Kisalföld logö

2017. 03. 26. vasárnap - Emánuel 4°C | 11°C Még több cikk.

Tragédia az M1-esen: Hárman haltak meg hajnalban

M1-es autópálya - A rendőrség őrizetbe vette azt a román kamionsofőrt, aki péntekre virradó éjszaka az M1-es autópályán, Győr térségében történt balesetben három ember, közöttük egy győri férfi halálát okozta. A feltorlódott autósort több türelmetlen autós, közöttük kamionosok a leállósávban előzték.

Borzalmas látványt nyújtott az M1-es autópálya szalagkorlátja mellett fekvő három letakart holttest s az összetört Mercedes, amelyikben utaztak tegnapra virradó éjszaka. A baleset helyszínén, a 83-as főút Budapest felé vezető sávjának lehajtója előtt mintegy 200 méterre állt a sörszállító teherautó is, amelyiknek a pótkocsijába a személyautó hátulról belerohant.

Az igazságügyi jármű- és közlekedési szakértő, Kulcsár Béla a hasonló esetekről a Kisalföldnek elmondta: a balesetek és tragédiák elkerülhetők lennének, ha más országokhoz hasonlóan hazánkban is bevezetnék a sztrádákon a teherautók számára az előzési tilalmat.

A helyszínelés idején nagy volt a torlódás volt az autópályán.

A rendőrség elsődleges hivatalos álláspontja szerint egy román kamion utolért egy nála lassabban haladó pótkocsis teherautót. A nem kellő követési távolság miatt, hogy bele ne rohanjon az előtte haladóba, a román sofőr balra, a belső sávba rántotta a kormányt.

Ekkor ért oda egy ugyanabban a sávban Budapest felé tartó Mercedes, amelynek vezetője, hogy elkerülje az ütközést, a jobb szélső sávba húzta autóját. Ott azonban hátulról belerohant a sörszállító teherautóba. Az ütközés olyan erejű volt, hogy a pótkocsi hátsó tengelye kiszakadt a helyéről.

A magyar rendszámú személygépkocsi Budapest felé haladt a belső sávban, amikor egy román rendszámú kamion kivágott elé.

A Mercedesben utazók – egy 52 éves győri, egy 39 éves budapesti és egy 58 éves telki férfi – a helyszínen meghaltak, holttestüket a győri tűzoltók vágták ki a roncsból.

A román kamion megállás nélkül továbbhajtott. A baleset szemtanúja, egy magyar kamionos azonban utánasietett, közben értesítette a rendőrséget. Végül a 31 éves román sofőrt egy Bábolna környéki parkolóban találták meg, ahol békésen aludt. A férfi meghallgatásakor kijelentette: nem vette észre a járműve mögött történt balesetet. Az elsődleges szakértői vélemény szerint ez előfordulhat, mert a monstrum kitakarta az éjszaka hátul történteket. Szintén  elsődleges megállapítás szerint a Mercedes legfeljebb 140 km/óra sebességgel haladt.

A megyei rendőr-főkapitányság szóvivője, Kocsis Tünde alezredes elmondta lapunknak, a román férfit kettőnél több ember halálával járó közúti baleset gondatlan okozása miatt őrizetbe vették, s kezdeményezik előzetes fogva tartását.

A helyszínelés és a műszaki mentés idején a rendőrség a belső szalagkorlát melletti sávban „lépésben" engedte haladni a forgalmat, a helyszínt körbebójázta. A lassú haladás miatt több mint két kilométer hosszan torlódtak fel a járművek. A 85-ös főút közelében a leállósávban állt egy rendőrautó, tetején villogott a fényhíd, ablakában világított a „baleset" felirat.

