Kisalföld logö

2017. 09. 22. péntek - Móric 11°C | 17°C Még több cikk.

Zajvédő a lakók kérésére

Győr - A Zöld utca új szakaszának elkészültével csak egy rövid zajvédő fal épült, ez azonban a megnövekedett forgalom miatt kevésnek bizonyult. Lakossági kérésre készült el önkormányzati beruházásban egy további szakasz.
A szabadhegyi Zöld utca átépített, új szakaszát (a Venyige utcától az új Fehérvári útig) 2006 szeptemberében helyezték forgalomba. Akkor a Páva utcai házak felőli oldalon csupán egy 56 méter hosszú szakaszon készült zajvédő fal, az előzetes forgalmi becslések alapján ugyanis ennyi tűnt szükségesnek. A Zöld utcának azonban nagyobb lett a forgalma a vártnál és az úthoz közeli társasházak lakói további zajvédő fal építését sürgették.

A fal önkormányzati beruházásban elkészült, erről tegnap helyszíni sajtótájékoztatón számolt be Simon Róbert Balázs alpolgármester, önkormányzati képviselő. A meglévő 56 méter kiegészítéséül most 157 méternyi, három méter magas zajvédő fal készült el. A fal miatt a Páva utcai házak és a Zöld utca között már meglévő kerékpárutat nem kellett áthelyezni, s mindössze egy fa volt útban (a tavaszi telepítéskor pótolják).

Hogy mennyire fontosnak ítélik a zajvédő falat a lakók, jellemző, hogy a tegnapi esemény után arról kaptunk olvasói jelzést: jó lenne ilyen a Zöld utca másik felén, a Szőnyi utca sarkánál is, ahol a lakók ugyan saját maguk építettek valami kerítést, ami persze nem olyan, mint egy „igazi" zajvédő fal.

Győrött egyébként, mint lapunk tegnapi számában már írtunk róla (Nem mindenütt jók a zajvédő falak), az állami kezelésű utak mentén több szakaszban összesen több mint egy kilométer hosszú zajvédő fal húzódik. Önkormányzati beruházásban eddig a Zöld utcain kívül csak az Új Bácsai út mentén készült ilyen fal.

Olvasóink írták

  • 8. valaki 2008. január 06. 08:19
    „Freehill !
    Természetesen nem fal kellene.
    Autopálya meg már rég kelett volna.
    De kit érdekel ez?
    Meg is dögölhetsz a zajban, és a kipufogogázban.
    Senkit nem érdekel !
    Az sem h a rezgéstől a házak hamarosan a fejünkre dőlnek!
    Ennyit erről”
  • 7. Freehill 2008. január 05. 21:37
    „Értem. Még jó, hogy ezt nem alkalmazzák a már meglévő utakra, mert akkor tényleg az egész város egy nagy labirintussá változna... (Elhiszem, hogy egyesek érzékenyek a zajra, de akkor is, hogy nézne ki úgy a város? Sajnos a zaj a városi lét velejárója, akit ennyire zavar, költözzön ki tanyára.)

    A nekünk kiküldött dokumentációban szerepelt egy lakossági fórum (?) jegyzőkönyve, amelyben az önkormányzat képviselője jelezte, hogy az átjárást biztosítani kell, mire egyik lakótársunk jól letromfolta, hogy (neki) nincs szükség átjárásra. Azt álmomban sem gondoltam volna, hogy ez alapján tényleg kihúzzák az átjárót a tervből...

