Kisalföld logö

2017. 03. 26. vasárnap - Emánuel 4°C | 11°C Még több cikk.

Traffipaxokat telepítenének a győri Szigethy útra

Akárcsak az autópályákon, olyan traffipaxokat telepítenének a Szigethy útra: így a száguldozókat mind megbüntethetnék. Ez lenne az első hazai rendszer, amit önkormányzat helyez ki, de nem biztos, hogy sikerül a jogszabályok alapján megoldani.

"Nem egyedül vagyok, akinek nyugalmát a Szigethy Attila úton éjjel-nappal zavarja az úthibák okozta, a zöldhullámból és a sebességtúllépésből adódó, ismétlődő robaj.

A gondok többségével többször foglalkozott a Kisalföld, de néhány sebességkorlátozó tábla és esetenkénti ellenőrzés is talán enyhítené a zajt. Remélhetjük, hogy ezt a rendőrség megteszi? Kitehetnek sebességkorlátozó táblákat?" – tette fel a kérdést olvasónk, Lévai Tibor nyugdíjas tanár.

Megfékeznék a gyorshajtókat. 2007-ben volt olyan kormányelképzelés, hogy az önkormányzatok maguk is traffipaxozhatnának területükön és meg is büntethetnék a gyorshajtókat, azaz a jegyző szabhatta volna ki a bírságot. Erre aztán mégsem adtak lehetőséget a jogszabályok, pedig megyénkben például Győrújfalu is örült volna akkoriban ennek a megoldásnak, mert a faluban sok gondot okoznak a száguldozók. Egyelőre a többmilliós költség miatt azt sem tervezik, hogy olyan traffipaxot szereznek be, amelynek adatai alapján a rendőrség szankcionálhatná a szabálytalanságokat, pedig bizonyos mértékben részesülhetnének az így behajtott díjakból Nagy Imre Attila polgármester tudomása szerint.
Máthé-Tóth Péter, a győri útkezelő szervezet műszaki vezetője elmondta, kérték a Pannon-Víz segítségét a megsüllyedt, megbillent fedlapok cseréje ügyében, és ezt a munkát el is végezték. A szakemberek által is indokolt – szakaszosan elvégezhető – aszfaltfelújítás a város költségvetésétől függ, de az útkezelő igyekszik a csomópontoknál megerősíttetni a burkolatot. A Szigethy úton azonban szakmailag nem javasolható sebességkorlátozás bevezetése. Máthé-Tóth Péter szerint a gondot az okozza, hogy sokan nem tartják be az 50 kilométer/órás határt. A száguldozók nappal veszélyes közlekedési helyzeteket okoznak, például a gyalogátkelőhelyeknél, éjszaka pedig a 70 kilométer/órás sebességgel haladó kamion – súlya és gördülési zaja miatt – olyan hanghatást okoz, mintha két ugyanolyan kamion 50-nel menne.

Az útkezelő a sebességkorlátozás betartatására keresi a megoldást. Felmerült fix traffipaxok telepítésének ötlete, de egyelőre ennek jogszabályi lehetőségét tisztázni kell. Azt, hogy az önkormányzat szakmai szervezete is engedélyeztetheti-e a sebességmérő berendezések helyszínét, beszerezheti-e a minősített és kalibrált eszközöket. Az adatok aztán természetesen a rendőrséghez futnának be. A műszaki vezető úgy tudja, hazánkban ilyen megoldás még nem született, ez lehet az első, ezért is nehezebb az ügyintézés gyakorlata. A cél azonban az, hogy jövőre már működhessen itt ez a rendszer. Több traffipaxdoboz kerülne ki a többsávos út mellé, így nem tudhatnák a közlekedők, éppen melyikben vannak a mérőeszközök. Mindez összességében mintegy tízmillió forintos nagyságrendű beruházást jelent. (Ez a rendszer eltér attól, amit általában falvakon átvezető főút mellett alkalmaznak a járművek sebességének mérésére és jól látható kijelzésére, azokkal ugyanis „csak" figyelmeztetik az autósokat a szabályszerű haladásra.)

Egy nagy sebességgel haladó kamion jelentős hanghatást okozhat.  Felvételünk illusztráció (Fotó: Bertleff András)
Egy nagy sebességgel haladó kamion jelentős hanghatást okozhat. Felvételünk illusztráció (Fotó: Bertleff András)


A rendőrségtől olvasónk kérése kapcsán azt a felvilágosítást kaptuk, hogy amíg elkészül a Szigethy úton a traffipaxos rendszer, a lakosoknak írásban – a Győri Rendőrkapitányság vezetőjének címezve –, véleményüket indokolva kell beadványt eljuttatniuk a hatósághoz, ha azt szeretnék, hogy utcájukban gyakrabban mérjék a járművek sebességét és megbüntessék a szabályszegőket.

