Kisalföld logö

2017. 01. 21. szombat - Ágnes -9°C | 1°C Még több cikk.

Vitás a Cshu-Cshu Bahn belvárosi útvonala Győrben?

A városnéző kisvonat tavaly óta robog Győrben. Utánajártunk hogyan került a járgány a városba. Az üzemeltetőtől megtudtuk, a fenntartás az országban itt a legveszteségesebb, ugyanis a jármű nem hajthat be a legkedveltebb látványosságok közelébe.



Baleset után került Győrbe a kisvonat?

Feltűnő jelenség, illetve turistalátványosság is a tavaly óta közlekedő, német gyártmányú városnéző kisvonat. A Cshu-Cshu Bahn névre hallgató, vidám gyerekeket és érdeklődő turistákat szállító járgány azonban kanyargósabb úton érkezett meg a győri, a Bécsi kapu téri állomáshelyére, mint gondolnánk.

A kisvonat éveken keresztül Szegeden robogott, azonban egy tragédia véget vetett vidám pöfékelésének. A jármű ugyanis 2009 júniusában elütött egy 19 éves szegedi diáklányt, aki 7 hónap kóma után elhunyt. A vonat akkori sofőrje, aki végig tagadta bűnösségét, még azelőtt meghalt, mielőtt az ügyben ítélet született volna.

A lassú járműnek számító városnéző alkalmatosság győri sofőrjétől megtudtuk, eddig nem volt példa kisvonattal okozott balesetre a vizek városában.

– Ha rajtam múlik, a Szegedihez hasonló eset nem fordul elő Győrben. Nagy élvezet itt a városi vonatozás. Amikor sokan vannak, és mosolyognak menet közben én is örülök. Néhányan annyira kedvelik a járgányt, hogy akár heti három alkalommal is felületetik unokáikat, akik előszeretettel nézegetik, fényképezik a mozdonyt – mondta Fodor Imre, a kisvonat sofőrje, aki ezelőtt buszsofőrként dolgozott a ’80-as évek közepéig.

Fotók: Cseh Róbert

– Győrben előttünk is kanyarogtak kisvonatok. Sajnos mi a konkurencia miatt nem kaphattunk eddig útvonalengedélyt. Senkit sem szerettem volna kitúrni a helyéről, ezért csak akkor pályáztam a városban, amikor megtudtam, a másik vállalkozás kivonul a térségből. Ez pedig éppen akkor történt, amikor Szegedről a városüzemeltetési iroda kérésére, a sorozatos útfelújítások miatt távoztunk. Tehát nem a baleset miatt hagytuk el a napfény városát – mondta el portálunknak Zink Ferenc, az üzemeltető Evergreen Kft. ügyvezető igazgatója, aki mindig is szeretett volna Győrben is jelen lenni, mert a várost különösen szépnek találja.

Behajtási stop miatt kérdéses a fennmaradás

– Ám a szépség nem minden – panaszkodott a tatai központú cég igazgatója – sajnos a győri városvezetés nem adott engedélyt arra, hogy a kisvonattal behajtsunk a legkedveltebb látványosságok közelébe, például a Széchenyi térre. Pedig járgányunk egyik legnagyobb előnye, hogy olyan helyekre is el tudná szállítani a turistákat, ahová nagy buszokkal nem lehet behajtani. Vélhetőleg ebből kifolyólag a kisvonat ebben a városban nem produkálja az elvárt nyereséget – vélekedett Zink Ferenc, aki ennek ellenére egyelőre még maradna a térségben, ám ha huzamosabb ideig folytatódik a rossz széria, véleménye szerint egyértelmű a kivonulás. – Lobbizni nem tudok eredményesen érdekeimért a városvezetésnél, most arra számítok, a turisták igényei fogják kikényszeríteni a behajtási engedélyeket. Addig is tervezem, hogy beruházok egy többnyelvű, gépi idegenvezető rendszerre – osztotta meg az ügyvezető, aki szerint városvezetés a frissen lerakott belvárosi térburkolatot megóvása miatt határozott a jelenlegi útvonalengedély mellett.