A hajnali tragédia helyszíne - Fotó: Krizsán Csaba

A jóérzésű vezetők figyelembe vették a jelzést, s türelmesen araszolgattak, köztük a Kisalföld autója is. A türelmetlenek azonban a figyelmeztetés ellenére a leállósávban száguldoztak, majd betolakodtak a normálisok közé. Manővereik több mint veszélyesek voltak, s csak a józan gondolkodású vezetőknek köszönhető, hogy nem történtek újabb balesetek.

A tragédia helyszínén bóják jelezték, hogy a belső sávban kell haladni, ezt a rendőrök a kezükben lévő világító jelzőrúddal integetve megerősítették. Egy német rendszámú furgon az ilyen helyzetnek megfelelően lassan, óvatosan hajtott el a baleset mellett, centikkel mögötte egy magyar kamion igyekezett tolni, majd a rendőrök jelenléte ellenére dudaszóval serkentette gyorsabb haladásra a németet.

Teljes szélességében reggel 5 órakor indult meg a sztrádán a forgalom, a tengelytörött teherautót a győri tűzoltóság nagy teherbírású darujával emelték le a pályáról.

Olvasóink írták

50 hozzászólás
  • 50. Ki_mi 2008. március 22. 12:47
    „OFF
    Mega: Az igaz, hogy te egy bunkó, tanulatlan, proli paraszt vagy??? Csak 1 kérdés! Mert ez a megnyilvánulás erre utal...
    Bikk:ezt ugye csak viccnek szántad?
    ON
    Ez csak engem zavar?:
    "Egy német rendszámú furgon az ilyen helyzetnek megfelelően lassan, óvatosan hajtott el a baleset mellett, centikkel mögötte egy magyar kamion igyekezett tolni, majd a rendőrök jelenléte ellenére dudaszóval serkentette gyorsabb haladásra a németet."
    Na neeeeeee!
    Az,hogy óvatos,még oké,annak is kell lenni.De nem hinném hogy a "német furgon"-ban ültek volna a helyszínelők.Tehát valószínűleg nekik nem az volt a feladatuk,hogy a balesethez érve jól szétnézzenek.Menjenek nagyon lassan, hogy legyen idejük mindent felmérni.Ha esetleg ez nem sikerülne, akkor nyugodtan álljanak meg,szálljanak ki a kocsiból és elemezzék a történteket.
    Ne is foglalkozanak azzal,hogy esetleg mögöttük abban a pár kilométeres sorban még van néhány autós, aki haladni szeretne.ááááá,ráérünk!
    Esetleg hallottak,már arról Kisalföldéknél,hogy hány balesett származott abból,hogy hasonlóan "megfelelő" viselkedésűek a forgalom és út helyett a valóban érdekesebb balesetet bámulták?
    Az ilyen "helyesen" viselkedők engem is kiakasztanak.”
  • 49. Tajtianyu 2008. március 19. 07:28
    „Bocsánat ,ez nem ide tartozik ,csak részben ,de leírnám a velem és két kisgyermekemmel 2 nappal ezelőtt történteket:
