Kisalföld logö

2017. 01. 24. kedd - Timót -6°C | -2°C Még több cikk.

Zöld út a gázmotornak

Hivatalosan is bejelentette a Győrhő, hogy egyéves előkészítő időszak után 12 megawatt villamos teljesítményű gázmotoros fejlesztés gyakorlati megvalósítását kezdi meg.
A 2,2 milliárd forintos beruházás októbertől már áramot termel, miközben a keletkezett hőenergia a távhőhálózatba kerül.
A fejlesztési lehetőségek vizsgálatát követően döntött a gázmotor-beruházás mellett a Győri Hőszolgáltató Kft. vezetése több mint egy évvel ezelőtt. Elképzeléseiket egyeztették a tulajdonos győri önkormányzattal és annak illetékes szakbizottságaival. Ezt követően tavaly februárban kért gépbeszállítói ajánlatot a társaság. Az egy évig tartó előkészítői munkák során több pályázatot vizsgáltak meg, s több bankkal tárgyaltak a pénzügyi feltételek biztosításáról. Az ajánlatok teljes műszaki, gazdasági értékelése után a város közgyűlése az október 11-i közgyűlésen döntött a gázmotoros fejlesztés megvalósítása mellett.

40 millió saját erő

A Győrhő a gázmotorok közül a finn Värtsilä cég által gyártott, 2 darab, egyenként 6 megawatt elektromos teljesítményű motort választotta, míg a beruházás megépítésére a Kipcalor Energetikai Kft.-t kérte fel partneréül. A fejlesztés 2,2 milliárd forintos költségéből 400 milliót a társaság saját erőből finanszíroz, míg a fennmaradó 1,8 milliárd forintot az OTP Bank Rt. hitelezi meg. A beruházás megtérülési ideje 6 és fél év. A termelt villamos energiát – ami Győr áramfogyasztásának mintegy ötöde – az ÉDÁSZ Rt. vásárolja meg az arra vonatkozó jogszabály alapján. A keletkező hőenergiát a győri távhőhálózatra táplálják, ezzel a nyári használati melegvíz-hőigények úgy fedezhetők majd, hogy nem lesz szükség a forró vizes kazánok párhuzamos működtetésére.

A városnak is hasznos

A győri városházán tegnap tartott ünnepélyes szerződéscserén Balogh József polgármester dicsérte a cég bátorságát és önállóságát, ugyanakkor a városnak hasznos vállalkozásként minősítette a beruházást. A Győrhő ügyvezető igazgatója, H. Szováti Miklós többek közt a legértékesebbnek a társaság szellemi tőkéjét, a kolléganők és kollégák munkáját nevezte, amivel külső mérnöki csoport bevonása nélkül megtervezték, előkészítették a gázmotoros projektet. A hivatalos ceremónia végén szerződéscserével tett pontot a beruházás megindítására H. Szováti Miklós és Nils Norrgärd, a Värtsilä alelnöke.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Győr is helyszín

Sikeres magyar pályázat esetén Budapest két stadionnal, illetve Miskolc, Szeged, Debrecen,… Tovább olvasom