AMC

2023.07.30. 17:00

A halfogyasztást ösztönző kampány hatására húsz százalékkal nőtt a halak iránti kereslet

Lezárult a "Kapj rá!" halfogyasztást ösztönző kampány, amelynek hatására legalább 20 százalékkal nőtt a halak és haltermékek iránti fogyasztói kereslet az országban 2015-höz képest - közölte az Agrármarketing Centrum pénteken az MTI-vel.

MW

Egy halárus standja a Fővám téri központi vásárcsarnokban 2020. december 17-én

Forrás: MTI

Fotó: Máthé Zoltán

A magyarországi halfogyasztás népszerűsítése volt a fő célja a Magyar Halgazdálkodási Operatív Program (MAHOP) részeként futó kampánynak. Most zárult a 2014-2020-as időszak fogyasztásösztönző programja, amelyben rendezvényekkel (például FEHOVA, OMÉK), roadshow megjelenésekkel, médiakampánnyal, hirdetésekkel népszerűsítette a halak fogyasztását a szemléletformáló és fogyasztásösztönző marketingkampány lebonyolításával megbízott AMC. 

Kiemelték, hogy

 a 950 millió forintos összköltségből megvalósuló marketingprogramnak érezhető hatása van. 

Hiszen míg a 2015-ös adatok alapján a magyarországi éves halfogyasztás fejenként alig haladta meg az öt kilogrammot, mostanra ez a mennyiség csaknem hét kilogrammra emelkedett. Ezzel teljesült az eredeti cél: legalább 20 százalékkal nőtt a halak és haltermékek iránti fogyasztói kereslet. 

A közlemény szerint ezt nagyban elősegítette, hogy egyre több élelmiszerlánc forgalmaz konyhakész, csomagolt, filézett vagy darabolt halat. 

Arra is kitértek, hogy a tervek szerint 

a 2021-2027-es időszakban, a Magyar Halgazdálkodási Operatív Program Plusz keretein belül újabb kampányidőszak kezdődik. 

Az Európai Tengerügyi és Halászati Alap (ETHA) és Magyarország társfinanszírozásával valósult meg a "Kapj rá!" kampány. A 2014-2020-as pénzügyi időszakban Magyarország számára a MAHOP keretében a hazai társfinanszírozással együtt valamivel több, mint 20,5 milliárd forint áll rendelkezésre a haltermeléshez, a halfeldolgozáshoz és a halastavak természeti értékeinek megőrzéséhez kapcsolódó intézkedésekre, illetve a halételek fogyasztásának népszerűsítésére - olvasható az AMC közleményében.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában