Kisalföld logö

2017. 10. 22. vasárnap - Előd 9°C | 14°C Még több cikk.

Valóban szükséges az utca lezárása?

Győr - Lehet úgy építkezni egy utcában, hogy a daruk, más járművek nem zárják le azt az ott lakók elől gyakran? A Dembinszky utcaiak szerint csak be kell tartani a szabályokat. Az útkezelő fel is szólította a beruházót, működjön együtt a garázstulajdonosokkal.
A Dembinszky utcában lakók több mint tucatnyi aláírással juttatták el panaszukat szerkesztőségünkbe az ott épülő többlakásos társasházzal kapcsolatos gondjaik miatt. A levélírók legnagyobb problémája a parkolással, az utca közlekedésével függ össze. Panaszuk szerint az építkezést nem megfelelően oldja meg a kivitelező, járművei tönkreteszik az utca kövezetét. Nagy darus járművek – szerintük szükségtelenül – elállják a kocsibehajtókat, sokszor teljesen lezárják az utcát és erről ritkán értesítik előre a lakókat. Szerintük elkerülhetők lennének az életvitelüket nagyban akadályozó gyakori lezárások, csak ehhez az kellene, hogy a hatóság az előírásokat betartassa. Előfordult, hogy szülő nő sietett volna a kórházba, de húsz percet kellett várnia, míg a daru elvonult a garázsuk elől.

Az útkezelőhöz, a polgármesteri hivatal építési osztályához többször fordultak már olvasóink a levelük szerint. Az útkezelő szervezet tájékoztatásért felelős munkatársa, Máthé-Tóth Péter közleménye szerint a Dembinszky utca 16–18. számú ingatlanon készülő társasházépítéshez intézményük – a tehergépkocsi-korlátozás miatt – útvonalengedélyt, a szűk utcán történő rakodás, daruzás, mixerbeton-bedolgozás miatt eseti útlezárási engedélyt adott ki. „A kiadott engedélyek birtokában az építtetőnek és megbízottjainak a KRESZ egyéb előírásait ugyanúgy be kell tartania, mint bárki másnak, jelen esetben a garázsok megközelíthetőségét biztosítaniuk kell.

Ha ez a jog sérül, a közterület-felügyelet és a rendőrség intézkedhet a szabálysértőkkel szemben.

A Dembinszky utca burkolatának állapotát a kivitelezés megkezdése előtt rögzítettük, így az útburkolatban keletkezett károk kijavítása nélkül az épület nem kaphat intézményünktől használatbavételi engedélyt" – áll az útkezelő levelében.

Olvasóink írták

  • 12. Győri_Polgárok 2009. augusztus 27. 10:49
    „Csak nem igaza lett a mérnöknek????
    Áll az építkezés február vége óta..........
    Honfoglaló: mi tisztelettel voltunk, Ön kezdte az emberi kapzsiságot.
    A lenti összes hozzászólást a gazdasági válság elmúlta és az IDŐ fogja megoldani, vagy olyan marha/okos, aki körültekintés nélkül lakás/okat vesz a " Dembinszky-ház " -ban és elbukja a pénzét, hiszen még párszáz millió hiányzik.”
  • 11. mérnök 2009. április 04. 12:53
    „Honfoglaló kollega,
    a felsoroltakon kívül, ha nem is: "az ingatlan tulajdonosa, a projekt kivitelezője, tervezője, műszaki ellenőre,
    ingatlanforgalmazója," azért biztosan van köze hozzá, ez azért nyilvánvaló, abból, ahogyan korábban
    megnyilvánult és abból, ahogyan 15+2 lakást védi, és csak azzal magyarázza a bizonyítványt,
    hogy gazdaságtalan a kivitelezés a kevesebb lakásszámnál, ez nem LOKÁLPATRIOTIZMUS.
    A projekt tőkeerejéről annyit, hogy 4 különböző pesti, győri weblapon 2008. október, 2008 decemberi,
    2009 októberi és 2009 decemberi dátum szerepel, ami kétségessé teszi számomra a befejezést,
    a terveken szereplő lakások értékesítése nélkül. De szurkolok neki!
    Egy igazi lokálpatrióta”
  • 10. Honfoglaló 2009. április 03. 10:35
    „Tisztelt Győri Polgárok!

