Kisalföld logö

2017. 08. 18. péntek - Ilona 18°C | 32°C Még több cikk.

Újváros utcáin jártunk a polgárőrökkel és román házalókkal beszéltünk - videó, fotók

A kisalfold.hu stábja belevágott az újvárosi éjszakába: riport házaló románokról, feltört házakról, s reményről, hogy egyszer jobb lesz itt az élet.

A kisalfold.hu 2011 júliusában hosszabb tudósításban számolt arról, hogy harminc taggal, elektromos biciklikkel megkezdte működését az újvárosi polgárőrség.

"Az Újvárosi Polgárőr Egyesület harminc tagja között több roma származású is van. A tagok ingyen és bérmentve vállaltak a közbiztonság erősítését Győr-Újvárosban" - írtuk másfél éve.

Pár napja stábunk közös esti járőrözésre indult a Kossuth utcából Vidos Tiborral, az Újvárosi Polgárőr Egyesület elnökével és Csonka Mihály alelnökkel.

Ne siessünk azonban ennyire előre, első körben az elmúlt időszak tapasztalatairól kérdeztük az újvárosi polgárőröket.

"Ahol karácsony szentestéjén az ünnep méltóságát őrizni kell, ott komoly erkölcsi, morális problémák vannak"

"Tömören úgy tudom összefoglalni az eddigi tevékenységünket, hogy akikkel felvettük a kapcsolatot, vagy akik a segítségünket kérték, azok biztosan nem bánták meg az együttműködést.

A helyi iskolai rendezvényeken igazgatói kérésre rendszeresen jelen vagyunk; azóta a bálok, diszkók rendbontás nélkül zárulnak.

A katolikus templom egyházközségének invitálására a tavalyi éjféli misén is ott voltunk, s fenntartottuk a rendet.

Utóbbi példát nem véletlenül említem: sajnos ki kell mondani, hogy abban a városnegyedben, ahol karácsony szentestéjén az ünnep méltóságát őrizni kell, ott komoly erkölcsi, morális problémák vannak" - kezdte Vidos Tibor.


Vidos Tibor - fotó: Cseh Róbert
Vidos Tibor - fotó: Cseh Róbert


Az Újvárosi Polgárőr Egyesületnek jelenleg 18 tagja és több pártoló tagja van, de a fluktuáció jelentős.

Az egyesület legjelentősebb támogatója az Országos Polgárőr Szövetség és Győr város önkormányzata; a két újvárosi képviselő, Fekete Dávid és Szeles Szabolcs pártoló tag is egyben.

"Minden alkalmat megragadnak a fekete munkára, minden mozdítható, tüzelhető tárgyat hazavisznek a családjuknak"

Sokan "cigányproblémának" tartják az újvárosi helyzetet, de a képlet közel sem ilyen egyszerű, s ezzel egyetért Vidos Tibor is.

"Újváros évtizedes gondjaival Győrben valamilyen szinten mindenki tisztában van. Azt rögtön szögezzük le: ha jó történik, ha rossz, a cigányság részese a mindennapi életnek itt, ezt el kell fogadni, s ezzel nincs is semmi baj.

A régi cigányok egyébként egyre többen költöznek ki Újvárosból: a tehetősebb réteg igyekszik elvándorolni, sokan Adyváros, Marcalváros paneltömbjeiben keresik a boldogulásukat.


Vidos Tibor és Csonka Mihály egy újvárosi szemétkupaccal - fotó: Cseh Róbert

A mélyszegénységben élő réteg marad itt; esetükben az egy főre jutó jövedelmet messze meghaladja a köztartozások nagysága.

Ők minden alkalmat megragadnak a fekete munkára, minden mozdítható, tüzelhető tárgyat hazavisznek a családjuknak, hogy a téli hidegben ne fagyjanak meg.

Nem véletlen tehát, hogy a Püspökerdőben rendszeresen járőrözünk, s próbáljuk a falopásokat megakadályozni.

A szóban forgó réteg számlájára lehet írni továbbá a szemét kiszórását az utcára, melyben nem ritkán bokáig gázolunk a közterületeken" - folytatta Vidos Tibor.

