Kisalföld logö

2017. 11. 24. péntek - Emma 3°C | 8°C Még több cikk.

Vigyázat! Omlásveszély a Baross híd alatt

Tudósítónk hívta fel figyelmünket a sok jót nem ígérő táblákra, mi meg azt kérdeztük a Közúttól: balesetveszélyessé vált a Baross híd?

"Olvastam a kisalfold.hu-n 2010.03.23-án megjelent, Baross hídról szóló cikket (A Baross híd tovább rohad, felújítása majd egyszer - videóval)" - kezdte tudósítását Szabó Sándor. 

"Ennek végén külön szövegdobozban szerepel egy tavaly júniusi cikkből, a Magyar Közút Zrt. reagálása: `A Magyar Közút Zrt. szerint a híd a közlekedők számára közvetlen veszélyt ugyan nem jelent, azonban annyira rossz állapotban van a Baross híd, hogy a megyei közúti hidakat a rekonstrukció fontosságának sorrendjében tartalmazó listán az elsők között szerepel´.


Omlásveszély a Baross híd alatt. Videó: Cseh Róbert.



Fotók: Szabó Sándor.
Fotók: Szabó Sándor.


"Elszomorít, hogy a Nádor aluljáró megépítése óta sem sikerült nekilátni a híd felújításának"

Sajnos, ezen már túlléptünk. 2010. április 14-én készült, idevágó képeket szeretnék Önökkel megosztani. Úgy néz ki ugyanis, mégis közvetlen veszélyt jelent a híd, hiszen kikerültek a peronokra a `Vigyázat! Híd alatt omlásveszély!´ feliratú táblák.

Elszomorít, hogy a Nádor aluljáró megépítése óta sem sikerült nekilátni a híd felújításának. Pedig már akkor is egyértelmű volt, hogy ez szükséges.

A képek tanúsága szerint a peronon közlekedő utasok, a híd alatt
elhaladó vonatok és az ott munkájukat végző vasúti dolgozók is veszélynek vannak kitéve" - zárta sorait Olvasónk, Szabó Sándor.

"Az utóbbi hetekben többször is előfordult, hogy apróbb törmelékek, kisebb tégladarabok potyogtak le a peronra a Baross hídról"

A kisalfold.hu megkérdezte Pécsi Norbertet, Magyar Közút Nonprofit Zrt. kommunikációs menedzserét arról, hogy mi végett is kellett kihelyezni a szóban forgó táblákat.

"Az utóbbi hetekben többször is előfordult, hogy apróbb törmelékek, kisebb tégladarabok potyogtak le a peronra a Baross hídról. Ennek oka valószínűleg az, hogy elég kemény telet tudhatunk magunk mögött, s az egyébként is nagyon rossz állapotú hidat még jobban erodálta a zord időjárás" – kezdte a kisalfold.hu-nak Pécsi Norbert.

"A Magyar Közút munkatársai folyamatosan ellenőrzik a hidat, s mindent megtesznek a balesetek elkerüléséért"

Arra a kérdésünkre, miszerint ez azt jelenti, hogy mostantól kezdve hivatalosan is balesetveszélyessé nyilvánították Győr (egyik) legforgalmasabb hídja, a Közút kommunikációs menedzsere úgy válaszolt: "erről nincs szó, sokkalta inkább elővigyázatossági lépésről.

A Magyar Közút munkatársai folyamatosan ellenőrzik a hidat, s mindent megtesznek a balesetek elkerüléséért – ezért helyeztük ki a táblákat is.

Tekintettel, hogy a hídnak ez a szakasza rendkívül nehezen javítható a magasfeszültségi vezetékek miatt, nincs más megoldás, mint várni a híd 2011 tavaszára tervezett teljes körű felújításáig".

Azt meg már csak mi tesszük hozzá: a várva várt rekonstrukció hathatós politikai akarat és lobbizás nélkül merő álom.   