    Kérem a továbbiakban is maradjunk egymás iránt tisztelettel, úgy érzem eddig részemről ez megvalósúlt!
    Annak ellenére, hogy minden szavammal magam ellen beszélek, egyre kevesebb konkrétumot írnak részemre, de ezzel semmi probléma, lehet, hogy sikerült megmagyaráznom jó egypár eddigi problémát. Az emberi kapzsiságról pedig annyit, megint csak a korábban leírtakhoz kell visszanyúlnom: ilyen telekáraknál 6-8-10 lakásra levetítve a telekárat, még inkább emelné a lakások árát, illetve nem mellékesen figyelembe kell venni, (még ha nehezen is) az ideális, értékesíthető lakások méreteit. (40-80m?). Ebből adódik a lakások száma ! De megint a beruházó pénztárcájában turkálnak ! ! ! Ettől függetleníteni kellene magunkat ! ! !
    A beépítés méretét és ennek a lakásszámhoz történő viszonyát, úgy érzem a korábbi hozzászólásomban elég jól kielemeztem !
    Az utca felöli földszinti szintre Ön(ök), milyen funkciót gondolnának, garázsok kellenének oda is? Akkor biztosan az lenne a probléma, hogy napközben még az utca ezen oldalán sem lehetne akár rövid időre is megállni.(úgy ahogy a másik oldalon pont ezt említik)
    Kérdem én, Ön(ök) rövid időre történő hazatérésükkor mindig beállnak ugye a garázsaikba? Soha nem az utcán parkolnak autóikkal?
    Megtisztelő számomra, hogy az itt leírtakból egyből cégtulajdonosnak, illetve a projekt tulajdonosának gondolnak. De meg kell Önt(Önöket) nyugtatnom, hogy nem vagyok az ingatlan tulajdonosa, a projekt kivitelezője, tervezője, műszaki ellenőre, ingatlanforgalmazója, egyszerűen civil Nádorvárosi polgár vagyok, aki figyelemmel kíséri a városrész, illetve közvetlen környezetének fejlődését.
    Maradok további tisztelettel:
    Honfoglaló (Nádorvárosi lokálpatrióta)”
  • 9. Győri_Polgárok 2009. április 02. 10:17
    „Honfoglaló!
    Minden szavaddal magad ellen beszélsz......
    EMBERI KAPZSISÁG!
    Mondod Te???!!??!?! Igen!!! Mi is ezt mondjuk!!
    Nem elég mondjuk 6-8-10 lakást építeni, hanem 15-öt+ 2 irodát....???!?
    (Az irodisták és az ügyfeleiknek is vesznek mélygarázsbeállót??)
    Úgyhogy visszautasítjuk a feltételezésed:
    TE ÉS A CÉGED KAPZSI!!!!!

    Szabadulnál a projekttől???
    Megvenni pedig nemhogy az egészet, de szerintem még a lakásokat sem fogják ilyen áron és gazdasági helyzetben.....és majd ilyen közös ktg mellett, mikor a Babits utcai olcsóbb és már kész....és van eladó lakás temérdek.....”
  • 8. Honfoglaló 2009. március 29. 21:09
    „Tisztelt Mérnök és Győri Polgárok!
    Hozzászólásomra írt reakciójukra válaszolnék, kiegészítve a korábban leírtakat:

    Mérnök kérdésére:
    Egyszerűen érdekelt, hogy mi, illetve milyen épület épül Nádorváros frekventált helyszínén, éppen ezért érdeklődtem az Építési Irodában az engedélyezési eljárás időtartama alatt. Nagyon sok érdekes információ megtudható ám a hatóságoktól... pl. éppen az is kiderült számomra, hogy azok ,,kiabálnak" a legjobban és a leghangosabban, és jelzik nemtetszésüket mindenhol, akik jelenleg olyan méretű épületben (Vécsey-Dembinszky 20/b. sarokház és Dembinszky u. 14.) élnek, amely házak felépülésének a ,,következménye" hogy az utcakép szempontjából ilyen beépítéssel kell számolni. A szakmai hozzáértésemről pedig csak annyit, hogy volt szerencsém pár dolgot megtanulni a szakmából...
    A lezárással kapcsolatban: Kérdem én hogyan lehet úgy zártsorú, utcafronti beépítésnél a pinceszint szerkezeti falainak építését kivitelezni, hogy az biztonsági szempontból is megoldott legyen. A másik, hogy a betonozás idején a betonpumpát tehermentesíteni kell, ezért a gépjármű méreténél ezt is figyelembe kell venni. A ,,letalpalás" biztonsági szempontból nem történhet a kiemelt munkagödör közvetlen környékén. Megértem én hogy ez sok kellemetlenséggel jár de: EGY KIS EMBERI TOLERANCIÁVAL BIZTOSAN ELKERÜLHETŐEK EZEK A KONFLIKTUSOK... (bár ez sajnos országunkban manapság hiánycikk)

