Kisalföld logö

2016. 12. 08. csütörtök - Mária -3°C | 4°C

Több mint félmilliárdból elkészült az autóbusz-utastájékoztató rendszer Győrben

Befejezték Győrben a tömegközlekedési korszerű utastájékoztató rendszer kiépítését, uniós támogatással több mint félmilliárd forintból.
A beruházástól a buszközlekedést igénybe vevők számának gyarapodását várják - mondta Borkai Zsolt polgármester a projektzáró sajtótájékoztatón kedden.

Az 563 millió forintos projekt keretében több mint száz helyi járatú autóbuszba szerelték fel a technikai eszközöket, amelyek révén az utasok tájékoztatást kapnak szóban és írásban a következő megállóról és az átszállási lehetőségekről - ismertette Pócza Mihály, a Kisalföld Volán Zrt. vezérigazgatója.

Huszonnégy megállóban helyeztek el információs oszlopokat, amelyek műholdas információk alapján nem csak kijelzik, hanem hangosan is közlik a járatszámot, a célállomást és a következő jármű várható érkezési idejét.

A vakok és gyengén látók számára hangos szolgáltatást is kifejlesztettek.
Húsz nagyforgalmú buszmegállóba éjjel-nappal működő jegy- és bérletkiadó automatát telepítettek. A kártyás jegyvásárlók aránya a fiatalok körében folyamatosan növekszik, az idősebbek viszont az érmés vásárlást preferálják - hangzott el a sajtótájékoztatón.

Az új szolgáltatást általában kedvezően fogadja az utazóközönség, viszont néhány területen módosításokra lesz szükség - utalt a kezdeti tapasztalatokra Pócza Mihály. Példaként említette, hogy a jegykiadó automaták használatának lépéseiről is informálni kell az utasokat.

A projekt teljes költségvetése 563 millió forint. A győri önkormányzat és a Kisalföld Volán Zrt. konzorciuma által megvalósított fejlesztést több mint félmilliárd forinttal támogatta az Európai Unió és a magyar állam, 56 milliót pedig a konzorcium tett a támogatási összeghez. A kivitelezést a Synergon Rendszerintegrátor Kft. és a Systrans Rendszerintegrátor Kft. végezte.

Olvasóink írták

66 hozzászólás
  • 66. festéktüsszentő 2012. március 01. 13:37
    „Összegezve és lezárva:

    Ehhez a cikkhez azért szóltam hozzá, mert nem értettem 1et az általam hasznos beruházásnak gondolt, utastájékoztató rendszer ellen károgókkal. A villamosos dologba csak azért keveredtem bele, mert azt viszon gazdaságtalannak tartom.

    A hivatkozott linken van egy pályázat, amit 2005 ben nyújtottak be a győri önkormányzathoz. Akkori áron a beruházás cca 60milliárd forint volt. Akkori áron ma 1.000 (ezer) Credo busz . És a tanulmány beadója szerint sem lesz költségcsökkenés, max az emberek átszoknak a buszról a villamosra. És akkor ebbenaz árban még nincs bent az üzemletetési költség emelkedése, mert most már két technikát kell üzemeltetni. És jelentős kockázatok vannak benne.

    Freehill, a Kurbliról gondolom, hogy buszsofőr, de talán te is az vagy. Ezért nem vitatkozom a telítettségről. Inkább vettem egy mini mintát. Ma 11 óra Révai gimnázium:
    37 - kb 10 utas
    6 - ua mint 37-es
    1 - nincs ülőhely, 2-3 álló utas
    11B - min 5 ülőhely, 1-2 álló utas
    14 - ua. mint 11B
    CITY - A sofőrrel együtt sincsenek öten
    A megállóban várakozó utasok 95%-a idős ember.
    És nem azt írtam, h lézengenek, hanem hogy lötyögnek. De a fenti adatok alapján félházzal csak az 1-es ment, a többiek az alatt.

