "a választópolgár döntése meghozatalakor nem lehetne tisztában azzal, hogy a kérdésre igen-nel vagy nem-mel szavazás esetén döntésének milyen pénzügyi, vagy egyéb következményei lennének, például a szolgálati idő és a nyugdíj mértékére nézve."

Vagyis, népszavazásra csak olyan kérdés bocsátható a jövőben, amely eleve tartalmazza az igen-nel vagy nem-mel történő döntés pénzügyi vagy egyéb következményeit.

Kedves Átlag Állampolgár, képzeljen el egy teljes A4-es gépelt oldalnyi szöveget kérdőjellel a végén. Megvan? Na, így nézne ki egy jó kérdés az Ab szerint. 

A LIGA drasztikusan fogalmaz: a döntés értelmében "elhunyt" a népszavazás intézménye. Ezzel egyedejűleg konkrétan le lettünk hülyézve alkotmánybíróságilag. Mégpedig most lettünk lehülyézve, 2011-ben. Nem 1990-ben, nem 2004-ben, nem is 2008-ban, hanem most.

Virtuális hátbaveregetést nyer el az a kedves olvasó Átlag Állampolgár, aki hozzászólásában megírja pontosan, hogy hogy is hangzott az utolsó két magyarországi népszavazás két, illetve három kérdése. Aki pedig okosabb az Átlag Állampolgárnál, az talán azt is elmagyarázhatá, hogy mitől voltak azok a kérdések egyszerűbbek és egyértelműbbek a LIGA kérdésénél és melyik részeiben fejtették ki a pénzügyi és egyéb következményeket.

Mert én nem értem. Tetszenek tudni, én csak egy hülye Átlag Állampolgár vagyok.

Olvasóink írták

48 hozzászólás
  • 48. yuing 2011. március 08. 17:26
    „Na-na,vigyázzúnk csak! Nem a Magyarok a Hülyék,:hanem a vezetői! ÉRTHETŐ????? Amilyen a mosdó olyan a törölköző!!!”
  • 47. apex 2011. március 04. 19:43
    „Egyetért-e Ön azzal, hogy az öregségi nyugdíjkorhatár ne haladhassa meg a 62 évet?" Azzal a kiegészítéssel kellett volna feltenni a kérdést, hogy a férfiak átlagos élettartama 67 év, tehát így akár 5 évig is élvezhetnék kb. 40 év munka után a nyugdíjas kort.
    Nekem a cikk tartalma és ironikus stílusa is tetszett.”
  • 46. oaxacaca 2011. március 03. 19:10
    „Amikor a hallgatóimmal tesztet töltünk, a nagy hányaduk nem érti a következő kérdést:"Nem mindig látom be, hogy a másik egy megjegyzésen miért bántódik meg." A válasz csak igen, vagy nem lehet. EL KELL MAGYARÁZNOM, HOGY MIT JELENT, HA IGENT VÁLASZOL ÉS MIT HA NEMET.
    Ezek alapján egyálatán nem kifogásolom az AB álláspontját,mivel tökéletesen korrelál a saját tapasztalataimmal.:(((”
  • 45. enéh 2011. március 03. 15:53
    „Sajnos nem mondhatjuk azt, hogy legyen 50 év a nyugdíjkorhatár, úgyhogy egyet lehet tenni, megőrizni a kondiciónkat és az egészségünket. Mert erről senki sem beszél. Mindenki beteg és öreg lesz 60 évesen. De lehet és kell is tenni, hogy ne így legyen. Vannak 50-60 éves nők, férfiak, akik futnak, fociznak, úsznak és nem nyögnek és orvoshoz járnak. A 40 éveseknek meg egyenesen kötelező mozogni, egészségesnek maradni, hiszen soká lesznek 70 évesek. Kitekintve a világba, látható, hogy ahol az egészségügy többe kerül, mint nálunk, ott bizony nem betegek és rokkantak az emberek.”
  • 44. expertdaughter 2011. március 02. 12:05
    „Ezt egy másik oldalon találtam, nagyon "szép" jövőképet vázol fel a hozzászóló, nála a pont!

