Kisalföld logö

2017. 03. 26. vasárnap - Emánuel 4°C | 11°C Még több cikk.

Trükköző autósok Győrben

A Készenléti Rendőrség győri bevetési alosztályának járőrei 2012. szeptember 21-én késő este egy Audi 100 GL gépkocsit állítottak meg ellenőrzésre Győrben.
Az igazoltatás során kiderült, a rendőröknek átadott forgalmi engedély illetve az autón lévő forgalmi rendszám nem erre a járműre lett kiadva, az alváz száma sem egyezik.

A 31 éves sofőr elismerte, a megállított Audit Ausztriában vásárolta. Mivel a regisztrációs adót nem fizette be és a honosítását sem kezdte meg, a tulajdonában lévő másik - szintén Audi GL típusú - gépkocsi forgalmi engedélyét és hatósági jelzését felhasználva közlekedett vele.

Ugyancsak a Készenléti Rendőrség járőrei állították meg azt a VW Golf gépkocsit, amelynek motorszámát meghamisították. Az autó vezetője elismerte, az üzemképtelenné vált motort három hete cserélte ki, az új motor számát egy csavarhúzóval tette felismerhetetlenné.

A Győri Rendőrkapitányság egyedi azonosító jel meghamisítása miatt indított ellenük eljárást.

Olvasóink írták

  • 20. Bali01 2012. szeptember 26. 12:16
    „18.
    azért Te is érzed,hogy ez nem egészen így van.
    Most nem egy mezei motorcseréről beszélek,mert az teljesen normális,hogy típus azonos motort fogja az ember és kicserélteti,azaz cseréltetné,mert jelenleg ehhez kell egy KF engedély,egy műszaki vizsga,!!számla!! a beépített alkatrészről,majd egy másik számla ennek a be építéséről,amit csak szakműhely végezhet ugye...aztán irány az okmányiroda forgalmi és törzskönyv csere...szóval agyrém.
    Ha hivatalos utat választja a néger.
    Ha nem akkor Jocó beledobja a garázsba okosba,persze ettől nem lesz feltétlenül szarabb a munka,max jóval olcsóbb :)
    Nyilván nem kérdés melyiket választja.
    Egy autó futómű-geometriáját hosszú tesztelési folyamatok előzik meg a gyártó részéről.
    pl lengőkarok csavarodástűrő képessége,függesztők,csapszegek,golyós csapok terhelhetősége,nem beszélve a stabilizációs ellenállásokról amik igazából nem akkor fontosak amikor 20 km/h val végig gurul az emberke a korzón,hanem amikor 140 nél kiballag eléd egy őzike.
    Ezért nem szerencsés pl 15" gyártói méret helyett feldobni egy 19" os kereket.
    Megváltozik a stabilitás,jelentősen módosul a fékhatás és fékút is,mellesleg fele annyira bírja a futómű alkatrészek többsége.Nem beszélve egy ASR/ESP vel felszerelt típusról.
    Lehet nagyobb motort is beszerelni,miért is ne,de ahhoz kell hangolni a féket és a futóművet is.
    Gondolom nem csak a gyorsulási napon szeretnéd elővenni :)
    A fóliát megértem,jó dolog,csak leszedni szar.
    Az utólagos xenon beépittése meg amellett,hogy gagyi és megbízhatatlan,valóban balesetveszélyes annak is aki használja meg a szembejövőt is vakítja.
    Írom ezt Neked úgy,hogy az összes autóm épített. :)”
  • 19. Contar 2012. szeptember 26. 12:12
    „18. ATXadmin!
    Utolsó mondatoddal egész nagyot tévedsz! Biztos nem autószerelőnek tanultál! Illetve csak remélem!”
  • 18. ATXadmin 2012. szeptember 26. 07:13
    „ez Magyarisztán minden sz*arba beleakarnak bele is kötnek milyen motor van benne kicsit sötét az ablak nagyobb a gumi közel van az aszfalthoz az autó ebben milyen izzó van.............és még lehetne sorolni.......nem mindegy mi van a kocsiban ha műszakilag rendben van?Miért ne cserélhetnék motort vagy 2* akkora felniket rakni a kocsira???ettől nem lesz balesetveszélyes az autó......”
  • 17. ATXadmin 2012. szeptember 26. 07:09
    „ez most sima közúti ellenőrzésnél szikrát kapott a rendőr hogy ezzel nem stimmel valami???nem értem???csak úgy magától nem derülnek ki ezek a dolgok................nem az a motor nem az az alvázszám.......egy 15 20éves autónál meg az alvázszám simán eltűnhet szóval ne akarjon okoskodni a rendőre..........”
  • 16. Mankapunka 2012. szeptember 26. 00:44
    „pozdorja