Az önkormányzat a sétálók nyugalmát tartja a legfontosabbnak

– Turisztikai szempontból valóban előnyösebb lenne, ha a kisvonatot beengednénk a belváros frekventált helyszíneire is, de számunkra a fő szempont inkább az itt sétálók nyugalmának, biztonságának megóvása. A behajtást az új, világos színű térburkolat miatt sem engedhetjük meg, ugyanis tapasztalataink alapján a vonat fekete gumikereke megfogja, elszínezi a köveket. Ehelyett biztosítottuk, hogy a városnéző vonat az egyetem felé bővítheti útvonalát – számolt be az indokokról portálunknak Domanyik Eszter, a győri önkormányzat kommunikációs osztályvezetője.

Olvasóink írták

  • 10. Dwatson 2011. június 26. 12:25
    „A süttői mészkő a budai alsó rakparton 130 éve bírja,sajnos a Magit hídnál felszedték,és ocsmány módon rakták vissza,de ez nem a mészkő hibája.Úgy látszik a szuper indiai csak ennyit ér,de Győrnek ez a szar is jó mert a Fidesz soha nem hibázik.”
  • 9. Beresforder 2011. június 25. 12:09
    „Semmi gond, ha tönkremegy a tér én 800 millióból 2 év alatt tökéletesen felújítom - egyedül.”
  • 8. Bolla_Andras 2011. június 25. 09:10
    „1 milliárd volt a tér ára. Ennyiért ne repedezzen és szineződjön már. Félnek, hogy a semmitől ennyi baja van, mi lesz ha még egy pár tonnás kisvonat is jobban igánybe veszi. Rapityára töredeznének a billegő kövek. A mi házunk 12 éves, de nem repedezk és csak 19 mio volt újonnan.”
  • 7. Lacika1981 2011. június 25. 08:56
    „Tisztelt mekkmester!

    És most isteníteni kell őket mert csináltattak valamit ami egyáltalán nem időtálló és rengeteg pénzbe került. Gratulálok a felfogásához. 2 év múlva ugyanúgy fog kinézni mint a régi.”
  • 6. mekkmester 2011. június 24. 23:26
    „hát, ahogy régen kinézett a tér, az még szánalmasabb volt.. Balog elvtársék 20 év alatt semmit sem csináltak...”
  • 5. NÉTT 2011. június 24. 23:13
    „Nem akarok tippet adni, de kitiltják majd a fekete gumis kerékpárokat is? Vagy csak a " túlsúlyos " kerékpárosokat? Áthajtva a téren, érezhető a járólapok billegése, ami előbb - utóbb töréshez fog vezetni.”
  • 4. Dwatson 2011. június 24. 21:17
    „Talán a teret magyar kővel kellett volna burkolni,nem lenne ilyen probléma,igaz nem lehetett volna annyit lopni,mint az olasz cégen keresztül Indiából hozott szeméttel.”
  • 3. Lacika1981 2011. június 24. 14:14
    „És a városvezetés így akar egy kedvelt várost létrehozni. Gondolom ez a kis vonat nem csak győrieket szállít. De mivel ez nem sok pénzt hoz a fejesek zsebébe így mindenféle indokkal ellehetetlenítik a létezését annak akinek ez megélhetést biztosítana és sok embernek pedig élményt nyújtana.”
  • 2. Madarász 2011. június 24. 09:36
    „1. Igazad van! Tényleg már most ramatyul néz ki a Városház térrel együtt, mi lesz pár év múlva...
    De a lényeg, hogy jó drága volt és a "sógor, koma, jóbarát" jól meggazdagodott a beruházásból.”
  • 1. Tudós-1 2011. június 24. 09:18
    „..."...a vonat fekete gumikereke megfogja, elszínezi a köveket."...
    Hát ez "ütős érv"!
    A Széchenyi téren nem vagy alig jár gépjármű, a kövezet mégis szürke, rozsdásszínű. A tavasz elején megpróbálták nagynyomással tisztítani - eredmény nélkül. Továbbá a kövezetnek jelenleg kb. 20%-a repedezett, töredezett!
    Annyit a fekete gumikerékről az ÖKO hölgynek!
    Mellébeszélni, mást mondani ma már erénynek tűnik!?”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Vihar - SzFeszt: Elúszott a Megasztár koncert

Az orkán erejű szélviharral érkező eső miatt félbeszakadt a Megasztár koncert Győrszentivánon nem… Tovább olvasom