Kisalföld logö

2016. 02. 08. hétfő - Aranka 6°C | 11°C

Új buszmenetrend Győrben: mi az előnye és mi a hátránya?

Győr - Enyhe képzavarral élve: nem kis hullámverést okozott az új buszmenetrend bevetése a megyeszékhelyen. Keddtől - a szakemberek állítása szerint - egy finomabbra hangolt rendszer várja a buszon utazókat. A Kisalföld Volánt most arról faggattuk, hogy mi szól, s mi maradt a hátulütője a megújult menetrendnek?



"Az új vonalhálózat célja az, hogy az utasok többségének kényelmesebb, gyorsabb, gyakoribb utazási lehetőségeket biztosítson.

Mint bármely változás, sajnos ez sem valósítható meg érdeksérelem nélkül, ezért az utasok kisebb része hátrányként éli meg az új menetrend bevezetését – ennek következményei a panaszok –, a többség azonban sokkal jobban jár" – kezdte a kisalfold.hu-nak Winkler Ágoston, a Kisalföld Volán Zrt. menetrendi előadója.



Így vélekednek a buszozók a győri buszközlekedésről. Videó: Trestyén Zsófia és Cseh Róbert.



Több évtizede nem változott ilyen mértékben a menetrend

"A februárban életbe lépett menetrend kialakítását hosszú előkészítő munka előzte meg: teljes körű utasszámlálás és kérdőíves felmérés 2008 tavaszán, majd ezt követően önkormányzati, lakossági, valamint a nagyobb gyárakkal történő egyeztetések.

Mivel hasonló léptékű változás már több évtizede nem történt, valószínűleg további finomításokra is szükség lesz a gyakorlati tapasztalatok alapján, azonban meg kell várni, amíg az utasok megismerik az új rendszert, mivel az eddigi panaszok bizonyos – viszonylag jelentős – része félreértésekből fakad" – folytatta Winkler Ágoston.




Valószínűleg további finomításokra is szükség lesz - mondta a Kisalföld Volán Zrt. munkatársa. Fotók: H. Baranyai Edina.
Valószínűleg további finomításokra is szükség lesz - mondta a Kisalföld Volán Zrt. munkatársa. Fotók: H. Baranyai Edina.
 


Az új rendszer legfontosabb előnyei a Kisalföld Volán Zrt. szerint

- Sok embert érintő új, átszállásmentes kapcsolatokat biztosít: például a 6-os busz Kismegyer–Szabadhegy–Adyváros–Nádorváros–Révfalu–Sárás, a 7-17 körjárat Adyváros–Szabadhegy–Jancsifalu és a vásárcsarnok, a 8-as Likócs–Gyárváros–Sziget–Pinnyéd, a 14-es Marcalváros–Gyárváros, a 22-es Marcalváros–Ménfőcsanak, a 11E pedig tanítási napokon Marcalváros–Adyváros–Bácsa között.

- Számos városrészben bizonyos időszakokban gyakrabban járnak az autóbuszok (főként a nagy lakótelepeken: Marcalvárosban és Adyvárosban legfeljebb 15 percet kell majd várni, de a külvárosok jelentős része is jól jár: Kismegyer felé legfeljebb 20, Ménfőcsanak felé legfeljebb 30 percen belül indul autóbuszjárat).

- Új területeket kapcsol be a közösségi közlekedés hálózatába (például a 17B a Szabadi utcai lakótelepet, továbbá megállóhely létesítését követően – ami őszre várható – a 22-es és a 37Y Marcalváros déli részét).

– Újra rendszeres kiszolgálást kap csúcsidőben a Nádor tér és környéke (a 22E vonal révén).


Az eddig felmerült, illetve várható panaszok

- Bizonyos, az utasok kisebb részét érintő közvetlen kapcsolatok elvesznek. A legtöbb ilyen jellegű panasz Ménfőcsanakról érkezett, a 22-es és a 40-es vonalak összevonása miatt, mivel így bizonyos ménfőcsanaki megállóhelyekről (Ormos utca, Új élet út) nem lehet közvetlenül eljutni Adyvárosba. Ménfőcsanak legtöbb megállóhelyéről azonban továbbra is biztosított a kapcsolat a 32, 33, 34, 36, 37, 37Y vonalak révén.

