Kisalföld logö

2017. 05. 23. kedd - Dezső 14°C | 24°C Még több cikk.

Ünnepélyesen is átadták Győrben a rakpartot és az átépített hidat

Csütörtök délelőtt ünnepélyesen is átadták Győrben az átépített Móricz Zsigmond rakpartot, a Kossuth híd konzolfelújítását és a kerékpárutat.


A rakparti beruházás kivitelezői
Út, csapadékvíz elvezetés:
Magyar Aszfalt Kft.
Közvilágítás: Vill-korr Hungária Kft.
Forgalomtechnika: Heoscont-Hungária Kft
– Bekerülési költség: 398 millió forint
– Útburkolat hossza: 603 méter
– Közvilágítási oszlopok száma: 54 db.
– Beépített aszfaltmennyiség: 2000 tonna.

Kossuth-híd:
– Kivitelező: Közgép Építő- és Fémszerkezetgyártó Zrt.
– Bekerülési költség: 87 millió forint
– Beépítettek: 13 tonna acélszerkezetet
– Felújítottak: 1,5 tonna acélszerkezetet
A helyszínen megjelentek a város, a kivitelező cégek és az útkezelő szervezet képviselői.

A csaknem 25 éves elképzelésekre épülő győri közlekedési koncepció szerint a korabeli várfalon belüli területet szerette volna a város forgalomcsillapított övezetté alakítani, amely révén előtérbe kerülhet a gyalogosforgalom és közvetlenebb kapcsolat alakulhat ki a Belváros és a Mosoni-Duna között. Ehhez kapcsolódóan a Belvároson áthaladó forgalmi tengelyt keleti irányba kellett áthelyezni.

A tervezés

Az elkészített közlekedési koncepciónak megfelelően elkészültek az alsó rakparton vezetett új út tervei. Az átalakítás során a Kossuth-hídról az új út a híd alá vezetve halad és az Újkapu utcai csomópontnál tér vissza a Móricz Zsigmond rakpart szintjére. Az új út és a forgalmi tengely áthelyezése számos forgalmi rend átalakítással járt: a Belvárosban megváltozott többek között az Újkapu utca, a Bástya utca, a Vörösmarty utca, majd a Liszt Ferenc utca forgalmi iránya.

A tervezéssel a Hidro-Plan Kft. lett megbízva. A tervezés során csak olyan építőanyagok és úttartozékok jöhettek szóba, melyek az árhullámból, árvízből adódó terheléseknek ellen tud állni. A tervezés során az ívviszonyok vizsgálata megmutatta, hogy az Egyházmegyei Hivatal ingatlanát és a Dunapart Rezidencia területét is érinti az új út beépítési szélessége. A tervezés során elvárás volt, hogy teljes értékűen használható létesítmény épüljön, ezért a Kossuth-híd alatti terület mélyítésével biztosíthatóvá vált a szabályos, 4,5 méteres híd alatti szabad nyílás magassága.



A tervezés során a városban még nem telepített, új típusú lámpatestek lettek kiválasztva: a későbbi funkciónak is megfelelően a lámpafejek három irányba vetítik a fényt fémhalogén forrással.

A kivitelezés

Az alsó rakparti út előkészítési munkálatai tavaly májusban kezdődtek a régi pályaszerkezet, kockakövek elbontásával.

A csapadékcsatorna építését követően úgynevezett hajlékony pályaszerkezet épült drain-betonba ágyazott szegélykő sorral, továbbá a buszmegállók bazaltbeton szerkezetből épültek. A közvilágítási lámpatestek szerelőnyílásai az oszlopok felső részein lettek kialakítva, hogy árvíz esetén sem érhesse víz a csatlakozási pontokat. Árvízi védekezési szempontokat figyelembe véve a Dunapart Rezidenciánál lévő árvízvédelmi kapu nyílásába új árvízi mobilfalat vásárolt az útkezelő szervezet.

A három rétegű aszfaltburkolat kiépítését, majd az Egyházmegyei Hivatal kerítés áthelyezését és a Dunapart Rezidencia előtti lépcső átfordítását követően a forgalomtechnikai eszközök, burkolati jelek, jelzőtáblák, korlátok, napelemes prizmák lettek beépítve.