Minden ilyen kérést kivizsgálnak és válaszolnak a levél feladójának.

Olvasóink írták

54 hozzászólás
  • 54. misskittina30 2011. július 21. 17:33
    „Mindenki közlekedjen biciklivel meg lovaskocsival! Két lóerőnél már legyen fizetős...”
  • 53. Lókupec 2011. július 21. 17:00
    „Persze fizessek egy vagyont mer a 4tonnás családi célú teherrel átmegyek a vásoros. Ne Tiltsák ki a teheres átmenő forgalmat. Legyen újra 3,5tonna felett is ingyenes az elkerülő...”
  • 52. 1olvasó 2011. július 21. 15:55
    „Nem tartom rossz ötletnek, de akkor már tegyenek trafikat az Ipar útra is, végig az ETO Parkig. Botrány ami itt van esténként. Bár mostanában nem rendeztek éjszakai versengéseket.”
  • 51. pappe 2011. július 21. 11:38
    „A Szigethyn a Szabolcska utca és a Tihanyi között volt egy sebességkijelző tábla. Hová tűnt?”
  • 50. HarconaMarcos 2011. július 21. 10:26
    „Én csak azt kérném az illetékesektől, hogy először utakat telepítsenek, utána jöhet akár a traffipax is. (Már, úgy rendesen járható, nem aknás, nem kátyús, stb., stb.)
    Nagyon tetszett legutóbb egy szakmabeli(?) magyarázata, hogy miért is normális, hogy az út elkészülte után még hónapokig kint vannak a korlátozó táblák. Gondoltam szólok: nem az. Amikor még ki is írják, hogy az én pénzemből épül, és nekem, addig elvárnám, hogy ne a töketlenkedést magyarázzuk meg!”
  • 49. Goldmund 2011. július 21. 10:10
    „Szerintem az alábbi utakon (minden napszakban) engedélyezni kéne a 70km/h-t:

    Mártírok útján az Iparkamarától kifelé (visszafelé esetleg a felüljáró végéig, hogy könnyebben sorolhassanak be az Árkád felől jövők).
    Szent Imre úton a József A. úttól kifelé (éjszaka a vasúti átjárótól kifelé már lehetne).
    Fehérvári úton az Ipar úttól Székesfehérvár felé végig (persze csak az elkerülőn, nem a házak közötti, a régi szakaszon).
    Ipar úti felüljárón a benzinkúttól a Puskás Tivadar útig.
    Puskás Tivadar úton az Ipar úttól az Iparcsatorna felé.
    Kandó Kálmán úton végig
    Hűtőház utcán végig
    A 821-es számú úton (ami Marcalváros két része között megy el és felüljáróban folytatódik).
    A Nádorvárosi temető mellett menő 2x2 sávos úton a temető régi bejáratától kifelé.
    Abda felé menő főúton a Shell benzinkúttól (Újlak utcától) kifelé.
    Széchenyi híd belvárosi részétől kezdve végig a Galántai úton.

    A röhej, hogy általában mennek is ott ennyivel és mégsem történik több baleset, mint máshol. De bírságolni persze remekül lehet. :-))))))”
  • 48. Goldmund 2011. július 21. 09:44
    „Éjszaka, kis forgalom meleltt a Szigethy A. úton a 70 km/h sem balesetveszélyes. Simán lehetne ezt engedélyezni este 9-től reggel 5-ig.
    Egyébként ez az út már akkor is zajos volt, amikor Felszabadulásnak nevezték. Aki ideköltözött, pontosan tudta, mivel jár itt élni és ez mindig meg is látszott a lakások árán.
    Csak akkor még nem volt ott annyi nyugdíjas, akinek van ideje minden apróságon fennakadni és panaszleveleket írogatni.”
  • 47. mc 2011. július 21. 08:34
    „18. Totya
    Igazad van.
    Magyarországon, Alföld több településén is tapasztaltam, hogy 70 Km/h-s sebességgel engedélyezik az átkelési forgalom minél gyorsabb haladását.
    Valóban gyagya az a megoldás, amikor egy település tábláját feldíszítik egy 30-s korlátozó táblával. Nem lenne praktikusabb helyenként, ésszerű távolságonként gyalogátkelőhelyek kijelölése táblával, burkolati jellel?
    Az elszenvedett zaj, füstgáz kibocsátás is kevesebb lenne.

    Persze, ha azon gondolkozunk, hogy mit és miért nem lehet, akkor nincs min csodálkozni.
    Jogszabályaink pedig egyre kevésbé olyanok, amik demokráciára utalnának. Inkább szociáldemokráciára, vagy diktatúrára.

