Kisalföld logö

2018. 04. 21. szombat - Konrád 11°C | 24°C Még több cikk.

Utazás a traffipaxos autóval: Drága csekkek készülnek

Győr-Moson-Sopron - Érezhetően lelassultak az autók, a személyi sérüléses balesetek is „könnyebb" kimenetelűek az objektív felelősség elvének néhány nappal ezelőtti bevezetése óta. De még sokakban él a reflex, az elmúlt három napban lakott területen 101 volt a mért csúcssebesség. Talán majd a 130 ezer forintos bírság visszatartó erejű lesz...
Traffipax: A civilnek tűnő gépkocsit nem veszik észre a gyorshajtók

Az objektív felelősség elvét és a közigazgatási bírság – amelynek összege jelentősen magasabb a korábbiaknál – kiszabását május 1-jétől alkalmazza a rendőrség. Azóta az M1-es megyei szakaszán 506, míg a városokban, főutakon 143 gyorshajtást rögzítettek a közlekedésrendészet járőrei.

Az objektív felelősség elvét és a közigazgatási bírság – amelynek összege jelentősen magasabb a korábbiaknál –  kiszabását május 1-jétől alkalmazza a rendőrség. Ezen időponttól az M1-es megyei szakaszán 506, míg a városokban, főutakon 143 gyorshajtást rögzítettek a közlekedésrendészet járőrei.

A megyei rendőr-főkapitányság sebességmérő autójába mi is beültünk kedden, hogy személyesen tapasztaljuk az utakon történteket. A jelzés nélküli autó műszerfalán ott volt a rettegett traffipax. A verda komótosan gurult a győri Széchenyi hídon, vezetőjével, Róth Tibor zászlóssal és kollégájával, Varga Richárd főtörzsőrmesterrel az elmúlt néhány nap eseményeit taglaltuk.

Sebességmérés közben: Varga Richárdnak és Róth Tibornak kedden kevesebb gyorshajtóval volt dolga, mint korábban. Fotó: Bertleff András
Sebességmérés közben: Varga Richárdnak és Róth Tibornak kedden kevesebb gyorshajtóval volt dolga, mint korábban. Fotó: Bertleff András


– Az elmúlt hétvégén sok volt a gyorshajtó, például a Szauter utcában és Abdán mértünk nyolcvan-száz kilométer per órás sebességeket. Most látszik, hogy nem a „hétvégi sofőrök" vannak kint az úton. Összességében azt tapasztalni, hogy lassabban közlekednek az autósok, mint most is – mondta Róth Tibor.

Valóban, a hídon máskor alig megy valaki 70 alatt, most 60-as a tempó. Pedig nem látni, hogy traffi van az autóban.

A Bisinger felüljárón is tartják a sebességet az emberek, kivéve egy lacettis hölgyet, akit már a visszapillantó tükörben „kiszúrt" a zászlós, akinek jelzésére Varga Richárd a másik sávra irányítja a műszert. A képernyőn 83 kilométer per óra olvasható. A hölgyet a belvárosig követjük, ahol igazoltatják, majd gyorshajtásért feljelentik a járőrök. A hölgy korrekten elismeri a szabálytalanságot.

– A közigazgatási bírság összege hatvanezer forint, s mert leállítottuk, a szabálysértési eljárást is lefolytatják ellene, de azért már nem kell fizetnie. A büntetőpont azonban jár. A rendelet eredménye igazán egy-két hónap múlva látható majd, amikor az első „közig. bírságokat" megkapják az emberek. Remélhetően a notórius száguldozókra előbb-utóbb hat, ha észreveszik, egyre többen tartják be a sebességet – jegyezte meg Varga Richárd.

A 83-as főúton Szemere felé tartva csupa szabálytisztelő ember. Éppen az út menti padka rossz állapotáról értekeztünk, amikor egy fehér Opel kombira figyeltünk fel, őrült tempóban előzgetett, a faluba érve is csak alig lassított. A műszer 98 kilométer per órával mérte be. Leállítás, feljelentés, ő sem vitatkozott. Az intézkedést rögzítő lap aláírásakor még Róth zászlós megjegyezte: a tompított fényszóró használata kötelező. A vezető bírsága 90 ezer forint, büntetőpont, de lehet, még a jogosítványát is bevonja a hatóság.