    És a villamossal vitatkoztam, nem az elővárosi vasúttal. Azt én is megvizsgálandónak tartom.”
  • 65. Freehill 2012. március 01. 09:36
    „festéktüsszentő: munkanapokon napközben is elég sokan vannak a buszokon, igaz főleg nyugdíjasok, egyetemisták kismamák stb. (hiszen a dolgozók nagy része dolgozik), de az nem igaz, hogy lézengenének! A délutáni csúcs sem csak 15-17 óra között van, 18-19 óra között is szoktak lenni teli buszok (a 12 órázók olyankor mennek haza), a legtöbb diák pedig 13-15 óra között jön ki az iskolából, akkor vannak a legtöbben délután. A késő este és a hétvége egy fokkal tényleg gyengébb, bár a szombat délelőtt is viszonylag erős.
    Másrészt: nagyon rövidlátó gondolkodás csak a mostani buszozókat alapul venni egy hosszútávú rendszer tervezésénél. Kötöttpályás rendszereket a világ számos helyén pont azért építenek, hogy több utast vonzzanak a közösségi közlekedés felé! Potenciális utas lenne! Amúgy a VEKE is foglalkozik egy részletes elővárosi vasúti tanulmány készítésével, remélhetőleg hamarosan elkészül.”
  • 64. ntomasz 2012. február 29. 21:17
    „63. festéktüsszentő

    Winkler Ágoston honlapján elég sok infó van összegyűjtve róla, és több tervet is meg tudsz nézni.
    http://awinkler.uw.hu/

    62. Tündenéne
    Igazad van, de ettől én még szívesebben használnám az automatákat, mivel ott kártyával is lehet fizetni. Meg sokkal kényelmesebb, mert az Árpád úti Volán iroda nem esik nagyon útba nekem melóhelyről hazafelé. A buszvégeken meg már nincs árusítás. Átszállni meg a kórháznál szoktam, 5-6 percet kell várnom, és ott pont van automata, és időm is lenn éppen rá...”
  • 63. festéktüsszentő 2012. február 29. 19:39
    „59. ntomasz 2012.02.29. 18:28

    Ja kérem, a tervek.... Csak azt a rohadt üzleti tervet (BC) ne kéne hozzá csatolni. Mert gondolom abban az lenne, hogy a jegyárakat tízszeresére kéne megemelni, hogy a következő 100 évben megtérüljön a beruházás.

    Igen. Pont ezek voltak a kérdéseim, amik a tervekben szerepelnek. Távirati stílusban megírhattad volna, hogy mi kételkedők is kedvet kapjunk a terv átböngészéséhez. Esetleg egy linket is. És továbbra is fenntartom, hogy csúcsidőn kívül lötyögnek az utasok a buszon. Akkor a villamoson is lötyögnének.

    Ha tudna áfás számlát adni, akkor automatából vásárolnál? Na ugye.”
  • 62. Tündenéne 2012. február 29. 19:38
    „59. ntomasz 2012.02.29. 18:28

    "Mert nem tud adni ÁFÁ-s számlát" - az lehet, de havonta az a háromezer (nem tudom, mennyi, de jó sok) diák ott is meg tudja venni a bérletét, ezáltal te hamarabb sorra kerülsz a buszvégen a pénztárnál, ahol adják a számlát is.”
  • 61. borsmenta 2012. február 29. 19:01
    „newface11

    Ó, tipikus. Benne vagy, de nem utazol busszal.

    Majd ha olyanok lesznek döntési helyzetben, akik érintettek, talán ésszerű döntések születnek.

    Nem hiszem hogy mostanában ilyesmi várható.
    (Utoljára Ottófi Rudolf volt, aki képes volt normálisan kommunikálni, és meg tudta akadályozni az agyament ötletek tűzön-vízen keresztülvitelét.)”
  • 60. borsmenta 2012. február 29. 18:54
    „"A beruházástól a buszközlekedést igénybe vevők számának gyarapodását várják - mondta Borkai Zsolt polgármester a projektzáró sajtótájékoztatón kedden."