    Holnaptól lőjenek tarkón minden járművezetőt, ha elfordítja az indítókulcsot.”
  • 46. Hyppolit 2011. július 21. 08:14
    „Nem világos a probléma! Ausztriában, vagy éppen Svájcban nincs ilyen gond, ugyanis ahol 50-el lehet csak menni, ott annyival is mennek.Csak a magyar-fajta-tarka-..stb keresi-kutatja állandóan a kifogásokat, a kiskaput, gyártja le a saját renitens magatartásához a legkülönbözőbb jogszabályi kibúvókat, nemlétező lehetőségeket. Győrt tele kellene "szórni" ilyen traffipaxszal, aztán az első túllépésnél 300 eFt, a másodiknál jogsi elvét 20 évre. Tiszában vagyok vele, hogy utópia, de hamar rend lenne, és nem lenne ez a rengeteg ötletelés...”
  • 45. Túrabakancs 2011. július 20. 23:15
    „latakacs!
    Még egy kis kiegészítés. Azért gyorsulgatnak /néha/ a motorok lámpától
    lámpáig, mert a gyorsulás érzése /nem kimondottan a sebesség miatt/
    hihetetlen jó érzés. Tudom, mert sokáig nekem is volt gyorsasági gépem.
    A pár évvel ezelőttihez képest jelentősen visszaesett ezen gyorsulások száma,
    ráadásul már a hangos kipufogók is visszaszorulóban vannak. Amúgy egy gyári
    sportdob nagy fordulatszámon is zavaró tud lenni, nem kell ahhoz "kiherélni"
    a kipufogó rendszerét a motornak. A lámpák bekapcsolása nem megoldás, hiszen
    az indulások sokkal hangosabbak, mint ha egyenletes tempóban akár nagyobb
    sebességgel elhalad bármilyen jármű is, és a káros anyagok sem terhelik feleslegesen
    az ott lakókat. Nem akarok okoskodni, de tényleg így van! Meg aztán zöld jelzésnél lehet
    igazán elgyorsulni, akkor pörög a fordulatszámmérő.”
  • 44. Peti85 2011. július 20. 23:10
    „38. reggi 2011.07.20. 19:42
    "36-NAK. ÉRTEM ÉN, HOGY JOGSZABÁLY, de, hogy milyen a keresztmetszete, annak mérete az senki nem határozta még meg. "

