Kisalföld logö

2017. 02. 24. péntek - Mátyás 7°C | 10°C Még több cikk.

Újabb fejlesztéseket tervez a péri reptér

Pér számára előnyt jelent, hogy három fővároshoz, Budapest mellett Bécshez és Pozsonyhoz is viszonylag közel fekszik.

Újabb  fejlesztéseket tervez a Győrhöz közeli Pér reptere a most záruló  menet után - közölte a légikikötőt üzemeltető társaság ügyvezető  igazgatója szerdán Péren, a kisgépes üzleti repüléssel foglalkozó  rendezvényen.  
   
A fapados légitársaságok térnyerésével kialakult helyzetben  Pér számára előnyt jelent, hogy három fővároshoz, Budapest mellett  Bécshez és Pozsonyhoz is viszonylag közel fekszik - mondta Vadász  László.  
   
Az MTI érdeklődésére elmondta: a felszállópálya  meghosszabbításával és több, ehhez kapcsolódó beruházással jelenleg  már 180 fős gépeket is tudnak fogadni, földi kiszolgáló kapacitásuk  egyszerre 60-70 utazót tud megfelelő színvonalon kiszolgálni.  

Ez teszi szükségessé egy cargo terminál, valamint a most 60  parkolóhely mellé újabbak építését, valamint azt, hogy egyetlen,  nagygép elhelyezésére alkalmas parkolójuk mellé még egyet vagy  kettőt kialakítsanak.  
   
Megjegyezte: a légikikötő forgalmának legnagyobb hányadát  jelenleg az autóipari cégek repülései adják. Ez azt jelenti, hogy  néhány százalékos gazdasági növekedés akár meg is duplázhatja az  innen induló vagy ide érkező utasok számát, valamint a szállított  áru mennyiségét, ugyanakkor a visszaesés hasonló mértékben csökkenti  forgalmukat.  
   
Szász Alajos, a Pannon Air Service Kft. ügyvezetője az eseményen  arról beszélt:  Magyarországon még él az az előítélet, hogy a  kisgépes üzleti repülés a milliárdosok kiváltsága. Az MTI-nek  hangsúlyozta: az utazással nem pénzt, hanem időt takarítanak meg a  cégek, de ebben az időben újabb pénzt termelhetnek légi úton  szállított munkatársaik, vezetőik.  
   
A 6,6 millió eurós - 4,9 millió euró erejéig az Audi Hungaria  Motor Kft., a reptér legnagyobb résztulajdonosa által finanszírozott  - idei fejlesztés során Boeing-737-es és Airbus 320-as kategóriájú  gépek fogadására teszik alkalmassá a repülőteret.   
   
A fejlesztés részeként 1450-ről 2030 méteresre hosszabbítják meg  a harminc méter széles kifutópályát, amelynek két végén  száz-százméternyi biztonsági sávot építettek. Az eddigiek során a  gurulóutat tíz és félről tizenöt méteresre szélesítették, új  leszállórendszert építettek, bővítették a reptér pályakarbantartó és  kiszolgáló kapacitását, valamint hangárt és előteret kapott a  légikikötő.  

Olvasóink írták

  • 10. Hedon 2013. szeptember 19. 12:38
    „9. Tapmancs

    A jövőbe én sem látok de ne feledd 2015-ben jön a gyárbővítés II. üteme
    évi 125 ezerről évi 300 ezer.

    persze az a biztos ami már megtörtént.
    Mindenesetre a napokban beadott egységes környezethasználati engedély
    valamennyi helyszínrajzán a full kiépítésnek megfelelő elhelyezkedés van bemutatva.”
  • 9. Tapmancs 2013. szeptember 19. 11:30
    „8. Hedon

    Úgy legyen, aztán majd kiderül hogy menniyre lesz életképes a dolog. Remélem igen, de vannak kétségeim.”
  • 8. Hedon 2013. szeptember 19. 10:46
    „# 7. Tapmancs

    A 2. hozzászólásomban idézett szindikátusi szerződést nem én írtam
    és gondolom elhiszed hogy az AUDI részéről az aláíró sem én voltam.

    Tehát a fejlesztéseket ŐK is nagyon akarják Én pedig szívből kívánom
    hogy a reptérrel kapcsolatban is legyenek sikeresek.
    Mi sajnos nem vagyunk Debrecen ide állami támogatások, soha meg nem térülő
    projektekre nem jönnek. Az a kelet-Mo kiváltsága.
    Példák: Debrecenből 7500-as Főnix csarnok, most új foci stadion, korábbról uszodájuk.
    Más összevetés: Ami keleten M3 (Nyíregyháza-Vásárosnamény) autópálya
    az nyugaton Szombathely-Győr M85-M86 csak leállósávok nélküli autóút.
    Gondolom ez a régiók megtermelt GDP-el egyenesen "lehet" arányos.”
  • 7. Tapmancs 2013. szeptember 18. 21:58
    „4. tapmancs
    Mer a Ryanair szerinted mi?

    6. Hedon
    Igen, csak innentől kezdve az audinak bőven elég ez a kapacitás, minek ölnének még bele pénzt?”
  • 6. Hedon 2013. szeptember 18. 16:00
    „4. Tapmancs
    "Van ennek értelme"

    A mostani 6,6 Millió Eurós fejlesztésből az AUDI állt 4,9 millió eurót tehát kb. 1,5 milliárd forintot.
    Vagy az AUDI-nál mindenki hozzá nem értő aki erre költ és a jövőbeni fejlesztéseket is finanszírozza?
    Szerintem csöppet földhöz ragadt szemszögből látod ezeket a fejlesztéseket.
    Én jobban bízom az AUDI, ezáltal a péri repülőtér fejlesztőiben.”
  • 5. oxana 2013. szeptember 18. 15:49
    „4. tapmancs

    Gagyi fapadosok????”
  • 4. Tapmancs 2013. szeptember 18. 15:37
    „Van ennek értelme? A három említett főváros mindegyikének van saját reptere, sokkal közelebb és jobb infrastruktúrával, közlekedéssel. A Pozsonyit használják is a gagyi fapadosok mint "Bécs" külső repterét.”
  • 3. vargakároly 2013. szeptember 18. 15:23
    „Pattogatott kukoricát fognak árulni 24 órában?”
  • 2. Hedon 2013. szeptember 18. 15:03
    „Azért aki keres az talál, idéznék az aláírt szindikátusi szerződésből:
    "9.6.2 Távlati fejlesztés
    A Felek megállapítják, hogy a 9.2. pont szerinti Fejlesztést követően, egy új utas terminál és cargo bázis kiépítését tervezik előre láthatóan 2015-ben. A Felek vállalják, hogy együttműködnek annak érdekében, hogy a távlati fejlesztés mielőbb megvalósuljon."
    Vagy erről még nem beszélhet Vadász Úr?
    Mindenesetre nagyon drukkolok Nekik hogy ezek a fejlesztések is összejöjjenek.
    Munkájukhoz sok sikert kívánok.”
  • 1. Hedon 2013. szeptember 18. 14:54
    „"Újabb fejlesztéseket tervez"

    Erről esetleg bővebben, mert ennek a cikknek így lenne értelme.
    Így csak egy lózung, egy egyszerű kinyilatkoztatás, nulla tartalommal.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Megcserélt rendszámtáblával autózott a 23 éves börcsi férfi

A győri Nőszirom utcában ellenőrizték az autóst, a hatósági jelzéseket a rendőrök a helyszínen… Tovább olvasom