Kisalföld logö

2017. 02. 24. péntek - Mátyás 7°C | 10°C Még több cikk.

Több halálos baleset a megyében

Az év első két hónapjában több közúti baleset volt a megyében, mint tavaly ilyenkor. Továbbra is a gyorshajtás és az elsőbbségadás elmulasztása a fő ok.

Az elmúlt évben február végéig egy sem, idén már négy halálos baleset történt.

A megyei rendőr-főkapitányság közlekedésrendészeti osztályának adatai szerint megyénk közlekedésbiztonsága az előző év hasonló időszakához viszonyítottan romlott. A balesetek számával együtt nőtt a halálos, illetve a könnyű sérüléses esetek száma, a súlyos sérüléssel járók száma azonban csökkent.

A közlekedésrendészeti osztály vezetője, Kiss Zoltán alezredes elmondta: februárban – 2009 hasonló időszakához viszonyítva – a személyi sérüléssel járó közúti balesetek száma 7 százalékkal, 42-ről 45-re nőtt. Halálos kimenetelű eset tavaly nem volt, idén már 4, amelyekben 5-en vesztették életüket. A súlyos sérüléses balesetek száma 40 százalékkal, 20-ról 12-re csökkent, 12 ember sérült. Könnyű sérüléses baleset a tavalyi 22-vel szemben 29 volt, ami 32 százalékos növekedés, utóbbi balesetekben 46 ember sérült meg.

Az év első két hónapjában négy halálos baleset történt a megyében. Fotó: Kisalföld-fotóarchívum
Az év első két hónapjában négy halálos baleset történt a megyében. Fotó: Kisalföld-fotóarchívum

Az okokat elemezve látható, hogy nőtt az elsőbbségi jog meg nem adása, illetve a gyorshajtás miatt bekövetkezett balesetek száma. A megye lakói 36 esetben okoztak személyi sérüléssel járó közúti balesetet, ami 44 százalékos növekedés. Érdekes adat, hogy az összes balesethez viszonyítva tavaly 60, idén 80 százalék volt a megyei okozó.

A vizsgált időszakban ittas állapotban 4 személyi sérüléses baleset történt, ugyanannyi, mint tavaly ilyenkor. Idén februárban azonban ittasan okozott, halálos kimenetelű baleset nem történt.

Kiss Zoltán elmondta: a személyi sérüléssel járó balesetek 73 százalékát a személygépkocsi-vezetők okozták, míg 2009 hasonló időszakában ez az arány 69 százalék volt. Kettővel több balesetnél volt a gyalogos a hibás, a kétkerekű okozók számában nem történt változás. Tavaly és idén februárban 2–2 esetben történt gyermekbaleset, nem a gyerekek voltak az okozók.

Az alezredes a rendőri munka fő céljának a balesetek súlyossági fokának és a balesetek számának csökkentését nevezte. Mint mondta, kiemelt figyelmet kell fordítani többek között arra, hogy az agresszív magatartást tanúsító járművezetőket kivonjuk a forgalomból. Kiemelten kell kezelni a gyalogosok és kerékpárosok helyes közlekedésre nevelését. Ki kell szűrni és büntetni kell az ittas vagy bódult állapotban közlekedő járművezetőket.

Olvasóink írták

  • 4. fortuna54 2010. március 13. 18:33
    „Még magasabb büntetést.”
  • 3. Lobbo71 2010. március 13. 16:16
    „csompi, tavaly előtt vezették be a zéró toleranciát és ezzel felére csökkent a halálos balesetek száma.
    Úgyhogy szerintem maradjanak csak a traffipaxok és mellette lehet körforgalmat építeni.”
  • 2. csompi1 2010. március 13. 15:50
    „A fenti statisztikából világosan látható, hogy két út áll törvényhozóink előtt:
    1: belátják, hogy a tavaly bevezetett szigorítások pld. nulla tolerancia, "ezer" új trafipax...stb nem elég, ezért bevezetik az 5km/óra korlátozást, vezetés előtt 1 hétteli alkoholtilalom, minden sarkon kötelező kiszállás az elsőbbség meggyőződése végett.
    2:belátják, hogy a tavaly bevezetett szigorítások visszafelé sültek el,ezért eladnak "990" trafipaxot, és az árárbó lkörforgalmat építenek pld. a Metró előtti kereszteződésben Győrött.”
  • 1. Lobbo71 2010. március 13. 12:52
    „Teljesen felesleges 2 hónapról statisztikát készíteni, a változások 2-3-5 éves időszakokban látszanak, nem 2 hónap alatt.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A templom elé teret terveznének

Öttevény - Pályázatot adott be az egyházközség a helyi templom felújítására, mert mintegy 13 millió… Tovább olvasom