Kisalföld logö

2017. 03. 24. péntek - Gábor, Karina 5°C | 16°C Még több cikk.

Tizenegymilliárd az állomásra

A győri vasúti pálya átépítésére 6,5 milliárd, a száz váltót irányító új biztosító berendezésre 5 milliárd forintot költött az Európai Unió és a magyar állam az elmúlt három évben. A vonatok 100–160 kilométer per órás sebességgel roboghatnak az állomáson.

Bár a munkálatok már tavaly decemberben befejeződtek, csupán pénteken tartották meg a korszerűsített győri vasúti pálya és biztosító berendezés átadási ünnepségét a Richter teremben. Avató beszédében Molnár Csaba közlekedési miniszter kiemelte: a közlekedés a modernizáció kulcseleme, így az ország előtt álló fejlesztési ciklusban csak vasúti beruházásokra 500 milliárd forintot költenek. Megemlítette Győr rendkívül fontos csomóponti szerepét, amit az állam korábban is erősített például az M1-es autópálya megépítésével és a gönyűi kikötő 8 milliárdos fejlesztésével. A beruházásról szólva elmondta: a húsz éve felújított vasúti pálya és a fél évszázados, elavult biztosító berendezés már rászolgált az átépítésre, illetve a cserére.

Varga Miklós Simon, a Mávépcell Kft. ügyvezetője, a kivitelezést elnyerő konzorcium vezetője szavaiból kiderült, hogy több mint száz alkalommal kellett vágányzárt elrendelni a munkálatok idején, amelyek Győr előrendező, rendező és személyforgalmi pályaudvarát érintették. A peronok új burkolatot kaptak, kicserélték a közműveket és a kábeleket. Felújították a két aluljárót, korszerűsítették az utastájékoztató rendszert, átépítették az átmenő vágányokat, valamint a vasúti pálya vonalvezetésének korrekcióit követve a villamos felsővezeték-hálózatot.

Heinczinger István, a MÁV Zrt. vezérigazgatója az ünnepségen hangoztatta: európai összevetésben a legkorszerűbbnek számító elektronikus biztosító berendezést helyeztek üzembe, amely száznál több váltót vezérel. (Ahogy korábban már megírtuk: az állomásépület rekonstrukciója nem szerepelt a projektben.)

A beruházás révén a naponta 400 vonatot fogadó személypályaudvaron 100, az állomás további szakaszain 160 kilométer per órásra nőtt a megengedett sebesség. Mindez 11,5 milliárd forintba került. Az összeg felét-felét állta az EU és a magyar állam.

Olvasóink írták

  • 1. adalfold 2009. május 28. 14:34
    „<moderálva>
    11 milliárdból 3 Wiener-neustadt-i pályaudvar jönne ki.
    ......”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Tavaszi start az útfelújításban

Győr - Különleges tételként szerepel a költségvetésben a lakóutca-felújítási program idei… Tovább olvasom