Gyűjtse össze az érdekes cikekket a címek mellett lévő később elolvasom ikonokkal!

Győr-Moson-Sopron - kisalfold.hu

2014. 04. 20. vasárnap - Tivadar

Még több

Itt vagyok: Nyitólap > Győr hírei, győri hírek > Új buszmenetrend Győrben: mi az előnye és mi a hátránya?

Új buszmenetrend Győrben: mi az előnye és mi a hátránya?

Győr - Enyhe képzavarral élve: nem kis hullámverést okozott az új buszmenetrend bevetése a megyeszékhelyen. Keddtől - a szakemberek állítása szerint - egy finomabbra hangolt rendszer várja a buszon utazókat. A Kisalföld Volánt most arról faggattuk, hogy mi szól, s mi maradt a hátulütője a megújult menetrendnek?

Szeghalmi Balázs - Trestyén Zsófia - 2009.06.16. 01:00
Megosztás: Facebook Twitter Iwiw E-mail



"Az új vonalhálózat célja az, hogy az utasok többségének kényelmesebb, gyorsabb, gyakoribb utazási lehetőségeket biztosítson.

Mint bármely változás, sajnos ez sem valósítható meg érdeksérelem nélkül, ezért az utasok kisebb része hátrányként éli meg az új menetrend bevezetését – ennek következményei a panaszok –, a többség azonban sokkal jobban jár" – kezdte a kisalfold.hu-nak Winkler Ágoston, a Kisalföld Volán Zrt. menetrendi előadója.



Így vélekednek a buszozók a győri buszközlekedésről. Videó: Trestyén Zsófia és Cseh Róbert.



Több évtizede nem változott ilyen mértékben a menetrend

"A februárban életbe lépett menetrend kialakítását hosszú előkészítő munka előzte meg: teljes körű utasszámlálás és kérdőíves felmérés 2008 tavaszán, majd ezt követően önkormányzati, lakossági, valamint a nagyobb gyárakkal történő egyeztetések.

Mivel hasonló léptékű változás már több évtizede nem történt, valószínűleg további finomításokra is szükség lesz a gyakorlati tapasztalatok alapján, azonban meg kell várni, amíg az utasok megismerik az új rendszert, mivel az eddigi panaszok bizonyos – viszonylag jelentős – része félreértésekből fakad" – folytatta Winkler Ágoston.




Valószínűleg további finomításokra is szükség lesz - mondta a Kisalföld Volán Zrt. munkatársa. Fotók: H. Baranyai Edina.
Valószínűleg további finomításokra is szükség lesz - mondta a Kisalföld Volán Zrt. munkatársa. Fotók: H. Baranyai Edina.
 


Az új rendszer legfontosabb előnyei a Kisalföld Volán Zrt. szerint

- Sok embert érintő új, átszállásmentes kapcsolatokat biztosít: például a 6-os busz Kismegyer–Szabadhegy–Adyváros–Nádorváros–Révfalu–Sárás, a 7-17 körjárat Adyváros–Szabadhegy–Jancsifalu és a vásárcsarnok, a 8-as Likócs–Gyárváros–Sziget–Pinnyéd, a 14-es Marcalváros–Gyárváros, a 22-es Marcalváros–Ménfőcsanak, a 11E pedig tanítási napokon Marcalváros–Adyváros–Bácsa között.

- Számos városrészben bizonyos időszakokban gyakrabban járnak az autóbuszok (főként a nagy lakótelepeken: Marcalvárosban és Adyvárosban legfeljebb 15 percet kell majd várni, de a külvárosok jelentős része is jól jár: Kismegyer felé legfeljebb 20, Ménfőcsanak felé legfeljebb 30 percen belül indul autóbuszjárat).

- Új területeket kapcsol be a közösségi közlekedés hálózatába (például a 17B a Szabadi utcai lakótelepet, továbbá megállóhely létesítését követően – ami őszre várható – a 22-es és a 37Y Marcalváros déli részét).

– Újra rendszeres kiszolgálást kap csúcsidőben a Nádor tér és környéke (a 22E vonal révén).


Az eddig felmerült, illetve várható panaszok

- Bizonyos, az utasok kisebb részét érintő közvetlen kapcsolatok elvesznek. A legtöbb ilyen jellegű panasz Ménfőcsanakról érkezett, a 22-es és a 40-es vonalak összevonása miatt, mivel így bizonyos ménfőcsanaki megállóhelyekről (Ormos utca, Új élet út) nem lehet közvetlenül eljutni Adyvárosba. Ménfőcsanak legtöbb megállóhelyéről azonban továbbra is biztosított a kapcsolat a 32, 33, 34, 36, 37, 37Y vonalak révén.

Igaz, ezek az autóbuszok ritkábban járnak, viszont az utasszámlálásból kiderült, hogy az utasok közel 70 százaléka nem Adyvárosba, hanem a városközpontba utazik: az ő érdeküket szolgálja a rövidebb menetidő (amely egyébként régi kívánsága volt a ménfőcsanaki utasoknak) és a nagyobb járatsűrűség (csúcsidőben a 22-es és a 22E közös követési ideje 15 perc a 40-es jelenlegi 20 perces sűrűsége helyett, hétvégén pedig 40 helyett 30 percenként indulnak a járatok).

Adyváros felé Marcalvárosban át lehet szállni a viszonylag sűrűn közlekedő 14, 23, 23A járatokra is. A menetrend kialakítása olyan, hogy csúcsidőben a marcalvárosiak ne foglalják el a helyet a ménfőcsanakiak elől.