    Az én bérletemet bukták, márciustól októberig biztosan nem veszek bérletet, biciklivel járok. Pont annyi idő alatt be fogok jutni a városba biciklivel, mint 1974-ben busszal. Ellentében a mai nappal, amikor ez pontosan dupla idő alatt sikerült. A tegnapi két és félszeres idejű hazautazásról ne is beszéljünk.”
  • 59. ntomasz 2012. február 29. 18:28
    „47. festéktüsszentő 2012.02.29. 07:24

    "ntomasz: 100.000 lakosra akarsz villamost építeni? Hol járna? Honnét hová szállítana? Hol menne át a vasúton, a rogyadozó Baross hídon? A reggeli 7-8-ig, du 15:17-ig csúcsot leszámítva konganak a buszok az ürességtől."

    Szerintem nézd meg a terveket, mielőtt ilyeneket írsz. Mint írtam, nagyon komoly tervek készültek, a Baross felüljáró helyén pl. intermodális központ lenne (remélem így írják helyesen). Győr lakossága cirka 130ezer fő, de ebbe nem számoltam még bele a nappal itt tartózkodó "vidékről" érkező egyéneket. Szóval utazóközönség lenne, csak minőségi szolgáltatást kellene nyújtani, pl villamosokkal is. Ez persze nem zárja ki az intelligens utastájékoztató rendszert, mivel ezt villamosokkal éppúgy lehetne használni, mint most buszokkal.
    És még egy dolog: ennek is nézz utána azért, de ha jól rémlik a legkisebb település, ahol működik villamos 17ezer fős. (Nyilván nem itthon van ez a település! :) ) Szóval a 130ezer már bőven ideális 2-3 vonalhoz is.

    "Automata. Valóban lassú, de a bonyulultságára csak annyit, hogy talán feltűnt, hogy ez a szerkezet nem csak "pénz be - jegy ki", hanem bérletvásárlásra is alkalmas. Ott meg azért már kell kérdést feltenni. Viszont nem problémázik, ha bankjeggyel, vagy kártyával akarsz fizetni."