Igaz, ezek az autóbuszok ritkábban járnak, viszont az utasszámlálásból kiderült, hogy az utasok közel 70 százaléka nem Adyvárosba, hanem a városközpontba utazik: az ő érdeküket szolgálja a rövidebb menetidő (amely egyébként régi kívánsága volt a ménfőcsanaki utasoknak) és a nagyobb járatsűrűség (csúcsidőben a 22-es és a 22E közös követési ideje 15 perc a 40-es jelenlegi 20 perces sűrűsége helyett, hétvégén pedig 40 helyett 30 percenként indulnak a járatok).

Adyváros felé Marcalvárosban át lehet szállni a viszonylag sűrűn közlekedő 14, 23, 23A járatokra is. A menetrend kialakítása olyan, hogy csúcsidőben a marcalvárosiak ne foglalják el a helyet a ménfőcsanakiak elől.

- Likócs esetében bizonyos időszakokban ritkítani kellett a járatokat, mivel az elmúlt évek során az utasszám jelentős mértékben visszaesett, másrészt ilyen módon lehetett megvalósítani a Pinnyéd és Likócs között húzódó "kelet-nyugati tengelyt".

- Az általános forgalmi torlódások miatt a hosszú vonalak menetrendszerűségét csúcsidőben nehéz lesz biztosítani, de ezen a tervek szerint jövőre megvalósuló "zöldút-kérő" rendszer sokat segíthet.

- Tanszünetben csúcsidőben kisebb ritkítások lépnek érvénybe (10-12 helyett legfeljebb 15 perc), mivel ilyenkor a forgalom jelentős hányadát alkotó diákok nagy része nem utazik, de ősztől természetesen visszaáll a gyakoribb követés.

- Az új tanév beköszöntével a reggel 7 és 8 óra közötti időszakban továbbra sem várható a zsúfoltság enyhülése. Ezen leghatékonyabban a lépcsőzetes iskolakezdés bevezetésével lehetne segíteni, ahogyan arról korábban már a Kisalföld is írt.


Olvasóink írták

121 hozzászólás
  • 121. metrooman 2009. június 20. 17:29
    „Bognárné
    Nekem 1x már volt részem ilyesmiben jöttek papír+toll kérdezgették az utasokat, hogy ki? hová? miko? meddig? hányszor? meg hoyg ki bérletes és ki jegyes.”
  • 120. Bognárné 2009. június 20. 15:02
    „Hogy zajlik egy ilyen utasszámlálás? Én még soha nem találkoztam ilyesmivel, pedig gyakran buszozom. Miután sokak kedvét elvették az új járatokkal, érdemes lesz megszámolni a népet, aztán akkor megint lehet csökkenteni egy kicsit, mert jééééééééééé, nincs utas a buszon.”
  • 119. Freehill 2009. június 20. 10:34
    „#118: azért lesz utasszámlálás most, hogy minél előbb meg tudják oldani a problémákat, ne kelljen 3 hónapot várni erre! Az iskolás időszak teljesen más, akkor a menetrend is más, és ha akkor újabb problémák előjönnek, akkor újra lesz utasszámlálás és korrekció. Nem kellene mindenben a rosszat keresni!”
  • 118. kiralynea 2009. június 19. 20:40
    „Utasszámlálás lesz az új menetrend miatt. Megint szünidőben, mint oly sokszor eddig is? :D”
  • 117. kalambo 2009. június 19. 11:47
    „`Palotaforradalom´ az új buszmenetrend miatt Ménfőcsanakon?
    http://www.kisalfold.hu/gyori_hirek/palotaforradalom_az_uj_buszmenetrend_miatt_menfocsanakon/2103742/”
  • 116. mecsoka 2009. június 18. 17:45
    „#114 naja, a 36-os csak egy elméleti járat. Senki nem használja, mert ...... érte a koroncóiak, meg ha akarná se nagyon tudná, mert nem fér fel rá... Nem tudom, ezt hogy gondolta a volán.
    Csanakon 9ezren laknak. Ezért még mindig úgy hiszem, hogy nem a metroba járók teszik ki az utasok nagy részét :D”
  • 115. metrooman 2009. június 18. 17:26
    „mecsoka
    Gondolom még nem utaztál az 13:20-korinduló 40-es busszal igen műszakváltás de nem csak akkor vannak rajta Metro-s dolgozók hanem mint én jártam már reggel 6-ra 8-ra 10-re 12-re 14-re csak idővel inkább felcseréltem bringára mert nem csíptem a nagy tömeget bár a vidékiben hagyni szerencsejáték volt 1x lelopták róla a nyerget mindenesetre szerintem ami nagyon megdobja még a busz telítettségét az az iskola Marcalváosnál aminél mindig megáll a busz de amúgy szerintem a volán nem rokkanna bele ha a 33-as kicsit gyakrabban járna mint félnaponta.”
  • 114. metrooman 2009. június 18. 17:21
    „98. hozzászólás :/ 2009.06.17. 19:46
    Nézd meg a városi menetrendet PL: 36-os busz ki van írva alá vastagon szedve hogy A 36-os járatot ezen viszonylatban a Győr koroncói járat látja el.. na ezekről beszéltem.”
  • 113. kalambo 2009. június 18. 15:30
    „A ménfőcsanakiak figyelmébe ajánlom:

    http://menfocsanak.hu/levelezes.htm”
  • 112. Freehill 2009. június 18. 13:15
    „Bognárné #110: az ÁFA kulcsa fog változni!

    mir #111: a vonalszámozás egy logikus rendszer, az "A" mindig a betétjáratot jelöli (tehát ami rövidebb). Az új számokat pár hét alatt mindenki megszokja majd, ez tehát nem lehet érv a logikátlan jelölések mellett.”
  • 111. mir 2009. június 18. 12:42
    „Ki volt az az észlány aki kitalálta hogy az eredeti járatoknak módosítsák az útvonalát. Miért nem az A-s járatok kapták meg az új útvonalakat? Nem beszélve hogy most már a kutya sem tudja a menetidőket.”
  • 110. Bognárné 2009. június 18. 12:26
    „pipas: igaz ugyan, h a 65 éven felüliek nem fizetnek a buszon való utazásért, de nem utaznak ingyen, ugyanis az állam évi 2,2 milliárd Ft-ot fizet fixen utánuk a Kisalföld Volán Zrt-nek. (ez csak Győr) (Megtekinthető a gyor.hu-n 2008. decemberi ülés jegyzőkönvyei közt) Egy nyugdíjas havi bérlet 1800 Ft. Oszd el hány jön ki belőle.
    És valóban azért vontak ki 550 000 km-ert a rendszerből, h ne kelljen árat emelni. Most 6. hó van, és áremelésről cikkeznek. Mi a fene változott azóta???”
  • 109. mecsoka 2009. június 18. 10:13
    „#104 gyalogos útvonaltervező. Amúgy lehet hogy tényleg csak 900m :P Én biztos vagyok benne, hogy ez a táv senkinek sem nyújt alternatívát (nem egyszer megtettem már), de ha nem hiszed, egyszer mérd le. Erről ennyit.

