Kisalföld logö

2017. 04. 25. kedd - Márk 10°C | 21°C Még több cikk.

Útfelújítások: Javítás helyett korlátozás

Győr-Moson-Sopron - Amióta bejelentették a sebességtúllépés bírságának drasztikus szigorítását, felértékelődött a 30-as, 40-es és egyéb sebességkorlátozó táblák jelentősége. Sok helyen indokolatlannak tűnik a lassítás.

Május elsején lép hatályba az új közlekedési bírságolási rendszer, drasztikusan emelve a sebességtúllépést büntető bírságokat. Minimum 30 ezer forintot fizetnek majd a gyorshajtók, a felső határ pedig 300 ezer forintra tolódik ki; attól függően büntetnek majd, hogy az autós hány százalékkal lépte túl az adott helyen megengedett legmagasabb sebességet.

Aki például lakott területen 91-gyel száguld, 90 ezret fizet, de ha figyelmen kívül hagy egy „harmincas" táblát, és hatvannal halad lakott településen, rögtön a maximális, 300 ezer forintos bírsággal számolhat.

Tavaly több mint 12 ezer autóst „kaptak el" gyorshajtásért a megyében, köztük kétezer legalább 50 százalékkal lépte túl a megengedett határt.  

Nem csoda, hogy ráirányult a figyelem a sebességkorlátozó táblákra, amelyekbe lépten-nyomon belebotlunk a közutakon. Hogy pontosan mennyi van belőlük, arról nincs statisztika, de a Kisalföld Online olvasói számos olyan pontra hívták fel a figyelmünket, ahol véleményük szerint indokolatlan – és májustól akár kifejezetten drága is – a sebességkorlátozás, nem beszélve arról, vajon megszűnik-e valaha...

Sok helyen nem utal semmi arra, hogy az úthibákat belátható időn belül javítanák, úgy tűnik, a táblák „a biztonság kedvéért" vannak kint. Fotó: Krizsán Csaba (Felvételünk illusztráció)

„Csorna és Szilsárkány között 70-es, majd 50-es tábla van, `úthibák` kiegészítéssel, közel tíz éve..." – írja például egyik olvasónk, de hasonló a helyzet – 70-es tábla – a 86-os főúton, Páli és Beled között több szakaszon is. Még lassabban, negyvennel lehet csak haladni a 81-es főút Mezőörs és Kisbér közötti szakaszán már jó ideje – s ez csak néhány azok közül a szakaszok közül, ahol a sebességkorlátozó tábla már szinte a tájkép részévé vált.

Mivel sok helyen évek óta nem utal semmi arra, hogy az úthibákat belátható időn belül javítanák, úgy tűnik, a táblák inkább csak „a biztonság kedvéért" vannak kint. Igaz, mint a Magyar Közút Kht. szóvivőjétől, Szőnyi Zsolttól megtudtuk, a fenti három esetben már elkészültek a tervek az útfelújításra – a 11,5 tonnás burkolat megerősítésére –, azt azonban a munkákért felelős Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztési Zrt.-nél sem tudták megmondani, mikor végzik el. Csak az a biztos, hogy 2008-ban nem, azaz addig, amíg nincs rá pénz, maradnak a táblák.

Akárcsak Darnózselin, ahol az egész településre vonatkozik a harmincas tábla.
– Amikor több mint tíz éve a település megoldást kért a súlyosan megrongálódott, több helyen beszakadt úttestre, csak négy darab harmincas táblát kaptunk. Azóta szenvedünk mi is attól, hogy lépésben kell közlekedni. Bár a sebességkorlátozást csak ideiglenes megoldásnak szántuk, az utat azóta sem javították meg... – mondta Fazekas Zoltán polgármester.