Továbbra sincs rendőrőrs Újvárosban, csak egyetlen körzeti megbízott

Arra a kérdésünkre, hogy a rendőrséggel milyen kapcsolatot alakítottak ki az újvárosi polgárőrök, Vidos Tibor így válaszolt: "működésünket együttműködési szerződés szabályozza, de a kapcsolatunk inkább adminisztratív jellegű, azaz mindkét fél részéről van még mit javítani.

A téren is hiányérzetem van, hogy továbbra sincs rendőrőrs Újvárosban, csak egyetlen körzeti megbízott, aki sajnos nem mindig Újvárosban teljesít szolgálatot.

Megjegyzem, hogy a hivatalos rendőrségi statisztikák jók Újvárosban, alig történik súlyos bűncselekmény, így a közrend, közbiztonság jónak mondható.

Ezzel a megállapítással azonban a vasárnapi miséről kijövő nyugdíjasok bizonyosan tudnának vitatkozni.

A statisztikák és az Újvárosban lakók biztonságérzete közötti esetleges különbségeket nem szeretném mélyebben elemezni, de azt kimerem jelenteni, hogy az igazság valahol a kettő között félúton van.

1,35 milliárd forintos újvárosi rehabilitáció értékeit szükséges védeni

Jó hír ugyanakkor, hogy Újváros 1,35 milliárd forintból megvalósuló rehabilitációja során a tervek között szerepel rendőrségi iroda kialakítása (a felújításra váró, Kossuth utcai épületekről bővebben ide kattintva találnak információkat Olvasóink - a szerk.).

Az, hogy ez a rendőrőrs idejében elkészül-e vagy későn, az élet fogja eldönti. A személyes véleményem az, hogy a felújítások értéket szükséges lenne védeni" - közölte Vidos Tibor.

November elején arról portálunk is írt, hogy a Bercsényi ligetben 30 millió forintos költségvetésből épített műfüves pálya fokmérő arra nézve, hogy az Újvárosban átadott fejlesztések értékét mennyire lehetséges szavatolni.

Miközben a csípős hidegben útnak indulunk az újvárosi éjszakában, Vidos Tibort a rendőrségi kamerák hasznosságáról kérdezzük.

"Az újvárosi térfigyelő kamerák biztonságérzetet adnak, de az is tény, hogy minden problémát nem orvosolnak. Hiába helyeztek ki forgó kamerát a Kossuth út és a Liget utca sarkára, ettől még a köztéri szemetelés ugyanolyan mindennapos jelenség itt, mint korábban" - hallottuk a választ.

A Liget és Nyár utca találkozásánál házaló román árusokba botlunk 

Miután autóba ülünk, rögtön neuralgikus újvárosi ponthoz, a Tűz utca felé vesszük az irányt.

A szűk utcában a lepusztult házak, tákolt melléképületek mellett állatok számára épített istálló is helyet kap a Dankó Pista téren, miközben alig 40-50 méterre orvosi rendelő, gyógyszertár, uniós játszótér mutatja Újváros mindkét arcát.

A Liget és Nyár utca találkozásánál - a veszélyes kereszteződésben ugyanazt a győri családot háromszor érte súlyos baleset, erről szóló riportunkat ide kattintva olvashatják el - házaló, csencselő román árusokba botlunk. Róluk mit lehet tudni? - kérdezzük Tibort?

Találkozás a román csencselőkkel - fotók: Cseh Róbert

"Győrben árnyékembereknek nézik ezeket a románokat"

"A román kolónia a rendszerváltás után pár évvel jelent meg Újvárosban, s ahogy teltek az évek, úgy lett egyre nagyobb a számuk. Jelenleg 150-200-an élnek itt, de a számuk a nyári mezőgazdasági, építkezési idénymunkák idején jobban is megnőhet.

Ezeknek az európai állampolgároknak egy része feketemunkából, házalásból él, egy része pedig `egyéb tevékenységből´ tartja fenn magát, az adók és a közterhek fizetésének mellőzésével. 

Személy szerint úgy érzem, hogy Győrben árnyékembereknek nézik ezeket a románokat, s azt a Kádár-kort jól jellemező stratégiát folytatják velük a hivatalok, miszerint akikről nem beszélünk, azok nincsenek is itt" - mondta Vidos Tibor.

Márpedig a románok itt vannak az újvárosi "spájzban". Videón Olvasóink megnézhetik, hogyan próbáltak ránk tukmálni 5000 forintért pár kést a házaló árusok.

