Kisalföld logö

2017. 07. 26. szerda - Anna, Anikó 16°C | 23°C Még több cikk.

Út, ami összeköt(hetne)

Kajárpéc - Könnyebbé, gyorsabbá válna a közlekedés, ha megépülne a régen tervezett út Kajárpéc és Sokorópátka között. Nyolc kilométerre rövidülne az eddigi huszonhét helyett.
Az igény régi: már a hetvenes években felmerült, hogy út épüljön Kajárpéc és Sokorópátka között. Laki György polgármester szerint nem véletlen, hiszen a helybeliek (is) úgy vélik, így könnyebbé, kényelmesebbé, sőt, biztonságosabbá válna a közlekedés. Az meg végképp nem elhanyagolható, hogy nyolc kilométert kellene csak megtenni az eddigi huszonhét helyett.

Az út nyomvonala megvan, közel fele szilárd burkolatú, másik része pedig földes. Tanulmányterv is készült már,

miszerint az előbbit szélesíteni és megerősíteni kellene, az utóbbit pedig ellátni burkolattal – nyilatkozta Laki György, aki megemlítette még, hogy a szakhatóságoktól megkapták a hozzájárulást, egy kiemelt regionális fejlesztési projekt keretében pénzt is nyertek, vagyis minden adott ahhoz, hogy az út megvalósuljon.

Laki György polgármester szerint új nyomvonalak „születnek
Laki György polgármester szerint új nyomvonalak „születnek", és a jelenlegi rombolás nagyobb, mintha szilárd burkolatú út épülne Kajárpéc és Sokorópátka között. Fotó: Bertleff András


A polgármester szavaiból kiderült: a késedelmet az okozza, hogy időközben a területből egy szakasz a Natura 2000 része lett. Ez a beruházás nem egészen két kilométerét – ezen belül az út végén egy háromszáz méteres szakasz jelölő élőhely – érinti.
– A zöldhatóságnak ezzel kapcsolatban aggodalmai vannak, pedig a jelenlegi rombolás szerintünk sokkal nagyobb, mintha egy szilárd burkolatú út vezetné át a forgalmat a két település között. Jelenleg mennek jobbra-balra, új nyomvonalak „születnek", kivágják az erdőt, szétgyúrják a rétet. Egyre sürgetőbb a megoldás, amelyet közben nehezít az is, hogy legutóbbi ülésén a regionális fejlesztési tanács projektünk megvalósulását átütemezte az elkövetke-
ző két évre. Így kicsit elbizonytalanodott az összekötő út jö-
vője.
Dr. Horváth Lajos, az Észak-dunántúli Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség műszaki igazgatóhelyettese érdeklődésünkre elmondta: a zöldhatóság a környezetvédelmi hatásvizsgálathoz szükséges, jogszabályban előírt részletezett dokumentáció nélkül nem adhat engedélyt a tervezett útépítéshez. Megjegyezte: a projektet lebonyolító Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. által korábban benyújtott dokumentáció – az időközbeni változások (Natura 2000) miatt – nem felel meg a feltételeknek.

 

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Átadtuk a gyerekszépségverseny díjait! VIDEÓVAL!

Lezárult a Kisalfold.hu első gyerekszépségversenye, melynek díjait ma délelőtt kedden adtuk át… Tovább olvasom