    Győri Polgárok:
    Nem értették mire gondoltam a korábbi hozzászólásomban, de előtte pár gondolatot engedjenek meg tőlem, hogy a Belváros és közvetlen környékének város- és utcaképi változásának kiváltó okairól írjak:
    A Dembinszky utca és közvetlen környéke, (Babits, Hunyadi, Dugonics,Táncsics, Bem tér, Kálvária, Fészek, stb.) - Győr belvárosának közelsége miatt - az utóbbi években felértékelődött. Minden normális nagyvárosban, így Győrben is megfigyelhető az a jelenség, hogy ezen területek rehabilitálása nemcsak a város de a környék polgárai számára is nélkülözhetetlenek. A romos, lakatlan nem oda illő épületek rontják az utcaképeket, és a korábbi tulajdonosai, ezen törekvéseket kihasználva nem reális, piaci értéken értékesítik ingatlanaikat, ezek a területek egyszerű normál méretű (családi ház) épület beruházásánál fel sem merülhetnek. Ezek a telekárak csak többlakásos épület beruházásával gazdálkodhatóak ki ésszerűen. Az utca és a környék további lerobbant és nem lakott épületeinek a sorsa is ez lesz szerény véleményem szerint. Sajnos nem lehet ezen ingatlantulajdonosokat meggyőzni, hogy piaci értéken értékesítsék tulajdonaikat. EMBERI KAPZSISÁG!
    Az hogy a jelenleg Önök által minden fórumon támadott épület hány építési telek összevonásával épül lényegtelen, lehetne akár 3-4 összevonásával is, de akár 1 területén is, de akkor is illik neki alkalmazkodni az utcában kialakulófélben lévő méretekhez. (A tervtanácsi véleményben is az épület tömegformálása volt kérdéses, nem pedig a magassági mérete.) Az utca ezen oldalán elkezdődött és korábban felépült társasházak (Dembinszky u. 14. ; Vécsey sarokház) következménye is ez a ,,túlépítési" kényszer.
    Önök igazán jól informáltak a beruházás értékéről, valaki Önök között ,,projektépítési, finanszírozási szakértő", egyikünknek sincs hozzá köze, és nem a beruházás pénzügyi nagyságához kell igazítani a véleményeket, hacsak megint nem az emberi IRIGYSÉG kerül előtérbe.
    Mi ezzel a támadással az Önök célja? Örülnének, ha egy félbemaradt félkész épület ,,díszítené" otthonuk és környezetük közvetlen környékét. (lásd. Kossuth Lajos utca, por, gyalogosforgalom korlátozás, látvány stb.)
    Ajánlom Önöknek, ha ennyire ellenzik ezt a fejlesztést, a beruházás tulajdonosától próbálják kivásárolni a projektet (csupán összefogás kérdése + kb.150-200millióFt) és a főépítésznél már kezdeményezhetik az építési engedély módosítást ,,mini" közpark és játszótér létrehozásához, a teremgarázsban nem mellékesen pedig tárolhatnák az utcán tartott gépjárműveiket.
    AZ UTCA LEZÁRÁSÁVAL KAPCSOLATOS VÉLEMÉNYEM A MÉRNÖK HOZZÁSZÓLÁSÁRA ÍRT VÁLASZOMBAN MEGTALÁLHATÓ!”
  • 7. Győri_Polgárok 2009. március 25. 14:28
    „Honfoglaló, kérdésedre:
    1, "HOGY LEHETETT AZT MEGVALÓSÍTANI ANNAK IDEJÉN, HOGY A JAVARÉSZT CSALÁDI HÁZAK KÖZÉ TÖBBSZINTES TÁRSASHÁZ ÉPÜLJÖN?" Te magad válaszoltál, azzal, hogy egy 15 lakásos építményt védesz,
    mely két családi háznyi telekre építesz....Volt/van az a pénz :-)....................
    2, cspogi43: köszi az együttérzést, közös fellépés kell a rendezési terv módosítására!
    3, azúr: zavar az ügyelet is, főleg nyáron, több beteget, részeget hoznak rendőr és mentőautók, nyitott alaknál, ezt mind hallani lehet.
    "A Dembinszky-ház építkezésénél egy debreceni százezer forintos minimál kft. az építtető,
    aki már talán fizetni sem tud, mert 1-2 hete leálltak...."
    Hát igen, igen egy kb. 400 milliós projektnél ez azért nem elhanyagolható,
    csak arra várni, hogy tervasztalról megvegyék válság idején.........
    4, mérnök: szerintem is túlépített a környék, de ez nem Kismegyer stb. ésszerűen elférnénk,
    csak nem az extraprofitot kellene hajszolni, de a józan ész már régen hiánycikk Magyarországon,
    ahogyan a lezárást is megoldhatnák a forgalom és az utca lezárása nélkül, de a cikk is írja:
    A KRESZ EGYÉB ELŐÍRÁSAIT UGYANÚGY BE KELL TARTANIA, MINT BÁRKI MÁSNAK, JELEN ESETBEN A GARÁZSOK MEGKÖZELÍTHETŐSÉGÉT BIZTOSÍTANIUK KELL.
    HA EZ A JOG SÉRÜL, A KÖZTERÜLET-FELÜGYELET ÉS A RENDŐRSÉG INTÉZKEDHET A SZABÁLYSÉRTŐKKEL SZEMBEN.
    Ehhez tartsuk magunkat, ´oszt, jónapot!”
  • 6. mérnök 2009. március 25. 11:40
    „Kedves Honfoglaló kollégám,
    azért azt nem mondja komolyan, hogy nem érintett az ügyben és nincs köze hozzá...
    Hiszen tudja, hogy "másodjára már sikeresen túljutott a neves, elismert építészek részvételével működő tervtanácsi bemutatón." Ilyet csak" bennfenntes" tudhat..............
    Árulkodó szavak még a szerkezeti beton, nyugati utcakép stb.....
    Lehet, hogy ezért a hozzászólásáért nem, de másért már kap, kapott pénzt... :-) ))
    Mindenki tévedhet, a Dembinszky utcában valóban nincs 22...sétáltam tegnap arra egyet....
    Abban azért megegyezhetünk, hogy az egész környék túlépített. /pl. Babits, Vécsey, Fészek utcák/
    A Vécseyben magasabbak az épületek, mint egy 5 szintes panel......és az utca szűkebb, mint Adyvárosban.
    A lezárást pedig a képek alapján máshogy is megoldhatnák, ott van a lezárt 1,5 méteres járda
    és a saját telek, az úttesten legalább egy nyomon /2,5m/ a közlekedést biztosítani kellene!!
    De ez már az ott élők és a maguk gondja, biztosan van normális, nem ilyen magyar megoldás.........”
  • 5. Honfoglaló 2009. március 24. 09:23
    „JAVÍTÁS!
    Az előző hozzászólásomban a pontosság kedvéért: Dembinszky u. 22. = Dembinszky u. 14.”
  • 4. Honfoglaló 2009. március 23. 19:03
    „Tisztelt Győri Polgárok!