Visszaúton arról beszélgettünk, hogy fontos a szigorítás, azonban ezzel párhuzamosan forgalomszervezésnek is követnie kellene az ellenőrzéseket. Sok helyütt feleslegesek a kint felejtett 30-as táblák, s inkább az utat, a veszélyesen kigyúrt padkákat kellene megcsinálni. Ugyanakkor sok helyen lehetne 70-nel menni. Ebben maradtunk.

A közlekedésrendészeti osztály vezetője, Kiss Zoltán alezredes elmondta, május 2-tól 6 műszer mért az utakon, ebből egy fix telepítésű az autópálya megyei szakaszán. Lakott területen a csúcs 50 helyett 101 kilométer per óra volt, ezért 130 ezer forintos közigazgatási bírságot kap kézhez a vezető, emellett a hatóság bevonhatja a jogosítványát is. Autópályán 210 volt a csúcs 130 helyett, ez a hajtás 150 ezer forintjába kerül a kiemelt szabálysértést elkövetőnek.

Az alezredes megjegyezte: az év első négy hónapjában, amióta az autósok tudnak a szigorításról, visszaesett a súlyos sérüléssel járó balesetek száma, ami bizonyítja, ha történik is ütközés, a kisebb sebesség miatt a sérülés is enyhébb. A halálos baleset is jóval kevesebb volt, mint 2007 hasonló időszakában.

Olvasóink írták

31 hozzászólás
12
  • 31. Qvik 2008. június 13. 06:18
    „Egyetertek a szigoru birsägokkal. Nagyon sok az eszement szäguldozo. Sajnos Moväron a legtöbb a suttyo motoros.
    Leginkäbb a Lomb utcäban 30 helyett älltaläban a körforgalomtol a hidig min: 100-as tempoban.”
  • 30. Kisbaba 2008. május 09. 17:05
    „Nincs olyan ember aki minden szabályt betart.

    Csak szeretném ha a béreinket is hasonlóan emelgetnék, mint a bűntetéseket.”
  • 29. drHannibalLecter2 2008. május 08. 12:34
    „Orgona!

    A pszichológus azoknak kell, kik a kanyarodósávon keresztül előznek, a 70-es táblánál 170-el döngetnek.....
    2 hete Mosonújhelynél a parasztot a legkevésbé sem érdekelte
    a kanyarodósáv...nagy ívben szart rá......
    De a közlekedők nagy többsége egy balf@sz...Mindegy, h gyalog
    vagy kamiont vezet.......”
  • 28. orgona 2008. május 08. 12:03
    „Dr hannibal neked psihologus kell!En tiz eve vezetek s az en velemenyem nagyon oda kell figyelni elöttem ki megy ,mögöttem mi van tehat a figyelmetlenseg vezetes közbe ez a legnagyobb gond.Masok vezeteset is figyelembe kell venni ,nem csak a magunket!Mindig a megoldast kell keresni!”
  • 27. drHannibalLecter2 2008. május 08. 11:26
    „Döbbenet: Ork cserbenhagyó gázolók elütötték - csak a bőre tartotta össze lábát
    2008-05-08. 10:40


    "A rendőrség még keresi a Szivárvány utcai cserbenhagyót

    Szeged - Csak a bőre tartotta össze bal lábát a szegedi Fogarasi Zoltánnak, akit hétfőn délután ütött el egy Dacia a Szivárvány utcában. A személyautó vezetője és utasa a baleset után elmenekült a helyszínről, a rendőrök azóta sem találják őket. A súlyosan sérült férfi munkaadója 250 ezer forint jutalmat ajánlott fel a nyomravezetőnek.

    ,,Mentsék meg a lábam, mentsék meg a lábam!" - a Szegedi Környezetgazdálkodási Nonprofit Kft. rakodója, Fogarasi Zoltán csak ezt hajtogatta, miután hétfő délután a Szivárvány utcában munka közben őt és társát hátulról elütötte egy fehér színű Dacia. A személyautó egyiküket a járdára repítette ki, míg Fogarasit a hulladékgyűjtő kocsira tolta fel, miközben bal lábát felnyársalta. A Dacia utasai, ahogy erről korábban már beszámoltunk, az egyik közeli házba futottak be, majd egy kerítésen átmászva eltűntek a helyszínről.

