Kisalföld logö

2016. 12. 10. szombat - Judit -1°C | 8°C

Tét, az élhető kisváros

Várossá nyilvánításának harmadik évfordulójára elkészült Tét marketingstratégiája. A tudományos igénnyel megírt vaskos dokumentum bizonyítja: vezetői komolyan veszik a feladatot, amit az előléptetéssel kaptak.
A megye déli részén központnak számító település arculatépítésének, imázsformálásának első lépéseiről, jelenéről, terveiről Rimányi Zita

Tét nemrég elkészült városmarketing-programja 2010-ig határozza meg a térségi központ fejlődésének irányát. Készítői a képviselők, a szakemberek és főként a lakosok véleményei alapján alakítottak ki stratégiát – tudtuk meg a projekt koordinátorától. Szakács Krisztián azt is elmondta, hogy az egy évig tartó munkát a megyei területfejlesztési tanács több mint kétmillió forinttal támogatta. A dolgozat megállapítja: Tét kitörési pontját jelentheti, hogy két fontos közlekedési-fejlődési tengely találkozási pontján fekszik, ám a turisztikai lehetőségek kihasználása terén komoly vetélytársai vannak. Például a lovászatáról híres Bábolna és a világörökség részét képező monostor lábainál lévő Pannonhalma.

Minden jóra fordítható

A tanulmány a város gyengeségei közé sorolja a népességfogyást, az iskolázottság alacsony arányát, a 83-as főút forgalmának és a közeli sertéstelepnek a környezetszennyező hatását, a közösségi terek hiányát. A település erősségének tartja elhelyezkedését, azt, hogy közigazgatási központ, hogy kevés a munka nélküli lakosa, kiépített az infrastruktúrája, sok a zöldterülete. Épp ezekre az előnyökre alapozható sikereinek fokozása, arra, hogy élhető, kellemes kisvárosi életteret kínál. A program „váltásorientált" stratégiát fogalmaz meg, azaz azt állapítja meg, hogy a jelenleg kedvezőtlen tényezők a jó körülmények miatt fejlesztéssel kedvezővé alakíthatók.

Lakosságtoborzás

Érdekesség, hogy a tanulmány előtt elvégzett közvélemény-kutatás kérdőíveiben tükröződő vélemények egybeesnek a kívánatos célokkal: a fiatal családok és a foglalkoztatók letelepítésének segítésével, az új művelődési központ létrehozásával. Az is kiderül, hogy többen hiányolják a környező községek és a város közti közvetlen tömegközlekedési összeköttetést. A helybeliek számos ötletet megfogalmaznak a biotermeléstől a pihenőpadokig. A stratégia készítői pedig összegzésükben sajátos arculat kiépítését, ezen belül weboldal kialakítását, portaszépítő verseny hirdetését, a városkép esztétikai fejlesztését, innovációs központ létrehozását javasolják.

A Kis köztől a nagy tervekig

Kocsis Dénes és családja ragaszkodik Téthez. Az iskolában karbantartóként dolgozó férfi Kis közben lakó nagymamája, Lina néni nemrég jó egészségben ünnepelte 101. születésnapját, gyermekei már elvégezték a középiskolát. Kocsis Dénes szerint észrevehető, hogy várossá vált Tét, elsősorban az utak minősége alapján és azért, mert az intéznivalók miatt kevesebbszer kell Győrbe utaznia. De azt is tudja, hogy igazából gyermekei fogják észlelni a változást. Úgy véli, már mutatkoznak a jelei annak, hogy hamarosan egyre többféle munka- és szórakozási lehetőség tartja a fiatalokat helyben. Örül annak, hogy nagy terveket dédelget az önkormányzat. Azt szeretné, ha az elkövetkezőkben néhány szakorvosi rendelés is működne helyben, ha nem is folyamatosan.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Győr, a fagylalt városa

Két év után ismét a Tutti a bajnok: a Magyar Cukrásziparosok Országos Ipartestületének meghirdetett… Tovább olvasom