Kisalföld logö

2018. 05. 26. szombat - Fülöp, Evelin 14°C | 24°C Még több cikk.

Túlsúlyban a peremkerületiek

Az utak állapota, a nagy forgalom és a külső városrészek problémái voltak a csütörtöki győri közmeghallgatás slágertémái.
Ha a peremkerületekben élők nem szólaltak volna fel a győri önkormányzat csütörtöki közmeghallgatásán, az esemény egy óra alatt véget ért volna – így délután öttől este kilencig tartott. A városháza dísztermében a korábbi évekhez hasonlóan mintegy ötven-hatvan érdeklődő foglalt helyet, közülük 27-en kértek szót. Összehasonlításképpen: tavaly 22-en, 2005-ben 26-an, 2004-ben 25-en szólaltak fel.

Kertváros legyen belterület!

Néhány új téma mellett számos régóta megoldatlan gondot említettek a polgárok. Káldi Sándor, Tóth Imréné és Steczina István Győrszentiván-Kertváros belterületbe vonását sürgette. Előbbi környezetvédelmi vizsgálatot is kért a hulladékégető környékén. A szintén szentiváni Kőszegi Németh József azt javasolta, a város növelje a részönkormányzatok pénzügyi keretét. Ponty Viktor a 31/A jelű buszjárat meghosszabbítását, Káldi Sándor a 8-as és a 31-es járat összekötését szerette volna elérni.

Sokan az utak állapotát vagy a forgalmat bírálták. Tóth Imréné az északi elkerülő, Krasznai Zoltán a Vonal út megépítését szorgalmazta. Mura Jenőné a Déryné út, György Lászlóné az Ifjúság körút, Szabó György a Tihanyi Árpád út–Szigethy Attila út csomópontjának balesetveszélyességét, Szalay Lajos és Szoláry Csabáné a 83-as főút ménfőcsanaki szakaszának túlterheltségét, Bujtás János a szerinte összehangolatlan Ipar utcai lámpákat említette. Pingiczer Attiláné a gyirmóti utcarekonstrukciók folytatására biztatta a várost. Földi János több más mellett a Gárdonyi-iskolánál sebességkorlátozás elrendelését, az 1-es főút és az Audi felé vezető út kereszteződésénél körforgalom építését kérte. Székely Béla a ménfőcsanaki Világosvár utca, Balla Jenő a Szövő utca és a Fehérvári út felújítását kérte. Utóbbi, a Jancsifaluért Egyesület elnöke, zajvédő falat indítványozott az Urbantsok utca környékén a vasút miatt.

A közmeghallgatáson szóba kerültek más ügyek is. Sinkó Zoltánné azt javasolta, hogy a Győri Hőszolgáltató Kft. nyereségét fordítsa a távhődíjak kompenzációjára. Oross József azt állította, hogy a Győrhő rendszeresen 28–30 fokra fűti a lakásokat. Bogár Imréné azt panaszolta, hogy a ménfőcsanaki Mediterrán lakóparknál nem épült ki a közvilágítás, a járda és a parkolóhelyek. Ágoston Antalné későinek nevezte, ha csak 2009-ben épül játszótér Likócson. Nagy Péter azt mondta, a nyugdíjasklubok továbbra is kapjanak száz fürdőbérletet. Pápai Szabolcs egy kulturális és turisztikai központként működő Győri Magyar Ház létrehozásához helyiséget, Klauz János a ménfőcsanaki sporttelep fenntartásához támogatást kért.

Kiépítik a közvilágítást a lakóparkban

A kérdésekre, felvetésekre a polgármester, valamint az önkormányzat és az intézmények, cégek szakemberei válaszoltak. Borkai Zsolt polgármester elmondta: törekednek arra, hogy növeljék a részönkormányzatok támogatását és felelősségét. A magánberuházásban épült Mediterrán lakóparkkal kapcsolatban arra tett ígéretet, hogy a város a közvilágítást kiépíti. A többi elmaradt fejlesztés esetében Helyes Péter, a városépítési iroda helyettes vezetője azt tanácsolta a lakóknak, pereljék be az építőt. A szakember elmondta azt is: az északi elkerülőút olyan nagyságrendű beruházás, amit az önkormányzat nem vállalhat. Ezt az államnak kell megépíteni. Megjegyezte: a Vonal út tervei készen vannak, de egyelőre hiányoznak a vízjogi engedélyek. Helyes Péter hozzátette: a buszjárat-módosításokat megvizsgálják. Több problémára azért nem született érdemi válasz, mert az állami utak – mint amilyen a 83-as és az 1-es főút – a Magyar Közút Kht. hatáskörébe tartoznak.

A Győrhő fizeti a hitelt

H. Szováti Miklós, Győrhő Kft. ügyvezető igazgatója elmondta: több más ok mellett azért sincs lehetőségük a távhődíj egy részének átvállalására, mert az öt éve épített gázmotoros erőműre felvett hitelből idén 467 millió forintot kell törleszteni. Szekeres György környezetvédelmi irodavezető arról adott tájékoztatást, hogy az önkormányzat 2001-ben 10 millió forintból komplett környezet-egészségügyi tanulmányt készíttetett a hulladékégetővel kapcsolatban, az intézkedési tervet a cég végrehajtotta, és annak ellenőrzése is megtörtént. Révi Zsolt városi főépítész kifejtette: a belterületbe vonás stratégiai kérdés, amely jelentős költségekkel jár, de ami az önkormányzat számára vállalható, azt beindítják.
Páternoszter Piroska egészségügyi és szociálpolitikai irodavezető reményét fejezte ki, hogy a nyugdíjasok újra kapnak száz ingyenbérletet. Kovács Barnabás, a Győri Kommunális Szolgáltató Kft. ügyvezető igazgatója a likócsi játszótérről azt mondta: a játszótér-építési programnak 2009-ig kell befejeződnie. Bartha Gusztáv, az útkezelő szervezet vezetője azt közölte, a Szövő utca felújítása bent van idei programjukban, míg a Világosvár utca az Öreg utca befejezése után következhet. Az Ifjúság körút átalakítása viszont – ahogy helyettese, Prédl Antal mondta – csak a középtávú tervekben szerepel.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Drágák lesznek az ingyenbérletek?

Egymilliárd forint körüli összeget kellene a Kisalföld Volánnak visszafizetnie az államnak, miután az APEH nemrég megállapította: a cég 2004- ben jogtalanul vett igénybe fogyasztói- ár-kiegészítést az ingyenes győri diákbérletek után. Az eset pikantériája, hogy a Volán csak a városi közgyűlés rendeletét hajtotta végre. Tovább olvasom