Kisalföld logö

2017. 04. 29. szombat - Péter 4°C | 14°C Még több cikk.

Végéhez közelednek az út- és hídfelújítások

Le a kalappal a városlakók előtt: türelemmel és megértéssel közlekedtek a tavasz óta fenekestül felfordított győri forgalomban.
Nem a fiókból húzták elő a győri városépítési iroda és az útkezelő szervezet szakemberei a kész tervet, tavaly nyáron vadonatúj, naprakész forgatókönyvet kellett készíteniük a városvezetés felkérésére a megyeszékhely közlekedési feltételeinek javítására. A 345 kilométer szilárd burkolatú, egyre romló minőségű út feladta a leckét, de ma már elmondható, a legégetőbb feladatok napirendre kerültek.

A program összeállításában hangsúlyos szerepet kaptak a közművek, hiszen az elöregedett utak alatt számos felújításra szoruló vezeték húzódott. Az előkészítés alapján az önkormányzat 1,6 milliárd forint bankhitelt igényelt útfelújításra, melyből idáig 19 projekt valósult meg: 4 híd állagmegőrző felújítása, 2 csomópont – az Ipar u.–Nagysándor József u., illetve a Szigethy Attila út–Zrínyi u. jelzőlámpás csomópont – átalakítása és 13 útszakasz felújítása, illetve átépítése.

A hidak felújításánál a szakemberek az állagmegóvást látták a legszükségesebbnek, elsődleges cél volt a karbantartás, a korrózió és só elleni védelem, a vízszigetelés, melyek költsége így is elérte a 4 híd esetében a közel 200 millió forintot. További esztétikai munkákat már csak más projekt rovására lehetett volna megvalósítani, vagyis akár lakóutcák felújításának kellett volna ezért elmaradnia.

Az 1,6 milliárdos forintos hitelkeret mellett az úgynevezett 1+1 forintos állami támogatás és a lakóutcaprogram szolgált forrással.
Szeptemberig a háromfajta pénzügyi forrásból összesen 26 útszakasz és 4 híd felújításával, valamint 2 csomópont átépítésével végeztek a szakemberek: az Ipar u. pályamegerősítése a Nagysándor József u. és Mártírok útja között, a Corvin utca felújítása az Attila és Álmos utcák között, a Madách utca pályamegerősítése a Berzsenyi D. és Nagysándor József utcák között, a Liget utca pályamegerősítése az iparvasút és a Nyár utca között, a Kunszigeti út pályamegerősítése, a Királyszéki út, a Szigethy Attila út–Kodály Zoltán u. csomópont pályamegerősítése, a Kodály Zoltán u. a Szigethy Attila út és a Földes Gábor u. között, az Álmos u. pályamegerősítése, a Győri út pályamegerősítése a vasúti átjáró és Malom utca között, a Kandó Kálmán u. pályamegerősítése, a pinnyédi híd, az Ipar u.–Nagysándor József u. csomópont jelzőlámpa-telepítése, a Kossuth Lajos híd, a Domb utca, a Rába kettős híd, az Ipar utcai felüljáró, a Fuvaros utca, a Schima Bandi utca, a Páva utca, a Szigethy Attila út–Zrínyi u. csomópont átalakítása, a Szent László u. utcarendezése, az Új utca átépítése, a Gurdony utca, az Üteg utca, a Jókai u. a Zechmeister u. és a Bajcsy-Zs. út között, a Bem tér–Lahner Gy. u., a Dr. Petz Lajos utca, a Kalász utca az Arató u. és a Kismegyeri út között, a Mester u., az Eszperantó u. a Zrínyi u. és a Kálvária u. között és az Árpád út a Czuczor G. u.–Teleki u. között.

Jelenleg 9 helyszínen folyik útépítés. A Lajta utca átépítése és felújítása; a Répce utca déli szakasza parkolóbővítése, a Bajcsy-Zs. út Aradi vértanúk útja és Czuczor Gergely utca közötti szakaszának átépítése, az Urbantsok utca a Schima Bandi utca és az Ipar úti felüljáró között, a Bartók Béla út, a Szent Imre út felújítása, a Szigethy Attila út a Bartók Béla út és a Zrínyi u. között, a Babits M. u. a Galamb u. és a Hunyadi u. között, a Szentiváni út a Hecsei úti felüljárótól 700 méteres szakaszon, a Győzelem u. a Horgas u. és a Zsellér u. között.

Ezek közül a Szigethy Attila út–Bartók Béla út–Szent Imre út csomópont és térségének felújítását érdemes kiemelni, ahol május óta távhő-, ivóvíz- és gázvezetéket cseréltek a közműtulajdonosok. Az október elején befejeződött közmű-rekonstrukció után elkezdődött a szegélykövek szükség szerinti cseréje, a Bartók Béla úti buszmegálló cseréje, illetve az útépítésekkel párhuzamosan folyik az a geotechnikai szakértői vizsgálat, mely a helyreállított közműnyomvonalak teherbírását hivatott igazolni, ugyanis nem megfelelő teherbírás esetén a nyomvonal újraépítése következhet. Ha erre szükség is lesz, a tervek szerint november közepére mindenképpen elkészülnek.

A jelenleg zajló munkákon túl decemberig még 2 csomópont átépítése és 12 útszakasz felújítása van hátra, melyek a következők: a Töltésszer u., a Radnóti u., a Berzsenyi utca, a Vajda u., a Sugár u., a Hédervári út, a Tihanyi Á. út szervizútja, a Jereváni u.–Zöld u. csomópont, a Külső Bácsai út–Fenyőszer u. csomópont, a Corvin u. Attila u. és Eszperantó u. közötti szakasza, valamint árhullám okozta kár helyreállítása okán az Iparcsatorna-híd partfal-megerősítése, a Dózsa György rakpart Szabadrév u. és Víztükör u. közötti szakasza, az Irinyi u., illetve a Víztükör utca csapadékvízelvezetés-rendezése.

Az idei munkák költsége eléri a 2,2 milliárd forintot, mely összeg 75 százalékára, a mintegy 2 millió négyzetméter belterületi szilárd burkolatú úthálózat és a hidak fenntartása érdekében évente szükség is lenne, hogy tízéves távlatban jó minősítésű burkolatok és a forgalmat rugalmasabban lebonyolító útszakaszok, csomópontok legyenek Győrben. E pillanatban eddig ért a város takarója, ezeket a munkákat diktálta az ésszerűség, de ez sem kevés.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Átszervezik az önkormányzatot

Három új iroda felállításával megkezdődött a győri önkormányzat szerkezetének átalakítása. A… Tovább olvasom