    De igen, megvan a mérete is!”
  • 43. Túrabakancs 2011. július 20. 23:04
    „latakacs! /42/
    Nem azt írtam hogy AZÉRT VETTÉK MEG az ott lakók a lakást mert olcsóbb volt,
    hanem összességében most is látható az ár tendenciákon, olcsóbbak ezek az
    ingatlanok, mégpedig a forgalom és zaj végett. Ahogy a Bán Aladár úti lakások
    is olcsóbbak bizonyos körülmények végett.
    Meg nem azt írtam hogy a kereszteződésekhez fekvőrendőr kell, hanem azt,
    az úthibák és az illesztések okozta egyenlőtlenségek fekvőrendőrként funkcionálnak,
    ami a bajok/hangzavar forrása. Ja igen: én is forgalmas helyen lakom viszonylag, de
    tudomásul veszem a hanghatásokat. A megoldás a következő, ennél többet véleményem
    szerint nem lehet tenni. Este kitiltani a teherautó és kamionforgalmat 22:00-óra után az
    adott útszakaszról, az összes csatornát egyenletesen elhelyezni az aszfalttal, valamint
    a kereszteződések előtti sávokban felgyűrődött nyomvályús szakaszokat rendbe hozni.
    Ha ezeket elvégzik, akkor a zajhatásokon mérgelődők is megnyugodhatnak. Amúgy szerintem
    a nyomvályúk az igazán hanghatást képző valamik ott a Szigethin, azokon dobódnak meg
    a kamionok platói stb.”
  • 42. latakacs 2011. július 20. 22:43
    „Túrabakancs, nem azért vették meg annak idején a lakásokat ott, mert olcsóbb volt, hanem azért mert ezt kapták. Amikor megvették, nem volt ekkora a forgalom sem ott, sem máshol. Téged is zavarna, ha ott laknál. A fekvőrendőr nem megoldás, balesetveszélyes ilyen nagy forgalomnál. Úgy ahogy van, én nem értem, miért is játszanak egyesek gyorsulási versenyt lámpától-lámpáig. Mi értelme? Nem tudom, hogy éjszaka kikapcsolják ott a közlekedési lámpákat? Ha igen, akkor gyorsan vissza kellene kapcsolni azokat!”
  • 41. Túrabakancs 2011. július 20. 21:16
    „Összefoglalnám a lényeget:
    1. Az üres utánfutós teherautók okozzák a legnagyobb zajt, meg a szintén üres
    gépkocsikat szállító transzporterek. Ezek akkor is hangosak lesznek, ha csak 50km/h
    lesz a legnagyobb sebességük.
    2. A motorok éjszakánként már nem randalíroznak úgy mint régen, és nappal sem jelentős
    a számuk.
    3. A csatornafedeleket akik az autók nyomvonalába tervezi még manapság is, azt azonnal
    el kellene távolítani a munkahelyéről! Változtatni ezeken mindenhol!
    4. Az útkereszteződések aszfalt csatlakozásinál nagyok a zajok, azok kisebb fekvőrendőr
    huppanóval érnek fel. Változtatni ezeken mindenhol!
    5. Sajnos azok a csendes autósok fognak majd fizetni esetlegesen, akik véletlenül többel
    mennek mint a megengedett sebesség, pedig nem róluk kellene hogy szóljon ez a szigorítósdi
    dolog.
    6. Akik ott laknak, nem igaz hogy az idők folyamán nem szokták meg a hangzavart! Ezért is vették
    meg anno olcsóbban ezeket az ingatlanokat. Ha csendet akarnak, fizessék ki a traffik árát ők maguk!
    7. Ja igen: az idősek lassan azért fognak a nyilvánossághoz fordulni, mert a megkülönböztető
    járművek zajai zavarják a köreiket. Pár éve volt erről szó a részükről. Viccország!!!!! Elég volt
    a főleg ráérős nyugdíjasok hőbörgéseiből!!”
  • 40. Vallaloid 2011. július 20. 20:31
    „37. horkri11 2011.07.20. 17:24
    Nem tudom hol élsz, de Győrnek ott az autópálya elkerülőnek, látnád a várost, ha lezárják baleset miatt.Hidd el, aki kamionnal közlekedik van mindenkinek matricája, kivéve a bliccelőknek, nem az a gond! Amúgy szerintem azért lett anno 4 sávosra csinálva, hogy tehermentesítsék a belvárost, Szent Istvánt, csak ugye több autó és kamion jár már az utakon mint régen! Addig amíg a külföldit nem tudják megbüntetni gyorshajtás miatt, fölösleges trafikat telepíteni!
    Én is gyakran alszom a Szigethyn rokonoknál, és nem zavar, pedig nem szoktam meg!
    Te jó ég, mi lett volna, ha villamost is telepítenek a Szigethyre :-)!”
  • 39. Méézi16 2011. július 20. 19:57
    „Háát nem tom...én is itt lakom, sőt még az ablakom is a Szigethy útra néz, de már megszoktam. Én már nem is húzom fel magam, ha hangosabb kamionok mennek el. Egy időben, volt egy nő, aki aláírást gyűjtött, hogy tiltsák ki a kamionos forgalmat az útról...azzal se lett semmi.”
  • 38. reggi 2011. július 20. 19:42
    „36-NAK. ÉRTEM ÉN, HOGY JOGSZABÁLY, de, hogy milyen a keresztmetszete, annak mérete az senki nem határozta még meg. Marad a gumicsont, hogy a környezethez igazodva...stb. Nem abból indul ki a kivitelező, hogy közlekedésbiztonság - jármű- szempontjából is legyen biztonságos. Erre miért nincs szabvány?”
  • 37. horkri11 2011. július 20. 17:24
    „Ezzel a trafipaxos megoldással nem oldják meg a problémát!
    Sőt a 30-as táblával sem..
    Normális elkerülők kellenek, szégyen hogy ekkora városnak mint Győr nincs ilyen!
    Ráadásul ezt ingyenessé kellene tenni!

    Illetékesek vegyenek példát Pápa városáról!”
  • 36. Peti85 2011. július 20. 16:54
    „34. reggi 2011.07.20. 16:11

    A fekvőrendőr és egyéb forgalomcsillapító eszközök telepítését is jogszabályok illetve útügyi előírások rögzítik...”
  • 35. reggi 2011. július 20. 16:18
    „Előbbi hozzászólásomban érintettem a fekvőrendőröket. Kérem, hogy az illetékesek ebből a szempontból is vizsgálják meg a műtárgyakat.
    "Az is tény természetesen, hogy nem a forgalom megállítása, hanem a sebesség csökkentése a cél, de a bukkanónak olyannak kell lenni, hogy az adott helyszínen a 20, vagy 30 kilométerórás sebességgel történő áthaladás esetén ne sérüljön a gépjármű."”
54 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Chips helyett majd gyümölcsre szokunk?

Szeptembertől jön a chipsadó, s könnyen lehet, hogy ezt a gyártók a vásárlókra hárítják. Tovább olvasom