Kisalföld logö

2018. 02. 21. szerda - Eleonóra 0°C | 1°C Még több cikk.

Újra tömegnyomor a győri vonaton

Újra tömegnyomor a győri vonaton
A Győrből 14.39-kor Budapestre induló személyvonat annyira megtelt, hogy Gyárvárosban többen nem tudtak felszállni. A gondot az okozta, hogy a vasúttársaság egyetlen egység FLIRT motorvonattal indította útnak a szerelvényt. Szavazás.


A kisalfold.hu legutoljára tavaly decemberben foglalkozott zsúfolt vonattal Győr és Budapest között. Az eset közvetlenül az új vasúti menetrend életbelépése után történt. Akkor a 5.47-kor induló gyorsvonaton tűt sem lehetett leejteni a kisalföldi megyeszékhely és a főváros között.

A MÁV elismerte: az említett járaton több vasúti kocsira van szükség. Cikkünk jelenése után már meghosszabbított szerelvénnyel indították útnak a kora reggeli vonatot.

"Már a gyárvárosi megállóban akadtak, akik nem fértek fel a vonatra"

Pár napja ismételten egy Győrből induló, Budapestre tartó vonaton alakult ki tömegjelenet. "A 14.39-kor induló személyvonattal utaztam Győrből a Déli pályaudvarra. A szerelvény szinte a győri állomáson megtelt, a helyzet ezt követően csak romlott.

Beszédes tény: már a gyárvárosi megállóban akadtak, akik nem fértek fel a vonatra. A fővárosig nyomorogva utaztunk. Ecsetelni sem kell, mennyire kellemetlen két órán át állni a tömegben" - mondta az egyik utas, Prezmeczky Ádám.

A MÁV szerint is akadnak tanulságok a menetrendváltás után

"A MÁV-START a Budapest-Győr-Hegyeshalom vasútvonalon új menetrendet vezetett be, amely a korábbiakhoz képest eltérő jármű összetételt igényel. A menetrendváltás utáni első napok tanulsággal szolgáltak, az egymástól akár 10 percre közlekedő vonatok közötti utaseloszlás aránya esetenként eltért a várttól" - kezdte kérdésünkre a MÁV Kommunikációs Igazgatósága.

"A MÁV-START munkatársai az utastapasztalatokat személyes ellenőrzések során felülvizsgálták, és gyors intézkedést vezettek be annak érdekében, hogy a zsúfoltság elkerülhető legyen. Ügyfélszolgálatunk továbbra is nyomon követi a beérkező észrevételeket, azokra választ küld és lehetőségeihez mérten a vasútvállalat orvosolja a jelzett problémákat. Az említett, a Győrből 14:39-kor induló vonatra egyetlen panasz sem érkezett eddig" - folytatta a MÁV.

A MÁV válaszában elárulta, miért alakulhat ki zsúfoltság a Győr-Budapest vonalon

"Az új menetrend életbelépésével a délutáni csúcsidőszakban a korábbihoz képest nagyobb kapacitást biztosítunk az érintett Győr–Budapest-Déli közötti vonatnál.

A szóban forgó vonatnál korábban 375 volt az ülőhelyek száma, ez a decemberi menetrendváltástól 422 ülő és több mint 300 állóhelyre emelkedett. Álláspontunk szerint ez megfelel az utazási igények kielégítésére.

Akkor fordulhat elő zsúfoltság, ha műszaki hiba miatt a két egységből álló FLIRT motorvonat helyett csak egyetlen egységet tudunk biztosítani, de ez nem gyakori" - közölte a MÁV.

A vasúttársaság szerint Győr felől Budapest irányába a legtöbben Nagyszentjánosig utaznak. Ugyancsak nagy számban, de csökkenő sorrendben Komáromig, Ácsig, Tatabányáig és Kelenföldig.

A MÁV-é a hazai tömegközlekedés aranytojást tojó tyúkja 

Mint köztudott, 2013 június 1. óta megszűnt Győr és Budapest között a buszközlekedés. Mindezt azért kell hangsúlyozni, mert bennfentes szakemberek egybehangzó véleménye szerint Győr-Budapest a legértékesebb vonal a hazai tömegközlekedésben.

Ha már megkapta a MÁV az "aranytojást tojó tyúkot", célszerű volna, minél kevesebb hibát elkövetni és minél jobban kiszolgálni az utasokat.

Nyitókép: Tudósító (Prezmeczky Ádám)

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Mit gondol, kik álltak a peronra a győri vidékiben?

Mit gondol, kik álltak a peronra a győri vidékiben?
Egy biztos: ha ezt ön megpróbálja, feljelentik. Tovább olvasom