    - Azonnal elvesztettem az eszméletemet. Mikor magamhoz tértem, láttam: a bal lábamat csak a bőr tartja össze. Ismét elájultam - beszélt tegnap kórházi ágyán a folyamatosan fájdalomcsillapító gyógyszerek hatása alatt lévő 29 éves rakodómunkás, egy két és fél éves kisfiú édesapja. Azt mondta: a baleset körülményeire, a cserbenhagyókra és a műtétre nem emlékszik. A keddi napot végigaludta.

    - Nagyon féltem, hogy nem sikerül megmenteni a lábamat, a fertőzésveszélytől pedig még mindig tartok - mondta fáradtan a férfi, aki nem gondolta volna, hogy van olyan ember, aki egy ilyen súlyos baleset okozása után cserbenhagyja áldozatát.

    Negyedmillió forint a nyomravezetőnek

    - Ez az eset nem maradhat büntetlenül! Megengedhetetlen, hogy két munkatársunkat ilyen módon legázolják. Csak a szerencsén múlt, hogy nem történt ennél is nagyobb baj - mondta tegnap Szabó Ferenc. A környezetgazdálkodási kft. ügyvezetője tudja, hogy a rendőrség nagy erőkkel nyomoz az ügyben, de a cég is szeretne hozzájárulni ennek eredményességéhez. A nyomravezetőnek 250 ezer forint jutalmat ajánlottak fel.

    A fiatalembert nyílt, szilánkos lábszártöréssel szállították az új klinika traumatológiai osztályára, ahol Simonka János Aurél professzor három órán át műtötte. A tanszékvezető elmondta: a férfi bal lábán egy női tenyér nagyságú részen a bőr teljesen tönkrement, amit ideiglenesen műbőrrel kellett pótolni. Ha semmi komplikáció nem lép fel, Zoltán felépülése akkor is legalább fél-egy évig tart.

    - Sajnálom, hogy még nem sikerült elkapni a gázolókat. Megérdemelnék a büntetést - beszélt a férfi.

    - Külön nyomozócsoport alakult a Szegedi Rendőrkapitányságon a Szivárvány utcában történt gázolás elkövetőjének megtalálása és az ügy mielőbbi felderítése érdekében - tájékoztatta lapunkat Szenti Szabolcs. A rendőrségi szóvivő az üggyel kapcsolatban még annyit mondhatott, hogy jelenleg is nagy erőkkel, több szálon keresik a bűncselekmény elkövetőjét - adataik szerint egy 25 év körüli, bajuszos, kreol bőrű férfit és ,,nagydarab" társát, egy nőt.

    Fogarasi Zoltán még nem tudja, mit hoz a jövő. - Lelkileg nagyon megviselt a baleset. Különösen azért, mert még mindig bizonytalan vagyok: meg tudják menteni a lábamat? De nem is akarok arra gondolni, hogy ez ne sikerülne. Szeretnék még visszamenni dolgozni - mondta a fiatalember.

    Szemtanúkat keresnek

    A rendőrség kéri, hogy aki látta a balesetet, vagy annak elkövetőiről információval rendelkezik, esetleg tud valamit az AUY-451-es forgalmi rendszámú fehér 1300-as Daciáról, az hívja a 107-es számot vagy a 112-es segélyhívót."

    (delmagyar.hu - vannak kommentek is!)