    -A városon belül is baj van az "úrvezetőkkel",TISZTELET a kivételeknek.A minap a zöld jelzéssel ellátott zebrán akartam áthaladni két kicsi gyerekemmel,amikor egy kanyaródó autó,akinek szintén zöld jelzése volt-tudjátok van ilyen az autós is mehet és a gyalogos is szinkronzöld-lámpás kereszetződés-És fékezés nélkül ,hajtott át az orrunk előtt a zebrán ,és csak a bevásárlótáskámnak köszönhetem a lányom életét,amit nagy hirtelen a gyerek elé raktam ,megállásra kényszerítve ezzel.Remegtem ,mint a kocsonya,már a gyalogátkelőn sem vagyunk biztonságban,mit várhatunk el akkor ,az autópályán közlekedőktől?Van közlekedési morál ma Magyarországon kérem szépen ?????”
  • 48. győrfi miklós 2008. március 12. 17:57
    „a kamionok télleg csak 90/h mehettnek de ha valameik agyon va rakva akk max60 meg azért előzzgetik egymást mert őkis haza akarnak érni időben.... meg persze van eldobos taugráfjuk .a személyautosaokat sem fél teni ők sem agyalok...”
  • 47. forrasr 2008. február 25. 16:28
    „csak egy kérdésedre csak egy válasz(mégha a kérdésed elég deviáns és szélsőséges is volt): nem mind az, még ha vannak is köztük,deh ezt nem a hivatásos jogosítvánnyal kapják tudod, levonva a következtetést attól még ha úrvezető vagy nyitott előtted a lehetőség a bunkóság felé...”
  • 46. Mega 2008. február 25. 09:50
    „!!!George!!! Te is egy bunkó kamionos vagy?? te bloody fool!!! El akarta kerülni a bummot. Az igaz, hogy aki hivatásos sofőr egy bunkó, tanulatlan, proli paraszt??? Csak 1 kérdés!”
  • 45. bikk 2008. február 24. 18:19
    „Emberek!?Ki volt itt a hibás?Szerintem az a lassabban haladó akit a román előzni akart!Miért ment 80-nal?Az a 3 ember 20liter gázolajért halt meg amit ki tudott volna lopni az a köcsög!Én inkább azt tenném kötelezővé,hogy mindenki menjen 90-nel és akkor nem lenne semmi baj!
    Ennek a balesetnek csak ilyen egyszerü a magyarázata!Gázolajat akart lopni az a magyar sofőr akit a román elözött!Ennyi!És hány van ilyen!A posta autói, a LIDL-nek szállitó kamionok,sok billencs!Föleg,ha üresen mennek stb,stb!Tetszik nem teszik ez az igazság!Kb 20liter gázolajért volt a baleset!”
  • 44. forrasr 2008. február 23. 17:36
    „Kedves Olvasók, most figyelmükbe ajánlanám a 2007 es baleseti statisztikákat magyarországon, az orfk honlapjáról letölthető:
    http://www.police.hu/statisztika/kozbiztstat/balstat_07.html

