Kisalföld logö

2016. 12. 06. kedd - Miklós -6°C | 3°C

Viharkárok - Panaszáradat az E.ON-nál

Győr-Moson-Sopron - Több település áramszolgáltatását megbénította a hétvégi vihar, néhány faluban több mint 24 órás áramkimaradás volt. Ennél már csak az a bosszúság volt nagyobb, amit a hibabejelentésnél éreztek (volna) az emberek, a szolgáltatót ugyanis még hétfőn sem lehetett elérni.

A vasárnap igazi katasztrófaállapotot hozott az Észak- és Nyugat-Dunántúli településekre: a megyén végigsöprő szélvihar tetőket, villanyvezetékeket szakított le, fákat és villanyoszlopokat döntött ki, ami szinte minden településen kisebb-nagyobb áramkimaradásokkal járt.

A nagyobból jutott például Ásványrárónak és Kimlének, ahol az egész faluban nem volt áram, még hétfőn délelőtt sem, akárcsak Győrladamér egy részén. Nem járt sokkal jobban Gönyű, Halászi, Töltéstava, Jánossomorja és Abda sem, ahol szintén 24 órán túli áramszünettel kellett szembenézniük az ott lakóknak.

A győri Csokonai utcában egy húszméteres fenyő dőlt rá a szomszéd telken álló lakóházra; az épületet ipari alpinisták segítségével sikerült megszabadítani a faóriástól. Fotó: Krizsán Csaba

Mosonszentmiklóson vasárnap egész nap sorozatos áramkimaradások voltak, egy olvasónk hajnali 3 és éjjel 11 óra között közel száz kisebb áramkimaradást számolt össze. Kinek kisebb, kinek nagyobb bosszúságot okozott az „áramtalanság", volt, aki kisgyereke mellett fűteni nem tudott, míg egy ásványrárói pékségben csak kenyeret tudtak sütni hétfőn reggel, zsemlét és kiflit már nem, mert a vészhelyzetre foganatosított aggregátor nem bírt nagyobb terhelést...

Hol a szolgáltató?

A károsultak azonban nem is annyira az áramkimaradás, mint a szolgáltató elérhetőségén – pontosabban el nem érhetőségén – bosszankodtak inkább, az E.ON ügyfélszolgálati telefonjait ugyanis a legtöbben hiába hívták.

„Nem értem, hogy miért nem lehet ilyenkor nagyobb kapacitással működni, több embert beültetni a telefonok mellé, hiszen előre tudni lehetett, hogy vihar közeleg, gondok lesznek" – mondta Szabó Zsolt abdai polgármester, aki szintén nem tudta bejelenteni a hibát. (Igaz, azután, hogy a kifejezetten közületek számára kijelölt önkormányzati kapcsolattartót nyár óta nem tudja elérni, már meg sem lepődött különösebben...)

Harmincháromszoros roham

Mint kiderült, nem teljesen igaz, hogy az E.ON nem készült fel a viharra, ekkora rohammal azonban nem tudott mit kezdeni.

– A vihar alatt és utána 33-szor annyi panaszbejelentés érkezett hozzánk, mint egy átlagos napon, s ilyen mennyiségű telefonra nem lehet felkészülni. Így is kétszer annyian dolgoztak az ügyfélszolgálaton, mint általában, de még ez is kevés – tájékoztatott a szolgáltató. Tény az is, hogy a hibabejelentések sikertelensége ellenére a szakemberek tudtak a problémákról, főleg, mert azok többnyire egy-egy nagyobb területet érintettek. A vihar elsősorban Sopron, Kapuvár, Csorna térségében, illetve a Szigetközben okozott vezetékszakadást, meghibásodást, mintegy 70 középfeszültségű üzemzavart jelentettek.

A szerelők teljes létszámban dolgoztak, s megfeszített munkával sikerült hétfő délután két óráig szinte minden hibát megszüntetni. Délután már csak két üzemzavar tartott, Vámosszabadin és Brennbergbányán, ahol a hálózat több szakasza is meghibásodott.

A hétvégi házakban is eshetett kár

A vihar (és a hétvége) levonulása után a biztosítótársaságoknál is megélénkült a forgalom. Az Allianz Hungáriánál folyamatosan érkeznek a kárbejelentések, hétfő délutánig közel háromszáz. Mindegyik viharkár: feltépett tetőkről, cserepekről, ledőlt kéményekről, tűzfalakról, téglakerítésekről szóltak a telefonhívások, gyakran tetézve a velük járó beázással. Átlagosan 50 ezer forint a kárösszeg, de a kisebb eseteket, például cserépkárokat ilyenkor telefonos kárrendezés keretében is orvosolják. A bejelentésre elvileg 48 órájuk van a tulajdonosoknak, s bár sokszor ezen túl is elfogadják, nem célszerű várni.

