Kisalföld logö

2016. 12. 06. kedd - Miklós -6°C | 3°C

Új vasúti menetrend: Győr és Budapest között óránként közlekedhetünk csúcsidőben

Már csak egyet kell aludni, s életbe lép a MÁV és a GYSEV új menetrendje. A kisalfold.hu most összegyűjtötte a megyénket és régiónkat érintő legfontosabb változásokat. Szavazással.

Mosonmagyaróvárról kétóránként lehet a fővárosba jutni

A MÁV tájékoztatása szerint "jelentősen bővítettük a kínálatot a Budapest – Győr – Hegyeshalom vasútvonalon. Így Budapest és Győr között csúcsidőben már óránként járnak majd az elővárosi utasok által is kedvelt gyorsvonatok.



Csendélet a győri állomáson az új menetrend startja előtt. Képek: Cseh Róbert.


A Bécs felé közlekedő Railjet vonatok – melyek Európa legújabb, legkorszerűbb járművei – ezen túl megállnak Tatabánya és Mosonmagyaróvár állomásokon is.

Ezzel Mosonmagyaróvárról kétóránként, Tatabányáról csúcsidőben óránként lehet a távolsági vonattal a fővárosba jutni. Naponta összesen 7 pár Railjet vonat közlekedik majd Budapest és Bécs/München között. Megszűnik ugyanakkor a Budapest – Frankfurt EN vonat".

Olvasóink közül többen másképp látják

Ez a hivatalos MÁV-álláspont; olvasóink közül azonban többen jelezték, hogy véleményük szerint nemhogy több vonat nem közlekedik majd a jövőben a főváros és Győr között, hanem kevesebb.

Az pedig tény, hogy Budapest és Győr között eddig is szinte óránként jártak a szerelvények, sőt...

Bár a következő újdonság nem annyira a menetrenddel függ össze, de azt mindenképp a 2010-es esztendő hozza, hogy Budapest és Győr között az utazók menetjegyük mellett kedvezményes IC pót- és helyjegy megváltásával vehetik igénybe a vonatokat.





Szavazzon!



Bővebb információ a 2010-es menetrendről

A 2009/2010. évi menetrend belföldi és nemzetközi vasúti forgalmat érintő legfontosabb változásai összefoglalva itt olvasható.

Vasútvonalankénti megjelenés a menetrendi változásokról itt található.

A nemzetközi forgalom változásainak részletes, országonkénti összefoglalása itt érhető el.

A 2009/2010. évi menetrend pdf formátumban itt érhető el. 



GYSEV: minden vasútvonalat érint az új menetrend

"Az új menetrend társaságunk valamennyi vasútvonalát érinti" – olvasható a GYSEV közleményében.

A zöld-sárga vasút a 2009/2010-es menetrendi évben is öt pár InterCity vonattal köti össze Sopront, Kapuvárt és Csornát Budapesttel. Lényeges változás, hogy vasárnaptól már napi négy pár közvetlen gyorsvonat közlekedik Sopronból az ország fővárosába.



Minden út Sopronba vezet - legalábbis a GYSEV vonatoknak biztosan.
Minden út Sopronba vezet - legalábbis a GYSEV vonatoknak biztosan.


A további nyolc, Sopronból Győrbe közlekedő személyvonatból pedig hat biztosít 30 percen belüli átszállásos eljutási lehetőséget Budapest-Keleti pályaudvar felé.

A Sopron-Szombathely vasútvonalon a 2009/2010-es menetrendi évben is közlekedik a Bécset Zágrábbal összekötő Zágráb InterCity, amely közvetlen vasúti kapcsolatot teremt a császárváros és Európa 2010-es Kulturális Fővárosa, Pécs között.

Napi tizenegy pár, a regionális utazási igényeknek megfelelő személyvonat közlekedik a vasi megyeszékhely és Sopron között.

A napi két pár, kerékpár szállítására is alkalmas EURegio vonat pedig közvetlen összeköttetést teremt Szombathely és Wiener Neustadt viszonylatban.

A Sopronból Szombathely felé közlekedő összesen tizennégy vonatból négy vonat közvetlen, további hat pedig átszállásos kapcsolatot teremt Szentgotthárd felé.


További infók a GYSEV-vonalakról 

Az új menetrendről bővebb információt az állomási pénztáraknál, információs pultoknál, valamint a már megvásárolható Közforgalmú Menetrendkönyvből, és a 99/517-212; 99/517-156 telefonszámokon kaphatnak az érdeklődők.

A legfrissebb menetrend a vasúttársaság internetes honlapjáról is letölthető. 



