Kisalföld logö

2017. 08. 22. kedd - Menyhért, Mirjam 12°C | 23°C Még több cikk.

Várhatóan április elseje után lép életbe az új buszmenetrend Győrben

A győri buszokon végzett utasszámlálások véget értek, a tervezett költségcsökkentés továbbra is aktuális, ám az első szakértői anyagok kiegészítésre szorulnak.

A kisalfold.hu október elején írt arról, hogy a helyi buszközlekedésben jelentős költségcsökkentést kíván elérni a kisalföldi megyeszékhely önkormányzata jövőre, s az új menetrend kialakításához utasszámlálását folytattak a helyi buszokon.

Idén biztosan nem tárgyal az új buszmenetrendről a győri közgyűlés

"Az utasszámlálás révén szeretnénk megismerni a helyi utazási szokások teljes és valós képét. Nem titkolt célja ugyanakkor a felmérésnek, hogy az önkormányzat jelentős költségeket tudjon megtakarítani a közösségi buszközlekedésben.

Az üres vagy rendkívül kevés utassal közlekedő járatokat nem tudja finanszírozni az önkormányzat a továbbiakban" - nyilatkozta másfél hónapja Lipovits Szilárd, Győr jegyzője. (Az új menetrend kialakítása jegyzői jogkör.)

Akkor úgy tűnt, hogy januártól új, "költségtakarékos" menetrend lép életbe Győrben - melyet az elképzelések szerint már a novemberi közgyűlésen tárgyaltak volna a képviselők -, erre azonban nem kerül sor.

"Április elseje előtt nem változik a győri buszok közlekedése"

"Az új győri menetrend kialakításhoz több időre van szükség, az első szakértői anyagok kiegészítésre szorultak. Ezen kívül pályázati forrásból lehetőségünk nyílt egy másik tanulmány elkészítésére is a város közösségi közlekedéséről.

Utóbbi dokumentumot január 15-ig kell letenni az önkormányzat asztalára a pályázaton nyertes cégnek.

Az új menetrendet várhatóan februárban vagy márciusban fogja megvitatni a közgyűlés, vagyis április elseje előtt nem változik a győri buszok közlekedése" - közölte megkeresésünkre Lipovits Szilárd.

Arra a kérdésünkre, hogy milyen mértékű érvágásra kell számítaniuk a győri utasoknak az új menetrend kialakításakor, Győr jegyzője úgy válaszolt: "konkrét adatokat egyelőre nem kívánok mondani a tervezett költségcsökkentés kapcsán, végleges számokat a két szakértői anyag alapján, a Volánnal egyeztetve tudunk majd nyilvánosságra hozni".


A győri buszok áprilisig biztosan az eddigi menetrend szerint közlekednek. Fotó: Kisalföld-archívum.
A győri buszok áprilisig biztosan az eddigi menetrend szerint közlekednek. Fotó: Kisalföld-archívum.

Olvasóink írták

24 hozzászólás
12
  • 24. Mankapunka 2012. november 29. 11:12
    „Tündenéne

    A Kiss János utca egyirányú a Schwarzenbergre,de ott a tábla,hogy a bicós mehet szembe,mivel jó széles utca,és máris lent vagy a M.Zs-n.

    Ennyi,már megint a kifogások. Akit kérdeztél,az is olyan szinten van,mint te a környezeteddel.”
  • 23. mecsoka 2012. november 28. 20:45
    „eddig sem tudtäk soha megoldani, h csucsidöben ne hering järatok közlekedjenek, ezutän sem fogjäk... utasszämläläs ide vagy oda”
  • 22. urbaniastapista 2012. november 28. 20:44
    „#16. De a járdán lehet, a gyalogos forgalom zavarása nélkül, max. 10 km/órával, ha az úttest alkalmatlan a kerékpározásra. Legalábbis így emlékszem.
    Ha a kerékpárút alkalmatlan, akkor meg mehetek az úton? Így lenne logikus.”
  • 21. kisvadföld 2012. november 28. 20:13
    „Remélem a 14-es járatot nem akarják csökkenteni, mert reggel 6 és 7 óra között "tömegnyomor" van rajta!”
  • 20. borsmenta 2012. november 28. 16:07
    „19. Tündenéne

    Ja, értem.