– Sokan elfeledkeznek ilyenkor a hétvégi házukról, nyaralójukról; azt tanácsolom, mindenki nézze meg, nem esett-e benne kár! – mondja Orcifalvi István, az Allianz Hungária Biztosító Zrt. regionális lakossági vagyonkár-rendezési vezetője.

Olvasóink írták

41 hozzászólás
  • 41. teloka 2008. január 31. 10:58
    „hmmmm....”
  • 40. mami 2008. január 31. 09:09
    „Playa!Teljesen igazad van.Egyetértek veled.”
  • 39. girl 2008. január 30. 16:10
    „szerintem teljesen mindegy, hogy multi, nem multi: egy cég arra törekszik, hogy profitot érjen el, ezzel tisztában kellene lenni.
    egyébként a vállalkozók sem jobbak semmivel, kisajtolják minden energiáját a dolgozónak, éhbérért.”
  • 38. Playa 2008. január 30. 15:36
    „Nem a munkát végző,dolgozó rétegét kellene fikázni az eonnak.Nagyon szomorú dolog,hogy egyesek felnőtt létükre nem érnek föl addig szellemileg,hogy fel tudják fogni,hogy nem valami sz*r ül a vonal végén,aki azért van ott,hogy legyen kivel ordenáré módon vonyítani.Munkájukat végző,kihajszolt,alulfizetett multi alkalmazottak,akik azért ülnek ott,hogy segítsenek a problémáikban.A szerelők pedig nem azért késnek mert kocsmáztak,hanem mert kevesen vannak,és ehhez képest van mit csinálniuk bőséggel.Azzal kapcsolatban,hogy nem veszik föl a telefont,csak annyit,hogy de igen,fölveszik.Csak annyi hívást nem tud lekezelni annyi ember,de erről megint csak nem az ott munkát végző tehet.”
  • 37. teloka 2008. január 30. 12:03
    „xy:-) csak másfél év után jöttek rendbe a papirjaim:-)és személyesen intéztem el, kezdettől fogva:-) közben rendesen fizettem, elég türelmes voltam?:-)”
  • 36. xy 2008. január 30. 10:25
    „Még annyit, hogy szerintem teljes mértékben igaza van Maminak. Mármint annak, aki először írt ide, nem pedig az igazi maminak. ;)”
  • 35. mirror 2008. január 30. 10:20
    „Győri! Az a rendszer már elmúlt amikor a "tartsa meg magának mindenki a véleményét" volt divatban.
    Ha nem szól senki, hogy a szolgáltatásuk színvonala messze nem európai színtű akkor majd " minden nagyon szép, minden nagyon jó.." lesz??
    A város mint elég nagy fogyasztó, szerintem gyakorolhatna némi nyomást az Eonyra, a nem megfelelő minőségű szolgáltatásért.szerintem.”
  • 34. xy 2008. január 30. 10:20
    „sokan azt sem tudják, hogy az Eonnál mit is kell pontosan csinálni az ügyintézőknek.......nagy a szájuk, azt látom. Hát nem éppen csak a papírtologatás a munkájuk, de mindegy. Fikázni lehet mindenkit. Ha az ember akar, úgyis talál hibát bárkiben. De előtte magát is elemeznie kellene, mert valószínűleg ő sem tökéletes. Akármilyen hihetetlen is!!!!”
  • 33. teloka 2008. január 30. 09:20
    „Jaj, nem tudjátok, hogy a sok papir tologatástól nem lehet elolvasni amit írtak? a gépek meg virusossak! ennyi részvét sincs bennetek:-)Zuppony: a kocsmában van a toborozás?”
  • 32. 424 2008. január 30. 06:31
    „Minden elismerésem a hibát elhárító dolgozóké, vszínűleg nagyon kemény napokat élhettek át. Meg a telefonosoké is. Azonban! Amíg - pl. - Mmagyaróvárra pápai irányítás mellett Győrből jönnek ki egy nem égő közvilágítási lámpát megjavítani, és azt is kb egy hónapos könyörgés, után, addig noncs miről beszélni. Ja! És utána a javítás után kb fél hónappal megjelentek óváriak is, hogy javítják. Elmondták, hogy ez az x-dik eset ahol már meg van javítva de nem szóltak nekik.”
  • 31. abc 2008. január 30. 01:42
    „ja”
  • 30. Atika2 2008. január 29. 21:01