    Éppen ma vettem márciusi bérletet magamnak, de nem automatából, mivel számomra hülyeség a használata. Miért? Mert nem tud adni ÁFÁ-s számlát, anélkül pedig nem tudom elszámoltatni a cégnél a cafetéria rendszerben. Elég régóta van Magyarországon cafetéria rendszer, az automata tervezői mégsem gondoltak erre. Miért is nem?”
  • 58. tricse 2012. február 29. 16:32
    „Én ezt nem értem,de komolyan! Most vagy nekem van baromi szerencsém,vagy más a béna,de bérletet is,jegyet is 30mp alatt vásároltam az automatából! Tegnap este esőben igenis hálás voltam érte,hogy a Jereváni uti postánál levő automatából tudtam jegyet venni és nem a sofőrnél horribilis áron! A totemoszlopnál egyet kifogásolhatok,hogy csak a 7-es járatot mondta be hangosan,hogy merre jár,a 6-ost nem! És a kijelzőn kiírt időre ott volt a busz és igenis jó,hogy hangosan mondja az oszlop,mert nem kell kint állni az esőben,hallod a buszváróban is! És a sok fikázás helyett inkább mindenki arra figyelne,hogy törje el a kezét annak aki megrongálja ezeket a hasznos kis szerkentyűket!”
  • 57. dundi08 2012. február 29. 14:35
    „53. pappe
    Tökéletesen egyetértek veled!!! Kár hogy az illetékesek közül abszolút nem fog ez meghatni senkit... Itt nem az olvasói vélemények vannak előnyben nem vetted még észre??”
  • 56. háté 2012. február 29. 13:23
    „Befejezés az, ha mindenhol elkészül, mivel több helyen nincs, így abbahagyták ahogy ezeknél szokás, félmunkát a teljes pénzért!
    Ja a pótlás mennyibe kerül? -újabb félmilliárd?
    Egyébként, milyen jó esőben hallgatni a tájékoztatást.”
  • 55. Tabornok 2012. február 29. 11:32
    „Csak, hogy tudjátok van jó is ebben a beruházásban. A Vakok és Gyengénlátók örülnek a buszon elhelyezett, hangos tájékoztatónak.”
  • 54. evelyn74 2012. február 29. 09:47
    „Siketeknek és nagyothallóknak pedig digitális táblákat helyeztek ki a buszokban és a buszmegállókban, hogy tájékoztatást kapjanak, milyen megálló következik és hány perc múlva x számú busz.”
  • 53. pappe 2012. február 29. 09:19
    „Látom - velem együtt - többen is kritizáljuk a moderátor tevékenységét! Rengeteg olyan hozzászólás is eltűnik, amelyben semmi elítélendő dolog nincs. Ezen kívül igen nagy késleltetéssel jelennek meg a kommentek, sokszor majd´ 1 óra múlval! Ha nincs rá megfelelő munkaerő-keretük, akkor állítsák vissza az utólagos moderálás rendszerét, mint anno!!!”
  • 52. sx486 2012. február 29. 08:46
    „Itt az értelem győzött, nem a butaság.
    Remélem az elképzelés bővíthető és bizonyára bővíteni is fogják.(idővel)
    A vandalizmus ellen nagyon kemény fellépés talán célravezető lehet.
    Bővíteném a városban elhelyezett ipari kamerák számát is!”
  • 51. dundi08 2012. február 29. 08:30
    „49. lezlidzsi
    Rendben. Köszi a tájékoztatást. Vettem és igazad van :)”
  • 50. lezlidzsi 2012. február 29. 08:06
    „Akarom mondani: utastájékoztató :)”
  • 49. lezlidzsi 2012. február 29. 07:53
    „dundi 08: Egyébként meg attól, hogy valaki tudja, hogyan néz ki egy EU-s pályázat, egyáltalán nem biztos, hogy benne van az utastályékoztató rendszeres projektben. Megsúgom, több ezer rendkívül különböző témájú projekt van, amiknek viszont az alapelvei megegyeznek többé-kevésbé.”
  • 48. lezlidzsi 2012. február 29. 07:41
    „Az automata nem lassú, a kólát sem 10 mp alatt szedjük ki a gépből. Egyszerűen ha már 2-3 menüpont közül kell választani (mert pl lehet kártyával fizetni és bérletet is venni), és be kell dobni a pénzt, vagy be kell helyezni a kártyát, akkor kell egy fél perc. Persze aki csak "a nyomom a gombot adja a cetlit" parkolóautomatához, vagy a "bedobom a pénzt, kiforgat valamit" játékgéphez szokott, annak lassú.”
  • 47. festéktüsszentő 2012. február 29. 07:24
    „huhh, a sok okostojás.

    ntomasz: 100.000 lakosra akarsz villamost építeni? Hol járna? Honnét hová szállítana? Hol menne át a vasúton, a rogyadozó Baross hídon? A reggeli 7-8-ig, du 15:17-ig csúcsot leszámítva konganak a buszok az ürességtől.

    fűtés: és akkor még a klímát nem is említettétek. Hogy akarsz egy olyan járaton tökéletes klimatizált légkört, ami percenként nyitja az ajtaját? És te sem vagy fent max 10-15 percnél tovább? Nem nyugat-európai körútra indultál.

    Tegnap este általam megszámolt 9 buszból KILENC volt Credo.

    Automata. Valóban lassú, de a bonyulultságára csak annyit, hogy talán feltűnt, hogy ez a szerkezet nem csak "pénz be - jegy ki", hanem bérletvásárlásra is alkalmas. Ott meg azért már kell kérdést feltenni. Viszont nem problémázik, ha bankjeggyel, vagy kártyával akarsz fizetni.

    Viszont ezen automaták elhelyezése tényleg sok-sok esetben az átgondolatlanságot mutatja. Be a járda közepére. Buta volt aki megtervezte. Meg a hatóság, aki engedélyezte.”
66 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

10 boldog nyertes: kisorsultuk Vastag Csaba és Mészáros Árpád Zsolt győri musical koncertjére a jegyeket

Kisorsoltuk a tízszer két darab tiszteletjegyet Vastag Csaba és Mészáros Árpád Zsolt pénteki győri… Tovább olvasom