Kisalföld logö

2017. 07. 24. hétfő - Kinga, Kincső 20°C | 30°C Még több cikk.

Út épül a győri Dunakapu tér alsó rakpartján - még májusban elkezdik a munkát

Május 19-én kezdődik el és várhatóan október végéig tart a Móricz Zsigmond alsó rakpart átépítése. Révfalu felől, a Kossuth hídról a Dunakapu térnél jobbra a híd alá kanyarodva, a parkoló helyén vezet majd az új út.
Az új út kiépítése Győr belvárosának közlekedési koncepciójához kapcsolódik. A várfal mentén haladó útszakaszon gyalogátkelők, autóbuszöblök és turistabuszok számára megállási lehetőség is biztosítva lesz" - mondta el Prédl Antal, a győri útkezelő intézményvezetője.

A munkálatok május 19-én kezdődnek és ideális esetben október végéig tartanak. Értelemszerűen a parkolás megszűnik ezen a helyen.

A parkolási lehetőséget ugyanakkor áttelepítjük a Rába gyár területére, a leendő piac mellé. A piac várhatóan július elsejétől kerül át erre a helyre. A parkoló díjmentes lesz" - tájékoztatott Sági Géza, a GYŐR-SZOL Zrt. elnök-vezérigazgatója.

"Továbbá a Petőfi híd alatti ingyenes parkolóhely területét is kibővítjük. A lehajtáshoz a rámpát pedig kiszélesítjük."

A Petőfi híd alatti parkolót is bővítik.
A Petőfi híd alatti parkolót is bővítik.

"A Mosoni-Duna áradása esetén az útszakaszt le kell majd zárni. Az elmúlt száz év statisztikái alapján levonhatjuk a következtetést, hogy évente 8-10 nap kiesést fog okozni a vízszint megemelkedése.

Árvíz esetén a rakparton vezető útat lezárják.
Árvíz esetén a rakparton vezető útat lezárják.

Az árvízi lezárás idejére a közlekedők figyelmébe ajánljuk a Jedlik és a Széchenyi hídat, melyek kerülőutat biztosítanak"- tette hozzá Prédl Antal.


Olvasóink írták

103 hozzászólás
  • 103. k-pityerke-k 2011. május 09. 20:02
    „Ezzel semmivel sem jutunk előbbre...de most komolyan, ez kinek jó?? Az az út minden áradásnál rongálódni fog, hiszen a víz ki fogja alóla mosni a földet. Nem hiába szakadnak be olyan gyakran a vízparti utcák is. Fantasztikus lesz... Aztán ki fogja fizetni a felújítását, amikor a meglévők felújítására sincs pénz??”
  • 102. Révfalui-szúnyog 2011. május 07. 19:54
    „Szerintem a Somogyi Tivadar, egykori munkásőr alpolgármestert karóba kell húznunk a helyreállított Dunakapu bástyán. A koccintáshoz a szilvóriumot viszem!”
  • 101. Oliwia 2011. május 05. 13:36
    „Mekkora gyökér ez az egész városvezetőség.A Petőfi-hídnál lévő szabad parkoló bővítése...ez annyit jelent,hogy a régi-korcsolyapálya területén csinálnak parkolót.Ha valaki már járt arra,akkor azt is látta,hogy egy hatalmas zöld
    terület az egész,tele fákkal.Már kivágták a tök egészséges fákat...komolyan nem normálisak.A parkolóházak konganak az ürességtől,a természetet meg tönkreteszik.Idióták!”
  • 100. Primax 2011. május 05. 09:28
    „" Az árvízi lezárás idejére a közlekedők figyelmébe ajánljuk a Jedlik és a Széchenyi hídat, melyek kerülőutat biztosítanak" - tette hozzá Prédl Antal.
    Ühüm...a mentőknek, tűzoltóknak, rendőröknek is ?
    Amúgy : hidat, rövid "i"-vel...”
  • 99. Torbius 2011. május 05. 07:23
    „És ezt hogyan gondolják?
    A törvény, az smafu?
    És ha valaki feljelentené őket? Jahhh, hülye vagyok...2/3 van, vagyis törvényesen járnak el... :S”
  • 98. DON 2011. május 04. 22:45
    „Szúnyog!
    Ahogy elnézem, ezek minden koncepció nélkül dolgoznak, fogalmam sincs, hol akarnak ezek lemenni a pincébe:)