Sokszor azonban jóval azután is kint marad a korlátozó tábla, hogy az útjavítás elkészült. Például ha csak látszólag fejeződött be: hiányzik vagy nem kellően tömörített az útpadka, vagy nem festették fel az útburkolati jeleket. Akkor is kint kell hagyni a táblát, ha a javítás „nem teljes körű", mint például a gyorssegélyként alkalmazott kátyúzás. „Amíg az út állapota indokolja" – foglalta össze a fő iránymutatást Szőnyi Zsolt. Ennek alapján tulajdonképpen örülhetünk, ha ugyanis csak ez számítana, kevés településre juthatnánk el sebességkorlátozás nélkül...

Olvasóink írták

  • 6. teloka 2008. február 23. 07:43
    „egyet biztos tud= milye van a fának? LEVELE =.............”
  • 5. jose 2008. február 22. 02:40
    „leaszarnak ezek mindent ,az ország közlekedni nem tud!! hova akarnak szabályokat ?elöször tanuljanak meg vezetni!
    milyen érdekes nyugaton fele ennyi tábla nincs mégsincs arányaiban nagyobb balesetszám!söt!! vajon mitöl van? szomoru de buta egynép a magyar”
  • 4. gymonik 2008. február 21. 14:50
    „Néha az az érzésem, hogy még a régi rendszer régi autóinak készült sebességkorlátozási szabályokat a mai napig nem jutott eszébe senkinek felülvizsgálni. Pedig a mai gépkocsik szinte mindegyike képes gond nélkül (műszaki és egyéb gondra célzok itt) venni ezeket a pitiáner akadályokat (mint a dilatációs hiba). Arról meg ne is beszéljünk, hogy milyen jó üzlet lehet egy-egy kint felejtett korlátozó táblás szakaszon mérni. Már hetek óta nem járt arra egyetlen útkarbantartó vagy útépítő munkás sem, de a tábla azóta is ott virít. Könyörgöm, játsszunk már végre fair játékot!!!”
  • 3. Attila 2008. február 20. 20:32
    „Ez tipikus hülyeség...beszedjük a horror adót útjavításra, ellopjuk, elvarázsoljuk, aztán marad a korlátozás, amit senki sem vesz komolyan mert ökörség. A dilatáció hiba nevű szörnyűséget szerintem unokáink is látni fogják, mert most jó alkalom van az autóst megsarcolni. Ha valaki meg megelőzi azt aki véletlenül betartja a 30-at, azt meg nem büntetik, mert az úgyis a zsaruk haverja. Utat nem javítunk, mert a rávalót már régesrég ellopták. Talán hívni kéne varázsló politikusokat a helyszínre, azok talán el tudnák tüntetni a haszontalan táblákat, mint ahogy az útjavításra valót. Bár a luxusautó lengéscsillapitója kibirja az útkárokat...”
  • 2. tibi 2008. február 20. 18:31
    „sok helyen egyetértek a sebességkorlátozó táblával de ha ránk vonatkozik akkor nem értem, hogy a rendőrökre külömböztető jelzések nélkül miért nem? mert tegnap délelött győrújfalura haladván engem 40-nel lelőttek de rá 2 percére rendőrautó mindenféle külömböztető jelzés nélkül 30-as sebességkorlátozó táblánál 60-nal haladt és ezt nem értem hogy őnekik mindent szabad?”
  • 1. pancser 2008. február 20. 08:01
    „Kimaradt az Mosonmgyaróvár és Jánossomorja közötti szakasz a felsorolásból, hogy miért korlátozzák ott is a sebességet a teljes szakaszon, nem tudható. Egyébként vannak más Kresz táblák is amelyek az út állapotára vonatkoznak, azokat viszont kevésbé látni. Jó kis pereket kellene az útfenntartók nyakába varrni a rossz utak miatt, nem megmenteni őket táblákkal a felelősségtől! Az autós joggal szeretné tudni mit teszenak azzal a temérdek pénzzel amelyet a költségvetésbe befizet.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Teljes élet a szeretet szolgálatában

Győr - Századik születésnapján köszöntötték a közelmúltban Zsohár Lenke diakonissza nővért a győri… Tovább olvasom