Kisalföld logö

2017. 05. 26. péntek - Fülöp, Evelin 12°C | 22°C Még több cikk.

Veteránautók túl az ötvenen

A veteránautók ismét visszatértek a folyók városába. Előbb a Bécsi kapu téri ellenőrző pontnál, majd az Audi gyárnál voltak hivatalosak a járgányok. A benzingőz szerelmesei 1953-as évjáratú Jaguárnak, '67-es Porschénak és még egy Ferrari Dinónak is tapsolhattak. Riport a motorizált matuzsálemekről.
Az első veterán járgányok tíz óra körül gördültek be Győrbe. A konferanszié már ekkor tudatta az egyre hömpölygőbb tömeggel, hogy a leparkolt autók nagy része megyei gyűjtők féltett kincse, s „ők", mármint a motorizált matuzsálemek hivatottak megadni az alaphangot, mielőtt a három napos „Audi Hungaria Classic 2008" indulói megérkeznek a megyeszékhelyre.


Varsóban készült

Varázsszóra a lelkes nagyérdeművel együtt mi is az autók közé vetettük magunkat. Első blikkre kitűnt a rangidős járgány az autóbontót eddig szerencsésen „megúszó" gépek közül, egy eredeti lengyel Warsawa, egyenesen 1959-ből. Erről a vén csotrogányról azt kell tudni, hogy a jóindulattal is rossz emlékű ötvenes években fekete, lefüggönyözött Warsawákkal furikáztak az ÁVH verőlegényei. Aggodalomra semmi ok, az itt pihenő bézsszínű darab felettébb barátságosnak látszott, meg aztán, különben sem a Warsawák tehetnek néhai gazdáikról.

Egy kétszínű, zöld-fehér, rendkívül jól karbantartott 312-es Wartburg szélvédőjén érdekes matricára figyeltünk fel, hogy szó szerint idézzük: „A szocialista járműipar gyöngyszemeinek negyedik országos jármű találkozójára". Hiába, nem lehet elég korán kezdeni az országos járműtalálkozókat...


Itt volt Amerika

A szovjet éra gyöngyszemei mellé hamarosan befutott két igazi, amerikai benzintemető: egy 8500 köbcentis Cadillac Eldorado, és a kistestvér, egy szolidabb motorral megspékelt Pontiac. Mekkorák voltak! A Cadillac büszke sofőrje közkívánatra felnyitotta az acélbálna motorháztetőjét, majd meggyőződhettünk arról, hogy a tervezőknek szemmel láthatóan a méret volt a lényeg. Túlzásról szó nincs: a Cadillac motorja nem férne el egy átlag panellakás konyhájában. A Pontiacról pedig azt kell tudni, hogy a Strasky és Hutch című krimisorozat két főhőse pepitában ilyennel autóval üldözte a rosszfiúkat. Két említésre méltó angol „aszfaltbetyár" is a Széchényi-téren töltötte a szombat délelőttöt, egy tűzpiros és sötétzöld Spitfire. A Triumphok a hetvenes években népautónak számítottak a szigetországban, Angliában a mai napig nagy becsben tartják a még „élő" példányokat.

További fotókért kattintson ide!

Kicsi kocsi újra robog

Az Audi Hungaria Kft. területére dél körül futottak be a hivatalos verseny résztvevői. A megye legnagyobb cégénél épp családi napot tartottak, azaz több ezres közönség köszöntötte a motorizált matuzsálemeket. A túra résztvevői között volt Szellő István is. Az RTL Klub híradósa egy 1972-es évjáratú, 100-as Audi volánja mögött ért célba. A népszerű tévést próbáltuk „elkapni" egy villáminterjú erejéig, de ekkor már újra rajtoltak a gépek – így erre a beszélgetésre egy évet biztosan várnunk kell.

A háromnapos túrán induló 71 veteránautó közül igazi különlegesség volt a tűzpiros, '75-ös Ferrari Dino. Az eredeti Dinót 1968 és 1976 között gyártották, nevét pedig a legendás alapító Enzo Ferrari fiáról, Afredino „Dino" Ferrariról kapta, aki 24 évesen izomsorvadásban hunyt el. Ezen kívül több olyan Mercedes is feltűnt, mint amilyenben anno Bobby furikázott a Dallasban. Egyes hangok szerint ez a típus – persze, jó állapotban – többe kerül, mint egy vadonatúj Merci.

Az említett Mercin további filmsztárok is színre léptek tegnap Győrben. Például „A Minden lében két kanál" című sorozatból Tony Curtis Porschéja, vagy a bogárhátú Kicsi Kocsi. Utóbbi különösen nagy tapsvihar közepette vette az irányt a Bakony és Veszprém felé.

Olvasóink írták

  • 5. veteranos 2008. szeptember 28. 21:08
    „"Széchényi-téren" helyett Széchenyi lenne helyesen, "Strasky" helyett pedig Starsky”
  • 4. NGA 2008. szeptember 28. 21:03
    „Stursky és Hutch autója pedig nem Pontiac volt, hanem Ford Torino.
    Borzalmasan tájékozatlan amatőr irás. Ennyi badarságot életemben nem olvastam. Összekeverni a Warsawa-t a Pobjedával, a Spitfire az nem Spotfire. A többit leirták a többiek”
  • 3. veteranos 2008. szeptember 28. 20:55
    „Tisztelt Szerkesztő úr!
    Jó lett volna ha személyesen is részt vesz a rendezvényen akkor nem írt volna ennyi valótlanságot!

    pl - Warsawa nem volt a rendezvényen
    -,,A szocialista járműipar gyöngyszemeinek negyedik országos jármű találkozójára". Hiába, nem lehet elég korán kezdeni az országos járműtalálkozókat... - ez egy mai rendezvény minden év május elsején van ...és nem a szocializmusban volt
    - a rendezvény idén nem Széchenyi teret érintette (mint két éve, tavaly az Árkádnál volt ellenőrző pont) hanem a Bécsi kapu teret

    Gondolom ezek függvényében nem véletlen hogy Szellő Istvánnal sem sikerült interjút készíteni aki egyébként ráérősen beszélgetett mindenkivel és autogramot is osztott.

    Tisztelettel: egy megszállott veteránautós”
  • 2. ikker janoss 2008. szeptember 28. 16:09
    „warsawawal az avh sosem jart. csak ahasonlo de korabbi pobedaval.
    üdv: Ikker”
  • 1. Szabó Tamás 2008. szeptember 28. 10:58
    „Egy kis korrekció a végéhez: Tony Curtis a Minden lében két kanál c. sorozatban nem Porschéval közlekedett, hanem Ferrari Dino-val!”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Tilos a guberálás!

Győr-Moson-Sopron - Mind inkább borzolja a kedélyeket az az intézkedés, amelyet több magyarországi,… Tovább olvasom