Railjet, a szupervonat

Európa egyik legújabb, legkorszerűbb nagysebességű vonatai immár kétóránként indulnak Budapestről Bécsbe illetve tovább, München felé.

A Railjet vonatokat a MÁV-START Zrt. az osztrák ÖBB vasúttársasággal együttműködve közlekedteti. A 230 km/óra legnagyobb sebességű vonatok naponta hét alkalommal indulnak a Keleti pályaudvarról. A Railjet minden igényt kielégít: másodosztályon kedvező árakkal és magas minőséggel várjuk az utasokat.

Minden üléshez asztal és 230 V-os elektromos csatlakozó tartozik. A Railjet fedélzetén Bécsbe már 13 eurótól utazhatnak, Münchenbe 2. osztályon már 29 eurótól, 1. osztályon pedig már 45 eurótól kínálunk eljutási lehetőséget.

Az első és prémium osztályon utazó utasainkat a Keleti pályaudvar üzleti várótermében kávéval, italokkal várjuk, a vonaton pedig üdvözlő itallal köszöntjük.
A prémium osztályon egész úton, folyamatosan finom koktélfalatkákkal, italokkal szolgálnak az utasoknak.

Olvasóink írták

45 hozzászólás
  • 45. jobbik68 2009. december 16. 10:48
    „hmm mihelyt valaki kimondja az igazat mindenki eltűnik.. na tán csak nem féltek a z ÁVH -tól?”
  • 44. jobbik68 2009. december 13. 18:31
    „36. hozzászólás miracle 2009.12.13. 11:21
    erre írtam.
    és azt meg nem kéne kijelenteni mire nem lehet menetrendet készíttetni azt mondod a magyar állam a megrendelő
    magyar állam te magad vagy ha nem tudnád , csak a az baj hogy nem tudunk neki érvényt szerezni .
    ha olyan menetrendet készítenének ami csak 70 % ban megfelelő nem lenne itt annyi beírás minden napszaknak megvan a megfelelő utas társadalma az e felet utazok a + % . ami elenyésző a vasutas közlekedésben ővelük sose számolnak.
    a menetrendet nem novemberben kel össze csapni a tavalyit elővéve 5-10 percek módosításával és kijelenteni mennyit dolgoztunk.de ha ti szerintetek jó így akkor nem kell írni ide semmit .ha jó akkor gratulációt nekik , ha nem jó akkor meg megmondani mi nem jó , vagy lesz változás vagy nem ,de ha nem lesz van más megoldás is .
    az viszont nem jó vasútnak.”
  • 43. Joel 2009. december 13. 17:43
    „Jó lenne ha nem neveznének át majd minden gyorsvonatot IC-vé. A nagy semmiért fizettetnek velünk intercity pótdíjat. A busz is gyorsan Pestre ér, mégsem kérnek ott pótdíjat ezért.”
  • 42. adalfold 2009. december 13. 14:16
    „Freehill!
    igen a gond alapvetően azzal van, hogy főként a viszonylag kisebb távolságba tömegközlekedéssel utazók jelentős részének nincs személygépkocsija.(vagy nem tudja megoldani h rendszeresen azzal közlekedjen). Azok tehát akiktől a buszt elvonják és nem férnek fel a ritkuló vasútra, na hát Ők lesznek elvágva az országtól, a fővárostól.

    Velük persze nem sokan foglalkoznak. biztos senkiházi lényegtelen emberek, csak az számít, az az ,,értelmiségi" akinek vastag a pénztárcája, magánorvoshoz jár, minden gyerekére egy-egy kocsi jut.”
  • 41. Freehill 2009. december 13. 12:50
    „jobbik68 #39: "süket duma"

