Gyűjtse össze az érdekes cikekket a címek mellett lévő később elolvasom ikonokkal!

Győr-Moson-Sopron - kisalfold.hu

2014. 11. 29. szombat - Taksony

Még több

Itt vagyok: Nyitólap > Győr hírei, győri hírek > Vége a lurkók száguldozásának: motorra később kaphatunk jogsit

Vége a lurkók száguldozásának: motorra később kaphatunk jogsit

Mopedre 14 évesen már nem, csak 17 éves életkor felett lehet jogosítványt szerezni. Nagymotorra ez a korhatár 24 évre emelkedik.

Tóth Gyula - 2012.08.03. 08:33
Megosztás: Facebook Twitter E-mail
A jövőre hatályba lépő kormányrendelet szerint mopedre 14 évesen már nem, csak 17 éves életkor felett lehet jogosítványt szerezni. Nagymotorra ez a korhatár 24 évre emelkedik. A személygépkocsi esetében nem lesz változás.

A személyautó-vezetőket nem, de a motorkerékpárt, valamint a nagykategóriás gépjárműveket keményen érinti a 2013. január 19-én életbe lépő, életkori változásokat meghatározó kormányrendelet.
Mint azt Göbölös Gábor autósiskola-vezető érdeklődésünkre elmondta, a változás jelentősen érinti a motorkerékpár kategóriákat. Eszerint az M-es moped kategória megszűnik a 14 éves életkorral együtt. Helyette az AM-es motorosképzés jön létre, melynek feltétele a 16 éves életkor.

– Aki november végéig befejezi a tanfolyamot, megkapja a vezetői engedélyét, aki viszont addig nem tud sikeres vizsgát produkálni, annak elveszett az ideje s a befizetett pénze, s csak tizenhat éves korában kezdheti elölről – figyelmeztetett Göbölös Gábor.

Változás lesz motoros kategóriában, hogy az úgynevezett A korlátozott kategória megszűnik. Helyette az A2-es lesz, s az vonatkozik rá, mint az M kategóriánál, hogy aki november 30-ig befejezi a tanfolyamot, megkapja a jogosítványt. Amennyiben az A korlátozott vizsga nincs meg eddig az időpontig, az A2-es kategória vizsgáját újra kell kezdeni. Ennek a kategóriának a korhatára 18 év marad. Változás a motoros- képzésnél, hogy a korlátozás nélküli A kategóriás képzés életkori határa 21-ről 24 évre nő.

Változás lesz a C és a C+E – teherautó és nehézpótkocsi – kategóriáknál is, amelyeknél 18 éves kortól lehetett letenni a vizsgát. Januártól ez 21 évre változik. Az autóbusz-vezetői D kategóriánál az eddigi 21-ről januártól 24 évre megy fel a korhatár. November 30-ig még meg lehet csinálni 21 éves életkorban, de utána nem.

Kérdésünkre, hogy mit hozhat a változás, Göbölös Gábor elmondta:
– Bízom abban, hogy érettebb emberek kerülnek a motorosképzésbe. A nagykategóriás képzésnél a C, E, D kategóriáknál úgy vélem, a korhatár-emelkedés miatt azok, akik pályakezdőként sofőrként akartak dolgozni, csak később tudnak elhelyezkedni. Elképzelhető, hogy érettebbek lesznek, de majd az idő megmutatja.

(Leadképünk illusztráció)
Megosztás: Facebook Twitter E-mail

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

Moderálásra küldöm 63. kiell 2012.08.18. 17:17

Olvasom a hozzászólásokat de messze nem mindennel tudok egyetérteni.Kezdve azzal.hogy 10 balesetből 8 esetbe a gépkocsivezetők a hibásak és csak két esetbe a motorosok.A másik, a motor jogosítvány megszerzésénél nagyon komoly gyakorlati képzést írnék elő mivel a balesetek nagy részébe a jármű kezelésének komoly hiányosságai a közrehatoak.Több mint negyven éve motorozok jelenleg egy több mint 300 kilós chopperem van tehát nem a gyorsaságáról ismert fajta de ennek a kezelésének is meg vannak a szabályai.Igaz,hogy a nagy teljesítményű motorokkal közlekedők előbb esnek abba a hibába,hogy túlhúzzák a gázt és az eléjük ki kanyaradó járművel való találkozást már nem tudják elkerülni de bármilyen hirtelen kialakuló forgalmi szituációt nehezebben tudnak kezelni.Pár szót az úgynevezett segédmotorokról is,sajnos az a tapasztalatom náluk jelentkezik leginkább az a felelőtlenség,hogy nincs rendszámom jelentsenek fel ha tudnak,és ebbe belefér a kocsmától hazáig út,álló járművek mellett jobb oldalt… Tovább olvasom »

Moderálásra küldöm 62. alekínyó 2012.08.07. 10:19

Ezt nem most kellett volna bevezetni, hanem 20 évvel ezelőtt,amikor megjelentek az "igazi motorok" Magyarországon! A Rigákkal és Verhovinákkal nem tudtunk száguldozni, nem is volt ennyi baleset. Ja és akkoriban a csúcs az MZ 250 ETZ volt 5 ganggal... / 3 hónapot vártam rá a műszaki boltban/. Micsoda szép idők voltak...!