    (A Teleki most úgyis mindig üres...) ;)”
  • 19. Tündenéne 2012. november 28. 16:01
    „17. borsmenta 2012.11.28. 15:55

    Igen, de én az ellenkező irányból jövök hazafelé :) mondjuk számítsuk a Megyeház tértől. Végigmegyek az Árpád úton a BBMK-ig, eljövök előtte, meg a színház előtt, aztán a Széchenyi téren át kell mennem a Teleki útra (mivel ha egyenesen megyek, akkor most már csak a révfalusi hídra hajthatok fel, a Dunakapu tér (helye) teljesen körbe van zárva. A Teleki viszont szembe egyirányú, pedig ott szépen végig lehetne menni a házunkig. (Mondjuk így is végig lehet :) )

    És csak hogy értsük egymást, én nem buszozom, esetleg kivételesen ritkán a City buszon, de amúgy sohasem. Bicajozom, meg sétálok.”
  • 18. Tündenéne 2012. november 28. 15:58
    „15. Valaki 2012.11.28. 14:59

    Nem, nem hajthat be :) én pont ezt kértem volna, hogy helyezzenek el legalább a Teleki utcára kiegészítő táblákat, miszerint kerékpáros behajthat, de nem, sajnos nem értem el. Így most a forgalommal szemben, tökéletesen a KRESZ szabályait megszegve jövök haza mindennap. Erre kényszerítik ugyanis a kerékpárosokat itt a környéken az útviszonyok. No de ez már tényleg nem tartozik a topikhoz.”
  • 17. borsmenta 2012. november 28. 15:55
    „11. Tündenéne

    Én befelé a 14-es út hídján járok, hazafelé a Dunakapu tér (helye) felé.

    Nekem is tolnom kell kell a munkahelyem hátsó bejáratához (a biciklitárolóhoz) kb. 100 métert, de még mindig inkább ez, mint a buszon való tolakodás.

    Ezen a héten különösen kellemes volt biciklizni, szinte tavaszi idő van. A jövő héten már várható fagy, de az sem vészes, csak akkor már kesztyűt is kell venni. Én a buszmegállóban várakozva jobban fáznék, mint a biciklin, mozgás közben.”
  • 16. bn 2012. november 28. 15:14
    „#15 Valaki:
    "A kresz szerint biciklis behajthat forgalommal szemben is."
    CSAK ÉS KIZÁRÓLAG OTT, ahol ezt külön táblával jelzik!!!!
    Mindenhol máshol továbbra is tilos egyirányú utcában forgalommal szemben kerékpározni.”
  • 15. Valaki 2012. november 28. 14:59
    „11. Tündenéne 2012.11.28. 13:38

    9. borsmenta 2012.11.28. 11:44

    Ó, én próbáltam :) a M. Zs. rakpartról a Szent I. u felé gond nélkül, simán, tökéletesen lehet bejönni bicajjal, éppen csak haza nem tudok menni :D Ugyanis a kerékpárút az ásatások miatt lezárva, amerre meg lehetne menni, az mind egyirányú utca - szemből!"

    A kresz szerint biciklis behajthat forgalommal szemben is.”
  • 14. Freehill 2012. november 28. 14:18
    „hajni79: több számláló is volt egy-egy buszon, mindenki megadott ajtó(ka)t számolt csak! A 2 vagy 3 lap ÖSSZEGE adja majd az utasszámot!”
  • 13. bn 2012. november 28. 13:57
    „egyébként meg szerintem vicces, hogy az új menetrendről a közgyűlés dönt... Ennyi erővel szavazhatna róla mongol kerékpáros szakszervezet is, hisz ők is ugyanolyan gyakorisággal használják a győri tömegközlekedést, mint a közgyűlés többsége.
    Le kell ülni a buszvezetőkkel egy hosszabb megbeszélésre. Ők ott vannak minden buszon, pontosan tudják, hogy mikor, hol van dugó, mikor van púpozva a busz, mikor üres, melyik megállóban üvöltenek velük a lekésett csatlakozás miatt, stb. Számlázhatom az ötletet én is?”
  • 12. hajni79 2012. november 28. 13:55
    „Nem sok értelmét látom az utasszámlálásnak, ha nem megfelelő számokkal dolgoznak. Nagyon jó példa erre, hogy a mellettem ülő utasszámláló fiatalember 7 ember felszállásakor beírt egyet, még a következő megállónak 5 felszálló utas helyett ugyancsak egyet, miközben egyik megállónál sem szálltak le. Hát így nem fognak reális utasszámot kapni.”
  • 11. Tündenéne 2012. november 28. 13:38
    „9. borsmenta 2012.11.28. 11:44