Olvasóink írták

36 hozzászólás
12
  • 36. Hedon 2010. április 26. 13:38
    „Az állami közútkezelő megyei igazgatóságától a nyuggerek
    Szirányi, Wimmer, Erdős (Molnár Csabi kézi irányítású emberei)
    remélhetőleg most már tényleg repülnek.”
  • 35. Tabornok 2010. április 26. 01:40
    „"urbaniastapista 2010.04.23. 14:44
    Megy a lapítás az állami útkezelő és a város részéről is," Azért lapítanak, mert nem tudják, ki marad a helyén. Most jön az ejtőernyősök ugrása, különböző beosztásokba.”
  • 34. Edem85 2010. április 23. 16:44
    „elöbb utobb egy 30 as tábla is elő fog kerülni a hid 2 oldalára olyan címszóval hogy átmeneti megoldás...”
  • 33. urbaniastapista 2010. április 23. 14:44
    „Megy a lapítás az állami útkezelő és a város részéről is, hátha meg lehet építtetni az új hidat a City center nevű bevásárlódomb beruházójával, mielőtt végleg összedől.
    A city centeresek nem hiszem, hogy nagy örömmel építenének még egy hidat is, nekik az nem érdekük annyira.”
  • 32. abdi30 2010. április 23. 14:36
    „ki kell tenni egy behajtani tilos táblát, kivéve autobusz felirattal :-) azt akkor lehet menni az aluljáró felé. csak az az érzésem, hogy akár új felüljáró lesz, akár felújítás, az elkerülő forgalom más útvonali megnövekedése miatt az ottani lakók, emberek fognak lázongani... és jó magyar szokás szerint minden marad a régiben....
    mert itten csak jogok vannak, de kötelezettségek nem.”
  • 31. Tabornok 2010. április 23. 14:31
    „" (A Baross híd tovább rohad, felújítása majd egyszer -" Szerintem, hatósági eljárást kellene indítani a híd ellen, amennyiben nem jelentette be, hogy omlani fog! Kényszeríteni kellene az útkezelőket az eredeti állapot helyreállítására! Nálunk ezt, javításnak nevezik.”
  • 30. abdi30 2010. április 23. 14:27
    „Szerintem mindegy az elnevezés. a 7. hozzászóláshoz. Az egyértelmű, hogy vannak városi, és állami kezelésű utak. a Baross hid, akkor már az első centitől nem a városé? azért akkor kintlehetne már az főútjelző Kresz tábla, ahogy Komáromban a vasúti hid felett kint van a 13-as szám.
    más :-) ha majd rápotyog valami egy RailJet vonatra és az ÖBB benyújtja a számlát, akkor lehet pánikolni meg fizetni. Kár hogy rövid ideig állnak csak meg a minőségibb vasúti járművek :-)”
  • 29. Dodo57 2010. április 22. 20:45
    „Freehill: köszi a felvilágosítást, de a forgalom csak a hidon megy át , nem történt semmi változás.”
  • 28. Freehill 2010. április 22. 20:28
    „Mankapunka: a Révfalusi híd esetében igazad van, ott valóban eltér a hivatalos (Kossuth) és a köznyelvi (Révfalusi) név. De az előbb is azt írtam, hogy a Baross hídnak ez a HIVATALOS neve is, tehát nem csak a nép hívja így! Így szerepel a város hivatalos közterületnév-jegyzékében. Módosítani csak a városi közgyűlésnek van joga. Hogy annak idején miért nevezték el így, az Ipar utcait pedig másképpen, az már történelem...”
  • 27. Mankapunka 2010. április 22. 18:18
    „Freehill

    Az egy dolog,hogy a nép így hívja,révfalusi híd se úgy van a térképen,ahogy mindenki hívja.