    "Talán még megérhetjük,hogy a mai döntést hozókat életük teljében lévő 60 év felettiek őrzik, miközben 65 éves sofőrjük odaszállítja őket a 65 éves pilóta által vezetett kormánygéphez. Persze ehhez az is kell, hogy fürge 65 éves rendőrök biztosítsák oda vezető útjukat, amit pattogós tempóban átvizsgáltak a 65 éves tűzszerészek. Aztán hazafelé jövet kezet fognak a 65 éves biztonságiakkal, megköszönik a friss és üde 65 éves repülőtéri tűzoltóknak, hogy biztosították bonyolult földet érésüket.A fitt 65 éves katasztrófavédők szélsebesen felmérik a környezetet, miközben látjuk, hogy a 65 éves büntetésvégrehajtási emberek olimpiai bajnokokat megszégyenítő gyorsasággal vezetik el a rosszarcúakat. Igaz arra nem gondoltam, hogy a mostani kánaánban ők még frissek és fiatalok lesznek, életkilátásaik 90 felettiekké válnak hamarosan, abból a valamivel több mint 65 ezerből amit talán a zsebükben hagynak az előbbiekért jutalmul. Remek. Igazi életpálya és részletesen kidolgozott karrier modell, vonzó juttatások. Talán még azon sem csodálkoznék, ha holnaptól minden fiatal katona,rendőr tűzoltó, pénzügyőr, vagy börtönőr szeretne lenni."”
  • 43. .viki27. 2011. március 02. 11:15
    „Kedves Bojzol!Sol mindent elfelejtesz pl.ha a királyotok a választások előtt mondja azokat amiket pofátlanul megcsinált lett volna -esélye?Ergo nagyon nagyot hazudott.És érdekes módon a fizetett provokátorok nem mentek az utcára.A mai napig nincs semmilyen programja ahhoz képest, hogy teljesen fel voltak készülve.Azt sem szabad elfelejteni,hogy ők voltak ellenzékben ami szintén nagy felelősséggel jár.De itt csak a hatalom a lényeg, lehessen tömjénezni aki ketté szakította az országot!”
  • 42. expertdaughter 2011. március 02. 08:57
    „34.hümm!

    "Van aki 38 évesen a törvény adta lehetőségeivel élve nyugdíjba vonult, életerősen élete legszebb éveiben, úgy hogy tudását nem hagyta hátra a következő nemzedéknek:)"

    Tudod te egyáltalán, hogy aki elmegy ennyi idősen nyugdíjba, az mit tett le az asztalra??????????
    Mennyi bevételt hozott a munkájával az államnak??????????????
    Kipróbáltad milyen érzés 12-24 órában éjszaka mínuszokban dolgozni?
    Tudod milyen érzés, amikor a 4 éves gyermek meglátja apát a munkába menő hátizsákkal, és sírva kérdezi, hogy apa most is sok napra mész? Mert olyan is van, hogy egy hónap alatt 3-4 napot tölt otthon, aki "életerősen" korengedménnyel ,megy nyugdíjba! Az életerős azért idézőjel, mert mire a fent említett 38 éves elmegy nyugdíjba, addigra a szervezete annyira leamortizálódik, a fizikai állapota annyira leromlik, hogy vetekszik egy 65-70 évesével! Ezek orvosilag alátámasztott tények!
    Nyáron 40 fokban ugyanez, ja a törvény által biztosított védőital nincs, csak ha viszel magaddal!
    Se karácsony, se szilveszter, se húsvét, és még sorolhatnám!
    A sokat emlegetett osztrákoknál, jár a fűthető bakancs, az évszaknak megfelelő munkaruha!! Nálunk persze ez sincs! A bérekről nem is beszélve, szerintem te sírva fakadnál ha tudnád, hogy ezek után mennyi a fizetés!
    A cafetéria csupán 100 ezerrel kevesebb mint a volán dolgozóknak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Tudom, most jön a válasz, hogy akkor keresni kell másik munkahelyet stb... Csak akkor van baj, ha ezt-ezeket a munkaköröket valaki szívvel lélekkel csinálja, ezt tanulta. Valakinek ezt is el kell végezni, és átadnia a tudását a következő nemzedéknek.