A forgalom 2011. november 7-én indulhatott meg az első rakparti úton.
Az alsó rakparti út építésével együtt az 1928-ban épült rácsos acél szerkezetű Kossuth-hídon is átalakításokat végzett a város. A 2006-ban végeztetett fővizsgálat kimutatta, hogy 3–5 éven belül el kell végezni a gyalogjárda burkolatcseréjét, szigetelését, a járdakonzol felújítását. Ennek megfelelően került felújításra a híd kifolyási oldali konzolja, melyet szélesített járófelülettel láttak el, így a kerékpárút hálózat kapcsolatát biztosítani lehetett a Rónay Jácint út és Jedlik Ányos út között, figyelembe véve az alsó rakparti út megváltoztatott forgalmi irányát.

A felújítás során elbontották a járdaburkolatot, a vasbeton járdalemezt, a gyalogjárda hossztartókat, valamint a korlátot. Az új kerékpársáv kopás és UV-sugárzást álló védőbevonatot kapott. A régi hídkorlátot pedig a szabvány szerinti magasítás után helyezték vissza a szakemberek. A kerékpáros nyomvonal biztosítása érdekében a Kálóczy téren új gyalogos és kerékpáros átvezetést alakítottak ki.

A Kossuth-hídi kerékpárutat decemberben vehették birtokba a kerékpárosok.

Olvasóink írták

35 hozzászólás
12
  • 35. wbwbwbwb 2012. március 15. 01:46
    „"Gratulálok x-1"?!
    Élő példa hogy kell egy városközpontot üressé tenni , Győrben egy ÉLŐ városközpont volt !
    A rakparti parkoló megszüntetése még rontott a helyzeten. Ki fog menni a "Plázsra "? Idióta gondolat, hogy majd az Árkádból a vásárolni szándékozó besétál a Baross Gábor utcába ! Azok a könyvek , melyekből ezen ötlet tervezői tanultak MÁR ELAVULT ! A vásárlói szokások megváltoztak! MA MÁR NEM GYALOGOLNAK AZ EMBEREK! -- ODAMEGYEK , PARKOLOK VÁSÁROLOK ÉS MEGYEK TOVÁBB. A bevásárló turizmus megölése nagy hiba ,a kerékpáros turista nem vásárol, mert nehéz sok cuccal tekerni. A város szíve a piac ami a város központban van lehetőleg , lásd nyugati nagy városok. Az üres üzlethelységek nem mutatnak szép városképet. Az így megölt belvárosi üzleteket melyek már üresek és még megürülnek nem lesz kinek eladni . Csodálom az illetékesek erőfeszítését a parkolóhelyek megszüntetésére, elég jól haladnak építünk 10 helyet,megszüntetnek 20 at.