Rövid, hangos szóváltás után az egyik férfi elhitte nekünk, hogy az arcát nem mutatjuk meg a felvételeken, majd egész szépen "megnyílt a nyelve".


Felvétel felirattal. Videó: Cseh Róbert


"Újváros megítélését egyértelműen rontják a románok"

"Az erdélyi Sepsiszentgyörgyről származom, a kilencvenes években Győrben ragadtam, itt mindig csurran-cseppen valami meló.

A házban, ahol élünk, 22 szobát használunk, egy-egy szobában ketten-hárman lakunk, van víz, fűtés, WC, nem olyan rossz ám" – mondja, miközben folyamatosan arról győzköd bennünket, hogy a kés árából hajlandó engedni is.

Nem tudjuk az estéjét megkoronázni: a svájci kereszttel álcázott dobozban fekvő kínai késekből köszönjük szépen, de nem kérünk.


A svájcinak álcázott kínai kések.

A roma származású, tekintélyt parancsoló kiállású Csonka Mihály, az Újváros Polgárőr Egyesület alelnöke szinte itt kapcsolódik először beszélgetésünkbe: "Újváros megítélését egyértelműen rontják a románok.

A mélyszegénységben vergődő helyi cigányok mindennapi küzdelmét a betevő falatokért csak súlyosbítja ez a félreértett helyzet".

"A deszkákat percek alatt lefeszítik, a lakásban mindent mozdítanak, amit vinni lehet"

Körutunkat a Kossuth utcával párhuzamos közben, a Bálint Mihály utcában zárjuk: az üresen álló házak ablakának többségét fadeszka fedi.


Itt sem segített a fadeszka

"Ez a megoldás semmit nem ér. Van olyan ház, ahol befalazták az ablakokat, oda nehezebben és ritkábban törnek be. A deszkákat percek alatt felfeszítik, s a lakásban mindent mozdítanak, amit vinni lehet.

Télvíz idején elsősorban itt is a fűtenivalót keresik, a fapadlót szinte minden elhagyatott házból már feltörték" - zárja szavait és kalauzolásunkat Vidos Tibor.

Az újvárosi rehabilitáció eredményeinek megőrzésére, az új rendőrségi irodára, valamint az utcán heverő tömérdek szemétre, az önkormányzati bérlakások problémás értékmegóvására hétfőn külön cikkekben visszatérünk.

Ebből a lakásból sok mindent már nem lehet elvinni.

Olvasóink írták

33 hozzászólás
12
  • 33. stug 2013. március 09. 20:45
    „Megoldási lehetőségek:
    1. Rezervátum. Aki akar, kiemelkedhet, aki nem, az ott éli le az életét, nem zaklatva a többségi társadalmat.
    2. Önkéntes sterilizálás egyszeri anyagi juttatás /pl. 100 000 Ft/ ellenében.”
  • 32. DON 2013. március 09. 20:34
    „30.gonzo 2013.03.09. 18:30

    Mea culpa :)”
  • 31. DON 2013. március 09. 20:33
    „furioso!
    Örülök, hogy tudod a megoldást :)
    Amit én tudok az az, hogy erre a "problémára" mindig olyanok keresték a megoldást, akik nem tudják azt, hogy milyen az a közeg, ahol ezek a generációk felnőnek. Csak elképzelni tudják Kustrurica szemüvegén keresztül pl. meg azon keresztül, amit hallanak, látnak és pletykálnak. A ciágonyok gonja a sjaát problémájuk, ha ők nem akarják megoldani, a többégi társadalom a gatyáját is kifizetheti az integrálódásra, akkor is szétlopják a hetes kollégiumok vastartalmát.

    Az első lépés az lenne, hogy magyar állampolgárként kezeljük végre őket. Se pozitiv, de negativ megkülönöbztetés ne érje egyiküket sem. Ha dolgoznak, fizetést kapnak, ha nem dolgoznak, nem kapnak semmiféle ellátást. Egy ideig nagy lez a mocsok (bár ennél kevéséb lehet már rosszabb), de a fajta az olyan, ha valahol nem jó neki, onnan tovább áll.