    Legközelebb tájékozódj egy kicsit, és ne írogass vaktában hülyeségeket!”
  • 41. BsBe 2011. március 01. 17:17
    „Mint már reggel írtam:
    Ja kérem, itt arról van szó, ha az Alkotmánybíróság (és persze a bírák) továbbra is működni szeretnének, azért áldozatot kell hozni. Az elmúlt hónapokban már tapasztalhatták, milyen a széllel szemben.....
    Most már (természetesen a választók érdekeire tekintettel) vigyázni kell mikor, és milyen döntést hoznak. Teljesen igazuk van abban, "a népszavazás intézménye nem működik és nem működhet a jövőben, hiszen a döntésre jogosult magyar nép sosem lesz képes megítélni, hogyan szeretne élni, miként szeretne dönteni"
    Honnan tudhatna egyértelmű igennel, vagy nemmel válaszolni arra, hogy akar-e 62 éves kora után is dolgozni? vagy szeretne innen már nyugdíjas lenni...
    Persze, hogy fel kell emelni a nyugdíjkorhatárt, mert a nyugdíjat már (vagy hamarosan) teljesen elköltik. Ahhoz, hogy az időközben beszedett járulék elég legyen, nem kell több nyugdíjas, elég azok járandóságát fizetni, akik már most azok.”
  • 40. pozdorja 2011. március 01. 17:14
    „Igaza van az AB-nek. A kérdést így kellett volna megfogalmazni:
    Egyetért-e Ön azzal, hogy az öregségi nyugdíjkorhatár ne haladhassa meg a 62 évet, még akkor sem, ha ezzel az adott évben nyugdíjba vonulók nyugdíja "(65-62) / szolgálati évek * teljes összegű öregkori ellátás összege + mindenkori jegybanki alapkamat * 2 / 365 * táppénzen töltött napok száma" összeggel csökkenni fog valamint a rövidebb szolgálati idő miatt kieső adók és járulékok pótlását igen kedvező kamatozású állam által felvett hitelekből fedezzük és ezzel évről-évre gazdagítsuk az olyannyira gyűlölt tőkéseket akiknek most nincs pénzük amivel tőzsdézzenek, mer selmecinyugdíjvédőgabika elvette tőlük.

    Na valami ilyesmi. Ércsük mi eztet.”
  • 39. bojzol 2011. március 01. 17:05
    „4. tornacipő
    Én értem a mit ez a gyenge képességű valaki írt csak értelmetlen.
    5.seduxen
    Nagy tudású olvasó társam. Szerinted mindenkinek az agymenését követően népszavazást kellene tartanunk.? Nem hinném. Látom neked még mindig megfelelő a vörös szín. Nyolc év alatt ezt miért nem írtátok ki népszavazásra ? Neked az is jó ha egy kormány négy évig "loptunk, csaltunk, hazudtunk"?.Ferenc testvér akkor is jó nektek? Akkor hol is van köd ???
    9.elihu
    Pontosan ezt mondom én is ! Ki akar 80 éves korában még dolgozni ? Értelmetlen kérdésre nem kell népszavazást tartani
    15 Madarász
    Nagyon fárasztó a hülyeséged ! Nem fog sikerülni ,hogy elmagyarázzam de egyszer megpróbálom.
    Üzemanyag árának egy része az adók és egy része maga az üzemanyag bekerülési ára.Az alapanyag árának emelkedésekor mindenhol a világban emelkedik az üzemanyag ára. Ez történik most is.Az előző 8 év alatt sikerült olyankor is felemelni az üzemanyag fogyasztói árát amikor a világpiacon esett a nyersolaj ára. Tehát csak az adó nőt. Ezt az extra adót lehetett később az öszödi beszéd szerint eltüntetni. Na ezt nem akarjuk.!!!!
    Magánnyugdíj pénztárak több mint 70 % nem tudott pozitív mérleget produkálni ! Miből akarták kifizetni a nyugdíjakat??? Ja hogy ha becsődölnek és nem lesz nyugdíja néhány embernek akkor majd szaladnak a kormányhoz , hogy segítsen a mások által az államkasszába fizetett pénzből.?? Nem kellene. Minden magánnyugdíj pénztár egy cég, egy vállalkozás ami tönkre is mehet!
    Valami egészen furcsa információs csatornán jön ön felé az információ ! 85 % bukott rajta ??? Demagógia . Nem szabad elfelejteni , hogy még nem zárult le ez a történet.!! Az ígéretek szerint senkinek nem csökkenhet a fizetése.”
  • 38. calico 2011. március 01. 16:58
    „A Nemzeti Ügyek Kormányának köszönhetően olyan kérdésekben nem dönthet az Alkotmánybíróság (nem dönthet? nem is vizsgálhatja!), amiről nem lehet népszavazást tartani. Ma viszont - hála az Ab-nek - megtudtuk, hogy a fenti bonyolult kérdésről nem lehet népszavazást tartani, éppen ezért az Ab jelenlegi határozata érvénytelen, ergo nyugodt szívvel ki lehet írni a népszavazást.
    Uffffff, tökre szijjártópéteres komment lett, bocs...”
  • 37. Komissar 2011. március 01. 16:56
    „30. Szabra 2011.03.01. 15:04

    "Megvárjuk a liberális értelmiség álláspontját......"