    Szerintem a 86-os út mellé sem fal kellene, hanem inkább elkerülőút (amellé persze akár falat is lehet tenni). Akinek az útra néz az ablaka, nem biztos, hogy díjazná, ha felhúznának egy 3 méter magas falat pár méterre az ablakától, minden kilátást elvéve.”
  • 6. valaki 2008. január 05. 20:30
    „azért ez érdekes !
    Pár méteres utszakaszon vita van,.Persze ez az utszaksz Győrben talélhato!Ott vannak zajvédő falak, elkerülő utak.Ugyanugy mint a többi nagyvárosban.
    De mi van pl azokkal a településekkel amelyeken a 86-os ut atthalad?
    Közel 3000 jármü naponta, és ennek nagy részte kamion.
    Ezeken a településeken mikor lesznek zajvédő falak?
    Vagy elekrülő ut?
    Gondolkodjunk már,csak egy kicsit !”
  • 5. kiváncsi 2008. január 05. 19:07
    „A megengedett 60 Db helyett 78-at is mértek pár héttel az út megnyitása után. Innentől kezdve lehet vitatkozni, hogy önzés vagy nem, de törvény van rá, hogy a zaj elleni védelemről gondoskodni kell, és ez az Önkormányzatra is vonatkozik. A kapuról még a terület átadásnál is szó volt, hogy miért maradt el, az rejtély, gondolom, spórolt a kivitelező (?).”
  • 4. Freehill 2008. január 05. 13:03
    „(...autóval NEM rendelkezők..., bocsánat.)”
  • 3. Freehill 2008. január 05. 12:53
    „(Az első bekezdés természetesen a fal szakaszaira vonatkozik, nem az útra. Félreérthető lett, elnézést.)”
  • 2. Freehill 2008. január 05. 12:49
    „A Zöld utcának a város többi útjához képest minimális a forgalma. Az első szakasz megépítése is felesleges volt, a valóban érintett 5 család kb. fele nem is akarta, de a távolabb lakók (akik már a 2. szakaszban reménykedtek, illetve olyanok is, akiknek az egészhez semmi közük!) összegyűjtötték a kellő számú aláírást.

    Amúgy a falnak hatása nem sok van, nyitott ablaknál ugyanúgy hallani, ha elmegy egy autó (csukott ablaknál pedig azelőtt sem lehetett), de legalább csúnya és elveszi a kilátást.

    Az viszont minden határon túlmegy, hogy a második szakaszt úgy építették meg, hogy most több, mint 200 méteren nem lehet átjutni rajta!!! Nem lehet átmenni a szomszédokhoz, kutyát sétáltatni, kijutni a bicikiútra stb. Ha tűz van, nem lehet menekülni. Normális helyeken legalább egy ajtót tesznek rá, de itt állítólag 1 azaz 1 kellően nagyhangú lakó letiltotta ezt is, mondván Ő nem akar átjárni (más meg ugye nem szempont).

    Ha minden ekkora, vagy ennél nagyobb forgalmú út mellé falat építenének, a Kína elbújhatna a Nagy falával... A város az átjárhatóságtól lesz város! Aki azt akarja, hogy mindentől el legyen zárva teljes csendben, az építsen magának erődöt!

    (A Jáki utcaiakkal, akiknek értelemszerűen nem építettek 3 méter magas falat az ablakuktól néhány méterre, szintén jól kiszúrt a hosszú fal, mert az autósok most úgy érzik, mint ha autópályán lennének. Ha normális, városi utca lenne - mint amilyennek szánták - nem is mennének ilyen gyorsan.)

    A gyor.hu-n írják, hogy csak a hosszabbítás 13 millió forintba került. Miközben a városnak néhány százezer forintja sem volt néhány szilveszteri buszjárat közlekedtetésére, hogy az autóval rendelkezők is be tudjanak jutni az ünnepi műsorra ([link]http://www.veke.hu/index.php?fc=cikk&par=394[/link]). Csak a hosszabbítás árából kb. 40 ÉVIG MEG LENNE OLDVA GYŐR SZILVESZTERI KÖZLEKEDÉSE. Nem lett volna az hasznosabb a városnak? Éljen határtalan önzés.”
  • 1. kiváncsi 2008. január 05. 10:45
    „Téves infó, hogy az előzetes forg.becslés alapján csak 56 m tűnt szükségesnek! Utána lehet nézni az eredeti tervekben, hogy a most megépültnél is hosszabbat terveztek, csak sikerült "lecsípni" belőle, mondván, hogy a lakók nem akarják. Ez pedig a lakók 99 %-ára nem volt igaz. A másik oldalon, a Jáki utcaiak pedig már a 2006 augusztusi forgalomba helyezésnél írásban követeltek ugyanilyen zajvédő falat, erről is vannak jegyzőkönyvek, tehát NEM most ébredtek fel.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Őrizetben a mutogatós

Győr - A rendőrség pénteken ismét elfogta azt a férfit, akit szerdán állítottak elő a kapitányságra… Tovább olvasom