Kisalföld logö

2016. 12. 05. hétfő - Vilma -6°C | 4°C

Út épülne Kismegyeren, de a lakók tiltakoznak

Győr - Út épülne Kismegyeren, a Pándzsa nyugati oldalán a megnövekedett teherforgalom miatt – ám ez ellen az ott lakók és a környezetvédők is hevesen tiltakoznak. Az építéshez egyelőre nincs meg minden szükséges hatósági engedély.
Győr érvényes rendezési tervében szerepel, hogy út épülhet Kismegyeren, a Pándzsa nyugati oldalán, amely gyakorlatilag az „Agroker" területét (ma már több cég működik ott) kötné össze mintegy hátulról, tehát a főutat kikerülve a raktárvárossal. A rendezési tervet annak idején nyilvánosan közszemlére tették, lehetett észrevételeket tenni. Az érintett terület lakóinak figyelmét azonban valószínűleg elkerülte.

A kismegyeri Pándzsa-part, ahol a tervezett út épülne. A lakók mellett tiltakozik a Reflex Környezetvédő Egyesület is. Fotó: H. B. E.
A kismegyeri Pándzsa-part, ahol a tervezett út épülne. A lakók mellett tiltakozik a Reflex Környezetvédő Egyesület is. Fotó: H. B. E.


Most (június 10-én) a megyei közlekedési hatóságnál tartott megbeszélésen a Pándzsa utcai lakókat ketten képviselték. Ott, mint a szerkesztőségünkhöz eljuttatott levelükben áll, „megdöbbenéssel hallották, hogy a Pándzsa patak túloldalára tervezett út építésének engedélyezési folyamata már befejező szakaszában van".

A lakók tiltakozó levelüket (36 aláírással, gyakorlatilag az egész utca) elküldték a Nemzeti Közlekedési Hatóság Nyugat-dunántúli Regionális Igazgatósága megyei, győri irodájához is. Az alábbiakban ebből idézünk.

„Az utóbbi években a Győri Agroker Zrt. területeket adott bérbe a Hödlmayr Hungária Logistics Kft. részére. Sem a bérbeadó, sem a bérbevevő nem gondoskodott a területen – igen jelentős, nagy súlyú – tehergépjármű-forgalom lebonyolításához szükséges úthálózat kiépítéséről.

Ennek megoldására rendezésiterv-módosítást kezdeményeztek külső területek (a Pándzsa patak környezetvédelmi védterületének) igénybevételével.

Mindezt közcélú igénybevételnek próbálják feltüntetni, holott a bemutatott tervből kiderül, hogy jelenleg a tervezett útnak nincs további kapcsolata közúttal, ez azt bizonyítja, hogy a Hödlmayr Hungária Logistics Kft. csak telephelyének bejárati lehetőségét akarja megépíteni, magyarán a beruházás magánérdekeket szolgál."

A levél szól arról is, hogy a Pándzsa utca kialakításakor 1988-ban a lakóparkszerű, családi házas életvitelt hátrányosan befolyásoló tényező nem volt ismert az ide költözők előtt. A trélerek reggel 6-tól este 10-ig történő fel-, lerakodása a lakóházakhoz legközelebb épített telephelyen történik, sokszor elviselhetetlen zajjal.

Nem fogadják el a lakók azt sem, hogy a tervezett út tehermentesítési célt szolgál, mert, mint emlékeztetnek rá, a tényleges tehermentesítést egy korábban megtervezett útszakasz a kismegyeri vasúti átjáró előtt oldaná meg, onnan a telephely megközelítése senkit se zavarna. Vannak továbbá környezetvédelmi aggályaik is a Pándzsa patak mellé tervezett úttal. A lakók mellett emiatt tiltakozik a Reflex Környezetvédő Egyesület is.

Mint írtuk, az út még nem épül, engedélyezési szakaszban van. Annyit megtudtunk, hogy a közlekedési hatóság közlekedési szempontból dönt, az útépítést nem tilthatja meg – feltéve, ha minden szükséges szakhatósági engedéllyel rendelkeznek. A vízügyi igazgatóság, amelynek kezelésében a Pándzsa patak van, hozzájárult az építkezéshez, a környezetvédelmi hatóság viszont ez ideig nem. Vagyis nincs környezetvédelmi engedély, hiányzik a tervekből a környezeti hatástanulmány, azt pótolni kell. Nem hivatalosan, de úgy tudjuk, az is elképzelhető, hogy ha engedélyezik az útépítést, a lakók védelme érdekében előírhatják a zajvédő fal létesítését.
Döntés tehát még nincs – a lakók tiltakozása eljutott minden illetékes helyre...

Olvasóink írták

  • 2. ESZT 2008. június 20. 16:16
    „Már megint kinek a zsebe lapos?”
  • 1. Cerebellum 2008. június 20. 13:58
    „Remek. 20 éve mikor az Pándzsa utcába költöztünk az egy nyugott, forgalomtól mentes környék volt. Rövidesen, de talán már most is egy épülő ipari negyed korlátozó tényezője. Katasztrofális a közlekedés a környékről a belváros felé. Ott kellene megoldást találni, nem pedig az utolsó zölt területet is lebetonozni.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Aurora jubileum: Viszlát Iván és 25 év; Dal az új lemezről

Győr - Huszonöt évvel ezelőtt indult útjára a győri Aurora zenekar. A napokban jelenik meg az… Tovább olvasom