    És íme, most adtam az előítéletnek, a rasszizmusnak :)”
  • 30. gonzo 2013. március 09. 18:30
    „23.DON,a megoldást én sem tudom.Bár lehet,hogy igen,persze mint minden ez is a pénzen bukik el.Börtönöket kell építeni,nincs más megoldás.Meg kell védenünk magunkat a bűnöző elemektől,ki kell iktatni őket a társadalomból.És az nem elég,hogy valami módon elérjük,hogy egy bizonyos településről eltávolítjuk őket.Most meg ott vannak egy másikon.Ez a megoldás?Gyöngyöspatának lehet,a kettővel arrébb elterülő településnek(ahova mentek a bűnözők)meg nem.Ezért élcelődtem,úgyhogy nincs igazad,ha azt mondod,hogy egyik hozzászólásommal ütöttem a másikat.Gyöngyöspatán nem történt meg az általam elvárt kiközösítés.Akkor történt volna meg,ha a bűnözőik nem elköltöznek,hanem a sittre mennek.”
  • 29. oxana 2013. március 09. 17:33
    „20. gonzo Tudom, hogy Babybogyo azt írta, a kiirtás nem járható út. De megfordult a fejében. Különben nem használta volna ezt a kifejezést.”
  • 28. Hugi2 2013. március 09. 15:25
    „Mindig is így nézett ki Újváros, legalább is a 90 es évek óta a másik dolog az hogy a Román állampolgárok családoknál laknak egy szobában 10-15 ember van víz nincs , itt nagy hazugságokat beszéltek .... A filléres árukat pedig elég drágán árulják amit megértek mert a szállás napi 600-700 ft fő... ez van de lehet szépíteni van aki elhiszi :)”
  • 27. sorbit_4 2013. március 09. 13:29
    „furios-hoz csatlakozva:
    Annak idején amikor a kalandozások után, a magyarság fennmaradása volt a tét, István király vaskézzel szoktatta a népet az "keresztény" normákra. Börtönök nem lévén, rövid úton "intézték el" a törvények megszegőit: testcsonkítás, kegyetlen verés és végül a halálbüntetés. Akkor sem tetszett ez sokaknak, de ma már a legnagyobb királynak tartjuk.
    Ha behúnyjuk a szemünket, a helyzet rövidesen hasonló lesz.”
  • 26. Bagoly11 2013. március 09. 13:14
    „furioso teljesen egyetértek veled,annyit még hozzátennék,hogy 40 évvel ezelőtt nem volt ennyire koszos Újváros és nem,volt ennyi zsivány arra fele sem,a mindenhonnan idetelepülők rombolnak le mindent és élnek disznók módjára,és elveszik a Győri szegények elöl az Inszol lakásokat is,meg lopnak,csalnak azért valamit kitalálhatnának már,hogy el tünjenek innen,vagy illeszkedjenek be.”
  • 25. furioso 2013. március 09. 08:32
    „Szerintem ott van az eb elhantolva, hogy a rendszerváltás utáni kormányok, politikusok túlzottan nagy lojalitást (liberális magatartást) tanúsítottak a koherókkal szemben. Ha ugyanúgy megkövetelték volna a munkába járást, a tankötelezettség alapján az iskolába járást, nem tekintették volna őket "szegíny" kisebbségnek, hanem olyannak, akik a megadott lehetőségekkel minden segítség ellenére nem tudtak élni, minden kilengésüket nem takargatták volna, nem kiáltottak volna "rásszizmust" akkor, amikor a beilleszkedést kérték számon rajtuk, nem díjazták volna a családi pótlékkal túlszaporodásukat, nem tiltakoznának a c.gánybűnözés ellen, amikor az nyilvánvaló, egyenlő mércével próbálták volna meg mérni őket a társadalom többi tagjával, talán nem volna ilyen súlyos a helyzet.
    Én a Bercsényibe jártam általános iskolába a hatvanas évek legelején. Ott volt a Laposról iskolába került gyerekek részére ún. kislétszámú osztály, ahova a c.gánygyerekek bekerültek. Ott a saját társaik között szocializálódtak az I-IV. osztályban, megtanulták az alapvető, a többségi társadalomban szükséges viselkedési normákat, majd ötödiktől már a többi gyerek között tanulhattak integráltan. Kevesebb volt a konfliktushelyzet. Most a c.gánytelepekről bekerült gyerekeket mindenféle "felkészítés" nélkül bekeverik a többségi gyerekek közé, ahol csak bajt, problémát okoznak. És ezeket a gondokat a mostani politikai osztály is igyekszik erővel elnyomni, lehetetlenné téve azoknak a gyerekeknek a normális tanulását, akik valóban tanulni akarnak. És ez az élet minden területére igaz, hogy a c.gányok minden területen több jogot, más elbírálást követelnek maguknak, mint amit a társadalmi értékekhez való hozzájárulásuk alapján megérdemelnek, kijár neki. Lophatnak, csalhatnak, csencselhetnek büntetés nélkül (egy darabig, győrszentiváni színesfém "kereskedők" ügye pl.). S az a baj, hogy a gyerekeik is ebben a környezetben szocializálódnak.
    Ezért nem értem azokat az embereket, akik ellenzik, hogy a c.gánytelepekről iskolába bekerülő gyerekeket ún. hetes kollégiumokban helyezzék el. Ott kapnának rendes ellátást, tiszta környezetet, fűtenének rájuk, tisztálkodhatnának rendesen, s csak a hétvégén egy-két napra kerülnének vissza a fertőzött családi környezetbe. Remélhetően az öt nap alatt megszokott dolgok felül tudnának kerülni a "családban" és környezetében tapasztalható viszonyokon.
    Nincs más megoldás, ha radikálisan akarjuk megoldani egyszer s mindenkorra ezt a problémát.
    Attól, hogy normális életre szoktatjuk őket, megőrizhetik identitásukat, őrizhetik hagyományaikat, normális kerete között, mint a többi kisebbség. De nem a bűnözőket, munkakerülőket, segélyért kuncsorgókat termelnénk újra...”
  • 24. Csetneky 2013. március 09. 02:09
    „gonzo teljesen jól látja a helyzetet. Az esetleges kérdésre, hová költöztek a gyöngyöspatai "adófizetők", részben tudok választ adni. Sopronba! Hogy miért és mi módon? Erre másnak kellene válaszolni! Minden esetre, ha az aktuális kormányok nem tudják megvédeni adófizető állampolgáraikat a bűnözőktől, legalább azt lehetővé tehetnék, hogy saját magukat megvédhessék.”
  • 23. DON 2013. március 08. 21:24
    „gonzo!