- Likócs esetében bizonyos időszakokban ritkítani kellett a járatokat, mivel az elmúlt évek során az utasszám jelentős mértékben visszaesett, másrészt ilyen módon lehetett megvalósítani a Pinnyéd és Likócs között húzódó "kelet-nyugati tengelyt".

- Az általános forgalmi torlódások miatt a hosszú vonalak menetrendszerűségét csúcsidőben nehéz lesz biztosítani, de ezen a tervek szerint jövőre megvalósuló "zöldút-kérő" rendszer sokat segíthet.

- Tanszünetben csúcsidőben kisebb ritkítások lépnek érvénybe (10-12 helyett legfeljebb 15 perc), mivel ilyenkor a forgalom jelentős hányadát alkotó diákok nagy része nem utazik, de ősztől természetesen visszaáll a gyakoribb követés.

- Az új tanév beköszöntével a reggel 7 és 8 óra közötti időszakban továbbra sem várható a zsúfoltság enyhülése. Ezen leghatékonyabban a lépcsőzetes iskolakezdés bevezetésével lehetne segíteni, ahogyan arról korábban már a Kisalföld is írt.


Megosztás: Facebook Twitter Iwiw E-mail

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

123456789... következő >> végére >>> 121 hozzászólás
Moderálásra küldöm 121. metrooman 2009.06.20. 17:29

Bognárné
Nekem 1x már volt részem ilyesmiben jöttek papír+toll kérdezgették az utasokat, hogy ki? hová? miko? meddig? hányszor? meg hoyg ki bérletes és ki jegyes.

Moderálásra küldöm 120. Bognárné 2009.06.20. 15:02

Hogy zajlik egy ilyen utasszámlálás? Én még soha nem találkoztam ilyesmivel, pedig gyakran buszozom. Miután sokak kedvét elvették az új járatokkal, érdemes lesz megszámolni a népet, aztán akkor megint lehet csökkenteni egy kicsit, mert jééééééééééé, nincs utas a buszon.

Moderálásra küldöm 119. Freehill 2009.06.20. 10:34

#118: azért lesz utasszámlálás most, hogy minél előbb meg tudják oldani a problémákat, ne kelljen 3 hónapot várni erre! Az iskolás időszak teljesen más, akkor a menetrend is más, és ha akkor újabb problémák előjönnek, akkor újra lesz utasszámlálás és korrekció. Nem kellene mindenben a rosszat keresni!

Moderálásra küldöm 118. kiralynea 2009.06.19. 20:40

Utasszámlálás lesz az új menetrend miatt. Megint szünidőben, mint oly sokszor eddig is? :D

Moderálásra küldöm 117. kalambo 2009.06.19. 11:47

`Palotaforradalom´ az új buszmenetrend miatt Ménfőcsanakon?
http://www.kisalfold.hu/gyori_hirek/palotaforradalom_az_uj_buszmenetrend_miatt_menfocsanakon/2103742/

Moderálásra küldöm 116. mecsoka 2009.06.18. 17:45

#114 naja, a 36-os csak egy elméleti járat. Senki nem használja, mert ...... érte a koroncóiak, meg ha akarná se nagyon tudná, mert nem fér fel rá... Nem tudom, ezt hogy gondolta a volán.
Csanakon 9ezren laknak. Ezért még mindig úgy hiszem, hogy nem a metroba járók teszik ki az utasok nagy részét :D

Moderálásra küldöm 115. metrooman 2009.06.18. 17:26

mecsoka
Gondolom még nem utaztál az 13:20-korinduló 40-es busszal igen műszakváltás de nem csak akkor vannak rajta Metro-s dolgozók hanem mint én jártam már reggel 6-ra 8-ra 10-re 12-re 14-re csak idővel inkább felcseréltem bringára mert nem csíptem a nagy tömeget bár a vidékiben hagyni szerencsejáték volt 1x lelopták róla a nyerget mindenesetre szerintem ami nagyon megdobja még a busz telítettségét az az iskola Marcalváosnál aminél mindig megáll a busz de amúgy szerintem a volán nem rokkanna bele ha a 33-as kicsit gyakrabban járna mint félnaponta.

Moderálásra küldöm 114. metrooman 2009.06.18. 17:21

98. hozzászólás :/ 2009.06.17. 19:46
Nézd meg a városi menetrendet PL: 36-os busz ki van írva alá vastagon szedve hogy A 36-os járatot ezen viszonylatban a Győr koroncói járat látja el.. na ezekről beszéltem.

Moderálásra küldöm 113. kalambo 2009.06.18. 15:30

A ménfőcsanakiak figyelmébe ajánlom:

http://menfocsanak.hu/levelezes.htm

Moderálásra küldöm 112. Freehill 2009.06.18. 13:15

Bognárné #110: az ÁFA kulcsa fog változni!

mir #111: a vonalszámozás egy logikus rendszer, az "A" mindig a betétjáratot jelöli (tehát ami rövidebb). Az új számokat pár hét alatt mindenki megszokja majd, ez tehát nem lehet érv a logikátlan jelölések mellett.


121 hozzászólás123456789... következő >> végére >>>
Töltés, kérem várjon!
ˆaz oldal tetejéreˆ

hirdetés

Cikkajánló

bezár
asdasd
Kérem várjon, jelentkezését rögzítjük...