    Ezt mire írtad? Légy szíves, jelöld meg és támaszd alá! Különben a beírásod önmagát minősíti...”
  • 40. Freehill 2009. december 13. 12:48
    „miracle #36: teljesen egyetértek, olyan menetrendet nem lehet készíteni - sem a busz-, sem a vasúti közlekedésben - hogy mindenkinek jó legyen. A cél az, hogy a többségnek megfeleljen. Sajnos emiatt bizonyos csatlakozások pont nem működnek, ill. lehet, hogy valaki túl korán érkezik, de lehet, hogy ha nem így lenne, akkor sokkal több utasnak lenne rossz (persze lehetnek ellenpéldák is, azokat korrigálni kell, ez csak egy általános jelenség, amibe sokan - egyéni érdekeiket tekintve - nem gondolnak bele). A helyközi és távolsági szolgáltatások megrendelője a Minisztérium.”
  • 39. jobbik68 2009. december 13. 12:45
    „süket duma”
  • 38. Freehill 2009. december 13. 12:44
    „adalfold #30: a budapesti buszok nem ugyanazt a célközönséget szolgálják ki, mint a vonatok. Amíg mindkettőn elég utas van, addig én nem látnám értelmét annak, hogy - kizárólag elvi megfontolások alapján - bármelyiket is felszámolják. Nem mondom, hogy buszok nélkül "kikerülne Győr az ország vérkeringéséből", viszont egy sokak által kedvelt, népszerű lehetőség veszne el, értelmetlenül. Mivel nem minden buszos utas ülne át a vonatra, összességében csökkenne az utasszám, és növekedne az autók száma, a torlódások. A Volán vesztesége nagyobb mértékben növekedne, mint amennyire a MÁV-é csökkenne, tehát nemzetgazdaságilag sehogy sem lenne érné meg...”
  • 37. Freehill 2009. december 13. 12:36
    „adalfold #30: "Egyetértesz abban, hogy a vasúti viszonyaltok száma jó pár éve ( 4-5) csökken?"

    Ez sajnos tény: érdemi racionalizálás (műszaki, szervezeti) helyett a szolgáltatás folyamatos leépítése folyik. Személyes véleményem szerint felháborító, amit most hallottam a rádióban: "x száz kilométeren és y vonalon megszűnik a személyszállítás, DE senkit sem bocsátanak el". Ehhez és is csak gratulálni tudok, így biztosan sok megtakarítás lesz... Elnézést akit megbántok ezzel, emberileg természetesen sajnálnék mindenkit, akinek megszűnne a munkaköre, viszont tény, hogy a mai MÁV nem tarható fenn sokáig. Egy "karcsúbb" és rugalmasabb cég sokkal hatékonyabban tudná biztosítani - mi több fejleszteni - a vasúti közlekedést, csökkentve a költségeket és növelve a bevételeket. Az elmúlt évek folyamatai viszont pont fordítottak :(.”
  • 36. miracle 2009. december 13. 11:21
    „Olyan menetrendet nem lehet csinálni, ami mindenkinek jó. Az egyik azért siránkozik, mert 7:05 túl korán van, mit csináljon utána, a másik azért, mert 7:25-tel már nem ér ki a város szélére.
    Egyébként a menetrendet nem a vasúttársaságok készítik, ők csak megrendelik. Sőt, igazából nagyon sokan beleszólnak, pl önkormányzatok vagy a Regionális Közlekedésszervezési Irodák, vagyis ők az igazi megrendelők. Na nekik kéne tudni, hogy mi akarnak az emberek, de úgy látszik nem sikerül eltalálni.”
  • 35. Powerarc 2009. december 13. 09:32
    „Tegnap voltunk csoportosan Bécsben az Euregiós vonattal. Visszafelé Móvárig állnunk kellett, mert olyan sokan utaztak. Egy ilyen Desiro vagy Talent szerelvény nem olyan sok utas befogadására képes, két szerelvényt is össze lehetett volna kapcsolni, tudott dolog hogy ilyenkor sokan utaznak rajta.”
  • 34. roberta 2009. december 12. 21:40
    „Ok ,hogy Bp-re már kora reggel lehet utazni, de mi van PÉCS-i vonalon!
    Szeretném ha az illetékesek elmagyaráznák ,hogy miért kell az osztrákok hoz igazodnunk?
    - Miért nem indul korábban Bécsből az IC ?
    -Miért nem képes a Gysev reggel korán indítani egy gyors vagy IC-t Pécsre átszállás nélkül?”
  • 33. kistesó 2009. december 12. 21:11
    „Tisztelt miracle", gratulálok a kimerítő forgalmi infóért, tudjuk hogy a vonaton nincs index, mivel kormány sincs, ugye mivel a vonatok kötött pályán haladnak. De nem is ez a probláma, hanem a menetren milyensége. De lehet, hogy neked ez nem tűnt ki a kommentekből... Bár lehet, hogy te képviseled a vasúttársaságokat, mint hivatalos kommenetolvasó és "jól odamondogató", gratula! Remélem te is benn vagy abban a brancsban, akik azért mégis csak megkapják az euros prémiumot az év végén...”
  • 32. jobbik68 2009. december 12. 20:54
    „miracle
    tényleg azt látom te a gysev vagy máv fórum felügyelöje lehetsz , ezek a beírások nem a megoldásokat mondják el hogyan lehet kivitelezi , hanem ép csak arról szólnak hogy valami nem tetszik , de úgy látom mint vasúti szakértő nyilatkozol . A győri 15 perc gondolom eddig se volt gond de 25 perc az kicsit sok . ennyi volt a felvetés azt meg hogyan oldják meg hogy kevesebb legyen ne mi hanem az ,aki egész sz.r menetrendet készítette.
    gondolom te is szeretsz olyan vonaton ücsörögni ami áll. nos az utazok nagy többsége viszont nem .”
  • 31. miracle 2009. december 12. 17:31
    „(adalfold)
    Egy turbómagyart hallhatott a nagyérdemű. Aki még helyesen írni sem tud.”
  • 30. adalfold 2009. december 12. 15:25
    „Freehill.
    akkor Te is látod, hogy mi zajlik itt. mint KV-s, szeretnélek megkérdezni, hogy látod az esélyét annak, hogy győrt a tömegközlekedésben ne szigeteljék el közúton jövőre a fővárostól?
    Egyetértesz abban, hogy a vasúti viszonyaltok száma jó pár éve ( 4-5) csökken?