    Egyébként Egyetlen szakmai testület sem támogatta a terveiket, mindegyik visszadobta "újragondolásra". Ezek két hét múlva mindenféle érvényes engedély nélkül akarnak nekiállni utat építeni, hogy aztán majd menet közben úgyis meglesznek az engedélyek. Nem ilyen várost akartam! ez nem Győr, Borkánia!”
  • 97. Révfalui-szúnyog 2011. május 04. 22:09
    „A mai napon a tervtanács és a műemléki felügyelőség elutasította a Dunakapura vonatkozó rendezési terv módosítását! Ezek után az út híd alá terelése csak törvénytelenül lehetséges. Ha én lennék a várkapitány, a Tivadarka alpogármesternek még ma éjjel porba hullana a feje a Dunakapu Vaskakas kútjának tövében!”
  • 96. Vanderer 2011. május 04. 21:36
    „Ez jót tesz a parkolási helyzetnek.Ha belvárosban melózok cígölhetem a szerszámokat a vagongyártól.Vagy körözzek míg megürül egy parkoló és dobáljak be néhány százast munkánként?Vidám.
    Könyörgök ne tanácsolják,hogy gyalog vagy biciklivel mert nem lehet.Sok a cucc.”
  • 95. Révfalui-szúnyog 2011. május 04. 20:19
    „Don!
    Nem stimmel! Kend szerinht honnan lesz a lejárat a pincébe?”
  • 94. szebbjövőharcosa 2011. május 04. 19:21
    „AZ A LÉNYEG,HOGY A POLGÁRMESTERNEK ÉS BANDÁJÁNAK VAN INGYENES PARKOLÓ.”
  • 93. DON 2011. május 04. 18:52
    „Javítanék pár dolgot Szúnyog!

    Minek 2x2 sávos út, ha a tovább vezető szakasz (Kossuth híd) csak 2x1 sáv?
    Nem lesz 2x2 sáv, csak 2x1 sáv. Buszoknak öböl a híd közvetlen közelében.

    Tudja valaki, hogy milyen régészeti és történelmi értékek vannak a tér alatt?
    Tessék újságot olvasni, az elmúlt pár hétben több bizonyíték is előkerült arra nézve, hogy mi van a tér alatt (ez nem szúnyognak, hanem a kérdés feltevőjének szól!)

    Hogy fog az ember a Teleki utcára fordulni?
    A Telekire sehogy, mert az út nem arra fog vezetni, hanem a volt Rejtő suli melletti Újkapu utat fogják a Pálfy felé egyirányusítani.

    A Vörösmarty utcáról ki lehet majd fordulni a jelenlegi Móricz Zs. rakpartra?
    A Vörösmarty utca magasságában még sétáló övezet lesz, nem hiszem, hogy arra autókat engednének.

    Egy teherautó hogy tudja megközelíteni a Dunakapu teret, és annak környékét?
    Minden bizonnyal marad majd a Teleki utca csonka vége a térnél, vagy az Apáca utca vége a Jedlik utcánál.

    Merre mennének a buszok alaphelyzetben?
    alaphelyzetben a Móricz Zsigmond felé egyirányusított Tarcsay-n, vagy talán a Kis János utcán. Le a rakparti útra, fel a hídra és tessék.

    Merre mennének a buszok árvízkor?
    Árvízkor senki semerre!
    Egyébként meg Prédl Úr azt mondta, majd erről még egyeztetnek. Szerintem megvárják az első árvizet, aztán majd kapkodnak, mint kezdő kurva az első menet után.

    Mi a terv a Móricz Zs. rakparttal?
    Sétáló övezet, passzázs, vagy egyéb hangzatos elnevezésű f***szság.

    Mi van a turista buszokkal, amik magasabb építésűek, azok hogy férnek el a híd alatt?
    Milyen turista buszok? Ha így folytatja a város, ide egy nyomorult turista be nem teszi a lábát!

    Árvíz esetén lehetne a régi utat használni?
    Nem lesz régi út! Rendezvénytér lesz! Meg 2/3!:)

    Révfalu felől érkezőknek az egész belvárost meg kell majd kerülni?
    Hogy Prédl áldozati bárány szavait idézzem, megépült az új híd Révfalu és Sziget között. A másik irányban meg ott van a Széchenyi-híd. Mi kell ennél több? Talán azt várják a város lakói, hogy normális közlekedés legyen Győrben? Ja, kérem! Ha valami nem tetszik, el lehet költözni!

    Átépítik a várfalat is, vagy az marad eredeti állapotában?
    Ha hozzányúlnak a várfalhoz, akkor bizony ott a vége a dalnak! Az örökségvédelem elkaszálta a lázálmas terveiket a térrel kapcsolatban. Ott egy téglát nem mozdítanak!