    Nem kell időpont,oda kell kullogni a szervizhez,adni 500 Ft. jattot a javítós srácnak,aki secc-pecc alatt a szerszámaival kicserélni a bodega elején.

    Jah,hogy a nagymenők magyarisztánban erre skótok,500 Ft-ja erre nincs,de egy benzintemetővel jár dolgozni.
    Tudod,hogyha nem cseréli ki azonnal,akkor a másik tompított is tropára fog menni.”
  • 15. pozdorja 2012. szeptember 25. 18:56
    „Éppenséggel nem az anyagi részére próbáltam a hangsúlyt helyezni, hanem arra hogy mennyit kell vacakolni egy izzócseréért is (telefonálás, időpont kérés, szervizbe autózás, sok idő elmegy), míg én kb. 5 perc alatt kicserélem.
    A "nem vettem észre hogy kiégett" meg elég szar duma, mert a műszerfalon jelzi a gép ha valamelyik égő kiég. Legalábbis gondolom így van ha már az én öreg tragacsomban is jelzi.”
  • 14. Mankapunka 2012. szeptember 25. 16:01
    „Hát igen,lolika megfogalmazta helyettem,amit akartam válaszolni pozdorja.

    Az meg már ne a mi bajunk legyen,hogy ő nem tudja kicserélni az izzót.

    Nem is várok komoly ellenőrzést erre,mert ma is egy olyan kombi rendőrségi Focus jött velem szembe,amelyiknek a bal oldali tompítottja kiégett. Tudom,neki pont útközben történt,és még nem vette észre.

    Snake Talán azért nem lehet erősebb motort belerakni,mert teljesítményadót fizetsz. Szép lenne,ha csak 100 kw után fizetnél,de közben meg 160 kw-os moci van az Audidban.”
  • 13. muzso 2012. szeptember 25. 15:16
    „Hát, ahogyan én tudom, ugyanolyan motort lehet beletenni, pl én Olaszból vettem kocsit, és a motorszámom helyre az első forgalomba helyezéskor csak a 3betűből álló típuskódot írták a törzskönyvre, így ha a motorom tönkremegy, csak beletsezk egy ugyanolyan tipuskódút és azért nem bsztatnak, meg nem is tudnak, hisz szám nem is szerepel az okmányon. Külföldön már régóta nem irogatják rá a pontos számot, csak egy tipuskód és kész. Persze gondolom ez esetben nem az volt, hogy a gyári 160 lovas helyett egy 60 lovas került be, a goldoknál ez a kevésbé jellemző :):):):)”
  • 12. SnakeS 2012. szeptember 25. 15:14
    „Ezer számra járnak ilyen autók. Nekem még az életben nem ellenőrizték az alvázszámom másfél évtized alatt, ahogy egyetlen ismerősömnek sem.