    mint közlekedésben jártas szakember, miként látod a közlekedési tendenciákat az országban?

    Győrnek szerinted lesz lehetősége fenntartania a kapcsolatát effektíve Magyarországgal, ha nem lesz busz?”
  • 29. adalfold 2009. december 12. 15:21
    „mocskos mszpé, mocskos .zsdók, hazug kisvadföld.
    valóságtorzítás, elégedettség kikényszerítése az ország tönkretétele mellett.
    roh..dékok”
  • 28. tomifsztm 2009. december 12. 00:26
    „Kistesó!
    Ráhibáztál! Menjünk tíz perccel előbb, viszont a 14.50-es az jöjjön 45 el, mert nem egy ember 48-ra talán be tud esni. A 16.04-es áthelyezésének meignt sok az értelme. Tehát ha 14.46-ra érek oda, akkor kereken 109 percet kell várni a következő vonatig :@
    A soproni 17.55-ös indulásról nem is szólva, azt véve alapul, hogy 6-ig van munka.
    Amúgy a 999 reggel meg fog állni Szárföldön.
    Az arcképes igazolvány módosítása megint vicc :D Azt hiszem ezentúl mindenki Ikrényben "száll fel" :D
    De a legjobb akkor is a délutáni hazajutás :@
    Csak ez megint kinek jó, hogy nem lesz utas...”
  • 27. Freehill 2009. december 12. 00:23
    „mauz, ne haragudj, de ne "gondold", hanem nézd meg a menetrendet! Már régóta fent van a mav.hu-n. Az RJ vonatok pl. meglévő EC-k helyett lesznek, tehát ettől nem lesz több vonat, csak más típusú szerelvény fog közlekedni. Hasonlóképpen, gyorsvonatból is úgy lesz több, hogy a meglévő személyvonatot alakítják át. Ha összeszámolod, a vonatok típusától függetlenül, Budapest felé összességében 1-gyel KEVESEBB vonat fog indulni, mint most. Akkor miért is kellett volna leállítani a buszokat? Amúgy a buszokból származó nyereségből közvetetten Neked származik hasznod, mert az adódból kisebb összeggel kell támogatni a Volánt.”
  • 26. levi-levi 2009. december 12. 00:12
    „Többszöri kérésünkre sem tudja a GYESEV megoldani Sopron -Pécs menetrendet.A leghosszabb menetidő! mégsem tudnak Sopronból reggel 5-6 óra között indítani IC-t ,hogy legalább délelőtt 11-ig Pécsre érjünk.
    Nem értjük miért kell Bécsből indítani ,hisz azért szüntették meg a múlt évben is az IC-t mert nem volt utas Bécs-Pécs között , (aki utas volt Bécsből az Sopronban leszállt)
    Szombathely indít személyvonatot 5.30-kor ,de arra Sopronból nincs vonat .
    A Soproniak ne közlekedjenek vonattal ,mert bárhova is utazunk az átszállásokkal bajok vannak 40-60 perces várakozással tudunk csak tovább utazni , legyen az úticél Pécs vagy Veszprém.
    Látszik ,hogy a menetrendet összeállítok nem közlekednek vonattal, pedig kipróbálhatnák ,hogy milyen is nehéz csomagokkal az átszállás ,lépcsőzés és 40 perces várakozások a csatlakozásra.”
45 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Ajándék jegyek a Dunacentertől

A Dunacenter a Bolschoi Don Kosaken Együttes december 16-i fellépésére ajándékozott belépőjegyeket a… Tovább olvasom