Kisalföld logö

2017. 01. 19. csütörtök - Sára, Márió -8°C | -1°C Még több cikk.

Végre megépül az új Bácsai út

Győr - Várhatóan 2010-ben készül el az új Bácsai út, amelynek avatását eredetileg 2006-ra tervezte a győri önkormányzat. A beruházás biztosan többe kerül egymilliárd forintnál.

Kevesen hitték, hogy eljön ez a pillanat: a győri önkormányzat a Közbeszerzési Értesítőben megjelentette az új Bácsai út meghosszabbítására vonatkozó felhívást. A megyeszékhely talán leghányatottabb sorsú közlekedési beruházásáról van szó, noha minden szakmai érv a megvalósítás mellett szól. Ha elkészül, jelentősen csökken a forgalom a rendkívül túlterhelt és rossz állapotban lévő – egyébként állami fenntartású – régi Bácsai úton, amelynek jelenleg nincs alternatívája, az arra közlekedők nem tudnak másfelé kerülni baleset vagy dugó esetén.

A munkálatokat már az előző, szocialista városvezetés is szerette volna elkezdeni 2006-ban, emiatt a közgyűlés az akkor a Nádor aluljáróra felvett hitelből megmaradt pénz egy részét erre a fejlesztésre szánta. Csakhogy senki nem számolt azzal, milyen nehezen sikerül megvásárolni a nyomvonalba eső területeket a több mint száz tulajdonostól, így az akkor indított projektek esetében (a Szauter, a Zöld és az Erfurti utca meghosszabbítása) mára mindenki elfelejtette az avatást is, míg a régivel párhuzamosan futó új Bácsai út folytatásában egyetlen kapavágás sem történt.

Tovább építik az új Bácsai utat, így tehermentesíthetik majd a rossz állapotban lévő régit. Fotó: K. Cs
Tovább építik az új Bácsai utat, így tehermentesíthetik majd a rossz állapotban lévő régit. Fotó: K. Cs

A nemrégiben megjelent közbeszerzési tenderkiírás szerint a beruházást 2010. augusztus 31-ig kell befejeznie a nyertes cégnek. Az új út mellé zajvédő fal kerül. A burkolt felület 28 ezer négyzetméteres, az új közvilágítási hálózat 1300 méteres lesz. Kiemelt szegélyt két és fél, süllyesztett szegélyt négy és fél kilométer hosszon kell beépíteni.

A fejlesztés az önkormányzat négyéves gazdasági programjának egyik fontos pontja. Borkai Zsolt polgármester a portálunknak elmondta: a fejlesztés azért is haladt ennyire vontatottan, mert a nyomvonal tervei Natura 2000 természetvédelmi területet is érintenek, így külön környezetvédelmi hatástanulmányok készítésére volt szükség. A költségekről szólva kifejtette: az előző városvezetés 700 millió forintra árazta be a beruházást, ami azonban biztosan többe fog kerülni egymilliárdnál. Az idei büdzsében 200 millió forintot tettek félre, s a maradék összeget a jövő éviben biztosítják. A politikus azt nem tudta megmondani, hogy a pénzt saját forrásból vagy hitelből fizetik ki. Szerinte az utóbbi megoldásra nagy esély van, mert ˝a kormány sarcolja az önkormányzatokat˝.

Olvasóink írták

  • 18. dr66 2009. augusztus 28. 16:16
    „Ez a hölgy "olyan "lehet?”
  • 17. voltfun 2009. augusztus 27. 21:40
    „a kép címe:
    légyott után.
    már csak egy kamion vagy egy osztrák rendszámú autó kellene”
  • 16. him007 2009. augusztus 26. 19:49
    „nő a fehér cipelőben??? passz :)”
  • 15. dr66 2009. augusztus 26. 13:58
    „Ki az a nő??????woooow!!!”
  • 14. futóbab 2009. augusztus 25. 10:14
    „Mi már nagyon várjuk,a sok éve ígért utat.A régi Bácsai út tele van kátyúval,nyom vonalas,baleset veszélyes,korszerűtlen.A motorosoknak,kerékpárosoknak néha élet veszélyes.Nem csak Borkainak köszönhető,hogy lesz belőle valami.A földek gazdái pedig azért nem adták a területeket a városnak,mert potom árért akarta a város hozzá jutni.Olyat is tudok,aki olcsón megvette a tulajdont,és most a város átveszi tőle sok milláért.Ez is sajna politika,és aki közel áll a tűzhöz,az melegszik.Úgy gondolom,hogy a lakosság is bele tett jó pár millát pl:súly adó.Azonkívül:bízom benne,hogy ez az út rendesen lesz megcsinálva.nem úgy mint az új híd most elkészült jobb oldala,ami már most nyomvonalas.Igaz ha olyan technológiával dolgozna a magyar mint pl:Ausztria,akkor nem kellene 1 év múlva sok milliárdért felújítani,de nem is lehetne kiírni egy újabb pályázatot a felújítás miatt,és akkor nagyon sok embernek nem vándorolna horibilis összeg a zsebébe.Na ezért tart Magyarország ott ahol a béka segge van.”
  • 13. Csokidealer 2009. augusztus 24. 21:29
    „3-4 évem ég a képen látható oszlopok mögött,illetve olykor-olykor a mögötte lévő "erdőben" "udvaroltam",az azóta már feleségemnek... :)))))))

    Ha a fák mesélhetnének..... :)”
  • 12. rallydave 2009. augusztus 24. 14:23
    „mi nem csináltunk semmit, lehet hogy a szomszédok igen de ez jó hir vagy nem?”
  • 11. osztógép 2009. augusztus 24. 14:19
    „a lakók megtámadták a csatlakozás ügyét ezért, Kisbácsán fog becsatlakozni az út.”
  • 10. rallydave 2009. augusztus 24. 14:17
    „bácsa felé, am honnan tudod?”
  • 9. rallydave 2009. augusztus 24. 14:16
    „akkor csak az erdőbe megy az út?”
  • 8. osztógép 2009. augusztus 24. 14:11
    „rallydave:
    a Viza utcában marad a sorompó, nem fog rácsatlakozni az újbácsai-ra. marad a csend.”
  • 7. rallydave 2009. augusztus 24. 12:26
    „bocsi, a bal odalom ér véget a földút.”
  • 6. rallydave 2009. augusztus 24. 12:25
    „de kár :(
    A régi bácsai utbol fordul be egy kis zsákutca a viza utca.
    A viza utcának a végén van egy sorompó.
    A sorompótól vezet egy földút a kép jobb felére, ott ér véget.
    Jön a zaj a csendes kis zsákutcánkba :(((”
  • 5. bussz 2009. augusztus 24. 11:33
    „Remélem az új vonalon megy majd busz is,ami talán gyorsabb lesz ,mondjuk a 11E!Fel a Széchenyi hídra,és onnan tovább az útvonalán!”
  • 4. okostojas007 2009. augusztus 24. 11:24
    „a fotó miatt is a zebrán kell átmenni - még egy ilyen csinos hölgynek is”
  • 3. a.h.a. 2009. augusztus 24. 11:16
    „Azért ne igyatok előre a medve bőrére!”
  • 2. csajszi23 2009. augusztus 24. 10:57
    „és még nem is kopaszodom, megérem szörös fejjel.”
  • 1. osztógép 2009. augusztus 24. 10:18
    „végre...”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Cáfolják a vonalbezárást

Decembertől megszüntetnék a Győr-Veszprém vonal mellett a Hegyeshalom-Csorna vasútvonalat is. A minisztérium ezt határozottan cáfolja. Tovább olvasom