    Nagy erőfeszítés lehetett úgy megtervezni a rakpartot, hogy ne tudjanak az autók parkolni
    Ha a víz ellepi a rakpartot közlekedjünk az új hídon fogják mondani az okosok .Helyettem ne döntsön más, hogy merre menjek,én már tudom.
    Ami igaz az igaz szépül a belváros.
    De mit ér a szép tál ha üres ?????
    Vagy valaki kilátását, nyugalmát zavarta a közlekedés és a piac??”
  • 34. Tabornok 2012. január 30. 15:16
    „A rakparti lejárókhoz tehettek volna 5 db parkolójegy kiadót és rögtön bevétele lett volna a városnak. 80 Ft./órás díj mellett is jelentős bevétele lett volna Győrnek. Maradhatott volna lent a régi útburkolat. 700 milliót költöttek a semmire. Drága és értelmetlen beruházás, csak a haveri kört gazdagította.”
  • 33. Sceptic 2012. január 29. 21:12
    „Nem tudom, érzékelted-e az utánad jövő két hozzászólásból, kedves lacivélemény, hogy senki nem a régit akarja, csak van az a jelenlegi városvezetésnek nagyon zavarólag ható pár apróság, mint demokrácia, közvélemény, ésszerűség, satöbbi... Ezzel együtt, megcsinálják, amit akarnak, úgy, ahogy akarják, mert sajnos megtehetik.
    Nekik jó lesz, nekünk nemigen. (itt az hangsúly az arányon van a nekik/nekünk között, ami kábé három nagyságrend). Te meg levehetnéd a szemellenzőt. A kritika építő is lehet, ha van, aki érti.”
  • 32. bato 2012. január 29. 18:19
    „lacivélemény valamit félreért...
    mert van egy szarunk. Ami most van. És kurvanagy pénzekért csinélnak belőle egy kisebbecske szarocskát. Jó drágán, a mi pénzünkből, kártékonyan, pusztítva. Simán a végállapotot nézve tényleg lehetne akár jobb is a premisszához/premasszához képest..:-) Namármost ennyi pénzből éppenséggel csomó jó dolgot is lehetne alkotni, pusztítás nélkül, KÖZÉRDEK szerint, ami elviled a dolguk lenne. Elvileg értünk dolgoznak, és nem ellenünk-maguknak... Ezen kéne elgondolkozni kedves lacivélemény, és az ágytál peremén kicsit túllátni...”
  • 31. urbaniastapista 2012. január 29. 14:41
    „#30.
    Tudod, Albánián kívül, pláne Európában, meg szokták kérdezni a városlakók véleményét, mielőtt belevágnak egy város költségvetésének szabadon felhasználható éves összegével összemérhető költségű valamibe.
    Pl. kell-e a városlakóknak négy-ötmillió forintért egy parkolóhely egy mélygarázsban?
    Valamint kell-e a városlakóknak egy út a hullámtérbe, ami elvágja a folyópartot a várostó,l félmilliárdért?
    Valamint kell-e hullámtérbe építeni fedett parkolókat, darabját 2 millióért?
    Valamint kell-e rendezvénytér kétmilliárdért?”
  • 30. lacivélemény 2012. január 28. 07:33
    „Szerintem nagyon szép és EURÓPAI szintü lessz a dunakapu tér, ha ELKÉSZŰL....
    Akinek meg a régi tetszett és az a környezet az költözzön Albániába....elnézést az albánoktól...

    Az értelmes győri többség örűl városunk fejlődésének (ez a választásokon is meg szokott mutatkozni)...

    További jó fanyalgást és gyűlölködést !”
  • 29. dara78 2012. január 28. 06:58
    „bolla,borkai, somogyi, paár, szógyártó péter, lézer jános, stb. csupa csupa kisbetűvel....”
  • 28. Sceptic 2012. január 27. 21:04
    „Könyörgöm, ki merik mondani, hogy 25 éves koncepción alapul az egész? Ennyi idő alatt a fél világ megfordult, a közlekedési szokások, az emberek elvárásai, egy városszerkezet átalakításának alapelvei "némiképp" módosulhattak, nem?
    Mellesleg az ünnepélyes megnyitón a négy bazári majmon, a riporteren és az operatőrön túl ott volt még valaki? Szépen elsumákolták, pedig szívesen elmentem volna elrontani az ünnepi hangulatot.”
  • 27. zsukov 2012. január 27. 10:47
    „Ezek <moderálva> majd szolnak a viznek is tán más fele mejél......”
  • 26. vgabor66 2012. január 27. 10:44
    „Gratula a kidobott 100milliókhoz. Undorító a híd a kerépáros" birkaterelővel" a hídon. Folytatódik a terelgetés? Mi igaz abból ,hogy napokon belül egyirányusítják a Rónay, Ady és a Damjanich utcákat? A nyártól pedig fizethetünk ezekben az utcákban is a parkolásért, gazdagítva a parkolócéget, amely így sem tud nyereséges lenni.”
  • 25. Tündenéne 2012. január 27. 09:56
    „24. Primax 2012.01.27. 09:32

