Kisalföld logö

2018. 10. 22. hétfő - Előd 6°C | 15°C Még több cikk.

Volán - Buszvárótól a heringjáratig

Két olvasói panasszal keresték meg portálunkat. A Széchenyi-egyetemnél buszvárót remélnek az utasok, egy másik esetben pedig az elviselhetetlen zsúfoltságot panaszolja olvasónk.

Lesz buszváró a Széchenyi-egyetemnél

Egyik győri olvasónk Sárási aláírással írt SMS-t szerkesztőségünkbe, amelyben azt írta: a Széchenyi-egyetemnél lévő buszmegállókba kérnek buszvárót, de legalább néhány padot, mert sok esetben 15 percet is kell várni az átszállásra, például a citybuszról a 6-osra vagy a 11-esre. „Így jutunk a Belváros keleti feléből a legegyszerűbben haza, amióta átszervezték a menetirányt" – tette hozzá.

A kéréssel Domanyik Esztert, a polgármesteri hivatal kommunikáció, marketing és turizmus osztályvezetőjét kerestük meg. Ő azt válaszolta, hogy terveik szerint idén buszváró kerül az egyetemi megállóba.


Enyhítik a „heringjárat" zsúfoltságát
 
Olvasóink jelzése szerint egyes „heringjáratokon" elviselhetetlen a zsúfoltság: a Kisalföld Volán a jelzésre reagálva a későbbiekben a legnagyobb befogadóképességű „szóló" autóbuszokat közlekedteti kora reggel az 5R és délután két órakor a 6-os jelzésű buszvonalon.

„Véleményem szerint tarthatatlan már az a helyzet, ami az 5-ös autóbuszjárat reggel 5 óra 25 perckor Kismegyer felé induló, s a 6-os autóbuszjárat délután 14 órakor Kismegyer felől a város felé közlekedő autóbuszán uralkodik" - kaptunk egy bosszankodó utas levelét. Mint írja, mindkét említett járat túlzsúfolt, amihez hozzájárul az is, hogy a reggeli és a délutáni „csúcsidőben" kis autóbuszt indítanak. „Mondhatjuk az is, hogy egy gombostűt sem lehetne leejteni.

A reggel 5 óra után pár percel induló 5-ös és 6-os autóbuszok egymás után indulnak, néhány utassal. Feltehetően azért utazik a két említett járaton csak néhány ember, mivel azoknak, akik környékbeli településről járnak a városba dolgozni, nem ér be pontban 5 órára a buszuk. Így nekik marad a későbbi már említett „ heringjárat" és a hozzá tartozó bosszankodás. A problémát már többször és többen is jeleztük a Kisalföld Volánnál. Szeretném a segítségüket kérni, ami talán némi előrelépéshez vezetne."

Mihályka Imrétől, a Kisalföld Volán személyszállítási igazgatójától megtudtuk: a város által megrendelt és jóváhagyott menterend alapján végzik a szolgáltatásukat. „Elsődleges szempont, hogy minden menetrendben meghirdetett autóbuszjáratot az utazási igényeknek megfelelő befogadóképességű autóbusz végezzen. A Révai Miklós utcából 5 óra 25 perckor induló 5R jelzésű, és a kismegyeri Arató utcai megállóhelyről 14 órakor induló 6-os jelzésű autóbusz – a panaszbejelentést követő utasfelmérés tapasztalatai alapján – általában 70-90 százalékos terheléssel közlekedik, tehát megfelel az utazási igényeknek.

Az utazási kényelem javítása, a zsúfoltság enyhítése érdekében az olvasói levélben jelzett esetekben típuscserét végeztünk: a panaszolt járatokat a későbbiekben „szóló" autóbuszaink közül a legnagyobb befogadóképességűekkel végeztetjük. Csuklósra nem áll módunkban cserélni, mivel csúcsidőben valamennyi csuklós autóbuszunk „dolgozik" a legnagyobb utasforgalmú vonalakon" - közölte, s hozzátette: az utasaikat ért kellemetlenség miatt elnézést kérnek.