    Kuruc.info

    Frissítés: A Hírszerző (MTI-s) cikkéből az is kiderül, hogy a férfin felül a testes asszonyság is, mit ad Isten, cigány volt: "A gázoló a begyűjtött adatok szerint egy kreol bőrű, bajuszos, 25 év körüli férfi, akivel együtt az autóban egy szintén kreol bőrű, testesebb nő is volt." Hát igen - ezek sem cigányok voltak, ugye?!
    Na igen az ehhez hasonló vadparasztok miatt lett bekményítve...Megköszönhetitek nekik.....”
  • 26. drHannibalLecter2 2008. május 08. 11:11
    „Ja és érdemes figyelmesen elolvasni a cikk utolsó bekezdését...Idézem"Az alezredes megjegyezte: az év első négy hónapjában, amióta az autósok tudnak a szigorításról, visszaesett a súlyos sérüléssel járó balesetek száma, ami bizonyítja, ha történik is ütközés, a kisebb sebesség miatt a sérülés is enyhébb. A halálos baleset is jóval kevesebb volt, mint 2007 hasonló időszakában. "
    Máris van eredménye a szigorításnak..... hiába 3000 forintos pénzbírságokkal nem lehet hatni a magyarokra..... csak 300ezres
    bírságok meglebegtetésével......”
  • 25. drHannibalLecter2 2008. május 08. 08:59
    „itapa!
    Köszönöm.Hasonló "jókat" kívánok Önnek is! Tetszik tudni mindig igyekszem betartani a szabályokat......Vigyáznom kell magamra...
    Mások többen vannak..... könnyebben pótolhatók....
    Azért az 1-2 percért nem éri meg sietni.....ennyit lehet nyerni az egyes főúton Móvár-Győr között....Le tetszettem mérni.....
    Gondolom Ön az egyik, ki az utakon versenyezni szokott a másod-percekért....Maga egy másodperchuszár....
    Nyomja neki..... már várják az Ön veséit valahol....Lécci szerezze meg már nekik ezt a boldogságot....
    Amúgy tényleg sok a kinnfelejtett 30-as tábla....”
  • 24. itapa 2008. május 08. 08:18
    „drHannibalLecter2!! Szerintem a legnagyobb bunkó Te vagy! Remélem Te döglesz meg legközelebb!!!!!!!! Azt meg úgy sem tudod beadni senkinek, hogy Te minden szabályt betűről-betűre betartasz. Kíváncsi lennék, hogy a sok kintfelejtett (vagy direkt, szívatásból kinthagyott) 30-as táblánál valóban 30 km/h-e a "sebességed".”
  • 23. orgona 2008. május 08. 00:08
    „Ha mindenki betartana a szabalyokat nem lenne semmi problema,ez ilyen egyszerü es ehhez nem kene magyarazat!”
  • 22. drHannibalLecter2 2008. május 07. 20:46
    „mi is fiygelünk titeket!
    Tetszettek volna jobban betartani a közlekedési szabályokat....
    Nem kerültek volna bevezetésre e drasztikus rendszabályok.
    Tudod,ahányszor megdöglik egy gyorshajtó vadbarom.Nagyon-nagyon szoktam örülni,mert egy gyökérrel kevesebb van az utakon
    megint és ez jó. Annak meg pláne, ha nem vitt magával senkit....A legtöbb közlekedő egy paraszt,nagy ívebn sz.rik rá....Megy a mindenáron való előzés....szerintem ezek a szabályok még nem elég szigorúak....
    A különböző rádióadók be szokták mondani,hol van Traffipax,
    hogy ezzel figyelmeztessék a "versenyzőket"....
    Meg fogom tenni azt,h az adókat felhívogatom párszor, h itt és itt traffipaxot láttam....persze ezek vagy nem lesznek a mondott helyen, vagy pár kilométerrel arrébb......”
  • 21. Hajni** 2008. május 07. 19:08
    „L.A. és csajee!
    Engem is bosszant,ha a mögöttem autózót zavarja és idegesíti,ha a megengedett sebességgel haladok és szinte letolnának az útról csupán csak azért,mert őket nem érdekli a követési távolság és fittyet hánynak a szabályokra.Valaki azt tanácsolta,hogy ilyenkor fékezzek párszor és akkor észhez térnek. Eddig még bejött,bár nem sokszor volt szükségem rá.Két napja viszont azt tapasztalom,hogy kissé megszelidültek a volán mögött ülők,talán a magas bírságoknak köszönhetően mostantól meggondoltabbak lesznek.A sárgán való áthajtás büntetését nevetségesnek tartom,hisz senki nem tudhatja,hogy mikor vált arra a lámpa ! Akkor nálunk is állítsák úgy be,hogy sárga előtt villogjon a zöld,hogy tudjuk van-e időnk büntetés nélkül átérni. L:A.igazad van abban is,hogy a 100-as tempó nem száguldás,hisz néha veszélyesebbek azok a vezetők akik 70-80-al mennek ott is,ahol több a megengedett sebesség.”
  • 20. sáringer 2008. május 07. 19:07
    „Én kétszer is olvastam a Kisalföldben a táblázatot, egyszer még grafikát is hoztak róla. Valamikor februárban, vagy március elején. Az igaz, hogy ezt meg lehetett volna említeni.”
  • 19. Accentos 2008. május 07. 16:37
    „Végül is én se olvasok ilyeneket,egyszerü munkásember vagyok:)) de a munkahelyemre a dolgozók 98%-a autóval jár,és valaki valahonnan hozta ezt a táblázatot,amit szorgalmasan szoktunk böngészni.Egyébként az ujságíró,miután kikocsikázta magát fakabátékkal,tényleg beszurhatta volna,de nyilván nem tájékozódott eléggé.Mindenkinek biztonságos vezetést kivánok,figyeljünk egymásra is,hiszen mindenkit vár valaki...”
  • 18. L.A. 2008. május 07. 16:23
    „Tisztelt Accentos: a cikk ide vonatkozó részét még1x elolvasva, önnek kell igazat adjak, a fehér opel valóban a faluba érve is 98-al száguldozott..., elnézést ha valakit megbántottam, nem okoskodni akartam, hanem annak hangot adni, hogy én pl. nem olvasok el kormányrendeleteket, azért, hogy tudjam menniyvel mehetek, de pl. az újságíró beszúrhatta volna a cikkhez a táblázatot...
    Még1x kösz, hogy kijavított”
  • 17. Accentos 2008. május 07. 15:54
    „Tisztelt L.A! 90-es táblánál 98-cal még mehetsz,a büntetés 108-nál kezdődik és 30ezerFt.50-es táblánál 55-tel is mehetsz nyugodtan,a büntetés 68-nál kezdődik,és szintén 30ezerbe kerül.Én se okoskodok,csupán TÁJÉKOZÓDOM,mielőtt véleményt nyilvánítok.Ezek az adatok egy táblázatból kiolvashatók: 1. melléklet 410/2007 ( XII. 29.) Korm. rendeletből.”
  • 16. Gab2000 2008. május 07. 15:12
    „Közigazgatási bírság az üzembentartónak (ORFK)