    A pdf fájlt áttekintve utólsóként taglalja a személyi sérüléses balesetek okozóinakmegoszlását kategóriánként:
    64% személygépkocsi
    9% tehergépkocsi
    8% gyalogos
    8% kerékpáros
    5% segédmotorkerékpár
    4% motorkerékpár
    1%autóbusz
    1%egyéb jármű”
  • 43. forrasr 2008. február 22. 00:00
    „Sokan hivatkoznak a menetíró készülékre(tachograph)és ezzel kapcsolatban arra , hogy nemtartják be a szabályt, a rendőrök nem ellenőrzik stb. Ezekkel kapcsolatban egy nagyon jó ötlet jutott eszembe, egyrészt egészen igazságos dolog volna, ha minden autóba szgk és tgk is szerelnénk menetíró készüléket, mert elne felejtsük, hogy az úrvezetőkre egyaránt vonatkozik a kresz szabály, miszerint a vezetésre alkalmas állapotban szabad csak a volánhoz ülni.Abban az esetben ha a szgk.-k ban is volna készülék ami alapján ellenőrizhető volna a gépkocsivezető sok vitás helyzetet könyebben tudnának a rend őrei egy egy hasonló baleset folytán eldönteni. Nagyon sokan a teherautók előzési tilalmát pártolják, de mind olyanok akiknek igazán nincs fogalma a szakmáról.Nem tudják hogy miylen közlekedni megadott időre egy korlátozott járművel, tegyük fel holland nyugdíjas hajt lakókocsis járművével kényelmesen nemsietve 70 el autópályán, miért legyen köteles a hivatásos gépkocsivezető követni aki siet a célja felé, szeretne minél előbb odaérni, közben szabályozzák hány órát vezethet, ergó nem mindegy neki, hogy tud e a megengedett sebességgel menni. Még hozzáfűzném a másik ötletem, biztos nagy "sikerem" lesz sokak szemében, de akik így pártolják az előzési tilalmat szabálybetartást stb, azok biztos egyetértenek velem, hogy a személyautókba is szereljünk tempóhatárolót, 130 km/h ra beállítva, aztán majd kedves személyautós társak is előznek km eken át hosszasan percekig, nem azért ,hogy szivassák a másikat, hanem mert "meg van kötve a lábuk".
    Hja és aki az osztrák példát hozza fel, hajtson végig hegyeshalomtól suben-ig és tapasztalhjatja hogy szinte szemmel láthatóan növekszik a 3 sávos szakaszok hossza, és ott engedik az előzést is,pozitív a törekvés, mi ettől nagyon távol vagyunk.
    És még egy, előttem szólók közt már valaki említette,tegyük fel hosszas elnőzni tilos szakaszok tarkítják majd a pályát, szélsős sávon sok sok kamion egymástól pár méterre konvojban halad, beső sávon előz egy busz 100 km/h val, és nemtud kihúzódni a villogtató elégedetlen urvezető elől mert teli lesz a szélső sáv.Ahol meg esetlegesen feloldják az előzni tilost, ott pedig majd"elszabadul a pokol" és előz az összes aki beérte az elöl haladó lassu járművet. Ha tényleg bevezetik az előzni tilost, majd kedves elégedetlen midnegyszálig szabálytisztelő betartó ártatlan úrvezető embertársak meglátják a hátrányát a dolognak.
    Vezessék be magyarországon is a km arányos útdíjakat, jó drága km díjjal,fordítsák kizárólag autópálya feljesztésre, építsenek 3 sávos utakat és megoldódnak a problémák. De azt tegyük hozzá, hogy az útdíj előbb utóbb megjelenik a termékek árában...és a fogyasztási cikkek java része valamilyen formában(alapanyag vagy késztermék) kamionon "utazik" ezt bekellene látnia mindenkinek.”
  • 42. Németh Tibor 2008. február 21. 21:41