Olvasóink írták

  • 19. Freehill 2012. május 07. 15:40
    „Tündenéne: az 5.25 még valóban nem csúcsidő, de ami 5-ösként kimegy Kismegyerre, az utána általában egy 6-os fordulót csinál (különben a 6-os nem tudna Kismegyerről indulni), majd csak azután tér vissza a Révai utcába. Úgy viszont már rendesen belelóg a csúcsba...”
  • 18. Tündenéne 2012. május 07. 14:49
    „"Csuklósra nem áll módunkban cserélni, mivel csúcsidőben valamennyi csuklós autóbuszunk ,,dolgozik" a legnagyobb utasforgalmú vonalakon"

    És reggel 5.25 az csúcsidő?”
  • 17. Cujka21 2012. május 06. 15:49
    „pindla
    szerinted hányféle busz megy Gyárvárosba?Elmondanám,hogy 2. Nekem Marcalból a 14-es kellett........Munka után ott szálltunk fel,és nem leülni akartam,csak mindenki a levegőt hiányolta.......ünnepnapon miféle csekkeket adjak fel? ne bolondozz már,és ne vonatkoztass el attól amiről írtam....a heringjáratról írtam,ne keverjünk ide mást.ok?”
  • 16. Cujka21 2012. május 06. 15:43
    „aki nem volt ott aznap az ne nyilatkozzon,jó?”
  • 15. pindla 2012. május 06. 12:56
    „13. Cujka21
    Arról nem tehetnek, hogy mindenki egyszerre akar buszozni és senkinek sem jut eszébe 10 perccel később, vagy netalántán egy másik busszal menni. A csúcsidő azért csúcsidő, mert akkor sokan buszoznak, ergo nem fognak tudni egy plusz járatot beállítani oda. Vagy úgy gondolod, más emberek elől kellene elvenni egy buszt, hogy te le tudj ülni a buszodon? Mindenki kifizeti az 5500at, és a jelenlegi hírek szerint még ez sem fedezi a volán valós költségeit.
    Ha ekkora probléma, akkor intézd másként a dolgaidat, intézd el a bevásárlást, add fel a csekkjeidet, vagy csak ülj le 10 percre a parkba, és menj a következővel.”
  • 14. Freehill 2012. május 06. 12:55
    „Cujka21: a Volán annyi buszt közlekedtethet, amennyit a város megrendel. Többet sajnos nem, mert akkor megszegné a szerződését. Abban igaza van, hogy minél inkább csuklósokat kellett volna indítani, korábbi években ez így is volt május 1-jén, én sem értem, idén miért nem! Viszont ezt az alpári stílust jó lenne mellőzni, magával sem beszélt így senki!”
  • 13. Cujka21 2012. május 06. 11:51
    „Freehill
    levegőt nem lehetett kapni a buszon akkor, csoda hogy nem ájult el senki a hőségben......elgondolkodhattak volna......nem disznószállítást végeznek hanem embereket visznek....bár az még a disznókkal szemben is szemétség lett volna amit átéltünk........bezzeg az 5500ft-ot szeretik elkérni a bérletért........hát kapják be......”
  • 12. Freehill 2012. május 05. 19:25
    „Dwatson: a 22-essel tényleg ritkábban járok, de összehasonlítottam az összevonás előtti menetrendet a mostanival, és reggel 7.00-7.55 között a Révai utcából induló 22(A,Y) iáratok száma nem csökkent! (Bár azt különben sem írtam, hogy több busz jár, hanem azt, hogy az összevonás révén gyakrabban lehet eljutni mindkét városrészbe!) A 22A-n délután most februártól tényleg volt egy kisebb ritkítás, de az már nem függ össze az összevonással. Amúgy a saját buszomból nézve elég sok kihasználatlan 22A-t is szoktam látni, úgyhogy a járatszám helyett szerintem inkább az lehet a baj, hogy sokan akarnak egyszerre utazni (pl. diákok, amikor bejön valamilyen vonat, vagy kicsengetés után), ezért az *első* buszra nem férnek fel mind, de ez szerintem régebben is így volt, 5-10 perc múlva jön a következő. Ezért lenne jó bevonni az ilyen forgalmas viszonylatokban a vasutat is, ahogy ez a tanulmány javasolja: http://veke.hu/2012/04/gyor-elovarosi-kozlekedesenek-fejlesztese-a-veke-koncepcioja/”
  • 11. Dwatson 2012. május 05. 12:31
    „Úgy látom nem jársz 22-el.A reggeli csúcsban rendszeresen lemaradok róla,van amelyik a városházánál már meg sem áll! A 22E járat pedig az aluljárónál és a marcalvárosi végállomásnál is megáll,de egész nap csak néhány járat közlekedik.Az szintén tévedés hogy több járat közlekedik,ellenkezőleg,kevesebb lett! Korábban 13.30 körül három 22-es jött a város felé,most csak egy(naponta ezzel utazom).”
  • 10. Freehill 2012. május 05. 11:08
    „Cujka21: sajnálatos, hogy mind a 2(!) alkalommal kisbuszt fogott ki, pedig normál munkaszüneti napokon (vasárnapokon) is szoktak közlekedni csuklósok a 14-esen, és emlékeim szerint a korábbi években május 1-jén ezen felül is voltak további csuklósok. Nem tudom, idén hogyan alakult a dolog, de ráadásul idén februártól sűrűbben, 30 helyett 20 percenként jár a 14-es munkaszüneti napokon, úgyhogy biztos, hogy összességében a korábbi éveknél is nagyobb kapacitás volt! Ezért az általánosítást kissé túlzásnak érzem, persze nyilván jó lett volna megoldani, hogy egyik járat se legyen zsúfolt...”
  • 9. Freehill 2012. május 05. 11:02
    „rubeola: konkrétan melyik 22-esen van hering-probléma? Mert általánosságban szerintem nagyon jó megoldás volt a 22-40 összevonás, Marcalvárosba és Ménfőcsanakra is sűrűbben (20-40 helyett 15-30 percenként) járnak a buszok! Csúcsidőn kívül általában el is fér mindenki, csúcsban viszont VAN külön busz, a 22A a marcalvárosiakat viszi el a 22-es előtt néhány perccel, a csanakiaknak pedig ott a 22E, ami Marcalváros nagyobb részét kikerüli. Illetve ahogy pindla is írta, ott vannak a 3x-es járatok is. Különben mindenkinek lehet saját busza, csak fizesse ki.

