Kisalföld logö

2016. 12. 08. csütörtök - Mária -3°C | 3°C

Többmilliárdos hitelből épül új aluljáró

Teljes egészében hitelből építi meg a Tihanyi Árpád úti aluljárót a megyeszékhely önkormányzata. A hatmilliárd forintos beruházásról három hét múlva dönt a közgyűlés.
A győri képviselők június 17-én tárgyalják a Tihanyi Árpád úti aluljáró beruházási célokmányát – jelentette be a tegnapi városházi sajtótájékoztatón Eredics Imre alpolgármester. A dokumentumban az fog szerepelni, hogy a várhatóan 5,6–6 milliárd forintos fejlesztést bankkölcsönből valósítja meg az önkormányzat. A politikus szerint a megyeszékhelyen eddig szokatlan lépésre az ad lehetőséget, hogy Győrnek egyelőre gyakorlatilag nincs hitelállománya, így a pénzintézetek egymással versengenek és kedvező feltételeket kínálnak, ráadásul most már lehetőség nyílik hosszú lejáratú, tizenöt-húsz éves hitelek felvételére is. A terhek évente körülbelül a költségvetés másfél százalékára rúghatnak.

A beruházásnak van egy szűkebb és egy bővebb változata is. Eredics Imre a Kisalföld kérdésére elmondta: az utóbbit látják célszerűbbnek. A kezdésre várhatóan 2005 nyarán kerül sor, és 2007-ben már minden bizonnyal kétszer két sávon gurulhatnak az autósok a sínek alatt. Balogh József polgármester és Eredics Imre a beruházás mellett több érvet is felhozott: a Baross híd megérett a felújításra, ehhez azonban a közelben kell egy új, külön szintű, súlykorlátozás nélküli vasúti kereszteződés, amúgy teljesen megbénulna a város közlekedése.

A Szigethy Attila úttól indulva valamennyi csomópontot átépítik a Tihanyi Árpád úton, elkészítik a vasút alatti aluljárót, és a munkákat a Szent István útnál fejezik be. Sürgető tényező a Budapest–Bécs vasútvonal rekonstrukciója is, mert célszerű előtte megépíteni az aluljárót.
Ha a munkálatok utána valósulnának meg, az minimum egytizedével növelné meg a költségeket, ami hatmilliárd forintos költségnél nem kis összeg.

További indok az, hogy a volt Frigyes-laktanya fejlesztése nem oldható meg az aluljáró nélkül, mert bármi is kerül arra a területre, pluszforgalmat generál, amit a Baross híd már nem bírna el. Megemlítették Győr közlekedési problémáit is, amelyek nagyban enyhülnek, ha befejeződik a fejlesztés.

Eredics Imre a Kisalföld kérdésére elmondta: azért döntöttek a hitelfelvétel mellett, mert kedvező feltételekkel tehetik meg ezt. Jelenleg úgy néz ki, ehhez a fejlesztéshez sem állami, sem európai uniós forrást nem tudnak bevonni. (Szemben az Interspar-csomóponttal, amelynek átépítéséhez Brüsszeltől remélnek támogatást. Az erre vonatkozó pályázat a pályázat-előkészítő alap második körének első szűrőjén már átment.) Az alpolgármester szerint a fejlesztés nem lassítja a Szigetet Révfaluval összekötő híd megépítését, amely a nemzeti fejlesztési tervben Győrt érintően az első helyen szerepel, s az állam 2007 után várhatóan támogatást nyújt megvalósításához. Ennek a költsége egyébként duplája az aluljáróénak.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Gazdira várva

Élelemre, nyakörvekre, pórázokra, de főleg gazdikra lenne szükségük a győr-szabadhegyi kutyamenhely… Tovább olvasom