    A városréti parkolóból terveznek-e valami célzott busz járatot a belvárosba?
    Tessék? :)

    Meg lehet majd közelíteni kocsival a Káptalan dombot észak felől?
    Az AVE tervén erre szolgálna az újjáépített Bástya utca, ami feljáratot képezhetne a Káptalan dombra. A város úttervei között erre nem találni koncepciót. Különben is nekik ez olyan kérdés, mintha az anyjukat szidnád:)

    Hogy mi lesz a szúnyogokkal?
    Mindent megtesznek a civilek azért, hogy élhetőbb teret teremtsenek a szúnyogoknak, tervbe van már véve a tüzes bővérű menyecskék importja is:)”
  • 92. Mankapunka 2011. május 04. 18:32
    „trademike

    Csak halot emberről lehet utat elnevezni,így már meg is kell oldanod 11 valamit.”
  • 91. blise 2011. május 04. 11:58
    „Azt nem értem, hogy az út össz. költségéhez képest mennyivel kerülne többe a plusz töltés? Mert ha az 1-2-x milliárdhoz képest 100 millió alatt lenne (gondolom beton elemekből simán működik a dolog, mivel láttam ilyent máshol), akkor meg kell csinálni azt is, és nincs évente x nap y költséggel...”
  • 90. Révfalui-szúnyog 2011. május 04. 11:39
    „87-nek válaszok!

    - Mi lesz a Dunakapu térrel egész pontosan?
    Senki nem tudja, a város szerint a régészeti feltárástól függ, szerintem a lobbipénzektől.

    - Van konkrét koncepció?
    Az AVE-nak van, be is mutatta több ízben. A városét nem ismerjük.

    - Vannak megfelelő építési és vízügyi engedélyek?
    Egyelőre nincsenek.

    - Milyen indokkal építik ezt az utat?
    Azért, mert a város által rendezvénytérnek megálmodott Dunakapu téren nem lehet többé keresztül vezetni a forgalmat. Az AVE terve is levezetett úttal számol, csak az ő koncepciójukban egy árvízvédelmi fal is szerepel, ezen kívül ingyenes, kultúrált parkoló kialakítása a rakparton.

    - Készült hatástanulmány az új úttal kapcsolatban?
    Nem.

    - Minek 2x2 sávos út, ha a tovább vezető szakasz (Kossuth híd) csak 2x1 sáv?
    Mert a két fölösleges sávban olimpiai futást kívánnak majd rendezni, ki előzi meg a buszt címmel.

    - Hány férőhelyes lenne az a tervezett mélygarázs? (már ha egyáltalán van ilyen terv)
    Nem tudni pontosan, de 500 körüli férőhelyről vannak hírhallások.

    - Ha mélygarázst építenek a Dunakapu térre, azt hogy lehet majd megközelíteni, ha nem lehet feljutni a térre kocsival?
    A mélygarázs bejáratát a Teleki utca felől tervezik.

    - Tudja valaki, hogy milyen régészeti és történelmi értékek vannak a tér alatt?
    Igen. A reneszánsz várbástya kazamatái, még mélyebben az Arrabona limes, ami miatt a Limes Szövetség is kiemelt figyelemmel kíséri a történéseket, mert szeretné megnyerni a sokmillió euróval együttjáró limes pályázatokat.

    - Hogy fog az ember a Teleki utcára fordulni?
    Az alsó rakpartról az Újvilág utcánál visszavezetik a forgalmat, és a Móricz rakparton lehet majd jobbra kanyarodva a belváros, a Teleki utca felé visszajönni.

    - Esetleg az a lehetőség is teljesen megszűnik?
    Nem szűnik meg, a Teleki utca -sajnos- forgalomban marad.

    - A Vörösmarty utcáról ki lehet majd fordulni a jelenlegi Móricz Zs. rakpartra?
    Igen, ahogyan most is. Nagy kár, mert így a Teleki utcától keletre eső kis utcák, melyek épp oly szépek, mint a hivatalos belváros utcái, továbbra is mostohagyerekek maradnak és nem lesznek bekapcsolva a történelmi belváros gyalogos-zónás-turistás vérkeringésébe.

    - Mi a terv a Vörösmarty utcával
    Nem tudjuk, mindenesetre a lányok nem költöznek vissza sem oda, sem a Fürdő közbe.

