Kisalföld logö

2017. 10. 17. kedd - Hedvig 11°C | 21°C Még több cikk.

Villamosítják: 120 km/h-val száguldhatnak a vonatok Győr, Pápa és Celldömölk között

A gyorsvonatok menetideje akár 50 perc alá is csökkenhet Győr és Celldömölk között. Három év múlva kezdődhet a kivitelezés. A pálya villamosítása után, a napi 40 helyett 70-80 vonat is közlekedhet a vonalon.

A Győr-Pápa-Celldömölk vasútvonal a IV. és V. számú páneurópai vasúti közlekedési folyosókat összekötő vasúti elem.  72 km hosszú, a Bajánsenye–Zalalövő–Boba vonal folytatása. Kapcsolatot biztosít a dél-európai (elsősorban Koper) és a Balti-tengeri kikötők között.

Nemzetközi szerepe mellett a vonal mentén élő közel 200 ezer embernek biztosít "kistérségi összeköttetést" Győr, Szombathely és Zalaegerszeg irányába.

Az 1871-ben átadott vonalon az utolsó átépítés az 1980-as évek végén volt, amely a pálya egyharmadát érintette. Ezen a szakaszon az engedélyezett sebesség 100 km/h lett az addigi 80 km/h-val szemben. A felújítással nem érintett szakaszokon közel 50 éves a vasúti pálya.



 

 


"A vonal 75%-át érintő sebességkorlátozásoknak köszönhetően napjainkban a gyorsvonatok átlagsebessége 60 km/h, míg a személyvonatok, a 16 közbenső állomás és megállóhely miatt, 48 km/h átlagsebességgel, átlagosan 90 perc alatt teszik meg a Győr és Celldömölk közötti távot" - tájékoztatta portálunkat a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs osztálya.

A tervezett átépítést követően a teljes vonalon 120 km/h lesz a pályasebesség villamos vontatás mellett. Ez a vonalkapacitás jelentős növekedését is eredményezi. 

A mostani napi 40 vonat helyett 70-80 vonat is közlekedhet, akár 10-20 perces menetidő megtakarítással.

Az új pályán, új menetrendi szerkezetben közlekedő gyorsvonat menetideje 50 perc alá is csökkenhet, közel 80 km/h átlagsebességű eljutást biztosítva - tudta meg portálunk.

Villamosítás után például ilyen V43-as típusú mozdonyok is továbbíthatják a szere

Villamosítás után például ilyen Taurus típusú mozdonyok is továbbíthatják a szerelvényeket Győr és Celldömölk között. Fotónk illusztráció.


A korszerűsítéssel megszüntethetők a sebesség- és forgalomkorlátozások, valamint az átépített pálya alkalmas lesz a 225 kN tengelyterhelés viselésére, ezáltal a hálózat vasútüzemi, forgalmi feladatait biztonsággal teljesíteni tudja.

A beruházástól elvárt valós társadalmi igények kielégítésével megvalósul az utazási komfort színvonalának emelése, a menetidő csökkentése versenyképes alternatívát teremtve a személygépkocsival történő közlekedéssel szemben.

wef
Gyorsvonat Pápán, Győrből Celldömölk felé. Fotó: T.Zs.

Az átépülő vonalszakaszokon a felújított, jó minőségű pályán csökken a balesetek bekövetkezésének kockázata, s a villamos vontatás révén a környezeti ártalmak is mérséklődnek, hiszen a villamosított vasút minden környezeti hatásviselő elemre lényegesen kevesebb terhelést ró, mint a dízelüzemű.

A vasúti közlekedés feltételeinek javulása következtében a térség gazdasági potenciálja jelentősen növekszik, ami a gazdasági fejlődés és a társadalmi fejlődés szempontjából is kiemelkedő fontosságú.