    háté: szerinted milyen "mérhetetlen pénzeket" fizetnének ki azért, hogy 1-2 alkalommal megnézze valaki egy járat terheltségét? Ez a Volán munkatársainak munkaköri kötelessége. Mire jók az ilyen alaptalan rágalmak?”
  • 8. Cujka21 2012. május 05. 08:20
    „de annyi eszük nem volt,hogy május 1.-én ne csak(!) kisbusz induljon el 14-es számmal.....fergeteges volt oda és vissza is......
    gondolom ez is csak a véletlen műve lehetett kedves Kisalföld Volán.........hmmmmmm?”
  • 7. tovari 2012. május 05. 07:21
    „ez van ha valamiben monopólium van”
  • 6. Mankapunka 2012. május 05. 01:32
    „Goldmund

    Mi számít neked régi busznak???”
  • 5. pindla 2012. május 04. 22:32
    „1. rubeola

    Ha a Ménfőcsanak saját buszjáratot akar, akkor az intézze távolsági buszjárattal, és vegyen rá külön bérletet. Mi az már, hogy egy városrésznek saját buszjárata legyen... Akkor egyből legyen minden utcának saját buszjárata, ami megáll az utca közepén és a belvárosban. Már eleve azt felháborítónak tartom, hogy a 3x-es buszokról nem szállhatok le a Tesconál, holott érvényes bérletem van rá, meg is állna ott, de nem. Azért álljon már meg a menet.”
  • 4. Goldmund 2012. május 04. 20:21
    „...... ,,szóló" autóbuszaink közül a legnagyobb befogadóképességűekkel végeztetjük..............

    Hadd súgjam meg (nem vagyok Volános, csak tapasztalt utas): ezek a régi buszok!
    Fölmerül a kérdés: miért nem olyat vettek újnak, ami ugyanakkora befogadóképességű?
    Esetleg normális méretű, nyitható ablakai is volnának?
    Mert a másik pár forinttal olcsóbb volt? Hát igen, így járunk, ha olyanok döntenek ebben, akik nem utaznak ezeken a buszokon!”
  • 3. háté 2012. május 04. 17:21
    „És, mérhetetlen pénzeket fizettek ki a a felmérésekért!”
  • 2. bojtár 2012. május 04. 16:44
    „micsoda hír az országot meg rabolják szét gazdáitok”
  • 1. rubeola 2012. május 04. 16:08
    „A 22-es ménfőcsanaki heringjáratról nincs senkinek véleménye? Szerintem amióta a 22-es kimegy Ménfőcsanakra, azóta utálják egymást a Marcalvárosiak és a Ménfőcsanakiak! Pedig nem ők tehetnek arról, hogy valami impotens észlény kitalálta ezt a járatócsítást. Miért nem lehet Ménfőcsanaknak saját buszjárata? Miért? Kedves Domanyik kisasszony talán ezt is tetszene elmesélni!???? MIÉRT????”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Özvegyi és haszonélvezeti jog

Mi a különbség az özvegyi jog és a haszonélvezeti jog között? Van-e pénzbeli értéke? Átruházható-e… Tovább olvasom