    És amikor oda a jelenlegi tervek szerint megcsinálják a sétányt? Ami miatt ugye megszüntetik az utat (legalábbis abban a korábbi újságban a képeken így szerepelt). Akkor hol lesz a forgalom? :)”
  • 24. Primax 2012. január 27. 09:32
    „20. @Gabben !
    Igen, elönti majd, évente pár napról van szó. Akkor a "régi" útvonalon zajlik majd a forgalom.
    Ilyen egyszerű ez.
    Nekem tetszik.”
  • 23. öszödiböszme 2012. január 27. 09:19
    „Én csak egyet szeretnék kérdezni. Vajon ki járt jól? Ennyi pénzből. Mert mi győri zemberek nem az biztos. Főleg ennyi pénzért.”
  • 22. Tündenéne 2012. január 27. 08:55
    „Ma reggel megálltam a Dunakapu tér romjainál, és hát csöppet megdöbbentő, hogy fagyott pocsolyákkal van tele, zúzmarás minden fal teteje, és a legkevesebb védelem sincs a kiásott falakon. Kérdezném, hogy ez lenne a nagy téliesítés??? Mert ha igen, ezt alaposan elrontották... (és ide egy másik szó kívánkozna, de azt kimoderáltam...)”
  • 21. @Gabben 2012. január 27. 08:54
    „"A tervezés során csak olyan építőanyagok és úttartozékok jöhettek szóba, melyek az árhullámból, árvízből adódó terheléseknek ellen tud állni" Csak ez idő alatt nem lehet rajta közlekedni !!!!!vagy nem ez nem fontos, majd akkor mi lesz :D”
  • 20. @Gabben 2012. január 27. 08:52
    „kíváncsi leszek majd ha elönti a víz a rakpartot mert ugye ELSZOKTA :D:D de beteg az aki oda épít utat, ezen kívül érdeklődve várom 1év múlva milyen lesz az út minősége......”
  • 19. borsmenta 2012. január 26. 23:08
    „A videóhoz: el fogják érni az autómentesítést. Aha, a kérdés csak az, hogy mivel a buszmentesítést is nagyon okosan elérték, az városlakómentesítést is hamarosan sikerülni fog.Akkor aztán semmi sem fogja zavarni azt a pár embert, aki a belvárosban lődörög. A boltok sem, mert sorra bezárnak (mondjuk nem kár értük, pár félig feketén fizetett alkalmazotton kívül senki sem fog sírni miattuk).”
  • 18. borsmenta 2012. január 26. 23:03
    „A héten még csak kicsit emelkedett a Duna vízszintje, a hétvégére fagy jön, vagyis biztosan nem emelkedik tovább.

    Szóval várhatunk még két hónapot, és kiderül, mit okoz majd, ha a rakpartot elönti a víz.
    Kizárt, hogy az útban ne tegyen kárt, még ha a lehető leggondosabban építették is meg. (Ebben a Széchenyi tér után szerintem nem érdemes hinni.)
    Ha párszor elöntötte a víz, akkor majd lezárják, vagy ismét hatalmas összegekből felújítják.

    (Ajánlom a városvezetőknek elolvasni Boros Úr mai cikkét, a címe: Eleve jót építeni vagy a rosszat javítgatni? A két cikk pont egymás mellé való.)”
  • 17. Pikulics 2012. január 26. 22:20
    „Átadták, de kinek? De minek? <moderálva> Borzalmas az eredmény, ha a hülyeség szorgalommal párosul. Az egyirányu utcák egyirányusitása: az emberi hülyeség Györi diadala.
    Most még a Szt.István utat kellene egyirányusitani: a városházától Budapest fele, a városházától Hegyeshalom fele. A megyeházát ledózerolni, a helyén ingyenes parkolót kiépiteni.
    Nem folytatom, mert valaki még megtervezi...”
  • 16. kavezsu 2012. január 26. 21:45
    „Csak azért költöttek városatyáink közel 400 milliót a rakparti útra, hogy ott ne lehessen parkolni !!!!/ főleg ingyenesen ne !!! / és így megépülhessen a mélygarázs!!! Nem számít milyen történelmi értékeket tesznek tönkre de valakik érdeke úgy kívánja , hogy a téren mélygarázs épüljön, Igaz hogy a belvárosi két : Jókai úti mély garász, valamint az Ipari Kamara mögötti emeletes garázs is szinte majdnem mindig üres !! Nem baj azért itt a történelmi hagyatékunk megőrzése helyett mélygarázs lesz !!?? És ez mind a demokrácia jegyében , mert végül is megválasztott
    honatyák .Egyszer talán megérjük , hogy nem a zseb lesz a fontos, hanem a HON!!!!!”
35 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kajárpéc: közösségteremtő fejlesztések

Elsősorban a község közterületei voltak tavaly a beruházások középpontjában Kajárpécen. Tovább olvasom