    „Az okos ember hülyéskedhet,de a hülye ember ne okoskodjon!Mint pl.a fönököm aki elvégzett vmi gyorstalpaló tanfolyamot a fuvarszerzvetésröl és mindent tud.Nála már csak a napocskás cégnél találni okosabbat!Ha két ember beszélget a közlekedésről azon biztos nem vesznek össze,hogy ők ketten jól,mindenki más sz..rul!Remélem rendőr is olvassa(ha tud persze)PUHÁNYOK vagytok!Jól tudják a külföldi sofőrök is!Nem meritek megállítani őket!Kacagva, röhögve járnak Magyarországon!Sok még még matricát se vesz.Nem tudják behajtani rajta,hiába a kamera!Én azt tenném kötelezővé,hogy autópályán mindenki menjen 90km/h-val!A személykocsik,a postás,a US ARMY renszámos konténeresek,de még a gázolajat lopó 70-80-nal döcögő birka fejü is!Az M5-n meg nem a súlyt kellene mérni,hanem a korongot ellenőrizni.A tipikus szabis korong téma ugyebár!Mondjuk úgy sz..r az egész AETR ahogy van,mert az ember sok mindenre képes,de stopperórát nem lehet belőle csinálni!
    Amúgy, ha érdekel valakit a kártyás tachográfnak én már tudom a titkát!100ezer sofőrnek.1 milla a NEMZETI KÖZLEKEDÉSI HATÓSÁGNAK!Pihenő kapcsoló,120km/h végsebesség stb!”
  • 41. George 2008. február 21. 21:29
    „Röviden és tömören.Idézet a cikkből:
    "Ekkor ért oda egy ugyanabban a sávban Budapest felé tartó Mercedes, amelynek vezetője, hogy elkerülje az ütközést, a jobb szélső sávba húzta autóját."
    Jobbról előzni türelmetlen autós? Ejnye-ejnye.
    Mert itt a szándék az volt. Türelmetlenség és bizonyítási kényszer hajtja a magyar úrisofőröket. Teherautó került elém? Azért is megelőzöm ha kell a leállósávban...
    Ez van. Verik a szgk-sok a nyálukat amikor ők tartják be a legkevésbé a kreszt. Két fajta van: A száguldozó és a töketlenkedő..
    Ha kitennék az előzni tilos táblát az M1-en is akkor a feloldó tábla után a 10-15 km es sor talán jobb megoldás?
    31. barbár: Igazad van”
  • 40. SPAN 2008. február 18. 08:34
    „Cs.Tamás
    Nem tudom te mivel jársz de nekem 1 eléggé ütős autóm van aminek nem gond a 200 km/h sem.
    De ha megyek vele akkor nem szoktam szidni senkit mert elöttem 500 m. el elkezd előzni.
    Csak annyit teszek hogy leveszem a lábam a gázról vagy leveszem a tempomatott.
    És nem nyomom a gázt egésszen a seggéig majd peddig villogatva jelzem hogy mennék már!
    Mert a legtöbben így közelíttik meg az előző kamiont és még azt mondják hopgy hírtelen kellett fékezni.
    NEM kellene ha az illető úgy vezetne hogy lát is és nem csak az orráig.
    Ja és ha sz.g.k val megyek megtehetném hogy tolnám magam elött az összes akaratost de én valamiért nem előzök tilosban sem mint a sok tahó úrvezető.
    A tahó szó nem vonatkozik a normális vezetőkre mindenki döntse el hogy ő ki.!”
  • 39. barbár 2008. február 17. 18:58
    „"Valaki"
    Azt szeretnénl mi is! De erre pont annyi az esélyünk mint a háromlábú sünnek a hatsávos autópályán!
    Az előzésről meg annyit hogy mehetek 50 km-t indexelve, itthon (meg persze még néhány környező országban) nem enged be a belsőbe senki. Persze tudom, akkor percekig mögöttem kéne menni! Megint csak az angol példa: utolérem a sort, index, a következő 5 szgk közül valamelyik beenged, megköszönöm, ennyi!”
  • 38. Csiza Tamás 2008. február 17. 17:29
    „Kedves Hozzászólók!