    Szépen elbeszélgetsz magadban :) Azt mondod, hogy a kiközösítés és a szegregáció maradt az egyelen járható út mára.
    Két hozzászólással később pedig cinikusan ünnepled a gyöngyöspatai elodázást. Most akkor mi van?
    Hova közösítenéd ki az újvárosi persona non grata-kat? Hova odáznád el a nem oda való, együttélésre képtelen embereket? Keressen Magyarország magának egy Ausztráliát, mint a britek annak idején?

    Nem, én sem tudom a választ erre a kérdésre. Csak azt tudom, hogy az eddig adott feleletek a mellékelt ábra szerint nem megfelelőek.”
  • 22. gonzo 2013. március 08. 20:02
    „Most olvasom az Ivánnal( a faluval,nem Szerjózsa barátjával:) foglalkozó cikket,amihez természetesen nem lehet kommentelni.A cikk kulcsmondatát idemásolnám:

    "Nálunk sikerült elérni azt, hogy a közösségi életre képtelenek, illetve bűnözők javarésze elköltözött a faluból."

    Gyöngyöspatát emlegetik állandóan,mint azt a helyet,ahol sikerült rendet tenni a cigány-magyar együttélés terén.HOGY IS SIKERÜLT RENDET TENNI? Hát úgy,hogy elköltöztek a bűnözők.MAGYARUL megtörtént a különválás,az együttélésre semmi esély nem volt ugyanis.ERRŐL BESZÉLTEM.Ennyit az integrációról.Esély sincs rá.Gyöngyöspatán rend van(állítólag),az elköltözött bűnözők most máshol keserítik a becsületes emberek mindennapjait.

    MEGOLDÓDOTT A PROBLÉMA?Dehogy.Csak elodázták.”
  • 21. gonzo 2013. március 08. 19:36
    „Még annyit:a koszosság,az igénytelenség,a szemétdombon élés,a szemetelés szerintem nem pénzkérdés.Egyszerűen neveltetés,intelligencia kérdése.”
  • 20. gonzo 2013. március 08. 19:03
    „14.oxana,félreértetted Babybogyo-t,ő pont azt mondta,hogy az nem járható út.