    Magyarországon a személysérüléses balesetek számát tekintve 1990-től 2000-ig európai mértékkel mérve is jelentős, pozitív irányú változás következett be. A balesetek száma egy évtized alatt 37 %-kal, ezen belül a halálos áldozatok száma 51 %-kal csökkent annak ellenére, hogy ebben az időszakban 18 %-kal nőtt a nyilvántartásban szereplő hazai gépjárműállomány.
    2001-től a kedvező folyamat megfordult, ettől kezdődően hazánk közlekedésbiztonságát összességében kedvezőtlen adatok jellemzik.
    2001 és 2006 között a személysérüléses közúti közlekedési balesetek száma 13,4 %-kal, a halálos áldozatok száma pedig 5,2 %-kal nőtt. Emelkedett az ittasan okozott balesetek száma és aránya is, az előbbi tekintetében a regisztrált 29,7 %-os növekedés aggasztó.
    A hazai közlekedéspolitikai célkitűzéseket tartalmazó ,,Magyar Közlekedéspolitika 2003-2015" c. program 2010-re a halálos áldozatok számának 30 %-os csökkenését irányozza elő, az Európai Unió által kitűzött 50 %-os csökkenést pedig 2015-re célozza meg.
    Tekintettel a közlekedésbiztonság helyzetének elmúlt éveket jellemző alakulására, elengedhetetlenné vált a közlekedést szabályozó jogszabályok változtatása.
    Ezen változások egyik legjelentősebb eleme azt kívánja elérni, hogy a járművek tulajdonosai, üzembentartói fokozott felelősséget érezzenek azért, hogy a járművüket használók

    1) a megengedett legnagyobb sebességre,

    2) a vasúti átjárón való áthaladásra,

    3) a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülék jelzéseire,

    4) a járművel történő megállásra és várakozásra,

    5) az autópálya leálló sávjának igénybevételére,

    6) a behajtási tilalomra, a kötelező haladási irányra,

    7) a természet védelmére vonatkozó előírásokat betartsák.