Moderálásra küldöm 61. Cybermimoza 2012.08.06. 20:29

Üdv!
Én nem feltétlenül ezt tartom korrektnek, hiszen az idősebb korosztályban(>23) is lehet minimum ugyanannyi szabálytalankodó, mint a 18-23 év közötti suhancok között, én inkább valamiféle pszicholigai tesztet töltetnék ki minden jelentkezővel, mielőtt motorra ültetem.

Moderálásra küldöm 60. benzinjérce 2012.08.05. 21:29

És ezzel a hivatalos kormányrendelettel mi a helyzet?

7. melléklet a 326/2011. (XII. 28.) Korm. rendelethez

Járművezetésre jogosító okmányok kiadásának életkori és jártassági feltételei
a 2006/126/EK irányelvnek megfelelően 2013. január 19-től

I. Életkori feltételek
1. 14. életév az ,,M" kategóriába tartozó jármű vezetésére.
2. 16. életév az ,,AM" kategóriába tartozó jármű vezetésére
3. 16. életév a ,,T" és a ,,K" kategóriába tartozó jármű vezetésére.
4. 16. életév az ,,A1" és ,,B1" alkategóriába tartozó gépjármű vezetésére
5. 17. életév a ,,B" kategóriába tartozó gépjármű vezetésére.
6. 18. életév az ,,A2", az ,,A" korlátozott, a ,,C1" és ,,BE" alkategóriába tartozó gépjármű vezetésére.
7. 20. életév
7.1. a ,,V" kategóriában és a ,,TR" kategóriában a jármű vezetésére,
7.2. az ,,A" kategóriába tartozó motorkerékpár vezetésére legalább kétéves ,,A2" kategóriás motorkerékpár vezetési gyakorlat esetében. A 21.… Tovább olvasom »

Moderálásra küldöm 59. knifemaster 2012.08.05. 09:51

Támogatom.
A gépek egyre erősebbek ,gyorsabbak,az emberek meg egyre degeneráltabbak.

Moderálásra küldöm 58. ezvanbakker 2012.08.04. 22:43

55.!
Azért ez nem egészen így működik! Ilyen alapon nem lehetne semmit rendszabályozni, mert hát olyan édes az a"tiltott gyümölcs" és akkor biztos megszegnek minden törvényt. Ehhez kellenek a visszatartó erelyű büntetések! Ez a baj velünk magyarokkal, hogy szinte még meg sem születik egy törvény, de már tudjuk hogyan fogjuk megszegni. Nulla szabálykövetés. Ne legyünk rá büszkék!

Moderálásra küldöm 57. Alemao 2012.08.04. 18:54

annyiban mindenképpen üdvözlendő a dolog, hogy motor helyett majd gyalogolnak,vagy bicikliznek,így nem lesz annyi eltunyult - elpuhult , dagi fiatal...

Moderálásra küldöm 56. Mankapunka 2012.08.04. 17:22

Hunicum

Itt már a többség bebizonyította,hogy nagyon nincs fogalma az alapvető KRESZ-ről. Persze,hogy bólogat ilyenkor,mert azt hiszi,többen fogják a zebrán átengedni.

Hidd el,ilyen egyszerű sok ember,aki ide ír.

Moderálásra küldöm 55. bumburnyák 2012.08.04. 15:48

Ezt a szabályt azok tartják helyesnek és azok alkották akik nem motoroztak fiatal korukban.
Majd most alapvető kresz és rutin nélkül mennek. Ja, és ha tiltva is van akkor aztán még édesebb a dolog.
Elkötik apjuk mociját aztán tóód neki!
Meggyőződésem hogy rendőr üldözés miatt lesz egy-két nyomorék és halott gyerek.. 24 évesig bezárólag ..ökrök!

Moderálásra küldöm 54. ezvanbakker 2012.08.04. 14:21

Maximálisan egyetértek az új szabállyal! Már túlzás volt amit műveltek.


Töltés, kérem várjon!
ˆaz oldal tetejéreˆ

hirdetés

Cikkajánló

bezár
asdasd
Kérem várjon, jelentkezését rögzítjük...