    - Mi a terv a Teleki utcával?
    Megmarad a Dunakapu és a Szent István u. közötti verőérnek.

    - Mi a terv a Móricz Zs. rakparttal?
    Ott fog menni az új út a városi elképzelés szerint, számos ártatlan kacsaáldozatot hozva.

    - Hogy lehet majd ezekben az utcákban közlekedni?
    Óvatosan.

    - Egy teherautó hogy tudja megközelíteni a Dunakapu teret, és annak környékét?
    Ugyanúgy, ahogy egy személyautó.

    - Merre mennének a buszok alaphelyzetben?
    Majd Sági úr kisilabizálja.

    - Merre mennének a buszok árvízkor?
    lsd. feljebb.

    - Mi van a turista buszokkal, amik magasabb építésűek, azok hogy férnek el a híd alatt?
    Úgy, ahogyan most is.

    - Árvíz esetén lehetne a régi utat használni?
    A régi, teret megkerülő út megszűnik, akár az AVE, akár a város terve valósul meg.

    - Révfalu felől érkezőknek az egész belvárost meg kell majd kerülni?
    Igen.

    - Átépítik a várfalat is, vagy az marad eredeti állapotában?
    Ezt még senki sem tudja.

    - A városréti parkolóból terveznek-e valami célzott busz járatot a belvárosba?
    Tessék kérelmet írni az illetékeseknek, ez nem ide tartozik. Jó, hogy nem arra kér választ, mikor indul a piroska Kisbérről Pápateszérre.

    - Meg lehet majd közelíteni kocsival a Káptalan dombot észak felől?
    Igen, a feljáró megmarad, gondolom egy kitérő sávot kap majd.

    Kimaradt a legfontosabb kérdés! Mi lesz a szúnyogok belvárosi élőhelyével? Hagynak-e bennünket nyugodtan vért szívni, vagy kirekesztő, rasszista módon szúnyogholokausztot rendeznek, miután elűztek a Dunapartról?”
  • 89. gáborka35 2011. május 04. 11:30
    „88. davesmail Igazad van! A Dózsa-rakparton és az Ady Endre utcában fognak parkolni!”
  • 88. davesmail 2011. május 04. 11:24
    „Akkor most mindenki Révfaluban fog parkolni és lehetetlen lesz közlekedni.”
  • 87. grrobee 2011. május 04. 10:59
    „Néhány kérdés teljesen pártsemlegesen, és véleménynyilvánítás nélkül:

    - Mi lesz a Dunakapu térrel egész pontosan?
    - Van konkrét koncepció?
    - Vannak megfelelő építési és vízügyi engedélyek?
    - Milyen indokkal építik ezt az utat?
    - Készült hatástanulmány az új úttal kapcsolatban?
    - Minek 2x2 sávos út, ha a tovább vezető szakasz (Kossuth híd) csak 2x1 sáv?
    - Hány férőhelyes lenne az a tervezett mélygarázs? (már ha egyáltalán van ilyen terv)
    - Ha mélygarázst építenek a Dunakapu térre, azt hogy lehet majd megközelíteni, ha nem lehet feljutni a térre kocsival?
    - Tudja valaki, hogy milyen régészeti és történelmi értékek vannak a tér alatt?
    - Hogy fog az ember a Teleki utcára fordulni?
    - Esetleg az a lehetőség is teljesen megszűnik?
    - A Vörösmarty utcáról ki lehet majd fordulni a jelenlegi Móricz Zs. rakpartra?
    - Mi a terv a Vörösmarty utcával
    - Mi a terv a Teleki utcával?
    - Mi a terv a Móricz Zs. rakparttal
    - Hogy lehet majd ezekben az utcákban közlekedni?
    - Egy teherautó hogy tudja megközelíteni a Dunakapu teret, és annak környékét?
    - Merre mennének a buszok alaphelyzetben?
    - Merre mennének a buszok árvízkor?
    - Mi van a turista buszokkal, amik magasabb építésűek, azok hogy férnek el a híd alatt?
    - Árvíz esetén lehetne a régi utat használni?
    - Révfalu felől érkezőknek az egész belvárost meg kell majd kerülni?
    - Átépítik a várfalat is, vagy az marad eredeti állapotában?
    - A városréti parkolóból terveznek-e valami célzott busz járatot a belvárosba?
    - Meg lehet majd közelíteni kocsival a káptalan dombot észak felől?