    Ipar útit miért hívják akkor felüljárónak???? Pedig 1 kilométerrel van arréb,mint a Baross.”
  • 26. Freehill 2010. április 22. 16:10
    „Mankapunka #18: a "Baross Gábor híd" egy - mellesleg hosszú múltra visszatekintő - *elnevezés*, függetlenül attól, hogy különben híd vagy felüljáró -e a szakkifejezés :). (Pl. a "Szentvid utca" is azért van egybeírva, mert történelmileg úgy alakult: a Szent Vidről elnevezett földterület írásmódja időközben átalakult, az utcát pedig már arról nevezték el.) Persze a város közgyűlése átkeresztelheti a Baross hidat is, ha akarja, de addig a híd - mint elnevezés - a hivatalos.”
  • 25. Freehill 2010. április 22. 15:56
    „Dodo57 #12: éppen fordítva, arról volt szó, hogy a *személyautókat* tiltanák le a Baross hídról! A helyi autóbuszok 90%-a csak akkor tudja betölteni a szerepét, ha a Baross hídon megy át, úgyhogy azokat nem kellene bántani. Amúgy nem igaz, hogy "egyetlen menetrendszerű buszvonal sem halad át az aluljárón". Lásd 11E, 15-ös vonalak.”
  • 24. fischi 2010. április 22. 14:06
    „Amíg felépül az új híd, addigra ledől az egyik meglévő felüljáró? Hála az istennek a győri városvezetés a komszollal a csúcson tele van magasan képzett szakemberekkel ,akik majd mindent megoldanak, ahogy eddig is tették. Az itteni önkormányzati cégek is csak úgy működnek mint a fővárosiak, csak kicsiben. Amíg a politika dönt szakmai kérdésekben, addig semmilyen javulás nem várható. :(”
  • 23. Mankapunka 2010. április 22. 13:39
    „Lajos

    Mutasson egy hidat a vasút felett Győrben.”
  • 22. Mankapunka 2010. április 22. 13:38
    „...meg 15 évvel ezelőtt rakták ki a régi teherautóval behajtani tilos táblát is,nem????

    Nézd meg milyen az új,és a régi!!”
  • 21. lakatlajos 2010. április 22. 13:38
    „`Vigyázat! Híd alatt omlásveszély!´

    Ahogy a híddal nem törődnek, a táblán is utolérhető a trehányság: hiányzik egy határozott névelő: A híd alatt omlásveszély!
    És ez se tűnik fel senkinek, ezrek olvassák szó nélkül naponta.”
  • 20. AHA 2010. április 22. 13:35
    „15 évvel ezelőtt is pont ilyen állapotban volt.
    Onnan tudom,hogy végig szántottam a lépcsőt lefelé mert nem vettem észre,hogy hiányzik a fele és mozog.
    :D
    Azóta sem változott semmi.Illetve egy dolog.Nem járok arra gyalog.
    Úgyhogy a felelősségre vonással jó sokat vissza lehet menni az időben.”
  • 19. Mankapunka 2010. április 22. 12:35
    „Primax

    Itt van,amit kerestél:

    http://credo.blog.hu/2010/04/21/egybol_ketto_2 az új buszok a Kravtextől.”
  • 18. Mankapunka 2010. április 22. 12:04
    „Engem meg az szomorít el,hogy még mindig HÍDnak írják a hivatalos formátumokban. (Térkép,tábla)

    Ameddig fogalom zavar van,addig én nem csodálkozok,hogy csak egyetemet,meg főiskolát végzett emberek dolgozhatnak.

    Néha a józan paraszti észre is lehetne hallgatni.

    Én kívánom,hogy szakadjon le egy darab már belőle,akkor lesz valami,addig nem.”
  • 17. Gab2000 2010. április 22. 11:51
    „Erről is akarok a Kisalföldben olvasni miért van a nagy kuss:

    http://index.hu/belfold/2010/04/22/orbanek_oep-foigazgatoja_tarolt_a_korhazak_kozott/”
36 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Egynapos sebészet Győrben

Fejlett infrastruktúrával, a kor szellemének megfelelő technikával valósult meg a győri Kardirex… Tovább olvasom