Kisalföld logö

2016. 12. 03. szombat - Ferenc, Olívia -3°C | 4°C

Veszélyes kereszteződések és gyorshajtók

Győrben és vonzáskörzetében tavaly januártól október közepéig 292 személyi sérüléssel járó baleset történt.
Győrben és vonzáskörzetében tavaly januártól október közepéig 292 személyi sérüléssel járó baleset történt, amiből 16 volt halálos. Ez évben idáig 323 sérüléses baleset volt, amiből 22 halálos volt.
A Győri Rendőrkapitányság közlekedésrendészeti osztályvezetője, Sólyáné Farkas Friderika alezredes tájékoztatása szerint a balesetek fő oka a relatív gyorshajtás, a szabálytalan előzés, illetve a szabálytalan balra kanyarodás.

A kanyarodási szabályokhoz köthetően Győrben a legveszélyesebb kereszteződés a Szigethy Attila–Tihanyi Árpád úti csomópont, amelyikben a Nádor aluljáró júliusi átadása előtt még súlyos baleset sem volt. Azóta egy halálos, három súlyos baleset történt, egyiknél maradandó fogyatékosságot szerzett a sérült. Ezenkívül a kereszteződésben ketten könnyen sérültek.

Az alezredes kiemelte, hogy ebben a kereszteződésben korábban nem kanyarodhattak jobbra a járművek, amikor a gyalogosoknak és a kerékpárosoknak zöld jelzésük volt. A felújítás után ez megváltozott. Ezenkívül a Tihanyiról a teherszerelvények nincsenek kitiltva, s egy jobbra kanyarodó monstrum holtterében nehezen észrevehető egy gyalogos vagy kerékpáros.

– Ismételt bejárást kezdeményeztünk az útüzemeltetővel, amelyen tisztázni lehet, milyen forgalomtechnikai változást lehet bevezetni a balesetek, s azon belül a sérülések számának csökkentésére – fűzte az eddig elmondottakhoz Sólyáné Farkas Friderika.

Az osztályvezető az új, körgeometriás csomópontokról érdeklődésünkre annyit mondott, hogy azok forgalomtechnikai változást nem igényelnek, rendszerük jó. A vezetőknek kell megszokniuk az azokban való közlekedést. Az eddigi koccanások figyelmetlenségekből adódtak.
– A város többi kereszteződésében nincs kirívó probléma, a balesetek száma stagnál. Az Ipar utca és Nagysándor utca kereszteződésében például javult a helyzet, amióta jelzőlámpa szabályozza az áthaladást – magyarázta az alezredes, mondandóját alátámasztva statisztikai adattal: a nevezett útkereszteződésben 2005-ben egy halálos, 4 súlyos és 3 könnyű sérüléses baleset történt. Idén halálos baleset nem volt, súlyos 2, könnyű sérüléses egy történt.
Az M1-es autópálya és a 83-as főút lehajtójának kereszteződésénél, az úgynevezett Metró-lehajtónál tapasztalt helyzetet firtató kérdésünkre az alezredes elmondta:

– Abban a csomópontban hatvan kilométer per órás sebességkorlátozás van, aminek a betartása mérsékelné a balesetek számát. Mivel a közelben épül egy újabb bevásárlóközpont, ahhoz tartozik az út forgalomtechnikai átalakítása, ami az útkezelő hatáskörébe tartozik majd – mondta az osztályvezető, majd hozzátette, ott tavaly egy halálos baleset volt, idén egy sem. Súlyos sérüléses baleset tavaly és idén egy-egy, könnyű 4–4 történt.

A rendőrség veszélyes kereszteződésként tartja számon az 1-es főút és a Nép utca kereszteződését. Ott a kanyarodó járművek okoznak problémát, az őket követők későn észlelik, hogy lassítanak, s nem tudják elkerülni az ütközést.

Az alezredes szerint a két számjegyű főutak jelentenek nagyobb gondot, a 82-es Écs és Pannonhalma közötti, valamint a 83-as Tét és Gyarmat közötti szakasza. Az ezeken a helyeken történt sérüléses balesetek mindegyikénél motorkerékpár-vezető részt vevő fél volt, ha nem is balesetokozóként. Motorkerékpáros tavaly 7, idén 17 balesetet okozott ezeken a szakaszokon. Ebből ez évben 2 volt halálos, 7 súlyos, 8 könnyű.
– Sok esetben a biztonsági öv használata megmenthette volna a sérülteket a súlyos, illetve a halálos sérülésektől – hangsúlyozta Sólyáné Farkas Friderika.
A rendőrség a balesetek megelőzése érdekében holnap akciót tart Győrben és a környező utakon.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Magyar és lengyel gyerekek ’56-ról

Rajzpályázatot hirdettek magyar és lengyel gyermekeknek az ’56-os forradalom témájával… Tovább olvasom