    Az Önök által több fórumon is megjelent hozzászólásokra kívánnék reagálni egy kicsit másképpen, mint ahogy Önök evvel a témával kapcsolatban korábban is megnyilvánultak! Nem szeretnék az itt leírtakkal senkit sem megbántani, csak úgy érzem így is meg lehet közelíteni ezt az ,,óriási" problémát.
    Az Önök által feltöltött dokumentum az épület korábbi tervezési fázisában történt tervtanácsi véleményt tartalmazza. Az épület ennek a javaslatára nagyban áttervezésre került, (csökkentett lakásszám, kisebb mélygarázs) és a módosításokkal másodjára már sikeresen túljutott a neves, elismert építészek részvételével működő tervtanácsi bemutatón. Egyedül a szintátemelő berendezés maradt az új tervben is, amelyet a telek mélységi mérete indokolt. Ha a tervező rámpát tervezett volna, vagy udvari gk. beállót akkor az lenne a probléma, hogy a belső udvart ,,kertet" szinte teljesen elfoglalja. (Egyébként Budapest belvárosában számos igényes projekt ilyen megoldással készül!)
    Az Önök által említett problémák korábbi időszakokra vezethetők vissza:
    1. A Dembinszky u. 22. számú társasház építésekor Önök hol voltak ??? Netán épp ott élnek ???
    Hogy lehetett azt megvalósítani annak idején, hogy a javarészt családi házak közé többszintes társasház épüljön. Az épület utcaszintjén épített garázsok mérete a mai gépjárművek méretéhez szinte alkalmatlan, éppen ezért a ház tulajdonosai foglalják el autóikkal az utca nyugati oldalát. Kényelmes volt az elbontás előtti javarészt nyugdíjas és gépjármű nélküli tulajdonosok háza előtt parkolni. Ez ezennel megszűnt és hiányzik!
    2. A Vécsey u. és Dembinszky sarkán található szinte teljes beépítésű társasház építését miért engedték, szintén a nyugati utcakép egyik hangsúlyos eleme, ehhez nem kellene igazodni?
    3. Az építkezés szemközti szomszédos épülete szintén nem földszint + emelet magasságú.
    4. Miért, miért kell az ezekhez méretileg igazodni próbáló épületet ilyen intenzíven támadni.
    Ha az Önök által sérelmezett építési telken családi ,,luxus" lakóház épülne akkor az lenne a problémájuk, miből van valakinek ilyen árfekvésű építési telekre lehetősége. Sajnos le kell írnom ezen kifakadások a ,,szűk környezetük védelme alatt" semmi másra mint egyszerűen emberi irigységre vezethető vissza. Mindenkinek adva volt a lehetőség, hogy az ilyen ,,felvert" árú ingatlant megvásárolja és azt haszon reményében fejlessze. Most hogy az egy győri, budapesti, vagy debreceni vállalkozás nincs jelentősége. (neki is érdeke hogy Győr környéki vállalkozókkal építsen ? adóbevételek ! ! !)
    Az építkezés időtartama sajnos nem percekben mérhető, éppen ezért minél több nehézséget próbálnak a beruházónak okozni annál tovább kell ,,szenvedniük" az építkezés következményeként.
    Kérem adjanak tanácsot hogyan lehetne úgy építkezni hogy az ne járjon kompromisszumokkal, ha a szerkezeti beton légi úton érkezne azzal is problémájuk lenne. A beruházó a legutóbb törekedve a még rövidebb ideig történő korlátozásra, már kettő betonpumpával építette a szerkezet. EZEK SZERINT EZ A TÖREKVÉSE SEM JÓ ÖNÖKNEK! SEMMI SEM JÓ!!!
    A szomszédban praktizáló Győr környéki települések ügyelete, csodálom hogy még nem zavarja az életüket, éjszakáikat. Itt is szükséges lehet éjszakai zajmérésre az ügyeletre érkező gépjárművek ajtócsapódásainak következményeként?
    Ez a tipikus magyar hozzáállás, senkit nem engedünk, nem akarunk újonnan érkezőket a környezetünkbe, még azáltal sem, hogy szépülne és értékesebbé válna a környékünk.
    Meg kívánom jegyezni, hogy a leírt gondolataimért semmilyen ellenértéket nem kapok a beruházótól, és hozzá semmilyen üzleti érdekem nem kapcsolódik, csupán szimpatizálok a környék ilyen minőségi és funkcionális értékű fejlesztésével. Maradok további tisztelettel:

    Egy hasonló épületben szívesen élő újkori ,,Honfoglaló"”
  • 3. AzÚr 2009. március 22. 16:35
    „Még ott van szemben 1 háznyira az építkezéstől a vidéki orvosi ügyelet, melyhez 129.000 ember tartozik.....
    Parkolót persze ott sem alakítottak ki a betegeknek.................A Dembinszky-ház építkezésénél egy debreceni százezer forintos minimál kft. az építtető, aki már talán fizetni sem tud, mert 1-2 hete leálltak....
    A weblapon a 15+2-ből csak 3-at adtak el, azt is a korábbi telektulajoknak....kicsit magas a 340.000.-Ft/nm szerkezetkész ár.....Főleg egy központi gázkazános, villanykocsiliftes házbeli lakásért......
    A Babits utcai 22+4? még 19 eladó.................pedig itt még hússzal kevesebb a nm ár...és rendes mélygarázs van. Ettől még ez is gettó.............................................................................”
  • 2. cspogi43 2009. március 22. 10:18
    „A Babits utcában lévő építkezések tönkretették a szép diszburkulatot, a garázsok előtt még mindig állnak a mixerek,a lakásaink előtt járatják a teherautókat, zajosak és büdösek.Tönkretették a környék csendesnek nevezett lakásait.VELETEK ÉRZÜNK DEMBINSZKY UTCAIAK”
  • 1. Győri_Polgárok 2009. március 21. 19:22
    „Valójában az összes környékbeli nádorvárosi építkezés "megalomán".....
    Minek kell két teleknyi helyre a Babits és a környező utcákba
    22, 15, 12 lakásos társasházakat építeni engedélyezni??!
    A belső udvarral is rendelkező háznak, elektromos LIFTES!!! 18 kocsibeállós mélygarázsa lesz.......amit,
    (ha hibás lesz, v. áramszünet esetén) majd nem használ, nem tud használni az ideköltöző 50-60 ember...
    És gondoljuk el, hogy a 18-ból csak 5-6-an indulnának reggel nyolcra és várniuk kell 5 perceket a lift lenti-fenti zsilipelésére, működésére, hazaérve ugyanez. Ha megy még valahova /sportolni, bevásárolni, nyelvórára/, akkor nem fog lejárni és várni a liftre.
    A végleges lejárás esetén is az utcán pöfög addig, amíg a lift redőnye, rolója lent legördül, a lift feljön, a fenti redőny felnyílik.
    Arról nem is beszélve, hogy ez a hidraulikus lift mekkora közös ktg-et jelent majd a lakóknak a villanyszámlában.

    Alább olvasható a Dembinszky utcai házzal kapcsolatban a tervtanácsi, főépítészi vélemény,
    és még pár adalék és fénykép.
    A linkre kattintva a data weblapon az ingyenes letöltés->letöltés indítása.
    Jó olvasást!

    http://data.hu/get/1293918/foepitesz_allasfoglalas.jpg.html
    http://data.hu/get/1293917/Gyor_telepulesrend_Dembinszky1.jpg.html
    http://data.hu/get/1293916/Gyor_telepulesrend_Dembinszky2.jpg.html
    http://data.hu/get/1293943/20081107_1221.jpg.html
    http://data.hu/get/1293942/20081209_1346.jpg.html
    http://data.hu/get/1293940/20090116_dembinszky_106.jpg.html
    http://data.hu/get/1293938/20090124_1149_dembinszky_023.jpg.html”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Bölcsődével bővítenének

Abda - Az óvodaépületben tervezi bölcsőde létesítését az abdai önkormányzat, ugyanis tetőtér… Tovább olvasom