Kisalföld logö

2016. 09. 27. kedd - Adalbert 10°C | 21°C

Vizsgálják a kamionforgalom kitiltását

A következő hét évben legfeljebb a burkolat megerősítésére futja a mind nagyobb teherforgalmat lebonyolító 81-es főúton.
Nemrégiben megérkezett a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium válasza a megyei területfejlesztési tanács júniusi határozatára, amelyben a testület a 81-es főút fejlesztését szorgalmazta. Az előzményekhez tartozik, hogy az ügyben Balogh József győri polgármester és Szakács Imre, a megyei közgyűlés és a megyei területfejlesztési tanács elnöke közösen lépett fel.

Balogh: Ne Komárnót segítsük!

Balogh József a testület nyár eleji ülésére készített előterjesztést a főút fejlesztésének szükségességéről. Azt írta: az országos területrendezési terv a jelenleg másodrendű főútként szereplő 81-es gyorsforgalmi úttá fejlesztését irányozza elő Székesfehérvár–Vámosszabadi között, egy új Mosoni-Duna-híddal. Megjegyezte: a terv alternatívaként a Székesfehérvár–Komárom útvonalat is tartalmazza, ami a győr–gönyűi helyett a szlovákiai Komárno kikötőjét hozná kedvezőbb helyzetbe.
A politikus a beruházás melletti érvek között említette a folyamatosan növekvő forgalmat.

Ennek egyik oka a 81-es útra felfűződő autóipari beszállítók sora, amely valóságos autóipari folyosót hoz létre. (A teljesség igénye nélkül: Székesfehérvár: Denso, Loranger, Videoton, Visteon, General-Plastics, Karsai; Mór: Hammerstein, Rába, Lear, Benfeler, P-Form; Oroszlány: Bebusch, Weslin, Borg Warner TurboSystems; Kisbér: U-Shin.) A polgármester úgy vélte, ha a főutat a győr–gönyűi kikötő felé építenék tovább, az ösztönözné a beruházásokat és elősegítené a győri, a székesfehérvári és a veszprémi fejlesztési pólusok szoros együttműködését.

Szakács támogatást kért

A tanács elfogadta a határozatot, amelyet Szakács Imre levélben küldött meg Kóka János gazdasági és közlekedési miniszternek. Azt kérte a tárca vezetőjétől, hogy támogassa a kezdeményezést.

Egyelőre csak burkolatfelújítás

A szaktárca válasza nemrégiben érkezett meg. Felsmann Balázs infrastuktúraügyekért felelős szakállamtitkár levelében nem sok jóval kecsegtetett. Leszögezte: egyetértenek a 81-es és a 14-es főutak kiemelt fejlesztésével, valamint győr–gönyűi kikötő közúti megközelíthetőségének javításával. A következő hét évben ettől függetlenül csak a burkolat felújítását, megerősítését vették tervbe, amelyet a legindokoltabbnak tartott Székesfehérvár–Mór szakaszon kezdenének meg.

A következő európai uniós költségvetési ciklusban, 2020-ig számolnak a főút Székesfehérvár–Kisbér közötti négysávosításával, a kisbéri elkerülőszakasz megépítésével, a 19-es és a 14-es főutak összekötésével. Utóbbi – amelyhez egy Mosoni-Duna-híd is szükséges – a győri északi elkerülőút első üteme. A Székesfehérvár–Győr–Vámosszabadi út csak 2034-re lehet végig kétszer kétsávos és a településeket végig elkerülő.

Felsmann Balázs megemlítette: a Győr–Gönyű országos közforgalmú kikötő építése projekt részeként összeköttetést kívánnak teremteni az 1-es és a 19-es főutak között. „Nem érdekünk, hogy a hazai gazdaság szereplői számára a szlovákiai Komárno kikötőjét tegyük preferálttá a győr–gönyűi kikötő helyett" – tette hozzá.
Szakács Imre lapunkkal közölte: fontos lenne, hogy mielőbb ne csak a Székesfehérvár–Mór, hanem a Pér–Mezőörs közötti szakaszt is felújítsák, ahol a burkolat szintén tönkrement.

Balogh József kérdésünkre újabb fejleményekről számolt be az ügyben. Elmondta: a szaktárcánál több alternatívát vizsgálnak, mert tisztában vannak azzal, hogy a 81-es főút forgalma folyamatosan nő; ezek egyike az, hogy kitiltanák róla a nemzetközi kamionforgalmat.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A belváros részévé vált a Domb utca

Elkészült a két igazságügyi palota környezete, az önkormányzat nevében Eredics Imre alpolgármester tegnap hivatalosan átvette a területet Balogházi Istvántól, a Vegyépszer Zrt. útépítési igazgatójától. Mint elmondta, a Domb utca, a Révai utca és az Amade utca térségében elkészült, 149 millió forintos beruházás csupán egy eleme a tavaly ősszel igényelt, 1,6 milliárd forintos hitelállománynak. Tovább olvasom