Négy hónap, huszonnégy ország

2023.07.10. 08:16

A fiatal győri házaspár, Lea és Ákos egyetlen hátizsákkal járják be a világot - Fotók a nem mindennapi kalandokról

Veisz Ákos és Lea a győri Széchenyi István Egyetemen ismerték meg egymást, nemrég tartották esküvőjüket. Mindketten nagy világutazók. Lea 49, férje 63 országban járt már. Esküvőjük után négy hónapos latin-amerikai hátizsákos túrára indultak, ahonnan nemrég érkeztek haza. Kalandjaik során 24 országban fordultak meg.

Ollári Gergely

Veisz Lea és Ákos – a fiatal házaspárnak számtalan olyan ország van még a világtérképen, ahová szeretnének eljutni.

Fotó: Csapó Balázs

• Gyermekként is utaztak, bár akkor még csak a környező országokban.
  • Első közös utazásuk célja Párizs volt.
  • Egyetemistaként, olcsó repjegyeket vadászva találtak a lehetőségre.
  • A háromezer forintos franciaországi ticket azonban megváltoztatta az életüket.
  • – Ekkor fogalmazódott meg bennünk, hogy minél több országba eljussunk – mondta el lapunknak Veisz Lea.

Az utazás igazi művészei

– Az utazási történetünk ekkor kezdődött, és azóta sem állt meg. Rájöttünk, hogy olcsón is lehet világot látni, egy-egy jó repjeggyel, hátizsákkal a hátunkon. Pontosan megterveztük ezt az utazást is, kedvező járatokkal, hostelekkel. Ez indított el minket a világba – folytatta Veisz Lea. Párizs után London, majd Ciprus következett. Ákos mérnökként, felesége HR-esként dolgozik Győrben.

Nem sok szabadságuk van, de azok 99 százalékát utazásokra fordítják. Az esküvő után, januárban négy hónap fizetés nélküli szabadságot kértek munkaadójuktól, hogy életük nagy kalandjába vágjanak. Négy hónapos latin-amerikai, hátizsákos túrára indultak, amiről nemrég tértek haza. A nagy kirándulás előtt Miamiba repültek, és egyhetes karib-tengeri hajóutat is kipróbáltak.

Hét különböző oltás

– Bahamák, Kajmán-szigetek, Jamaica útvonalon mentünk. A hajóút teljes ellátással mind- össze fejenként kétszázezer forintunkba került. Először kicsit furcsán néztek ránk, amikor megjelentünk a tizenöt kilogrammos hátizsákunkkal az óceánjáró bejáratánál, ahová mindenki óriási bőröndökkel érkezett.

De mi így utazunk. Így olcsó és kényelmes – mesélte Lea. A karibi hajóút után meghódították Latin-Amerikát: a nagy utazást több hónapig szervezték, és pontosították a részleteket, például hogy az országokba milyen beutazási feltételek vannak, intézték a vízumot, a pénznemeket. Hét különböző oltást kaptak az utazást megelőző 2 hónapban.

Számok és helyszínek

9. Argentína, Perito Moreno gleccser

10. Brazília, Rio de Janeiro

Kalandok Dél-Amerikában

– Kezdetben pár úti célunk volt csak, aztán nézegettük a térképet, és azon gondolkodtunk, mit érdemes még megnézni, ha arrafelé járunk. Kuba, Guatemala, Panama, Kolumbia, Ecuador, Peru, Bolívia, Chile, Argentína, Brazília. Ezen országokban mind megfordultunk. Útközben terveztünk meg mindent, az útvonalat, azt, hogy hol alszunk, hol mossuk a ruháinkat, vagy hogy milyen nevezetességet nézünk meg – vette át a szót Veisz Ákos. Először furcsán néztek ránk, amikor megjelentünk a tizenöt kilós hátizsákunkkal.Mint mondják, az étkezést volt a legnehezebb megoldani. Kubában a boltok szinte üresek, az éttermek pedig hiába kínáltak az étlapon húszféle ételt, abból általában csak kettő van. Voltak búvárkodni is, úsztak együtt cápákkal, rájákkal, teknősökkel a világ második legnagyobb korallzátonyánál, Belize-ben.

Veisz Lea és Ákos Chilében, a Torres del Paine Nemzeti Parkban. A fiatal házaspárnak számtalan utazós terve van még.

Az esőerdőben

A változó időjárásra nem tudtak előre felkészülni, volt, hogy 35 fok volt, az esőerdőben mindenük vizes lett, Argentínában, a világ legdélebbi városában fáztak is a mínuszok miatt. – Volt olyan hostel, ahol tízfős szobákban laktunk, de volt olyan hely is, ahol saját szobánk volt. Sokszor ettünk kifőzdékben, ahol tudtunk, ott készítettünk magunknak. Én Peruban kórházba is kerültem, egy parazitát sikerült összeszednem.

Olyan hosszú a lappangási ideje egy ilyen betegségnek, hogy azt sem tudjuk, hogy vajon melyik országban kaptam el – hangsúlyozta Lea. Felejthetetlen élményeket szereztek. Volt olyan ország, amit örökre a szívükbe zárnak, és olyan is, ahová nem biztos, hogy visszamennének. Kolumbia egyes részei egészen megdöbbentő és ijesztő volt számukra, a drog és a kábítószer szomorú képet mutatott az országról.

Rajtra készek

– Mexikó azonban csodálatos volt. Úgy, ahogy Guatemala is, ahol négyezer méter magas ak- tív vulkánra másztunk fel, ami negyedóránként kitört. Két napot túráztunk itt, és fent is aludtunk a vulkánon. Mindennap eszünkbe jut. Chile és Argentína is fantasztikus volt.

A városok, a gyönyörű hegyek mintha Svájcot idézték volna. Utolsó helyszínként pedig Rio de Janeiróban voltunk – tették hozzá. A fiatal házaspárnak számtalan olyan ország van még a világtérképen, ahová szeretnének eljutni. Egy biztos: amint van lehetőségük világot látni és utazni, akkor rajtra készek. A hátitáskák bepakolva, már csak indulni kell.