    Az üzembentartóval illetve a használóval szemben az egyes előírások megszegése esetén a szabályszegés súlyosságának arányában 30.000 forint és 300.000 forint közötti bírságot kell kiszabni, az eljáró hatóságnak méltányosságot gyakorolni nincs lehetősége.
    A bírságolással kapcsolatos eljárás lefolytatására a Magyar Köztársaság Kormánya a Rendőrséget jelölte ki. Az eljárást lezáró, illetve a bírságot megállapító határozat meghozatalára a hatóságnak 60 nap áll rendelkezésére.
    Amennyiben az üzembentartó a járművét másnak használatba adta és ezt a meghatározott, dokumentált módon bizonyítja, a bírságot a használatba vevő személynek kell megfizetnie. Ez azt jelenti, hogy az üzembentartónak nem elegendő a hatóságot arról tájékoztatnia, hogy a járművet más személy (pl. hozzátartozó) vezette, hanem ennek igazolására meghatározott okiratokat, menetlevelet, fuvarlevelet kell a hatóság részére benyújtani.
    A jármű más személynek történő használatba adása esetén fokozott körültekintéssel célszerű eljárni, mert amennyiben a használatba vevő személy a kiszabott bírságot nem fizeti meg, továbbá azt tőle nem lehet behajtani, abban az esetben azt az üzembentartónak kell megfizetnie.
    A közigazgatási bírságot a 2008. május 01-jét követően elkövetett szabályszegések tekintetében kell kiszabni. Az ezt megelőző időszakban az eljáró hatóság írásbeli tájékoztatást küld azon járművek üzembentartóinak, melyekkel a fenti felsorolásban szereplő szabályszegések bármelyikét elkövették. A tájékoztatás egyebek mellett tartalmazza az adott szabályszegés(ek)hez tartozó bírság összegét is.


    ORFk szóvivői iroda közleményének részlete.

    Biztosan van itt jogász beállítottsággal valaki és világítsítson fel engem.
    Ezek szerint a rendőrséget ajelölték ki, ha megcsípnek ezek alapján megbüntetnek és kész.
    Ezek után már szerintem második szankciót már nem alkalmazhat a rendőrség a büntetőpont jogsi elvétel.

    Vagy nem így van????”
  • 15. Gab2000 2008. május 07. 14:59
    „Nekem csak az tetszik hogy ez most közigazgatási bírság, este a királyi hiradón azt mondták erre a kiemelt szabálysértésekre fognak ugrani stb...
    De mivel ez közigazgatási bírság nem úgy kell a feljelentést csinálni ahogy eddíg.
    Azt mondták, hogy ilyen esetben nincs büntető pont nincs jogsi elvétel. Na most ha a rendőr feljelent még pluszban és adják a büntető pontot a cikk alapján akkor hogy is van ez.
    Tisztelt szerkesztők ennek járjanak utána mi is a valóság. Mert a különböző médiákban különböző dolgok hangoznak el.”
  • 14. csajee 2008. május 07. 14:02
    „Én általába betartom a szabályokat, igaz néha 50 helyett 60, 90 helyett 100, e ennyi.Főleg a révfalusi hídon amikor probálok 50el menni, mert ott rendszeres a trafipax erre a mögöttem lévő levillogtat az utról, mert utba vagyok neki, na ez a durva.Az ilyeneket büntetném, meg az agresszivokat.
    Sáárgán való áthajtás?????nÖn dönt 30ezer vagy összetört autó, ha a maga mögött lévő autó nem tartja b e a távot és ha befékezne tuti koccanás.
    Ez nem j óóó a sárga maragdjon sárga a pirosnál egyet értek, de sárgánál nem.”
  • 13. L.A. 2008. május 07. 13:47
    „Azért vitatkoznék egy kicsit. Én egy Suzuki Swiftel közlekedek, de normális utazó tempónak a 100 as tempót tartom. Többel nem is szoktam menni, csak ha elözni kell. De ha a 90 es táblánál 98 al menőt 60000 Ft-ra bűntetik, akkor igenis erre mennek rá.... mert ez nincs 10%, ugyanígy az 50 es táblánál az 55 is 60000-ret ér vajon?
    Maximálisan egyetértek a kis falukban lakókkal, hogy ott mennek keresztül a kamionok 70 el, de akkor sem lesz elkerülő útjuk. Azt az érzést is ismeri minden autós, amikor egy faluban 30 as tábla van, és 40-el gurulsz, a kamion meg ott jön mögötted 1 méterrel és tolna le.
    És mondom szerintem a 100-as tempó nem száguldás, ha mindenki így menne, akkor előzgetni sem kéne talán, de ez valószinű csak az én véleményem.”
  • 12. Hajni** 2008. május 07. 13:05
    „Aki normálisan közlekedik,annak teljesen mindegy,hogy milyen tipusu autóból mérnek.Ezen nem kell megbotránkozni,sokkal inkább a gyorshajtókon.Aki normálisan közlekedik azt nem hinném,hogy zavarni fogja a traffipaxos autók jelenléte.:))”
31 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Őrszolgálat erdőn, mezőn, gáton, falvakban

Szigetköz - A polgárőr a lakosság bizalmáért dolgozik, a gátőr a védműveket óvja, a mezőőr… Tovább olvasom