Kisalföld logö

2018. 07. 16. hétfő - Valter 17°C | 28°C Még több cikk.

Esenisek

Gyerekeink negyede funkcionális analfabétaként lökődik ki az általánosból.
A gyerek az első – harsogja a kormányzati propaganda; földön, vízen, levegőben. Mivel tegnap megkezdődött az új tanév, érdemes ezt a hangzatos kijelentést latra vetni. Ott vannak mindjárt a szakzsargonban „SNI"-vel megkülönböztetett „sajátos nevelési igényű" diákok. Ők a magyar iskolás társadalom (a gyerekeink) tíz százaléka. Sérültséggel, számolási, olvasási vagy viselkedészavarokkal küzdenek. Létfontosságú lenne számukra, hogy valóban sajátosan (azaz igényeik és képességeik szerint) fejlessze őket az a pedagógus, aki valóban képes(!) erre. Mondjuk dupla bérért. (Kontra szeged–csanádi püspökség.)

Aztán milyen egyszerű lenne, ha az állam mondjuk tripla fizetéssel honorálná annak az óvónőnek vagy tanítónak a munkáját, aki hajlandó és képes a cigánytelepek apróságait hatékonyan oktatni és nevelni. Vagy az is igazán üdvös lenne, hogy sok jó elit gimnáziumot csinálnánk korosztályaik legtehetségesebbjeinek (kontra Parragh csempeboltos). Hogy ne csak azok tehessék a lábukat az értelmiségi lét első lépcsőfokára, akiknek szülei már elemista koruktól fogva ki tudják pengetni a külön angol-, matek-, zene- és a teniszórák borsos óradíjait.
Meg azon is el kellene tűnődnünk kicsinyég, hogy miért hunyunk szemet cinkoskodva afölött, hogy gyerekeink negyede funkcionális analfabétaként lökődik ki az általánosból. Így marad nekik a bérrabszolgaság a soron. Ha egyáltalán...

Egyetemeinket meg piszkosul békén kéne hagynia a politikának, mert a kreativitás korlátokat nem tűr és új érték csakis tiszta és szabad viszonyok közepette születhet. Már ha egyáltalán... „Szabadon szolgál a szellem" – tartja az Eötvös Collegium jelmondata Keresztury Dezső direktorsága óta.

Tudásalapú társadalom. Hol, merre... és miért nem?

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Bűnbe esve

Jó lenne visszatalálni az efféle értelmes párbeszédhez. Tovább olvasom