    Mondjuk a motorcserét megengedhetnék normális keretek között, ahogy más uniós országokban is az alvázszám azonosítja a járművet, nem is értem mért pont a motor az amit nem lehet kicserélni, ez szerintem nem korrekt.”
  • 11. zoltania2 2012. szeptember 25. 13:29
    „Adok egy kis munkát a sünöknek ! Azon kívül hogy az autósokat ba......gatják, nézzenek be néha a Dózsa györgy rakparton lévő volt gátőr házba,ahol lassan több a hajléktalan mint Likócson.Ez alpjában véve még nem baj ha hajnalonként nem borogatnék ki a kukák tartamát, olyan a környék tőlük mint a disznóól. Nagy néha erre jönnek és kipillantanak a kocsiból álmosan és kész ,részükről letudva az ellenőrzés.Tisztelt rendőr urak egyszer-egyszer nézzenek be is oda és intézkedjenek is.”
  • 10. lolika_ 2012. szeptember 25. 12:52
    „Már bocs, de akinek nincs pénze egy izzót kicseréltetni egy szakszervizbe annak mi a sz@nak drága, új autó?
    Mondhatnám, hogy villogni úgy sem tud vele, hiszen nincs izzója, de nem mondom, mert van aki nem érti a viccet :)))”
  • 9. pozdorja 2012. szeptember 25. 12:50
    „gonzo: Némi iróniát érzek ki a hozzászólásodból.
    Tréfát félretéve, én le tudnám cserélni újra, de nincs hozzá lelkierőm. Nagy műanyaghalom minden új autó, ami meg megfelelne az ízlésemnek 10+ millió.
    bősárkányi-nak egyébként igaza van. Normális emberi hivatali ügyintézés és árak esetén - ahol nem a lenyúlás lenne a cél - nem lenne századennyi "trükköző" sem.”
  • 8. Steve_Hufnagel 2012. szeptember 25. 12:46
    „@ 5. Contar 2012.09.25. 11:47

    Contar! Az, hogy egy autóban cserélve lett a motor, még nem jelenti azt, hogy nem megfelelő a műszaki állapota. Kevésbé veszélyes egy (akár más típusúra vagy erősebbre) cserélt motor, mint a lekopott fékbetét, a kopott gumi, vagy a (2-3 év alatt) felvizesedett fékfolyadék. Az nagyobb baj, hogy a műszaki inkább számháború, mint műszaki vizsgálat. Érdemes lenne évente ellenőrizni a fékfolyadék forráspontját/nyomástűrő képességét. Meg még sok minden mást...”
  • 7. gonzo 2012. szeptember 25. 12:07
    „6.pozdorja,én is csak azért nem újítok,hogy továbbra is tudjak akár az út szélén is izzót cserélni!:)))”
  • 6. pozdorja 2012. szeptember 25. 11:49
    „Mankapunka: A legnagyobb baj hogy az újabb típusok nagy részénél az elromlott izzó csak szakszervizben cserélhető, mert nem fér hozzá az ember. Asszem még egy darabig megtartom a 15 éves autómat.”
  • 5. Contar 2012. szeptember 25. 11:47
    „Az is elég gáz, hogy még hány ilyen autó futkározik az utakon, amelyiknek semmi keresnivalója nem lenne ott a műszaki vizsga hiánya és/vagy a nem megfelelő műszaki állapot miatt!”
  • 4. pozdorja 2012. szeptember 25. 11:43
    „oPTiKA: Ezt meg honnan szedted? Baromság.”
  • 3. bősárkányi 2012. szeptember 25. 11:41
    „Ha rendben lenne a rendszer nem lenne szükség trükközésre.”
  • 2. Mankapunka 2012. szeptember 25. 11:33
    „Rendőréség arra is kitérhetne lassan,hogy mennyi "félszemű" autó járja az utakat éjjel-hajnalban. Van,mikor a mögöttem jövő és a szembejövőnek sem világít valamelyik tompítottja.

    Lassan egyre több van olyanból is,amelyiknek már a helyzetjelzője sem világ,és a végén látod,hogy nem egy motor az,hanem egy autó.

    Mivel éjszakai ellenőrzés kapcsán szól a hír.”
  • 1. oPTiKa 2012. szeptember 25. 11:16
    „Mondjuk elég gáz, hogy egy motorcsere után újra kell fizetni a regadót...”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kalandos Kerékpártúra Boros Danival, aki körbetekerte Európát - képgaléria

Európát kerékpárral bejáró Boros Dániel kalauzolta a kerékpárosokat egy túra keretében Ásványráróra… Tovább olvasom