    Hát arra ugyan várhatsz, a politikai "lehűlés" következtében eltűnt AHA és Sagittarius elvtársunk.
    Túrabakancs néha még elszórakoztatta írótársainkat, de újabban ő is maródi lett. Hiánya fel sem tűnt.”
  • 36. Pepe9111 2011. március 01. 15:33
    „@spot azt is nézd meg, hogy "nyugaton" mennyi az átlagéletkor!
    Ma Magyaroszágon a férfiaknál 70 év! Vagyis, ha 67-éves korig dolgozna, akkor gyakorlatilag kezdhetné is tervezni saját temetését!”
  • 35. janus 2011. március 01. 15:31
    „29. Goldmund 2011.03.01. 14:33
    25. janus 2011.03.01. 14:15
    "Hitelbol nem lehet elni ezt mindenki tudja egy orszagra meg plane igaz."

    Ezen jót kacagtam!
    Ha ezt mindenki tudná, nem lenne most ennyi bedőlt hitel!

    A politikusok meg különösen nagy mesterek abban, hogy hitelből éljen az ország ahelyett, hogy népszerűtlen intézkedéseket tegyenek. Sok esetben az egyik hitelt már azért veszik fel, hogy a másikat fizetni tudják belőle!

    igazad van hogy hitelbol fizetik a kamatot de nem kell kozgazdasagi diploma ahoz hogy megmondja a jozan paraszti esszel gondolkodo oreg feri bacsi is hogy gyerekek ez igy nagyon nem jo

    de megis csinaljak de vajon miert?”
  • 34. hümm 2011. március 01. 15:29
    „Akar-e ön dolgozni, vagy az állam utalja át automatikusan a fizetését?

    Elég lesz önnek havi nettó kettőezer euro?

    Van aki 38 évesen a törvény adta lehetőségeivel élve nyugdíjba vonult, életerősen élete legszebb éveiben, úgy hogy tudását nem hagyta hátra a következő nemzedéknek:)

    Valakinek ezt meg kell fizetni nem?”
  • 33. zoltania2 2011. március 01. 15:28
    „Révfalui-szúnyog látom te is vitya király katonája vagy sebaj . A magadfélék dolgozzanak 100 évig a gazdájuknak.Ne a megfogalmazással foglalkozz hanem a tartalommal.Csókolgasd a királyodat.”
  • 32. janus 2011. március 01. 15:25
    „27. annobon 2011.03.01. 14:26
    25-höz: "Munkahelyek kellenenek " Egymillió elég lesz? (O.V.)

    szivbol kivanom addig elj mig meglesz de valosagos munka helyek nem csak olyanok amik papiron vannak”
  • 31. spot 2011. március 01. 15:24
    „Ez egy olyan kérdés, mint hogy ´akarsz-e adót fizetni?´ Kár róla szavazni.
    28.
    Emelni fogják. Nyugaton már mindenhol 65-67 év és sok helyen a nőkre is ez vonatkozik ,továbbá ott is időnként felmerül az emelés szándéka. Mondjuk a 70-es szám . Ez hogy hangzik? Pedig ez jövő.”
  • 30. Szabra 2011. március 01. 15:04
    „Akkor most szidni, vagy dicsérni kell az AB.-t?

    Megvárjuk a liberális értelmiség álláspontját......
    A fegyveres testület, stb. nyugdíjkorhatárát is csökkentik vagy növelik { nem is tudom} 62 évre?????”
  • 29. Goldmund 2011. március 01. 14:33
    „25. janus 2011.03.01. 14:15
    "Hitelbol nem lehet elni ezt mindenki tudja egy orszagra meg plane igaz."

    Ezen jót kacagtam!
    Ha ezt mindenki tudná, nem lenne most ennyi bedőlt hitel!

    A politikusok meg különösen nagy mesterek abban, hogy hitelből éljen az ország ahelyett, hogy népszerűtlen intézkedéseket tegyenek. Sok esetben az egyik hitelt már azért veszik fel, hogy a másikat fizetni tudják belőle!”
48 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Hajrá, egyedül

Orbán Viktornak igaza van. Egyetlen félmondattal felnyitotta a szemem, és én nagyon hálás vagyok neki ezért. Tovább olvasom