    A 22-esen, pedig fél lábon kell állni marcalvárosig, és utána nevezhető a dolog kultúrált utazásnak. 2.napi tapasztalat.”
  • 108. pipas 2009. június 18. 08:39
    „Sajnos egyre kevesebb a munkahely, ezért egyre kevesebb az utas is,ezért hát okosan döntött a volán az új menetrenddel, nem beszélve arról ami a fenti foton is jól látszik, hogy 4 nyugdíjas van és még a megállóba várakozik kb.3 akik hát tudnivaló hogy ingyen utaznak.Senkit sem akarok megsérteni,persze joga van utazni ingyen ha eléri a korhatárt,de a volán társaságok így lassan lassan bebuknak,vagy járatok átszervezésével próbálják gazdaságossá tenni működésüket,és ez nem csak Győrben van, meg lehet nézni más Volán társaságokat is.”
  • 107. Bognárné 2009. június 18. 08:36
    „bucinudli: "Ki mondta, hogy Csanakra kell költözni?" Szerintem jobb ha a témáról beszélgetünk. Hogy ki miért és hova költözik az totál nem idevaló téma. De azért elárulom: azért jöttünk ide, (és nem Pinnyédre, Szentivánra) mert a családunk többsége Adyvárosban lakik, és így csak felültünk a buszra és ott lehettünk náluk. Illetve a nagyobbik gyerkőcöm ott járt oviba, mert ott kezdte el. Tudom, h Csanakon is van ovi, iskola, de ez megint nem ideillő téma.
    A babakocsival nem a felszállást értettem (abban mindig segítenek, ha kell) hanem h nagyon sok vidéki buszon 2*2 ülés van egymás mellett a busz egész hosszán és a 2 sor közt nem fér el a babakocsi. Meg persze elég szar dolog azt sasolni állandóan, h lesz-e valaki aki tud segíteni, vagy sem, de ez megint nem idevágó probléma.”
  • 106. H.Gabi 2009. június 18. 08:07
    „Egyébként azt ne felejtse el senki, hogy azért spóroltak anno a kilométerekkel, hogy ne emelkedjenek a jegy- illetve bérlet árak, most meg már egy 6,3%-os emelésről beszélnek.Megint félrevezettek??”
  • 105. Freehill 2009. június 17. 22:24
    „#90: de, relatíve igen, mert akkor az volt a kiindulási pont, hogy ki kellett vonni 550 ezer kilométert a rendszerből! Ahhoz képest nem lett ritkább, sőt délelőtt és vasárnap sűrűbb lett, illetve kényelmesebb is annak, aki a Zrínyi utcai kórházba, vagy Sziget felé utazik. (Aki a vásárcsarnokba, annak speciel nem.)”
  • 104. :/ 2009. június 17. 20:51
    „mekocsa nincs az anyi sem..., és kiralynea nem csak ménfőcsanakról nincs közvetlen járat a kórházhoz... ennyi erővel még sok városrész szólhatna hogy a beteg ember.... (más kérdés hogy eddig volt, örüljünk neki)”
  • 103. kiralynea 2009. június 17. 20:36
    „A beteg embernek igenis problémát okoz, hogy a korábban napközben félóránként járó 40-el könnyedén eljuthatott a kórházba, most pedig ha vidéki buszokkal megy órákat várhat, ha 22-el akkor vagy gyalogolhat vagy átszállhat szerencsés esetben pár perc várakozással a 14-re. Betegen 35 fokban, esőben, hóban szélben. Nem mindenki tud közülük sétálni, hosszabb időt várakozni. Van akinek a buszra fel- és leszállás is nehézségeket okoz, nemhogy az átszállás.
    A 22E tényleg jó ötlet. Lehetne még gyorsabbá tenni, ha a városban nem állna meg minden útjába eső megállóban.
    Senki nem várja el a Kisalföld Volántól, hogy Taxivá avanzsáljon és háztól-házig fuvarozzon, csak annyit legyen egy kicsit ember illetve utasbarátibb a hozzáállásuk.”
  • 102. mecsoka 2009. június 17. 20:18
    „#97 rosszak a tapasztalataid vagy csak hergeled a népet. De mindegy is, mert mindenki tudja hogy nincs igazad, nem a metro-tescoba utazó 5ember teszi ki csanak forgalmát. sorry”
121 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

Galériák

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Rendőrnek álcázva rabolták ki a családot

Rendőri akciónak színleltek egy rablást a Vas megyei Csehimindszenten, végül még a családban élő két… Tovább olvasom