    Biztos olyant is írtam, ami már szóba került, ezért elnézést kérek”
  • 86. Zoltán,Károly 2011. május 04. 09:24
    „Megitélésem szerint a Dunakapu tér alá mélygarázst kell építeni, ellenkező esetben a belváros északi része kereskedelmi szempontból sokat veszít jelentőségéből. A volt vagongyári területen kialakított parkolási lehetőség nem segíti elő a belváros kereskedelmi forgalmát. Az túlzottan messze van. Szerintem a tér felújítása után a piacot is vissza kell helyezni eredeti helyére. Minden magára valamit is adó belváros rendelkezik piaccal és a város is tartozik ennyivel a környező települések őstermelőinek.”
  • 85. gáborka35 2011. május 04. 09:21
    „Tisztelt Polgármester úr + aki ezt az egész Dunakapu tér és rakpart projektet kitalálta!

    Pontokba szedett véleményem :

    1. A piacot elviszik, nem is akarják majd visszahozni, mert a Rezidenciás embereknek csípte a szemét. A Rába-gyár helyén el fog sorvadni!
    2. A Híd hogyan lesz összekötve a rakparttal?
    3. Hogyan járnak majd a buszok? Ha megemelik a várfalnál a rakpartot, akkor nem férnek el a híd alatt, ha nem, akkor sűrűn le lesz zárva! Szegeden és Budapesten a rakpartok városrészeket kötnek össze, itt meg a semmit a semmivel!
    4. Nagyon jó helyen volt a parkoló, most azt is elrakják olyan helyre, hogy még aki a belvárosba akar jönni az se tudjon. Ki fog az új helyről a belvárosba bejönni?
    5. Valakik megint nagy summát tesznek zsebre!

    Gratulálok mindenkinek, aki részt vesz a projektben, tényleg jól szétzüllesztik egy-két fejes nyavajgása miatt a belvárost.”
  • 84. igazszó 2011. május 04. 08:10
    „Bolla-Orbán-Borkai...!

    "Meddig sülyedhet még le Győr, és a polgármester? ... Bollának kell, nem elég neki a sok bespejzolás? A Hotel Rezidenciánál is két lakása van, amit nem is lakik, csak úgy....van, befektetésként a többi lakása mellé, meg kapott egy kocsit is, azt beszélik, ugyan miből, miért???? Piacér helyére egyébként kaszinót akarnak, a mi pénzünkből...! Nem elég már? Ideje lenne vagyonosodási vizsgálatot kérni ellene, mert már tulaszaladt a kocsi és az összefonódás ebben a városban, és ugylátszik borkai is csak egy bábú!!!!! Önkormányzatot képviselő jogi irodáról is lehetne, és van mit beszélni, kutakodni, a korrupt ügyikben, de már folyik is!
    Ki is irányítja a dolgokat Győrben? Ki is az a bolla,??? senkiből valaki!?

    "Bolla Péter (Győr, 1954. 09. 29.) tiszteletbeli elnök
    Bolla Péter Pécsen végzett a Tanárképző Főiskola testnevelési szakán, majd 1980-ban a fővárosban a TF-en szerzett labdarúgó szakedzői diplomát.
    Az ETO-ban majd a Győri Elektromosban futballozott, 1980-tól a Rába ETO labdarúgó szakosztályának módszertani és utánpótlás vezetője. 1983-ban a zöld-fehérek pályaedzője és a tartalékcsapat edzője lett. Vezetőedzőként 1985-ben a Mosonmagyaróvári TE munkáját irányította. Egy év múlva az MLSZ a válogatott szövetségi edzőjének nevezte ki. 1987-től négy évig az MTK, 1991-től a Budapesti Honvéd edzéseit irányította Verebes Józseffel együtt. 1992-ben újra Győrben vállalt megbízatást, három éven keresztül volt klubigazgatója, s rövid ideig vezetőedzője a Győri ETO-nak. 1996-ban a soproni futballklub menedzsere lett, két év múlva a sporttól eltávolodva idegenforgalmi vállalkozásba fogott. 2002-től közéleti szerepet vállal, 2004-től a FIDESZ kampányában koordinátori feladatokkal bízták meg. 2006 óta Győr polgármesterének kabinetfőnöke. 2009-től a város egyetlen élvonalbeli futsal-csapatának a tiszteletbeli elnöke.
    Felesége: Bolláné Takács Enikő, fiai Patrik (1985), Péter (1988) és Martin (1991)."”
103 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Angolul szavaltak a Nádorvárosi Közoktatási Központban

Április 29-én rendezték meg Győrött, a Nádorvárosi Közoktatási Központban a 16. megyei angol… Tovább olvasom