    „Ja kerem, ez a GLOBALIZACIO - a modern gyarmatositas! Csak a profit szamit! Az üzemeltetes, hibaelharitas csak a penzt viszi - pont mint a korhazban: volumenkorlat, varolistak, stb.
    Es a mi kormanyunk az egyik, aki a legkeszsegesebben tolja ezt a szekeret - rajtunk keresztül...”
  • 29. Kata 2008. január 29. 20:48
    „Én csak arra lennék, kiváncsi, vajon gondolt-e valaki azokra a szerencsétlen ügyfélszolgálatosokra, akik ezeket a panaszáradatokat türelemmel, és nyugodtan végighallgatták? Mert ugye azt mindenki elvárja, ha ügyfélként örjöngve hivja a hibabejelentőt, ott, a vonal másik végén, nyugodtan végighallgassák. Ők is emberek, nekik ezt a stressz-helyzetet is el kell viselniük....”
  • 28. Győri 2008. január 29. 20:45
    „Tartsa meg mindenki a véleményét magának, ezért tart Magyarország itt ahol tart!”
  • 27. Győri 2008. január 29. 20:42
    „Én csak arra lennék kíváncsi,hogy aki itt vagy esetleg az újság sms rovatában szidja a különböző szolgáltatót, mit gondol változni fog valami is????????”
  • 26. asdf 2008. január 29. 20:28
    „Csak azt mondom, hogy szerintem két oldala van az éremnek.
    Nálunk is vannak hibák, de megértem, hogy nem feltétlenül a közvilágításunk a legfontosabb egy ilyen szeles idő után.
    Nem kerül semmibe a kezembe venni a kislámpát, és azzal indulni dolgozni, ha tudom, hogy másoknál nincs áram a lakásban...
    Ha bejelentem a hibát, előbb-utóbb úgyis kijönnek és lesz újra közvilágítás.”
  • 25. gyakor 2008. január 29. 20:24
    „egy ÉDÁSZ-os! Még mielőtt félreértés lenne! Ha végigolvasod a hozzászólásokat, itt nem a dolgozót szídják, hanem az EON-t, akit vagy amit "csodálatos rendszerünk ültetett az ÉDÁSZ nyakába. A dolgozó csak akkor mehet, ha a bürokrácia- ma már korszerű módon számítógépen keresztül- engedi. Ez itt az alapvető baj: Bejelentés Pécsre. Pécsen telefonos Zsuzsika csak azt tudja, hogy továbbítani kell valamit. A régi időket az Édásznál pedig ismered, úgy ahogy Én is.”
  • 24. egy ÉDÁSZ-os 2008. január 29. 20:15
    „Vasárnap habár nem voltam készenlétes 9,5 órát ,hétfőn már készenlétesként 13,5 órát , ma pedig 10 órát dolgoztam .
    Ezt nem azért írom hogy sajnáljanak csak a tisztánlátás miatt.
    Egyébként még az "ÉDÁSZ-os" időkben jobban mentek a dolgok és talán szívesebben is dolgoztunk.Köszönet azoknak akik segítettek minket munkánkban .”
  • 23. gyakor 2008. január 29. 20:06
    „asdf! Ha jól értelmezem Te védelmedbe vetted az Eont? Egyben igazad van. A mostani viharkárokat bizonyára csak napok múlva tudják helyrehozni, megfeszített munkával. Ha ezt gyorsan teszik elismerés érte. A mindennapokban bekövetkezett meghibásodások kijavítási időtartama azonban rendkívüli, amelyet még a bürokrácia is lassít. Ha érdekel, olvasd el figyelmesen amit írtam erről. Vagy annyira nem érthető?”
  • 22. asdf 2008. január 29. 19:54
    „ami a számlákat illeti: előbb fogyasztunk, aztán fizetünk, ha nem, akkor is előbb felszólítanak, és adott időt kivárnak, mielőtt kikapcsolnak... A boltban, ha kenyér kell: előbb fizetünk, aztán megehetjük a kenyeret...
    Ennyit a számlákat bezzeg fizessük témáról!
    Szerintem az éremnek két oldala van, végig kéne gondolni a dolgokat, mielőtt bezzegeznénk!!!”
41 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Széchenyi-egyetem: Szekeres elindul, Rechnitzer visszalép

Győr - Két nappal a győri Széchenyi István Egyetem rektori pályázatának lejárta előtt újabb fordulat… Tovább olvasom