Kisalföld logö

2017. 02. 20. hétfő - Aladár, Álmos 0°C | 9°C Még több cikk.

Tíz perc két levegővel a 22-esen

A járatbővítés ellenére még mindig zsúfoltság várja azokat az utasokat, akik a helyi tömegközlekedéssel kívánnak célba jutni Győrben. A reggeli és a délutáni csúcs idején szálltunk fel azokra a járatokra, amelyekre olvasóinktól a legtöbb panasz érkezett.

Azt az utat választottuk, amit a Kisalföld Volán vezérigazgatója, így mi is a végállomáson (a Révai utcában) szálltunk fel a 22-esre.

Egy megállóval később már egyértelmű volt, jól tettük, hogy a tapasztaltabbra hallgattunk, a győri városháza oldalán ugyanis a délután 1 óra 40 perckor induló szimpla járatra már nem fért fel mindenki. Körülbelül egy tucat ember maradt le, a busz viszont zsúfolásig megtelt. A korábbi kritikákkal szemben az utasok nem álltak meg az első ajtónál, rutinosan egészen a hátsó ülésekig húzódtak, így nem miattuk kellett a kint rekedteknek bosszankodniuk. A második megállónál, a Zrínyi utcában néhányan leszálltak, a helyükre tudtak újabb utasok felszállni, de itt is maradtak öten, akik várhatták a következő buszt.

A sofőrnek hála, végre lélegzethez jutott a tömeg, amikor a levegőtlen járaton félúton bekapcsolta a légkondicionálót. Marcalváros I-ig csendben tűrték az utasok a meleget, az áldatlan helyzet miatt morgolódni azután kezdtek (de csak egymás között), amikor meglátták a fotóriportert a buszon, így nyilvánvalóvá vált számukra, nyilvánosságot kap a problémájuk. Panaszaik végkicsengése egy mondatba összefoglalható: „Ez így nem mehet tovább." Másodszor az utolsó előtti megállónál, Marcalváros II-n vehettek lélegzetet, az első üres székeket mi is ekkor láttuk meg, valahol hátul. Leülni azonban felesleges lett volna, fél perccel később ugyanis a végállomásra ért a busz, ahonnan csak 12 perc múlva, 2 óra 7 perckor indult vissza.

A 22-es busz csúcsidőben szimpla volt, az első megállónál már megtelt, a harmadiknál fért fel először mindenki és az utolsó előttinél lehetett volna üres helyre leülni.

Marcalvárosból a 23-assal jöttünk vissza, ez szintén szimpla busz volt, de arra mindenki felfért. Csak Nádorvárosban (két megállóig) telt meg „csurig", ülni ugyan itt sem lehetett, de olyan kényelmetlenség, mint a 22-esen, messze nem volt. Szemben a 14-essel délben, amely csuklós buszként járt, de a Szigetből induló járat már a Virágpiacnál tömve volt utasokkal. A tizenegyesen hétfőn fél háromkor a lépcsőn kellett állni, de Révfaluig mindenki elért.

Az új rendszer szerint a 40-es, a 11-es, a 14-es, a 22-es és a 23-as járatok számát bővítették, de csak áprilisig szól a próbaüzem. Most azt látni, ez még mindig nem megoldás, ha a két érintett – a város és a Volán is – betartja az ígéretét és megvizsgálja a változtatás lehetőségét, most mondjuk: lesz mit tenniük.

Előzmények:

Bosszúság a győri buszokon (2004-02-04) >>
Több járat a csúcsidőben (2004-02-06) >>
Győri MSZP: Kompromisszumot kellett kötni (2004-02-10) >>

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Gyógynövény a domboldalakon

A Sokoró Ökológiai Park Alapítvány bioszféra-rezervátumot akar létrehozni a sokorói kistérségben. A… Tovább olvasom