    Kiírtásról nyilván ne beszéljünk,de szerintem a kiközösítés,a szegregáció vált mára az egyedüli járható úttá,a társadalom számára.Asszimilációt kikérik maguknak,talán jogosan,az integráció meg egyszerűen nem megy,be kellene már látni.Nincs más megoldás a saját védelmünkben,a gyermekeink jövője érdekében mint az elkülönülés.Ha valaki tud elfogadható javaslatot a helyzet kezelésére szívesen látjuk,halljuk.Eddig senkinek nem sikerült kezelni a c.g.nykérdést és az a gyanúm,hogy ez a jövőben sem fog sikerülni.

    Tehát várjuk az életképes javaslatokat.

    U.i:Gratulálok a K.O.-nak,hogy fel merte vállalni ezt a témát és még hozzászólni is enged.Végre nem a struccpolitika megy.”
  • 19. Mankapunka 2013. március 08. 16:09
    „Varizs írásából kimaradt, hogy a többségük még olvasni-írni sem tud, ami egy munkához elvárás lenne.

    Akkor most, hogy is adjunk nekik munkát?”
  • 18. Varizs 2013. március 08. 13:51
    „Csak a tisztánlátás érdekében : ezek az árusok román állampolgárságú , cigány nemzetiségű emberek. Nem székelyek, nem erdélyi magyarok. Ahogy a magyarországi romák közül is sokan, az erdélyi cigányok is egyre nyugatabbra keresik a boldogulást. Ha akarnának dolgozhatnának, de nem bírják a kötöttséget és a fegyelmet. Ráadásul semmilyen képzettségük nincs, legtöbbjük az elemi iskolát se járta ki. Spekulációból élnek , nem is ismernek más pénzkeresési formát . Ügyesen kihasználják a törvények adta kiskapukat , hiszen megtehetik.”
  • 17. nyócker 2013. március 08. 13:31
    „Tavaly indult egy cikksorozat a Kisalföldben a városrészekről.Már mindegyik városrészre sor került,kivéve Újváros.Vajon miért?Esetleg nem lehet róla beszélni?”
  • 16. zsoli 2013. március 08. 12:28
    „Igazat adva az előttem szólóknak... A gyakorlatban így működik: román árus igazoltatása, (általában nem körözik őket), csomag és ruházat átvizsgálás. Előkerül a gatya, zokni, melltartó, gagyi zsebkés, és a "kerámia" késkészlet.
    Ha van gagyi zsebkés, közbiztonságra különösen veszélyes eszközért feljelentés. Ami ennek a folytatása, következménye, nem tudom, mert már nem az én asztalom. (szerintem ejnye-bejnye)
    Az egyéb ruhanemű végett, engedély nélküli árusításért, önkormányzathoz gyorsított eljárásban előállítani lehet(ne), ha valaki foglalkozna az üggyel, de senki nem teszi.
    A NAV nincs ott velünk ilyen esetekben, az ő lehetséges intézkedésükről nem tudok nyilatkozni.
    Marad a helyszíni bírság, ami soha nem kerül befizetésre. Útvesztő......”
  • 15. Agadir 2013. március 08. 12:22
    „Egyébként egyszer szóba elegyedtünk egy késárus sráccal az Árkád parkolójában. Kérdeztük tőle, hogy miért nem megy el inkább dolgozni. Azt mondta, hogy ő román állampolgárként Magyaroszágon nem kaphat munkát. (!)

    Azt is kérdeztük tőle, kicsit provokatívan, hogy tud-e számlát adni a késekről. Ettől teljesen ellenségessé vált, és visszakérdezett, hogy hogy kérdezhetünk ilyet, mikor neki korog a hasa.

    Egyébként látszott, hogy abszolút nem is érti, hogy nekünk mi a problémánk az ő tevékenységével. A végén úgy jött ki a helyzet, hogy mi vagyunk a szívtelen dögök, mert a legális munkát és a legális számlát firtatjuk.”
  • 14. oxana 2013. március 08. 12:16
    „12, Babybogyo86 Mégis hogy képzelnéd el a kiirtást?”
33 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kést döfhetett testvére hátába egy férfi Győrben - fotók

Újvárosi háznál sérült meg a férfi, végül egy kocsmából szállították kórházba csütörtökön. Tovább olvasom