Kisalföld logö

2016. 12. 08. csütörtök - Mária -3°C | 3°C

Brandépítők

Hamarosan jöhet a megvilágosodás, ha netalántán eddig valaki nem értette volna, mi és miért történik Magyarországon. Bruttó 800 millióért napokon belül indulhat a banzáj, állami megrendelésre kezdődik a kormányzati intézkedéseket népszerűsítő magyarázó kampány. Izgatott vagyok, mert azt gyanítom, nemcsak a kormányhirdetések majdani megemésztőinek, de a közpénzt e célra elköltő korlátolt felelősségű társaság kommunikátorainak is jól fel kell kötniük a gatyájukat.

Azt kapták ugyanis feladatul, rágják a szánkba mindenekelőtt a versenyképes Magyarország, a jó(ságos), kulturált, zöld állam, a működőképes egészségügy és oktatás, valamint a lehetőségek országa brandet, mondom így, hogy ha közérthető nem is, de legalább trendi legyek. E nyomvonalon haladva be kell mutatniuk a társadalmi célú hirdetéseknek, hogy a kormány tudatosan építi az erős, jól működő, nemzeti érdekeket képviselni és érvényesíteni képes Magyarországot, miközben a gazdaságot állítja talpra, s láttatniuk kell azt is, hogy ez elengedhetetlenül szükséges a nemzeti együttműködés rendszerének hosszú távú, szilárd működéséhez. Aztán.

Azért, hogy össze ne zavarodjunk, akik megszoktuk már a Szijjártó–Giró-Szász–Selmeczi triász ész- és szavajárását, továbbra is használniuk kell  az olyan, már jól bejáratott kifejezéseket, mint a közösség, a megújulás, az újjáépítés, az együttműködés, a nemzet, a haza, az erkölcs, a felelősség és a józan ész; méghozzá úgy, hogy ezekről azonnal a kormány jusson az emberek eszébe.
Még mielőtt nem ide illő megjegyzést fűzne bárki e gondolatsorhoz, gyorsan hozzáteszem, a kormány szerint nem valamiféle önfényezés ez. Tájékoztatás, figyelemfelhívás csupán.

Az emberek ugyanis maguktól is értékelik a munkahelyteremtést, a közmunkaprogramot, szeretik a Széchenyi-tervet, a tandíjat, a 16 százalékos adót, az alkotmányt meg a polgári törvénykönyvet. Igaz, a fiatalokat még kicsit győzködni kell arról, hogy ne menjenek külföldre, mert itthon is vannak lehetőségeik, a középkorúakat pedig arról, hogy nincs okuk kritizálni a kormányt.

Ez tehát a feladat, ami láthatóan nem kevés. Egyrészt, mert a magyar mondás szerint a jó bornak nem kell cégér, s tudjuk, mit tartunk az öndicséretről úgy általában, másrészt pedig rossz emlékeket is ébreszt. Hallottunk már ugyanis valami hasonlókat nem is oly rég a dübörgő gazdaságról, meg az ázsiai kistigriseket kergető pannon pumáról, aztán az egyik épphogy csak poroszkál nesztelen, a másik meg majdhogynem belepusztult a nagy ugrándozásba. Továbbá, mert a szavak csak szavak, akárhányszor s akármennyiért is hangozzanak el, a rögvalóság viszont napi tapasztalatban, saját bőrön, saját pénztárcán keresztül méri önmagát.

Kommunikáció ide vagy oda, ez a természete, s a tudat is leginkább csak eszerint módosul.
Szóval, kíváncsian várom a brandépítő spotokat, mert minden bizonnyal nagy meló lesz bennük. Abban viszont már nem vagyok ennyire biztos, hogy elég lesz rájuk az a bruttó 800 millió.

Olvasóink írták

  • 1. Primax 2012. március 14. 21:05
    „Ez van András...sajnos.
    Jó az írás.
    Igaz.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Lap tizenkilencre

Tovább olvasom