    Ó, én próbáltam :) a M. Zs. rakpartról a Szent I. u felé gond nélkül, simán, tökéletesen lehet bejönni bicajjal, éppen csak haza nem tudok menni :D Ugyanis a kerékpárút az ásatások miatt lezárva, amerre meg lehetne menni, az mind egyirányú utca - szemből!
    Jeleztem a problémát az illetékes helyre, a válasz az volt, hogy hát akkor toljam a kerékpárt.
    Köszi :D”
  • 10. É-vácska 2012. november 28. 11:51
    „Ennél lejjebb már csak a béka segge van amúgy is. Kritikán aluli a győri tömegközlekedés. Nem véletlen nem veszek buszbérletet már vagy 15 éve, inkább járok kerékpárral, nem olyan nagy város Győr, hogy ne lehessen eljutni oda, ahova az ember akar.A jelenlegi buszok műszaki állapotát meg hallom nap, mint nap, ahogy szó szerint elpöfékelnek a ház előtt. Állítom, egy régi villamos, amelyik anno csengetett induláskor, nem volt ilyen hangos, mint ahogy a mostani buszok pöfögnek.Arról meg már nem is ejtek szót, ha netán 2 busszal tud eljutni az ember egyik városrészből a másikba, ahhoz minimum 2 órára van szükség. Ez a XXI.században , ilyen menetjegy árak mellett nem elfogadható. Ja és ne csodálkozzanak a forgalom számlálók.......”
  • 9. borsmenta 2012. november 28. 11:44
    „A győriek kezdjék el gyakorolni a biciklivel közlekedést. Eddig az időjárás kedvező volt a bicikliseknek.
    Nincs mérgelődés a buszon, tekerni egészséges, fizetni sem kell érte.”
  • 8. Mankapunka 2012. november 28. 11:14
    „generális

    Hát,én örülni fogok,hogyha a forgalomban buszokat látok,mert az Ikarus az.Ezek legalább feltudják venni a város ritmusát,nem úgy mint ezek az elavult szörnyetegek 10 éves koruk után.

    Aki meg nem tud felmászni,az vagy lusta életmódot él,vagy nagyon dagadt. Érdekes,20 éve nem sírtak,mert sétálni kellett 300 métert,vagy 2 lépcsőt megmászni. Inkább a gondolkodással van itt a baj hungarisztánban.”
  • 7. generális 2012. november 28. 10:19
    „1 millió km-t akarnak megtakarítani. Nos ez azt jelenti, hogy pont olyan lesz a közlekedés, mint Szombathelyen. A Rába buszokat viszk Zalába és a régi 280-asokat hozzák vissza, hátra a népek nem akarnak majd felmászni rá.”
  • 6. gerald 2012. november 28. 09:16
    „Nem is értem ezt a trehányságot. Szombathelyen a Narancs két év alatt pusztította le városa közösségi közlekedését. 2008-tól a vonalak felét felszámolták, a maradék legforgalmasabb vonalain óránként járnak, a többin reggel egy járat, délután egy járat. Hétvégén meg mindenki gyalogoljon a jó időben. Tehát 2012-re Szombathely közösségi közlekedése eddig soha nem látott mértékben óriásit fejlődött. Jutalmul az ottani társaság vezetője lesz a régió Volánjának vezetője :D”
  • 5. bn 2012. november 28. 08:29
    „kezdésnek talán szüntessék meg az ingyenes járatokat, mint pl. a City busz, és máris megtakarították egy járat költségét.”
24 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Halálos baleset: álló autónak ütközött egy segéd-motorkerékpáros

Életét vesztette egy 23 éves férfi, amikor segéd-motorkerékpárjával egy álló, kivilágított… Tovább olvasom