Olvasóink írták

  • 12. támogató 2011. július 05. 09:41
    „már a kilencvenes évek közepén kész kellett volna lennie, az eredeti tervek arra az időszakra szóltak... talán most kiássák a gazból a fémgyűjtők által még el nem vitt felsővezeték-tartó oszlopokat, amit anno pont ezért odaraktak. :D”
  • 11. tefegu 2011. június 30. 14:58
    „Akkor szeretnék kérni egy alul- vagy felüljárót a Szabadhegy-Adyváros közötti szakaszra (Jereváni, Tihanyi)”
  • 10. totel 2011. június 30. 13:16
    „Reméljük, hosszú idő után meg is fog valósulni!!!

    Legalábbis a NIF szerint igen ! :

    http://www.nif.hu/hu/fejlesztesek/vasutvonalak/gyor-_papa-_celldomolk_vasutvonal_villamositasa”
  • 9. Morpheus 2011. június 30. 12:58
    „7. Primax: nem minden vonat üres, iskolaidőben pláne nem :). Ha szellős vonaton utazok, annak szoktam örülni - mert van, ez tény - de ez elég ritka :).
    1. Igazmondó: Egy aluljáró elég lenne, mégpedig a 81-es számú főút esetében. A 82-esnek tervbe van véve egy elkerülőszakasza, aminek a felüljárója Győrszabadhegy után lenne a vasút felett (a temető környékén), és valahol a 821-es útnál csatlakozna a 83-asra. (Lehet nem jól emlékszem, akkor elnézést.)”
  • 8. vigaszsag 2011. június 30. 10:11
    „Azt is ígérhették volna, hogy Győr - Ménkőcsanak között metróként fog működni, megoldva a városi vasúti csomópontokon lévő közlekedési gondokat.

    Budapestieket 20 évig bútították eredményesen a 4-es metró ígérgetésével, itt sem lenne másként...”
  • 7. Primax 2011. június 30. 08:39
    „" A pálya villamosítása után, a napi 40 helyett 70-80 vonat is közlekedhet a vonalon."
    Szinte üresen, úgy, mint manapság ?
    Három vagonban - összesen - 16 ember...megszámoltam.”
  • 6. Gabor123 2011. június 30. 08:02
    „Akkor most már igazán megcsinálhanák a zajvédő falat. Unom már hogy ebben a ........ országban semmire sincsen pénz de a beromságra mindig tudnak elkülöniteni.”
  • 5. nyá 2011. június 30. 07:53
    „Még nagyobb élmény lesz Csanakon élni a frankhiteleseknek.”
  • 4. bojtár 2011. június 30. 06:53
    „Csak szét ne essen:)”
  • 3. Skip 2011. június 30. 06:19
    „Szerintem ebben a cikkben csak az évszámot cserélgetik és 1-2 évente újra felrakják. (Sajna, mert jobb lenne ha arról írnanak, hogy kész de ez nem mostanában lesz...)”
  • 2. piroskaésabarkasz 2011. június 30. 06:14
    „Hurrá!Igy legalább állandósulni fognak a város közlekedését megbénitó dugók(főleg Szabadhegyét),a vonatokon ülő mintegy húsz-harminc ember kedvéért!Ahelyett,hogy ezt az átkozott vasutat egy k.b 3km-es rákötéssel ráköthetnék az Újváros mögött bejövő Hegyeshalmi szakaszra!!Nem baj,majd horror pénzért egyszer majd lesz új Veszprémi úti bevezető ami felüljáróval,a Szentlélek templomnál jönne ki. De az a Város és Szabadhegy" összenem "köttetését nem oldja meg.”
  • 1. igazmondó 2011. június 30. 06:01
    „Akkor kezdjük azzal, hogy ez egy jó hír.
    De:
    - már 20 éve folyamatosan villamosítani akarják, most megint van céldátum a kezdésre. 3 év... pfff. Kíváncsi leszek.
    - ha növekszik a forgalom, akkor a villamosítást Győrben 2 alul vagy felüljáró építésével kell kezdeni! Bármekkora összegben fogadok, hogy egy sem lesz.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Akváriummá változik a színpad

Rendhagyó próba miatt különleges védőburkolattal látják el a Győri Nemzeti Színház nézőterét,… Tovább olvasom