    Nem azzal van a baj, hogy a kamionosok előzgetik egymást, hanem azzal, ahogy. Egyébként, minden kamionos max 90km/h-val mehet. Így igazán előzni sem előzhetik egymást, hiszen nem tudják. Az egy másik kérdés, hogy a sebesség korlátozó hogyan van beállítva. Ja, és ha valamelyik kamionos nem tud 90-el menni, akkor a mögötte menő kamionosok küldjék ki az első pihenőhelyre, hogy megelőzhessék őt, majd aztán folytathatja az útját.
    Kedves kamionos társadalom! Itt kellene egy kicsit egy társasággá lenni, nem pedig kollektívan emlegetni a vezetési időt, ezzel akadályozva a szabályosan közlekedő autósokat. Mert ugye, senkit nem lehet hirtelen fékezésre kényszeríteni, már pedig a kamionosok ezt nagyon gyakran megteszik.”
  • 37. valaki 2008. február 17. 07:51
    „bocs, szolna helyett, számolna”
  • 36. valaki 2008. február 17. 07:50
    „Gratulálok barbár!

    Mi lenne h mondjuk az audi szolna a szállitási idővel? beleszámolva persze a pihenőt is, és a szabályokat is szemelőtt tartaná.
    elképesztő bammeg”
  • 35. barbár 2008. február 17. 06:53
    „Fordítsuk meg az egyenletet! Ha - az előbb említett példa szerint - 40 - 50 km-rel a lerakó előtt elfogy a vezetési idő akkor 2 lehetősége van a sofőrnek: továbbmegy -ami szabálysértés és akár 800000 Ft-ig díjazható, vagy megáll, kiveszi az előírt 11 óra pihenőt. Számoljuk ki hogy pl egy audi gyár esetében mit jelent a 11 óra késés. 5 - 6 percenként jönne le a szalagról 1 tízmilliós autó, vagyis 11 óra alatt 110 db. Ragozzam tovább?”
  • 34. SPAN 2008. február 16. 13:53
    „Tiltsák be az előzést a kamionoknak.
    Vagy mégse bocsánat mert akkor mi lessz ha a kamionosok hosszú tömött sorban mennek és követnek valakit aki 70 el döcög mint amibe a merci bele ment 140? és így néz ki ? 60-70 km/h sebesség különbséggel?
    Csak hogy ha a kamionok sorba mennek hol előznek a személykocsik? Leállósávban mint mindig?
    Mert jön a tata 90-100 al és előzi a sort mögötte meg a sietők mennek majd szépen egymás mellett a kamionok meg a sz.kocsik.
    Aki meg nem tudja hogy miért előzi a kamion a másikat 5km/h különbséggel elárulom neki azért mert 9 óra a munkaidő és ha 5 el többet megy óránként nyer vele 45 km et.
    Vagyis talán eléri a célját még mielött ki kell vennie a 11 óra pihenőt.
    És ha eléri akkor önök tudnak dolgozni mert lessz alapanyag az üzemekben és irodákban hát ennyi csak és nem kell hozzá 1 etem.”
  • 33. pancser 2008. február 16. 12:44
    „Ne aggódjatok lesz teherautóval előzni tábla. Nálunk mindenki azt hiszi, hogy a tiltás a megoldás. A nulla tolerencia több kárt okoz mint mennyi hasznot hoz. Most még több lesz az öklét rázó, a más baját gondjátmeg nem értő sofőr. Ezt a mentalítást közvetíti felé az állam,a rendőr. Baleset fogadni mernék, hogy nem lesz kevesebb, bár a statisztikák hamisítása kis hazánkban magától értetődő, ha egy politikus önigazolásáról van szó!”
  • 32. Plumesz 2008. február 16. 11:05
    „Azért egy kicsit durva lenne ha meg tiltanák a teherautóknak az előzést a pályán. Azzal egyet értek ha nincs meg a megfelelő sebesség különbség (amit a sebesség határoló bevezetése okoz) akkor ne előzzön. Mi lenne ha az elöttem 70km -rel haladó jármüvet Győrtöl-Szegedig elkisérném?”
  • 31. barbár 2008. február 16. 10:47
    „Csatlakozom az előttem szólóhoz! Megint történt valami, amivel lehet fokozni az ellenségeskedést a kamionok ellen! A hozzászólásokat olvasva azonban egy dolog feltűnt: egyesknek az a legnagyobb problémája, hogy "percekig 90-nel kell menni" az autópályán! Én is a nagyobbik oldalon ülök, és naponta kerülök balesetveszélyes helyzetbe, a szabályokat be nem tartók miatt. Azt azért tudomásul kéne venni, hogy a közúti szállítás az élet része, csak egy bizonyos réteg próbál beállítani bennünket minden rossz okozójának. Rendesen megépített utakat nem taposnak nyomvályúsra a kamionok /pl: németország/, közlekedési kultúrával rendelkező országokban partnerként kezelnek bennünket, nem ellenségként /pl:anglia, franciaország, stb./. Az utóbbi országokban nem is láttam "teherautóval előzni tilos" táblákat. Azt kevesen tudják elképzelni hogy az utóbbi országokban míg az ember megfordul, betolat, kikanyarodik, stb, szóval fenntartja a forgalmat, a többi közlekedő nem villogat, nem dudál, nem rázza az öklét, hanem megvárja míg véget ér a manöver, egy "köszönöm" és mindenki megy a dolgára!
    Csak ennyi kéne itt is!”
50 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Vas előzött, de Győr sem marad le

Győr - Ipkovich György, Szombathely polgármestere, Németh Kálmán alpolgármester és Rába László… Tovább olvasom